Best Kept Secret 2018

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/best-kept-secret-ban-de-kipsate-en-de-rendang-~b72b39bf/

1f64a.svg

Volgens mij is BKS juist een voorloper op dit gebied met een ontzettend groot aanbod aan verschillende soorten voedsel voor alle doelgroepen. Dus als je geen vlees wil dan is er genoeg keuze.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Tja ik hou zelf heel erg van vlees, dus ik zou het wel jammer vinden als dat minder zou worden, maar ik snap het sentiment wel. Dat laat ik gewoon lekker over aan de organisatie. Ik vond de vegetarische gyros in ieder geval in beide jaren het lekkerste van het hele terrein, dus het kan wel vegetarisch lekker zijn.

Één ding weet ik wel zeker: Laten we er voor zorgen dat het festival Morrisey-vrij blijft.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Strekking van het artikel is, dat keuze stom is.

Lelijke communist is het....geen columnist
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Sneu artikel hoor. Er is genoeg vegetarische keuze op het festival, waarom moet je dan iedereen vleesvrij eten op gaan leggen. Je moet bezoekers een keuze geven.
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
62
64
Een heel verslag schrijven gaat me wat ver maar wil toch even laten weten dat t wederom op alle gebieden een heerlijk weekend was. Kaarten voor volgend jaar zijn dan ook alweer binnen. Heel veel goede optredens gezien en slechts 2 die tegenvielen ten opzichte van mn verwachting (Nilufer Yanya en Waxahatchee). De rest was fantastisch en voldeed aan de hooggespannen verwachting; FJM, Slowdive (had ze in Paradiso al gezien), Mattiel, The National, Yellow Days, of overtrof deze nog; LCD, John Maus, The Comet is Coming, Joep Beving (heerlijk relaxed begin van de zondag). De topper van het weekend was voor mij echter Mogwai. Nog niet in jullie top10s gezien maar voor mij een uur lang met kippenvel overdonderd worden door godsgruwelijk heerlijke muziek.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Valt me overigens op dat veel artikelen en reacties van bezoekers de 2017-lineup redelijk de grond in trappen. En akkoord, in 2017 was de subtop niet om over naar huis te schrijven. Maar de undercard was een stuk beter in mijn opinie met bijvoorbeeld Thurston Moore, American Football, Jenny Hval, Vatican Shadow, Kikagaku Moyo, Real Estate en Girl Band (ook al hadden die afgezegd).
 

randy

Playlistbediener
29 jan 2018
24
5
Zie filmpje van Wolf Alice: https://www.youtube.com/watch?v=TEjdojoIfrE
Ook een technisch probleem (zie vanaf +/- minuut 16): is dat in scène gezet?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Strekking van het artikel is, dat keuze stom is.
De zoveelste extremist die zijn ideologie wil opdringen aan andere mensen.

Fuck off met die gast. Laat iedereen lekker eten en drinken wat hij zelf wil.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Valt me overigens op dat veel artikelen en reacties van bezoekers de 2017-lineup redelijk de grond in trappen. En akkoord, in 2017 was de subtop niet om over naar huis te schrijven. Maar de undercard was een stuk beter in mijn opinie met bijvoorbeeld Thurston Moore, American Football, Jenny Hval, Vatican Shadow, Kikagaku Moyo, Real Estate en Girl Band (ook al hadden die afgezegd).

Ben het met je eens dat het niet terecht is de 2017 line up 'de grond in te trappen'. De kritiek is volgens mij vooral gericht op de subheadliners vorig jaar (niet op de laag daaronder, want daar zat veel moois tussen). En dan vooral op de boeking van Kaleo, George Ezra, Boxer Rebellion, dat soort namen. In het slotinterview 2018 geeft Robert Swarts zelf ook toe dat ze in 2017 meer moeite hadden om de subheadliners te vullen.

Ik ben het eens met algemene lijn dat 2018 overall een sterkere line-up was en met Slowdive en LCD Soundsystem magische optredens had. Vond 2017 echter ook een mooie editie en het is maar de vraag of we op BKS ooit mooiere headlinesets gaan krijgen dan die van Radiohead en Arcade Fire (hoewel.... als een Sufjan Stevens of Bon Iver zou komen....)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Paddy wrote:
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/best-kept-secret-ban-de-kipsate-en-de-rendang-~b72b39bf/

1f64a.svg


Volgens mij is BKS juist een voorloper op dit gebied met een ontzettend groot aanbod aan verschillende soorten voedsel voor alle doelgroepen. Dus als je geen vlees wil dan is er genoeg keuze.

Volkskrant richt zich hier echt op het verkeerde festival, want vrijwel bij iedere foodtruck was het eten vegetarisch, of was er een vegetarische optie. Heb 3 dagen alleen vegetarisch gegeten, en het was allemaal erg lekker.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Vind het wel een goeie insteek om te berekenen hoeveel dieren mensen nou eigenljik daadwerkelijk eten, ipv alles uit te drukken in grammen vlees. En een driedaags festival is wel een mooie behapbare (pun intended) periode. Maar uiteindelijk lijkt het me beter ernaar te streven het eten van vlees te beperken tot juist speciale gelegenheden en de doordeweekse liefdeloze schnitzels en waterige kipfilets van de supermarkt uit te bannen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Zondag wat rustiger aan gedaan en daardoor helaas Khruangbin gemist (spijt van!).

We hadden je ook iets meer moeten waarschuwen...

Gelukkig heb ik nauwelijks last gehad van ongedierte en waren ook mijn sanitair-bezoekjes blijkbaar goed gepland, want heb nauwelijks in de rij gestaand (ook op de camping niet).

Dit is gewoon een slimme zaak. Niet na een afgelopen gig richting het nieuwe optreden gaan pissen. Tuurlijk kom je dan in een rij terecht. Rij voor een van je favoriete eettentjes rond zes uur? Dan haal ik daar morgen wel iets rond drie of negen? easy , easy.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Best Kept Secret had/heeft juist die extra touch door al dat lekkere eten. Wanneer ze volgend jaar met een vegetarische opzet zouden komen is voor mij de charme van al die lekkere eettentjes er behoorlijk van af. Al kan ik best wel een dagje zonder vlees. Morrisey mag lekker wegblijven!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Mee eens, met allebei je posts.. Drukte is relatief, de kunst is je door de drukte heen te laveren als een gladde aal in een ondiep beekje.
En vlees....geen vlees is geen Dirk op BKS denk ik.

Maar -eh- 100 forumpagina's he? Het is gelukt !
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Ik heb echt amper in rijen moeten staan het hele weekend. 's Ochtends op tijd naar het toilet en tandenpoetsen, niet direct na een optreden het dichtsbijzijnde toilet opzoeken, niet midden in een set een biertje gaan halen, en lekker 's avonds nog gaan douchen. Ik heb volgens mij nog nooit zo heerlijk gedoucht als op de zaterdagavond met een blikje bier onder de douche.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken