Dirk wrote:
Nee, klopt. Het wordt meer zoiets als:
The XX (3e head liner)
Bastille;
Alt-J ,
Imagine Dragons,
Frank Ocean;
Run the jewels;
Mo;
Mando Diao,
Jimmy Eat World,
Milky Chance,
Nothing But Thieves,
Phlake;
Archive,
RY X
Hier staan echt flink wat namen bij die nooit op BKS terecht zullen komen. Bastille en Imagine Dragons zijn totaal ondenkbaar, zijn gewoon subheadliners op Pinkpop (en belangrijker, qua muziek ook in te delen in radiopop eerder dan alternatief of indie). Alt-J en Run the Jewels vind ik al randje: die zou ik zelf ook eerder op een DtrH, Rock Werchter, Pinkpop (Alt-J) of Woo Hah (Run the Jewels) zien eindigen.
In dat laatste rijtje ook: allemaal namen die totaal niet binnen de BKS-wijze van programmeren vallen. Mo is gewoon een popzangeres, dat past helemaal niet. In die richting zou ik Grimes of Chvrches nog veel meer kans geven. Jimmy Eat World zou eventueel kunnen, maar zie ik toch niet echt op BKS staan. Nothing But Thieves is gewoon een goedkope Muse-kopie. Namaakstadionrock past eerder op Pinkpop dan op BKS.
PwoperFish wrote:
Field Day (3 Juni, London) kwam zojuist met hun eerste rijtje namen, nadat Aphex Twin al bekend was gemaakt.
Flying Lotus, Slowdive, Nicolas Jaar, Moderat, Death Grips, Lena Willikens, Moodymann, Job Jobse, Midland, Mura Masa, S U R V I V E, King Sunny Ade, Whitney, Methyl Ethel, Kevin Morby, HAELOS, King Gizzard and The Lizard Wizard, Julia Jacklin, Áine Cahill, Imarhan, Flamingods, Kaitlyn Aurelia Smith, Silver Apples, Omar Souleyman, GAIKA, Forest Swords, Fatima Yamaha, Nina Kraviz, Hunee and Marcel Dettmann.
Best wat toffe dingen hiertussen, dit jaar op Field Day! Een Flying Lotus, Nicolas Jaar, Moderat of Death Grips, evenals Forest Swords of Nina Kraviz (die laatste dan waarschijnlijk wat minder), zou BKS graag willen hebben, maar zullen in Nederland toch eerder voor Pitch gaan lijkt me. Zulk soort namen staan niet zo snel op BKS, Jamie XX vorig jaar eigenlijk alleen omdat hij zo groot is (geldt ook voor Caribou). Toch zou ik Flying Lotus of Death Grips alleen maar toejuichen natuurlijk.
Verder zijn Slowdive, Kevin Morby en King Gizzard namen die BKS wel binnen gaat halen denk ik (al zal DtrH die laatste twee ook graag strikken).
Silver Apples zou ik persoonlijk wel leuk vinden! Maar dat wordt even afwachten.