Best Kept Secret 2017

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Field Day (3 Juni, London) kwam zojuist met hun eerste rijtje namen, nadat Aphex Twin al bekend was gemaakt.

Flying Lotus, Slowdive, Nicolas Jaar, Moderat, Death Grips, Lena Willikens, Moodymann, Job Jobse, Midland, Mura Masa, S U R V I V E, King Sunny Ade, Whitney, Methyl Ethel, Kevin Morby, HAELOS, King Gizzard and The Lizard Wizard, Julia Jacklin, Áine Cahill, Imarhan, Flamingods, Kaitlyn Aurelia Smith, Silver Apples, Omar Souleyman, GAIKA, Forest Swords, Fatima Yamaha, Nina Kraviz, Hunee and Marcel Dettmann.

 

Astroboy

Playlistbediener
30 nov 2016
9
0
“every time you go on tour you want it to be different…and every time it is, usually because you have a new album you want to play people. and that can be fun, because you have to work out how to recreate all the complicated stuff you did in the studio for the stage. but there was a time when things were the other way round, when we worked stuff out on the road, and trying to capture lightning in a bottle was a problem for the studio later on. this time, in addition to playing songs you know, we wanted to remember the seat-of-your-pants feeling experienced in the wake of, ágætis byrjun, when for two years we formed and re-formed the songs that would go on to be the ( ) album, live in front of people, night after night. with this in mind, we are pleased to announce that we are playing festivals next summer in the spirit of adventure. all we can say right now is it’s going to be different, with new unreleased songs, a new show and maybe some other *new* things. beyond that, we can only ask you to trust us on this one.” – sigur rós

Dit staat op hun site. Ze gaan dus wel touren, maar vooral met nieuwe nummers die nog niemand kent. Ben benieuwd, helemaal nadat hun nieuwe single eigenlijk heel anders was dan wat we van Sigur Ros verwachtten, het is namelijk meer een ambient nummer.


het is een mededeling van vorig jaar ...
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Field Day (3 Juni, London) kwam zojuist met hun eerste rijtje namen, nadat Aphex Twin al bekend was gemaakt.

Flying Lotus, Slowdive, Nicolas Jaar, Moderat, Death Grips, Lena Willikens, Moodymann, Job Jobse, Midland, Mura Masa, S U R V I V E, King Sunny Ade, Whitney, Methyl Ethel, Kevin Morby, HAELOS, King Gizzard and The Lizard Wizard, Julia Jacklin, Áine Cahill, Imarhan, Flamingods, Kaitlyn Aurelia Smith, Silver Apples, Omar Souleyman, GAIKA, Forest Swords, Fatima Yamaha, Nina Kraviz, Hunee and Marcel Dettmann.
Moet wel een mooi festival zijn dit, mogen veel namen van doorkomen twee weken later in Hilvarenbeek.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Maar deze zomer hebben ze toch geen experimentele sets gespeeld? Als ik de setlist van bv. Lowlands bekijk, staan daar toch met name bekend werk in...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Field Day (3 Juni, London) kwam zojuist met hun eerste rijtje namen, nadat Aphex Twin al bekend was gemaakt.

Flying Lotus, Slowdive, Nicolas Jaar, Moderat, Death Grips, Lena Willikens, Moodymann, Job Jobse, Midland, Mura Masa, S U R V I V E, King Sunny Ade, Whitney, Methyl Ethel, Kevin Morby, HAELOS, King Gizzard and The Lizard Wizard, Julia Jacklin, Áine Cahill, Imarhan, Flamingods, Kaitlyn Aurelia Smith, Silver Apples, Omar Souleyman, GAIKA, Forest Swords, Fatima Yamaha, Nina Kraviz, Hunee and Marcel Dettmann.

Amai ja!
Mag heel wat van door komen!
Vooral Slowdive, Nicolas Jaar, Whitney en King Gizzard.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Goo i de line-up van Field day, Northside en Hurricane bij elkaar, filter daar de hardere rock bands en 80s bands uit en je hebt een goed beeld wat er op BKS staat. Alt-J moet geen headliner meer zijn. Dit jaar gewoon The XX, in de goede traditie dat de BKS vrijdag een mooi eind van de dag is met veel geweldige engelse muziekfans.....
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
o ja en RY X heeft al een keer op BKS gestaan, dus das ook op herhaling dan. Trouwens , aangezien ik alle BKS edities heb meegemaakt, mag ik toch wel het "Best Kept Secret Orakel" genoemd worden.....
 

mart

Playlistbediener
28 mrt 2016
26
0
Op snapchat van festileaks hebben ze het over die antwoord.. zou ook op herhaling zijn maar mij hoor je niet klagen. Laat maar komen
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Weet niet waar je dat vandaan haalt, maar die Antwoord heeft nog nooit op BKS gestaan. Zou me ook enorm verbazen als ze dat aankomend jaar wel doen, vind het een act die totaal niet bij het festival past.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Nee, klopt. Het wordt meer zoiets als:

The XX (3e head liner)

Bastille;
Alt-J ,
Imagine Dragons,
Frank Ocean;
Run the jewels;

Mo;
Mando Diao,
Jimmy Eat World,
Milky Chance,
Nothing But Thieves,
Phlake;
Archive,
RY X
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Nee, klopt. Het wordt meer zoiets als:

The XX (3e head liner)

Bastille;
Alt-J ,
Imagine Dragons,
Frank Ocean;
Run the jewels;

Mo;
Mando Diao,
Jimmy Eat World,
Milky Chance,
Nothing But Thieves,
Phlake;
Archive,
RY X

Hier staan echt flink wat namen bij die nooit op BKS terecht zullen komen. Bastille en Imagine Dragons zijn totaal ondenkbaar, zijn gewoon subheadliners op Pinkpop (en belangrijker, qua muziek ook in te delen in radiopop eerder dan alternatief of indie). Alt-J en Run the Jewels vind ik al randje: die zou ik zelf ook eerder op een DtrH, Rock Werchter, Pinkpop (Alt-J) of Woo Hah (Run the Jewels) zien eindigen.

In dat laatste rijtje ook: allemaal namen die totaal niet binnen de BKS-wijze van programmeren vallen. Mo is gewoon een popzangeres, dat past helemaal niet. In die richting zou ik Grimes of Chvrches nog veel meer kans geven. Jimmy Eat World zou eventueel kunnen, maar zie ik toch niet echt op BKS staan. Nothing But Thieves is gewoon een goedkope Muse-kopie. Namaakstadionrock past eerder op Pinkpop dan op BKS.

Field Day (3 Juni, London) kwam zojuist met hun eerste rijtje namen, nadat Aphex Twin al bekend was gemaakt.

Flying Lotus, Slowdive, Nicolas Jaar, Moderat, Death Grips, Lena Willikens, Moodymann, Job Jobse, Midland, Mura Masa, S U R V I V E, King Sunny Ade, Whitney, Methyl Ethel, Kevin Morby, HAELOS, King Gizzard and The Lizard Wizard, Julia Jacklin, Áine Cahill, Imarhan, Flamingods, Kaitlyn Aurelia Smith, Silver Apples, Omar Souleyman, GAIKA, Forest Swords, Fatima Yamaha, Nina Kraviz, Hunee and Marcel Dettmann.

Best wat toffe dingen hiertussen, dit jaar op Field Day! Een Flying Lotus, Nicolas Jaar, Moderat of Death Grips, evenals Forest Swords of Nina Kraviz (die laatste dan waarschijnlijk wat minder), zou BKS graag willen hebben, maar zullen in Nederland toch eerder voor Pitch gaan lijkt me. Zulk soort namen staan niet zo snel op BKS, Jamie XX vorig jaar eigenlijk alleen omdat hij zo groot is (geldt ook voor Caribou). Toch zou ik Flying Lotus of Death Grips alleen maar toejuichen natuurlijk.

Verder zijn Slowdive, Kevin Morby en King Gizzard namen die BKS wel binnen gaat halen denk ik (al zal DtrH die laatste twee ook graag strikken).

Silver Apples zou ik persoonlijk wel leuk vinden! Maar dat wordt even afwachten.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Dirk wrote:
Nee, klopt. Het wordt meer zoiets als:

The XX (3e head liner)

Bastille;
Alt-J ,
Imagine Dragons,
Frank Ocean;
Run the jewels;

Mo;
Mando Diao,
Jimmy Eat World,
Milky Chance,
Nothing But Thieves,
Phlake;
Archive,
RY X


Hier staan echt flink wat namen bij die nooit op BKS terecht zullen komen. Bastille en Imagine Dragons zijn totaal ondenkbaar, zijn gewoon subheadliners op Pinkpop (en belangrijker, qua muziek ook in te delen in radiopop eerder dan alternatief of indie). Alt-J en Run the Jewels vind ik al randje: die zou ik zelf ook eerder op een DtrH, Rock Werchter, Pinkpop (Alt-J) of Woo Hah (Run the Jewels) zien eindigen.

In dat laatste rijtje ook: allemaal namen die totaal niet binnen de BKS-wijze van programmeren vallen. Mo is gewoon een popzangeres, dat past helemaal niet. In die richting zou ik Grimes of Chvrches nog veel meer kans geven. Jimmy Eat World zou eventueel kunnen, maar zie ik toch niet echt op BKS staan. Nothing But Thieves is gewoon een goedkope Muse-kopie. Namaakstadionrock past eerder op Pinkpop dan op BKS.

PwoperFish wrote:
Field Day (3 Juni, London) kwam zojuist met hun eerste rijtje namen, nadat Aphex Twin al bekend was gemaakt.

Flying Lotus, Slowdive, Nicolas Jaar, Moderat, Death Grips, Lena Willikens, Moodymann, Job Jobse, Midland, Mura Masa, S U R V I V E, King Sunny Ade, Whitney, Methyl Ethel, Kevin Morby, HAELOS, King Gizzard and The Lizard Wizard, Julia Jacklin, Áine Cahill, Imarhan, Flamingods, Kaitlyn Aurelia Smith, Silver Apples, Omar Souleyman, GAIKA, Forest Swords, Fatima Yamaha, Nina Kraviz, Hunee and Marcel Dettmann.


Best wat toffe dingen hiertussen, dit jaar op Field Day! Een Flying Lotus, Nicolas Jaar, Moderat of Death Grips, evenals Forest Swords of Nina Kraviz (die laatste dan waarschijnlijk wat minder), zou BKS graag willen hebben, maar zullen in Nederland toch eerder voor Pitch gaan lijkt me. Zulk soort namen staan niet zo snel op BKS, Jamie XX vorig jaar eigenlijk alleen omdat hij zo groot is (geldt ook voor Caribou). Toch zou ik Flying Lotus of Death Grips alleen maar toejuichen natuurlijk.

Verder zijn Slowdive, Kevin Morby en King Gizzard namen die BKS wel binnen gaat halen denk ik (al zal DtrH die laatste twee ook graag strikken).

Silver Apples zou ik persoonlijk wel leuk vinden! Maar dat wordt even afwachten.





"In dat laatste rijtje ook: allemaal namen die totaal niet binnen de BKS-wijze van programmeren vallen. Mo is gewoon een popzangeres, dat past helemaal niet. In die richting zou ik Grimes of Chvrches nog veel meer kans geven. Jimmy Eat World zou eventueel kunnen, maar zie ik toch niet echt op BKS staan. Nothing But Thieves is gewoon een goedkope Muse-kopie. Namaakstadionrock past eerder op Pinkpop dan op BKS."

Mo heeft op BKS gestaan, Alt-J wordt gewoon voor de 3e keer geboekt en zijn zelf gek op BKS, BKS is het eerste festival waar ze dik de hele tent overvol speelden in 2013. Ze hebben zelfs als headliner gestaan in 2015.


"Verder zijn Slowdive, Kevin Morby en King Gizzard namen die BKS wel binnen gaat halen denk ik (al zal DtrH die laatste twee ook graag strikken)." Zowel

Slowdive en Kevin Morby heb ik al op een eerdere editie van BKS gezien....
Die lijst van mij is zo gek nog niet.
Ik kijk gewoon naar welke artiesten er in de buurt zijn en welke al geboekt zijn door het FKP Scorpio agency,. Dan kom te toch snel bij zon lijstje als het mijne uit.



 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.459
1.604
Maar veel van die namen die jij noemt zoals Bastille en Imagine Dragons worden in Nederland door Mojo geboekt en passen zoals Black Lies ook al zegt muzikaal beter op Pinkpop. Zou het ook een armoedige keuze vinden om Alt-J voor een derde keer in vijf jaar tijd te boeken, hebben ook nog niet laten zien dat ze de One kunnen headlinen. Gezien de boeking van Werchter zie ik ze eerder terug op DTRH.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jimmy Eat World zie ik ze juist wel doen. Hebben er nooit gezien en het nieuwe album is dikke prima.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Als je naar het Friendly Fire roster kijkt en dan een beetje filtert wat nog niet op BKS heeft gestaan (uit het hoofd, dus correct me if I'm wrong), tref je een fiks aantal bands waarvan de verbazing niet groot zal zijn áls ze er staan. Voorwaar geen kutrijtje...

And so I watch You from afar
BRNS
Choir of Young Believers
Dreadzone (spelen die überhaupt nog?)
Frank Turner
Hanni El Khatib
Hickey Underworld
Japandroids
LVL UP
Marlon Williams
S U R V I V E
Run the Jewels
Nada Surf

Fraaie dwarsdoorsnede van nieuwe dingetjes, oude bekenden en dingen die simpelweg best lekker zijn om (weer eens) te zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Zit wat in Horst Tappert...
Volgens mij Frank Turner op Hu/So
Op Primavera meen ik Japandroids en Run the Jewels.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Van mij mag Marlon Williams ook wel op de Radiohead dag verschijnen, wat een prachtig optreden gaf hij op Motel Mozaique dit jaar...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Zit wat in Horst Tappert…
Volgens mij Frank Turner op Hu/So
Op Primavera meen ik Japandroids en Run the Jewels.

Frank Turner is meer een Pinkpop naam. Misschien DTRH.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken