Best Kept Secret 2016

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
Lowlands is daarentegen wel toonaangevend in nieuwe muziek, dat wil zeggen jong talent en bands met nieuwe albums. Denk maar aan een tame impala die al meerdere malen op lowlands stond en nu pas sinds hun laatste album ook op de hoofdpodia van de door jouw genoemde festivals. Of vanuit de al bekendere namen the chemical brothers vanwege hun nieuwe album vorig jaar en daarom ook headliner bij lowlands . Je kan gelijk hebben maar toch zie ik radiohead er wel staan met pukkelpop ook in hetzelfde weekend. En daarbij heeft radiohead nog maar enkele optredens aangekondigd dus wie weet dat ze misschien wel langer touren gezien het festival seizoen dan nog niet voorbij is?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Lowlands is daarentegen wel toonaangevend in nieuwe muziek, dat wil zeggen jong talent en bands met nieuwe albums. Denk maar aan een tame impala die al meerdere malen op lowlands stond en nu pas sinds hun laatste album ook op de hoofdpodia van de door jouw genoemde festivals. Of vanuit de al bekendere namen the chemical brothers vanwege hun nieuwe album vorig jaar en daarom ook headliner bij lowlands .

Lowlands is het ideale festivals om bands te laten headlinen die eigenlijk nog net te klein zijn om een Werchter te headlinen. Daarnaast heeft dit niks te maken met of ze Radiohead nou wel of niet als headliner gaan boeken. Lowlands trekt de grote tent ook vol met acts die kleiner zijn dan Radiohead, dus boeken ze waarschijnlijk met dat budget liever een kleinere headliner die de tent ook voltrekt.


Je kan gelijk hebben maar toch zie ik radiohead er wel staan met pukkelpop ook in hetzelfde weekend. En daarbij heeft radiohead nog maar enkele optredens aangekondigd dus wie weet dat ze misschien wel langer touren gezien het festival seizoen dan nog niet voorbij is?

Zoals Matthijs al zei, Radiohead is in Juni/Juli al aanwezig in Europa. De kans dat ze nog terugkeren voor festivals in Augustus is klein. Daarbij is Radiohead ook een band die vaak niet al te lang op tour is. De kans is groter dat ze later dit jaar te zien zijn in de Ziggo Dome.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
De geruchten zijn nogal sterk dat ze eind juli al in Amerika staan. Ik denk ook niet dat ze een maandje later weer dezelfde regio ingaan.
 

juri

Campingartiest
11 mrt 2015
82
0
@ wessel

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Vorig jaar waren the chemical brothers en major lazer de headliners. Dit zijn nou niet artiesten die nog aan de te kleine kant zijn voor een werchter of iets dergelijks. Ik denk eerder dat het te maken heeft met hoe relevant iets op een bepaald moment nog is en of het wel bij het lowlands imago past.
 

Jeff1617899554

Playlistbediener
22 jan 2016
31
0
Weet niet echt waar ik dit moet plaatsen maar death grips heeft niet getourd na hun laatste plaat he? Zou wel echt fijn zijn voor best kept secret
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
Weet niet echt waar ik dit moet plaatsen maar death grips heeft niet getourd na hun laatste plaat he? Zou wel echt fijn zijn voor best kept secret

Death grips heeft wel in Amerika getourd, zijn nu wss aan Bottomless Pit bezig
 

Jeff1617899554

Playlistbediener
22 jan 2016
31
0
Jeff wrote:
Weet niet echt waar ik dit moet plaatsen maar death grips heeft niet getourd na hun laatste plaat he? Zou wel echt fijn zijn voor best kept secret


Death grips heeft wel in Amerika getourd, zijn nu wss aan Bottomless Pit bezig
damn zijn al zolang niet in nl geweest, hoop dat ze komen en niet cancelen xd
wel gekke band, die weten wel hoe je hype creëert
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
"Nieuwe muziek is een belangrijk onderdeel van Best Kept Secret Festival. Vanavond rond 23:15 uur maakt onze programmeur Roel bij Roosmarijn Reijmer op 3VOOR12 Radio een handvol frisse, nieuwe namen bekend die vorige week goede zaken deden op Eurosonic Noorderslag. Stay tuned!"

Aldus BKS op Facebook
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Voor kleine, upcoming namen van ESNS gok ik op een aantal van deze:
Blossoms, Black Honey, The Jacques, Oscar, Fews, Otherkin.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.417
650
Met die aankondiging ben je dus ook niets. Nu breng je plots middagnamen terwijl iedereen wacht wie die laatste grote namen zijn. Kondig ze dan aan wanneer de ESNS hype nog bezig is (ipv 2 weken later) of wacht tot het laatste pakketje. Maar niet nu.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Best Kept Secret zet nu ook een foto van het festivalterrein zelf online, misschien heeft die 6 in de vorige post op Facebook iets te maken met een nieuw podium: Stage 6?
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Tenzij ze bij Friendly Fire de oudejaarsjackpot hebben gewonnen en heel veel meer namen dan vorig jaar programmeren of zoiets zie ik niet hoe zes stages nodig zijn. Het is niet alsof de stages die er nu zijn bij elk optreden uitpuilen.

Zes namen gaan we maar even vanuit. :p
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0


Sonar namen. Als BKS dan toch enkele elektronische namen wil programmeren in de avond, laat ze ze dan van dit affiche halen aub

Edit: wtf trouwens, Antony and The Johnsons + HudMo + Oneothrix Point Never? Dat wil ik op zich wel meemaken.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.515
797
Met die aankondiging ben je dus ook niets. Nu breng je plots middagnamen terwijl iedereen wacht wie die laatste grote namen zijn. Kondig ze dan aan wanneer de ESNS hype nog bezig is (ipv 2 weken later) of wacht tot het laatste pakketje. Maar niet nu.

Ja klopt ben het wel enigszins met je eens. Maar het probleem is dat ze die namen dus niet zo snel rond kunnen hebben dat ze dat nog in de ESNS hype kunnen aankondigen als die bands ze daar pas echt hebben overtuigd. Dus dan is dit wel het eerste moment en dan is 3voo12 wel de beste optie om het aan te kondigen aangezien daar het publiek zit van deze namen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha ook goed. Maar is dat iets voor BKS? Ik heb namelijk geen idee, wat voor spot kan zoiets innemen?

Lijkt mij eigenlijk wel een mooie headliner voor de stage 2, maar ik weet niet of ze het aandurven.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
http://go.3fm.nl/festivals-bestkeptsecret/nieuws-detail/7747/VANT-naar-Best-Kept-Secret-Festival

Geen verassing. Wel geinig energiek bandje benieuwd was er over uurtje nog bij komt.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Bekijk de Tweet van @BKSfestival: https://twitter.com/BKSfestival/status/691749993133252608?s=09

Alice on the Roof
Honne
Indian Askin
Samm Henshaw
Sevn Alias
Vant
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken