Horst Tappert wrote:
En als een band op 3FM gedraaid wordt, wil het niet per definitie inhouden dat het dus kut is.
Zegt ook niemand hier volgens mij. Ik vind het festival aantrekkelijk voor de net-niet-mainstream, daar zit geen waardeoordeel aan verbonden.
Horst Tappert wrote:
Het wordt dus wat drukker op het strand. En zeker in de tenten. Ik hoop dat ze daar goed op anticiperen. Het tamelijk eenvoudig een band willen zien op je eigen manier -zonder belachelijk vroeg van te voren aanwezig te zijn- is toch wel het allergrootste pluspunt van BKS, naar mijn idee. Ik sta er wel van te kijken dat er dus om en nabij de 8.000 kaarten extra verkocht worden ten opzichte van voorgaande jaren.
Nee.
Dit is waar ik het ook al eerder over had: de BKS-organisatie speelt hier met cijfers. Die 15.000 ging om 15.000 bezoekers per dag, die 25.000 gaat over het totaal aantal verkochte tickets.
Ze zeggen nergens dat het echt drukker wordt dan voorgaande jaren, maar enkel het aantal tickets dat ze verkopen. Waarschijnlijk verkopen ze meer dagkaarten t.o.v. weekendkaarten. Ik ken de verdeling van de kaarten niet, maar het feit dat zij daar zelf niks over zeggen, is wel een reden om je wenkbrauw op te trekken bij dit verhaal.
10.000 weekendkaarten + 5.000 dagkaarten * 3 = 25.000 kaarten. Dat is precies evenveel als 15.000 bezoekers per dag, evenveel als de eerste BKS.
Weet je dit zeker? Of veronderstel je dit? Dat er wat gegoochel met dagkaarten is, geloof ik best. Maar je gaat geen 25.000 roepen als je 10.000 combi's verkocht hebt. Dat lijkt me tenminste.