Best Kept Secret 2016

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Horst Tappert wrote:
En als een band op 3FM gedraaid wordt, wil het niet per definitie inhouden dat het dus kut is.

Zegt ook niemand hier volgens mij. Ik vind het festival aantrekkelijk voor de net-niet-mainstream, daar zit geen waardeoordeel aan verbonden.

Horst Tappert wrote:
Het wordt dus wat drukker op het strand. En zeker in de tenten. Ik hoop dat ze daar goed op anticiperen. Het tamelijk eenvoudig een band willen zien op je eigen manier -zonder belachelijk vroeg van te voren aanwezig te zijn- is toch wel het allergrootste pluspunt van BKS, naar mijn idee. Ik sta er wel van te kijken dat er dus om en nabij de 8.000 kaarten extra verkocht worden ten opzichte van voorgaande jaren.

Nee.

Dit is waar ik het ook al eerder over had: de BKS-organisatie speelt hier met cijfers. Die 15.000 ging om 15.000 bezoekers per dag, die 25.000 gaat over het totaal aantal verkochte tickets.
Ze zeggen nergens dat het echt drukker wordt dan voorgaande jaren, maar enkel het aantal tickets dat ze verkopen. Waarschijnlijk verkopen ze meer dagkaarten t.o.v. weekendkaarten. Ik ken de verdeling van de kaarten niet, maar het feit dat zij daar zelf niks over zeggen, is wel een reden om je wenkbrauw op te trekken bij dit verhaal.

10.000 weekendkaarten + 5.000 dagkaarten * 3 = 25.000 kaarten. Dat is precies evenveel als 15.000 bezoekers per dag, evenveel als de eerste BKS.

Weet je dit zeker? Of veronderstel je dit? Dat er wat gegoochel met dagkaarten is, geloof ik best. Maar je gaat geen 25.000 roepen als je 10.000 combi's verkocht hebt. Dat lijkt me tenminste.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Nee.

Dit is waar ik het ook al eerder over had: de BKS-organisatie speelt hier met cijfers. Die 15.000 ging om 15.000 bezoekers per dag, die 25.000 gaat over het totaal aantal verkochte tickets.
Ze zeggen nergens dat het echt drukker wordt dan voorgaande jaren, maar enkel het aantal tickets dat ze verkopen. Waarschijnlijk verkopen ze meer dagkaarten t.o.v. weekendkaarten. Ik ken de verdeling van de kaarten niet, maar het feit dat zij daar zelf niks over zeggen, is wel een reden om je wenkbrauw op te trekken bij dit verhaal.

10.000 weekendkaarten + 5.000 dagkaarten * 3 = 25.000 kaarten. Dat is precies evenveel als 15.000 bezoekers per dag, evenveel als de eerste BKS.

Je bent gewoon maar in het wilde weg aan het gissen dus.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Horst Tappert wrote:
En als een band op 3FM gedraaid wordt, wil het niet per definitie inhouden dat het dus kut is.

Zegt ook niemand hier volgens mij. Ik vind het festival aantrekkelijk voor de net-niet-mainstream, daar zit geen waardeoordeel aan verbonden.

Horst Tappert wrote:
Het wordt dus wat drukker op het strand. En zeker in de tenten. Ik hoop dat ze daar goed op anticiperen. Het tamelijk eenvoudig een band willen zien op je eigen manier -zonder belachelijk vroeg van te voren aanwezig te zijn- is toch wel het allergrootste pluspunt van BKS, naar mijn idee. Ik sta er wel van te kijken dat er dus om en nabij de 8.000 kaarten extra verkocht worden ten opzichte van voorgaande jaren.

Nee.

Dit is waar ik het ook al eerder over had: de BKS-organisatie speelt hier met cijfers. Die 15.000 ging om 15.000 bezoekers per dag, die 25.000 gaat over het totaal aantal verkochte tickets.
Ze zeggen nergens dat het echt drukker wordt dan voorgaande jaren, maar enkel het aantal tickets dat ze verkopen. Waarschijnlijk verkopen ze meer dagkaarten t.o.v. weekendkaarten. Ik ken de verdeling van de kaarten niet, maar het feit dat zij daar zelf niks over zeggen, is wel een reden om je wenkbrauw op te trekken bij dit verhaal.

10.000 weekendkaarten + 5.000 dagkaarten * 3 = 25.000 kaarten. Dat is precies evenveel als 15.000 bezoekers per dag, evenveel als de eerste BKS.

Dacht je nu werkelijk dat de vlag bij Friendly Fire uitgaat als de kaartverkoop op niveau zou liggen van 2013? Terwijl ze al jaren de ambitie uitspreken om door te groeien en menen dat ze pas 'gezond' zijn als ze de kaap van 20.000 bereikt hebben? Nee Kid, op de zaterdag zijn er 25.000 en de andere dagen ook zeker boven de 15.000 anders komen ze echt niet naar buiten met verkooprecords.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Beste nieuws van de dag dat de kaartverkoop zo vlot verloopt, was toch wel bang dat DTRH een flinke tik zou uitdelen dit jaar.

Juist!
Ben erg blij dat het ook dit jaar weer zo goed loopt. Dacht ook echt dat DTRH ze dit jaar een flinke tik zou geven maar dat valt gelukkig mee.
Hopelijk kunnen ze volgend jaar dichter bij hun droomaffiche komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
'Beach Slang Reportedly Broke Up On Stage In Salt Lake City Last Night'

Zou erg jammer zijn als dit waar zou zijn. Een van de bandjes waar ik erg naar uitkeek.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
‘Beach Slang Reportedly Broke Up On Stage In Salt Lake City Last Night’

Zou erg jammer zijn als dit waar zou zijn. Een van de bandjes waar ik erg naar uitkeek.

Update 2: Rest easy, looks like Beach Slang are not calling it quits. Frontman James Alex just posted a statement on the band’s Facebook page confirming that they are not breaking up. “I am gigantically sorry,” the singer-guitarist wrote, apologizing to fans. “I am going to make good on making it up to you. Cross my heart… If you’re still in, we are.”

Hier is dat statement te lezen: http://www.spin.com/2016/04/beach-slang-broke-up-salt-lake-city/
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
380
298
Het wordt dus wat drukker op het strand. En zeker in de tenten. Ik hoop dat ze daar goed op anticiperen. Het tamelijk eenvoudig een band willen zien op je eigen manier -zonder belachelijk vroeg van te voren aanwezig te zijn- is toch wel het allergrootste pluspunt van BKS, naar mijn idee. Ik sta er wel van te kijken dat er dus om en nabij de 8.000 kaarten extra verkocht worden ten opzichte van voorgaande jaren. Editors zal vast een reden zijn, maar er was ook een jaar waar Sigur Rós, Portishead én The Arctic Monkeys geprogrammeerd waren. Sta ik toch echt van te kijken. Maar dat is wel vaker zo.

Wat betreft Editors en de discussie hierboven. De eerste (en enige) keer dat ik ze zag was op Lowlands een keer vroeg in de middag (uit het hoofd 2005). Ten tijde van Munich zeg maar. De instrumenten waren niet meegekomen en ze speelden op geleende spullen. Dat was aanpassen, maar ik zag een gedreven band die absoluut het beste ervan wilde maken. De jaren erna heb ik ze nog wel een keer of twee/drie kunnen zien, maar lagen de prioriteiten elders. Een van de redenen dat ik er prima mee kan leven ze nu weer eens te zien. BKS is namelijk ook een festival waar je HMH-bands kan zien waar je los niet zomaar veertig piek voor neer wil leggen. In dat plaatje passen ze uitstekend.

En als een band op 3FM gedraaid wordt, wil het niet per definitie inhouden dat het dus kut is. Ik luister het ook zelden maar als het opstaat, valt me altijd wel op dat er ook best goede nummers voorbij komen. Daar hoort Editors ook meestal wel bij. Soms wat te pathetisch, maar het is wel gewoon eigenlijk een goede stevige band. Aan het einde van een mooie zonnige dag zie ik het uitstekend werken op het strand. Alleen jammer dat er dus een paar duizend mensen meer staan. Het mooie daarvan is dat BKS zijn naam dus gemaakt heeft. En dat het een blijver blijkt te zijn. Zeer geruststellend.

Mooie post, volledig mee eens.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Linksom, rechtsom... Feit blijft dat er dus twee festivals met allebei een meer dan verdienstelijk programma naast elkaar kunnen leven. Het heeft minimaal de schijn dat er tevredenheid is -bij zowel BKS als DTRH- over de kaartverkoop. En dat is gewoon goed nieuws.
En niet alleen voor dit jaar, maar ook de komende jaren. Ik wil niet per se zeggen dat het dus heel erg goed voor beiden is. Maar ik zie wel twee festivals die met dedicatie georganiseerd worden. En van beiden is het knap dat ze op een relatieve kleine markt er allebei in slagen een prima programma te brengen.

Voor mij persoonlijk heeft BKS een streepje voor na drie uitstekende jaargangen. Toch een festival waar ekko/Vera bandjes naar een groot podium worden gebracht. Aangevuld met enkele klinkende namen uit het verleden en een paar bands die op eigen kracht de hmh kunnen uitverkopen (of in ieder geval bijna). Ideale combinatie als je het mij vraagt.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Weet je dit zeker? Of veronderstel je dit? Dat er wat gegoochel met dagkaarten is, geloof ik best. Maar je gaat geen 25.000 roepen als je 10.000 combi’s verkocht hebt. Dat lijkt me tenminste.
Ik doe geen aannames over hoeveel tickets er verkocht zijn. Ik wil puur aangeven dat de cijfers waar ze mee pochen niet zoveel zeggen; omdat ze opeens in andere eenheden praatten. Het meest nieuwswaardige is het geweldige nieuws dat BKS in 2017 terug is. Dat is geweldig, en betekent in ieder geval dat het prima gaat met de kaartverkoop. Maar verwacht niet dat het festival opeens is gegroeid van 15.000 naar 25.000 bezoekers.
 

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0
http://festileaks.com/2016/05/festivaldirecteur-robert-swarts-best-kept-secret-strijd-niet-verliezen/
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Is er iemand die het volgende onder de aankondiging voor stage FOUR heeft zien staan en een screenshot of foto heeft?
”Na drie jaar keert Stage FOUR ook weer terug naar haar oorspronkelijke lokatie, midden op het terrein"
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
380
298
Ja, ik heb dat zo zien staan en zo gekopieerd naar het forum van Graz. Stond bij dat nieuwsbericht, onderaan, bij Too Slow To Disco of Sjam Sjamoedin. Zie dat het daar nu is weggehaald (omdat ze het nog niet bekend willen maken of omdat de locatie toch niet wijzigt?)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Bijna perfecte timetable, alleen Wilco en BBNG clash en EITS is te vroeg. Maar verder fantastisch.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Eens! Hier en daar wel een act die ik moet missen, terwijl ik hem wel zou willen zien (Empress Of staat gelijk met Beach House bv.), maar dat is onvermijdelijk. Gaan 3 leuke dagen worden!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
Vrijdag perfect, zaterdag jammer van de spot op het hoofdpodium voor Air en de zondag heeft een paar nare clashes tussen Two en Three. Meer dan prima schema wat mij betreft.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Vrijdag
C Duncan
Bombino
Minor Victories
DIIV
Wolf Parade
Beach House
Beck
Preoccupations

Zaterdag
Audacity
Julien Baker
Weaves
Glass Animals/Rat Boy
Sleaford Mods/The Japanese House
Ulrika Spacek
Dinosaur JR.
Air
Destroyer
Low

Zondag
Explosions in the Sky
Psychic Ills
Unknown Mortal Orchestra
Yeasayer
Band of Horses
Ezra Furman
Wilco
Jamie XX/Fat White Family

Zo gaat mijn weekend eruitzien, onder voorbehoud wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken