Kereltje wrote:
Maar dan stel ik me opnieuw vragen bij Editors, want wat is het nut om op een schaalvergroting naar 20.000 man te mikken als je Beck (die ik als zekerheid zie) en PJ Harvey als overige headliners neerzet?
Of het moet zijn dat ze Editors juist boeken als compensatie voor andere grote namen die mikken op kwaliteit ipv ticketverkoop (Beck, PJ Harvey, Beach House, …). Maar ik denk eerder dat PJ Harvey op DTRH terecht komt en het iets als The National – Beck – Editors wordt.
Dat laatste trio is wel een flink grotere en duurdere dan vorig jaar. Zijn allemaal populairder/meer albums/relevanter dan de headliners vorig jaar. Overigens weet ik niet of Beck zo zeker is, vorig jaar was de mogelijkheid er ook toen ze/hij dat zelfde weekend opende
voor The Strokes. En The National heeft ook nog niet al te veel bekend gemaakt.
Ik denk eerder Editors – PJ Harvey – Foals. Is op zich een mooie balans qua populariteit en kwaliteit. Beach House is trouwens geen headliner, die blijven formaatje paradiso. Zou een goede afsluiter van TWO zijn, al zou het mooist bij schemering op het hoofdpodium zijn (met de huidige bombastische show kunnen ze dat prima aan).