Best Kept Secret 2016

Dirk

Campingartiest
11 nov 2014
65
0
Lekker! Ik zie Deerhunter, Floating Points, Four Tet, Motor City Drum Ensemble, Mount Kimbie, Mura Masa, Skepta, Soak, Wild Nothing, Youth Lagoon, PJ Harvey, Beach House en Goat allen graag op BKS, haha.
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Hop! Dat beloofd veel zeg... Polly Jean op de late zaterdagavond... Dat zal wonderschoon zijn. Vrijdag en zondag ook overigens. En veel geruststellingen in het overige programma. Er wordt door veel juiste bands getourd komende juni.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Maar dan stel ik me opnieuw vragen bij Editors, want wat is het nut om op een schaalvergroting naar 20.000 man te mikken als je Beck (die ik als zekerheid zie) en PJ Harvey als overige headliners neerzet?

Of het moet zijn dat ze Editors juist boeken als compensatie voor andere grote namen die mikken op kwaliteit ipv ticketverkoop (Beck, PJ Harvey, Beach House, ...). Maar ik denk eerder dat PJ Harvey op DTRH terecht komt en het iets als The National - Beck - Editors wordt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Maar dan stel ik me opnieuw vragen bij Editors, want wat is het nut om op een schaalvergroting naar 20.000 man te mikken als je Beck (die ik als zekerheid zie) en PJ Harvey als overige headliners neerzet?

Of het moet zijn dat ze Editors juist boeken als compensatie voor andere grote namen die mikken op kwaliteit ipv ticketverkoop (Beck, PJ Harvey, Beach House, …). Maar ik denk eerder dat PJ Harvey op DTRH terecht komt en het iets als The National – Beck – Editors wordt.
Dat laatste trio is wel een flink grotere en duurdere dan vorig jaar. Zijn allemaal populairder/meer albums/relevanter dan de headliners vorig jaar. Overigens weet ik niet of Beck zo zeker is, vorig jaar was de mogelijkheid er ook toen ze/hij dat zelfde weekend opende(n) voor The Strokes. En The National heeft ook nog niet al te veel bekend gemaakt.
Ik denk eerder Editors - PJ Harvey - Foals. Is op zich een mooie balans qua populariteit en kwaliteit. Beach House is trouwens geen headliner, die blijven formaatje paradiso. Zou een goede afsluiter van TWO zijn, al zou het mooist bij schemering op het hoofdpodium zijn (met de huidige bombastische show kunnen ze dat prima aan).
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Wat vooral geruststellend is dat er gevist kan worden uit een beduidend grotere vijver dan vorig jaar. En BKS heeft wel bewezen de laatste jaren dat ze best goed zijn om dan uiteindelijk de juiste keuzes te maken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Kereltje wrote:
Maar dan stel ik me opnieuw vragen bij Editors, want wat is het nut om op een schaalvergroting naar 20.000 man te mikken als je Beck (die ik als zekerheid zie) en PJ Harvey als overige headliners neerzet?

Of het moet zijn dat ze Editors juist boeken als compensatie voor andere grote namen die mikken op kwaliteit ipv ticketverkoop (Beck, PJ Harvey, Beach House, …). Maar ik denk eerder dat PJ Harvey op DTRH terecht komt en het iets als The National – Beck – Editors wordt.


Dat laatste trio is wel een flink grotere en duurdere dan vorig jaar. Zijn allemaal populairder/meer albums/relevanter dan de headliners vorig jaar. Overigens weet ik niet of Beck zo zeker is, vorig jaar was de mogelijkheid er ook toen ze/hij dat zelfde weekend opende(n) voor The Strokes. En The National heeft ook nog niet al te veel bekend gemaakt.
Ik denk eerder Editors – PJ Harvey – Foals. Is op zich een mooie balans qua populariteit en kwaliteit. Beach House is trouwens geen headliner, die blijven formaatje paradiso. Zou een goede afsluiter van TWO zijn, al zou het mooist bij schemering op het hoofdpodium zijn (met de huidige bombastische show kunnen ze dat prima aan).

Maar die twee zijn toch inherent verbonden? Acts waarmee je een schaalvergroting kan bereiken zullen nu eenmaal duurder zijn. Dat is een risico dat het festival dan moet nemen: meer geld uittrekken en mits goede keuzes ervoor zorgen dat die ook meer renderen.

Beck deed vorige jaar wel dat voorprogramma als enige show die periode, om dan later naar Europa terug te keren. Ik kan me niet inbeelden dat die enkel en alleen Northside gaat doen ofzo, zeker met een nieuwe plaat op komst. The National heeft ook al bevestigd dat er een nieuwe plaat aan komt, dus die zullen weer een druk schema gaan plannen.

Bij Foals heb ik dan weer twijfels. Heb het gevoel dat die qua populariteit in de Benelux nog niet zo ver staan als Alt-J, een naam die op zich ook al niet unaniem positief ontvangen werd. En dan heb je nog de verhalen dat de ticketverkoop in HMH en Vorst vrij pover gaan. Dus die schat ik qua impact dan niet groter in dan een PJ Harvey of Beck, met het verschil dat je met die laatste meer credit krijgt van velen (geen namen die elke 2 jaar passeren).

Beach House bedoelde ik inderdaad voor de TWO. Mijn redenering was eerder: met een Beck/PJ Harvey op ONE en Beach House/Wilco diezelfde dag op TWO trek je puur de kaart van kwaliteit en niet van de ticketverkoop.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik begin dit jaar toch steeds meer te verwachten van BKS omdat ze inderdaad uit een flinke vijver kunnen vissen. Maar is PJ Harvey wel headliner? Niet eerder een plekje ervoor?
 

Horst Tappert

Campingartiest
13 jan 2015
88
0
Ik zou de grootsheid van PJ niet onderschatten Luud! Wat Damien Rice kan, kan PJ makkelijk. Zo niet beter. Het is dan weliswaar geen muzikante die tientallen hits dan wel indie-hits kan overleggen, maar wel iemand die de klasse en de kwaliteit heeft om een heel veld in te pakken. Het zou bovendien mooi zijn dat een keer een vrouw headliner is. Voor de frisheid en de afwisseling, zeg maar.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
PJ Harvey zou geniaal zijn. Als PJ Harvey en Beck beide naar BKS gaan ben ik er zeker bij, wat er ook gebeurt. Maar eerlijk gezegd verwacht ik PJ Harvey eerder als co-headliner op DTRH.
Four Tet en Beach House, die moeten toch minstens wel naar BKS komen, toch?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Maar die twee zijn toch inherent verbonden? Acts waarmee je een schaalvergroting kan bereiken zullen nu eenmaal duurder zijn. Dat is een risico dat het festival dan moet nemen: meer geld uittrekken en mits goede keuzes ervoor zorgen dat die ook meer renderen.
Het zou heel mooi zijn, maar ik denk dat het ineens een flinke stap zou zijn en durf het daarom niet te hopen.
Foals is dan weer een flink stuk goedkoper (neem ik aan) en zou dan met een interessanter dagprogramma op zaterdag kunnen staan naast twee grotere headliners op de andere dagen. Op DTRH werkte dat wel, maar we zullen het zien. In ieder geval genoeg potentie (dat maakt Editors wel extra teleurstellend voor mij).

Als je alle mogelijkheden op een rijtje zet moet het voor DTRH en BKS beiden wel lukken om een mooi headlinertrio te vormen.
- Editors
- The National
- PJ Harvey
- Foals
- Massive Attack
- Beck

Heb het idee dat ik nog dingen vergeet.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Als je alle mogelijkheden op een rijtje zet moet het voor DTRH en BKS beiden wel lukken om een mooi headlinertrio te vormen.
– Editors
– The National
– PJ Harvey
– Foals
– Massive Attack
– Beck

Heb het idee dat ik nog dingen vergeet.
Tame Impala wellicht nog.
Wat betreft dat lijstje van Field Day kan BKS dit jaar Goat niet mislopen lijkt mij.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik zou de grootsheid van PJ niet onderschatten Luud! Wat Damien Rice kan, kan PJ makkelijk. Zo niet beter. Het is dan weliswaar geen muzikante die tientallen hits dan wel indie-hits kan overleggen, maar wel iemand die de klasse en de kwaliteit heeft om een heel veld in te pakken. Het zou bovendien mooi zijn dat een keer een vrouw headliner is. Voor de frisheid en de afwisseling, zeg maar.

De grootsheid van PJ onderschat ik zeker niet, zou het zelf een zeer welkome headliner vinden. Maar als je Rice als vergelijking neemt is dat toch zeker wel een naam die een breder publiek aan zal trekken die wel enkele 'hits' heeft om toch net dat bredere publiek kan trekken. Maar misschien is Editors al geboekt voor die taak en krijgen we daarnaast twee headliners in de richting PJ/Beck.



Kereltje wrote:
Maar die twee zijn toch inherent verbonden? Acts waarmee je een schaalvergroting kan bereiken zullen nu eenmaal duurder zijn. Dat is een risico dat het festival dan moet nemen: meer geld uittrekken en mits goede keuzes ervoor zorgen dat die ook meer renderen.

Het zou heel mooi zijn, maar ik denk dat het ineens een flinke stap zou zijn en durf het daarom niet te hopen.
Foals is dan weer een flink stuk goedkoper (neem ik aan) en zou dan met een interessanter dagprogramma op zaterdag kunnen staan naast twee grotere headliners op de andere dagen. Op DTRH werkte dat wel, maar we zullen het zien. In ieder geval genoeg potentie (dat maakt Editors wel extra teleurstellend voor mij).

Als je alle mogelijkheden op een rijtje zet moet het voor DTRH en BKS beiden wel lukken om een mooi headlinertrio te vormen.
– Editors
– The National
– PJ Harvey
– Foals
– Massive Attack
– Beck

Heb het idee dat ik nog dingen vergeet.

Je vergeet inderdaad New Order en de vaagheid rondom The xx. Een mooie rijtje namen om uit te gaan kiezen denk ik!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Als je alle mogelijkheden op een rijtje zet moet het voor DTRH en BKS beiden wel lukken om een mooi headlinertrio te vormen.
– Editors
– The National
– PJ Harvey
– Foals
– Massive Attack
– Beck

Heb het idee dat ik nog dingen vergeet.

Pixies, Tame Impala en New Order.

Kan inderdaad gewoon niet anders dan dat beide festivals dit jaar sterk voor de dag gaan komen, op zijn minst bovenaan de poster. En verklaart dus ook waarom Mojo Sigur Ros doorgeschoven heeft naar Lowlands.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
MRMantel wrote:
Als je alle mogelijkheden op een rijtje zet moet het voor DTRH en BKS beiden wel lukken om een mooi headlinertrio te vormen.
– Editors
– The National
– PJ Harvey
– Foals
– Massive Attack
– Beck

Heb het idee dat ik nog dingen vergeet.


Pixies, Tame Impala en New Order.

Kan inderdaad gewoon niet anders dan dat beide festivals dit jaar sterk voor de dag gaan komen, op zijn minst bovenaan de poster. En verklaart dus ook waarom Mojo Sigur Ros doorgeschoven heeft naar Lowlands.

Pixies en Tame Impala zijn toch eigenlijk al uitgesloten voor BKS. Zie die twee vrij zeker als DTRH headliner.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pixies en Tame Impala zijn toch eigenlijk al uitgesloten voor BKS. Zie die twee vrij zeker als DTRH headliner.

Dat denk ik ook ja.

Ik denk dat de het misschien wat te groot is gedacht als The National en Editors beide komen. Dat zijn 2 acts die behoorlijk wat kaarten kunnen verkopen samen.

Ik kan niet echt goed vinden waar PJ Harvey de laatste keer een optreden gaf in NL en wanneer. Kom wel 2009 tegen maar daarna zal ze toch ook wel eens langs zijn geweest? Dat wasin de Paradiso overigens. 5 jaar daarvoor stond ze in de HMH.


Overigens zou Foals ook prima een lagere spot op pinkpop in kunnen nemen

Die hebben best wat airplay gehad op 3FM. Dus een plekje als afsluiter op de 3fm lijkt me prima.
Als ik het zo zie heeft BKS toch best een ruime keuze uit Headliners die mij zeker beter liggen dan een Alt-J/Noel Gallagher/Libertines. Kwaliteit genoeg aanwezig in Europa rond die tijd.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik kan niet echt goed vinden waar PJ Harvey de laatste keer een optreden gaf in NL en wanneer. Kom wel 2009 tegen maar daarna zal ze toch ook wel eens langs zijn geweest? Dat wasin de Paradiso overigens. 5 jaar daarvoor stond ze in de HMH.
In 2011 nog twee avonden achter elkaar Paradiso.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken