Best Kept Secret 2016

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Editors heeft al zijn relevantie verloren na laatste twee albums, terwijl Arctic Monkeys alleen maar is gegroeid. En daarnaast waren de laatste shows daarvoor Paradiso en Lowlands dus was de vraag net wat groter. En als je Editors inmiddels nog niet gezien hebt als je dat zou willen doe je iets flink verkeerd.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Editors tourt zich alleen kapot, dat is wel een beetje zonde imho. Leuk dat ze ze dan 'exclusief' hebben, maar hoe exclusief is zo'n band nog...
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Lijkt me geen bijzonder goede zet voor BKS om Editors te boeken, al is het wel begrijpelijk op zich. Ze hebben na vorig jaar wel even wat headliners nodig die veel mensen trekken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Mee eens, Editors lijkt me niet de goede naam om meer publiek te trekken. Maar hoe zeker is het dat zij komen? Heb er namelijk nog nergens iets over gelezen...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.715
1.247
Wavves speelde een hele leuke show afgelopn vrijdag in Gent en stonden er het eerste jaar ook al.

Ik hoop dat ze deze zomer terug naar Europa komen en dat ze Stage THREE komen afbreken!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
486
34
Hoe zien jullie het met The National gaan, ze komen als ze touren vast langs Nederland. Ik wil ze namelijk heel graag zien, maar ik ben niet bereid om bijvoorbeeld een heel weekend DTRH te doen voor The National terwijl een dag BKS mij perfect lijkt. Verder zou het ook een zaalshow kunnen worden (beste scenario), maar mijn vraag aan jullie is, welk van deze twee festivals heeft deze band denken jullie op het affiche staan?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
De persoon die Editors voor BKS tipte zei ook dat Underworld naar Paaspop zou komen. Kunnen dus van uitgaan dat het geen troll is.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het is ook best realistisch. Niet dat ik erop zit te wachten, maar het ligt wel in lijn met de headliners van de afgelopen twee jaar.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het is ook best realistisch. Niet dat ik erop zit te wachten, maar het ligt wel in lijn met de headliners van de afgelopen twee jaar.

En gewoon een goede zet als ze willen doorgroeien naar 20.000 en dat aantal vast willen houden.
Ik zt er ook niet zo op te wachten maar het zou geen slechte zet zijn.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Het is ook best realistisch. Niet dat ik erop zit te wachten, maar het ligt wel in lijn met de headliners van de afgelopen twee jaar.

En gewoon een goede zet als ze willen doorgroeien naar 20.000 en dat aantal vast willen houden.
Ik zt er ook niet zo op te wachten maar het zou geen slechte zet zijn.
Het zou wel een slechte zet zijn. BKS heeft de mogelijkheid zich te profileren als een Nederlands aftreksel van Primavera. Dan wordt het misschien geen massaal festival, maar dan behoudt het wel zijn meerwaarde. Als ze de lijn van Noel Gallagher/Alt-J doorzetten naar dingen als Editors ipv Beck/Massive Attack/Kendrick Lamar/The National oid. is het prima dat ze weggeconcurreerd worden door DTRH.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het zou wel een slechte zet zijn. BKS heeft de mogelijkheid zich te profileren als een Nederlands aftreksel van Primavera. Dan wordt het misschien geen massaal festival, maar dan behoudt het wel zijn meerwaarde. Als ze de lijn van Noel Gallagher/Alt-J doorzetten naar dingen als Editors ipv Beck/Massive Attack/Kendrick Lamar/The National oid. is het prima dat ze weggeconcurreerd worden door DTRH.

Tuurlijk dat ben ik helemaal met je eens.
Ze draaien nog verlies tegenwoordig zover ik weet dus ze moeten wel doorgroeien en ik hoop inderdaad dat ze dat ook gaan doen met namen als Beck/Massive Attack/Kendrick Lamar/The National/Bon Iver maar grote kans dat ze ook aan Editors zullen denken aangezien die waarschijnlijk niet op Lowlands/Pinkpop staan omdat ze daar recent stonden. Nog eventjes wachten en dan weten we meer :)
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
260
74
De Headliners boeien me niet zo. Gaat mij meer om de breedte van het festival. Daar zitten steeds de juweeltjes. Een brakke commerciele headliner die zorgt voor 10.000 extra dagkaart verkopen is voor mij geen probleem. Dan ga ik weer uitgebreid eten tijdens die headliner. Heb je geen wachtrijen bij de foodtrucks en stop ik mijn oordoppen wat dieper in mijn oren.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
De Headliners boeien me niet zo. Gaat mij meer om de breedte van het festival. Daar zitten steeds de juweeltjes. Een brakke commerciele headliner die zorgt voor 10.000 extra dagkaart verkopen is voor mij geen probleem. Dan ga ik weer uitgebreid eten tijdens die headliner. Heb je geen wachtrijen bij de foodtrucks en stop ik mijn oordoppen wat dieper in mijn oren.
Los van de kansen die ze laten liggen door wel goede headliners te boeken, is het wel een probleem. Editors trekt nou eenmaal ander publiek dan Sigur Ros en dat brengt weer een andere sfeer met zich mee. Het eerste jaar was mede daarom zo fantastisch, doordat iedereen duidelijk voor de muziek kwam en er over het algemeen een heel enthousiast publiek was. Je spreekt er simpelweg een andere doelgroep mee aan, wat ook invloed zal hebben op de acts in de breedte (je kan wel een royal blood voor Editors zetten, maar Beach House sluit niet goed aan). http://skylinereviews.com/?p=2961 zegmaar dit. Al is het natuurlijk wel extreem allemaal wat ik hier loop te verkondigen, maar het is in mijn ogen een flinke stap in de verkeerde richting.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gedurende 3 jaar was dit een prachtig festival en doordat er nu één naam bekend is niet meer?
Al is het natuurlijk wel extreem allemaal wat ik hier loop te verkondigen, maar het is in mijn ogen een flinke stap in de verkeerde richting.
En je bent er nooit geweest? De eerste editie was aanzienlijk beter dan de twee daarna, niet slecht niet zo magisch. Die magie werd mede bepaald door ontzettend sterke en bijzondere (Damien Rice) headliners. Daarnaast kan je er ook wel vanuit gaan dat Foals ook nog een headlinespot inneemt. Daarmee heb je dus al twee vrij voorspelbare namen, die een bepaald 3fm publiek aantrekken.
BKS moet nog groeien, en met Editors loop je dan een minder groot risico dan met een of andere dure alternatieve headliner.
Als je wilt groeien door namen als Editors verliest het festival zijn meerwaarde en verlies je je doelgroep en 'fanbase' die je op basis van eerdere jaren hebt opgebouwd.

Een ander publiek ook, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die speciaal voor Editors naar BKS gaan als ze verder niks kennen.
Maar dus wel mensen waar Editors een aanleiding/doorslaggevende factor voor is, anders zou het onzinnig zijn om ze te boeken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.369
9.103
De grens van wat past op BKS is vrij dun. Veel mensen waren hier ook al Foals aan het roepen als mogelijke headliner, terwijl er niemand zich bij die naam vragen stelde. Editors en Foals hebben een grotendeels gelijklopend doelpubliek. An als dit festival namen als Arctic Monkeys, Bloc Party, Royal Blood, Elbow en Franz Ferdinand boekt, dan ligt Editors toch mooi in diezelfde lijn. Prima naam imo.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dat jij niks met Editors hebt wil niet zeggen dat het voor BKS geen goede naam is als ze deze keer wél 5000 bezoekers meer willen hebben.
Het is geen naam waarmee ze zich onderscheiden aangezien ze de afgelopen jaren belachelijk vaak te zien zijn geweest in de Benelux, dat maakt het een slechte naam. En daarbij komt inderdaad mijn persoonlijke mening dat ik een paar oude hitjes wel aardig vind, maar het voorderest oninteressant vind en ze zeker niet nog eens hoef te zien.

Wat betreft Foals, inderdaad geen feit maar wel vrij waarschijnlijk en voor de hand liggend (zie eerdere paginas dit topic). Als ze met iets orginelers komen, chapeau.

BKS heeft de eerste editie iets moois neer moeten zetten om zich goed te presenteren.
Een festival zou toch elke editie iets moois neer moeten zetten? Uiteraard pakken ze de eerste editie wat meer uit om aandacht te krijgen, maar wil je die aandacht (en je publiek/doelgroep) vasthouden moet je in ieder geval in een vergelijkbare koers blijven boeken, ook aan de bovenkant.

The Strokes vind ik wel een vrij extreem voorbeeld. Een band die twee shows in Europa heeft ga je niet zomaar kunnen boeken nee. Ik ben er van overtuigd dat het geen risico zou zijn geweest, maar wel volkomen buiten het budget. Het probleem van die zekerheid die jij noemt, en dat is ook mijn hele punt, is dat je met Editors je niet onderscheidt als festival, wat met DTRH erbij absoluut noodzakelijk is.

Maar dus wel mensen waar Editors een aanleiding/doorslaggevende factor voor is, anders zou het onzinnig zijn om ze te boeken.
Yes. Nederland is dus (nog) niet klaar voor een groter, alternatief festival
Bijzondere conclusie, omdat Editors een ander publiek aantrekt is er geen ruimte voor een groter alternatief festival?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
De grens van wat past op BKS is vrij dun. Veel mensen waren hier ook al Foals aan het roepen als mogelijke headliner, terwijl er niemand zich bij die naam vragen stelde. Editors en Foals hebben een grotendeels gelijklopend doelpubliek. An als dit festival namen als Arctic Monkeys, Bloc Party, Royal Blood, Elbow en Franz Ferdinand boekt, dan ligt Editors toch mooi in diezelfde lijn. Prima naam imo.
Verschil is dat alle acts die je noemt nog relatief recent goed ontvangen albums hebben uitgebracht (oke, behalve Bloc Party) en Editors niet normaal vaak te zien was afgelopen jaren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Naast het Editors gerucht lijkt mij Foals ook nog steeds één van de grote kanshebbers omdat ze recent op Lowlands en DTRH stonden misschien dat Pinkpop ze nog boekt voor de 3fm stage.
Maar ik ben het zeker met Matthijs eens dat BKS ze naast een naam als Editors moeten gaan komen met andere sterke headliners waarmee ze zich meer weten te onderscheiden en ook hun naam als alternatief festival hooghouden, denk Sufjan, Bon Iver, The National.


Als je wilt groeien door namen als Editors verliest het festival zijn meerwaarde en verlies je je doelgroep en ‘fanbase’ die je op basis van eerdere jaren hebt opgebouwd.

Dank je echt niet dat deze mensen dan ineens grotendeels naar andere festivals trekken?
Ik denk dat ze net zoals veel mensen hier Editors nog wel redelijk van vroeger kunnen waarderen, en dat ze misschien ook door een naam als deze vrienden meekomen die normaal een festival als BKS zouden overslaan. Het BKS weet zich die ene avond wel prima te vermaken op de andere stages en ik denk dat ze de vroegere hits misschien nog wel best leuk kunnen vinden.

Ik ben het ook niet eens mee dat Editors andere mensen trekt dan Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, Royal blood en Bloc Party fans. Maar het is inderdaad minder als BKS met een naam komt die we al jarenlang op festivals zien op. Laten we hopen dat er genoeg interessante 'alternatieve' headline waardige acts beschikbaar zijn tijdens BKS. Als we net zoals het eerste jaar 2/3 aparte headliners hebben ben ik dik tevreden, die van afgelopen jaar is wat minder inderdaad.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het punt met Editors is dat het simpelweg een achterhaalde act is, en het mij daarom een slechte headliner is tov DTRH en de koers van afgelopen drie jaar. En als Editors inderdaad een groei van 5000 kan realiseren, wat die andere acts niet konden, denk ik wel dat het een ander publiek is (wat zich minder in muziek verdiept).
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Uh, wow. Een week voor BKS in London:

We are thrilled to announce the first wave of acts for Field Day 2016! The 10th Field Day will take place in Victoria Park on 11 & 12 June 2016.

Saturday:
Ata Kak, Avalon Emerson, Cass McCombs, Dean Blunt, Deerhunter, DJ Koze, Dusky, Floating Points - Live, Four Tet, Holly Herndon - Live, Kink - Live, Meilyr Jones, Motor City Drum Ensemble, Mount Kimbie - DJ set, Mura Masa, Orchestra Baobob, Paradise Bangkok Molam International Band, Red Axes - Live, Roman Flügel, Skepta, Soak, Special Request, Wild Nothing, Yorkston/Thorn/Khan & Youth Lagoon

Sunday:
PJ Harvey, Beach House, Ben Watt Band feat. Bernard Butler, Declan McKenna, Goat, John Grant, Junior Boys, Molly Nilsson, Optimo, The Thurston Moore Band plus more TBA
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken