Jullie eigen nieuwe festival Down The Rabbit Hole is flink goedkoper dan Lowlands. Zou het kunnen dat daar een kannibaliserende werking van uitgaat?
Leon Ramakers: “Dat zou niet alleen kunnen, dat is gewoon zo. Ik vraag me sowieso af of er in juni, naast Pinkpop, economische ruimte is voor twee van dit soort festivals. Een van de twee gaat winnen, Best Kept Secret of Down The Rabbit Hole. Maar daar mag Wilbert zich over buigen.”
Over hoeveel jaar weten we dat?
Leon Ramakers: “Ik weet niet. Best Kept ging de laatste twee jaar niet vreselijk goed. Ook het eerste jaar: het enige dat er verschrikkelijk goed aan was, was wat de pers ervan vond. Tot mijn stomme verbazing werd het de lucht in geschreven alsof het de holy grail was.”
Wat vond je er niet zo goed aan?
Leon Ramakers: “De catering was ineens geweldig, terwijl er eigenlijk alleen maar een paar rollende keukens stonden. Zij zeiden: dit gaat om de muziek. Alsof het bij andere festivals niet om muziek ging. Dat werd ook door nogal wat mensen opgeschreven in de kranten.”
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/November/Dubbelinterview-Leon-Ramakers-en-Wilbert-Mutsaers—Alles-vanuit-de-onderbuik-.html
Mojo lijkt er toch echt alles op alles op te gaan zetten om in de komende jaren BKS uit de markt te spelen. Was te verwachten, maar baart me toch zorgen dat Mojo alles in NL in de hand wil hebben. Geen ruimte voor een festival dat hun DTRH in de weg zit.
Wie weet komt DTRH dit jaar met hun affiche nog wel dichter in de buurt met betere nemen. Ze hebben tenslotte dit jaar meer bezoekers gehad dan BKS zover ik de getallen mag geloven.
Voor de evenementen op facebook staat het nu:
‘Geïnteresseerd’ allebei 2,5 K
Maar bij ‘gaan’ heeft BKS er 4,2K en DTRH 5,4K.
Ik denk dat de gemiddelde BKS bezoeker daar wat minder mee bezig is dan die van DTRH maar toch interessant om al een aardig verschil te zien.