Best Kept Secret 2016

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Met de aangekondigde namen tot dusver op de andere Europese festivals zou je al een mooie, reële line-up kunnen samenstellen.

One: Foals - Beck - The National
Two: New Order - Wilco - Beach House
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Nice, ben benieuwd! Foals wordt denk ik nog niet bekend gemaakt, heb het idee dat die hmh verkoop niet zo soepeltjes gaat (slechts 600 mensen op aanwezig op fb en overal posters, zelfs in Utrecht). Dus gokje voor namen morgen:
New Order, Wilco, Beach House, Sleep, Savages, Oneohtrix Point Never, H09909, Sleaford Mods, Odesza.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.391
585
Savages ook nog niet denk ik, die moeten nog wat meer Melkweg-kaartjes verkopen waarschijnlijk. Maar ik ben heel benieuwd in elk geval!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Lineup van Firefly 2016 bekend (zelfde weekend in de VS), dus deze kunnen we alvast wegstrepen.

https://fireflyfestival.com/
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Nou dat scheelt weer van Chvrches. Ben benieuwd of Tame Impala op tijd weer terug is voor DTRH dan. Tof om te zien dan m83 weer iets doet!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.391
585
Ben wel blij dat Chvrches niet komt, ik snap echt niet wat mensen in die zoetsappige electropop zien, kun je beter beach house luisteren!@112!@!!
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Ben wel blij dat Chvrches niet komt, ik snap echt niet wat mensen in die zoetsappige electropop zien, kun je beter beach house luisteren!@112!@!!
Niet geheel onwaar tho
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.527
1.721
Heel fijn dat Firefly namen als the 1975 en Two Door Cinema Club heeft geboekt, geeft hoop voor de invulling van de hoge spots.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heel fijn dat Firefly namen als the 1975 en Two Door Cinema Club heeft geboekt, geeft hoop voor de invulling van de hoge spots.

Firefly zit niet bepaald dwars inderdaad,
Hebben ze in Amerika eigenlijk niet echt ´alternatieve´ festivals zoals BKS en Primavera met zulk soort bands?? Als ik elk jaar die Line-ups van Amerika voorbij zij komen heeft Coachella soms nog wat interessante kleine namen. Maar het lijkt dat die andere grote festivals zoals Bonnaroo, FireFly, Sasquatch altijd vol staan met grote pop namen aangevuld met Amerikaanse bands die we hier niet kennen.


Heerlijk nieuws dat Bon Iver in ieder geval begin volgend jaar gaat touren.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
<iframe class="instagram-media instagram-media-rendered" id="instagram-embed-0" src="https://instagram.com/p/-OBvJjuiVr/embed/captioned/?v=5" allowtransparency="true" frameborder="0" height="831" data-instgrm-payload-id="instagram-media-payload-0" scrolling="no" style="border: 0px; margin: 1px; max-width: 658px; width: calc(100% - 2px); border-radius: 4px; box-shadow: rgba(0, 0, 0, 0.498039) 0px 0px 1px 0px, rgba(0, 0, 0, 0.14902) 0px 1px 10px 0px; display: block; padding: 0px; background: rgb(255, 255, 255);"></iframe>
<script async="" defer="" src="//platform.instagram.com/en_US/embeds.js"></script>


Als ze in het boekje van Le Guess Who (dat morgen begint) zetten 'First Acts To Be Announced Soon" dan ga je morgen echt geen namen moeten verwachten. Dan stonden die namen sowieso in dat programma boekje
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.527
1.721
Martijn wrote:
Heel fijn dat Firefly namen als the 1975 en Two Door Cinema Club heeft geboekt, geeft hoop voor de invulling van de hoge spots.

Firefly zit niet bepaald dwars inderdaad,
Hebben ze in Amerika eigenlijk niet echt ´alternatieve´ festivals zoals BKS en Primavera met zulk soort bands?? Als ik elk jaar die Line-ups van Amerika voorbij zij komen heeft Coachella soms nog wat interessante kleine namen. Maar het lijkt dat die andere grote festivals zoals Bonnaroo, FireFly, Sasquatch altijd vol staan met grote pop namen aangevuld met Amerikaanse bands die we hier niet kennen.

Heerlijk nieuws dat Bon Iver in ieder geval begin volgend jaar gaat touren.
Sasquatch komt wel aardig in de buurt, hadden vorig jaar deze affiche:

 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hebben ze in Amerika eigenlijk niet echt ´alternatieve´ festivals zoals BKS en Primavera met zulk soort bands??
Austin Psych Fest! Maar dat valt altijd net een beetje buiten het festival seizoen. (eind april/begin mei)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
Hebben ze in Amerika eigenlijk niet echt ´alternatieve´ festivals zoals BKS en Primavera met zulk soort bands??
Austin Psych Fest! Maar dat valt altijd net een beetje buiten het festival seizoen. (eind april/begin mei)

Yep, dat wel. Maar toch een stuk minder festivals met zulk soort namen dan in Europa.



Sasquatch komt wel aardig in de buurt, hadden vorig jaar deze affiche:

Ah, klopt. Die hebben inderdaad nog wel een aantal goede namen . Benieuwd waar die dit jaar mee komen dan.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Jullie eigen nieuwe festival Down The Rabbit Hole is flink goedkoper dan Lowlands. Zou het kunnen dat daar een kannibaliserende werking van uitgaat?
Leon Ramakers: “Dat zou niet alleen kunnen, dat is gewoon zo. Ik vraag me sowieso af of er in juni, naast Pinkpop, economische ruimte is voor twee van dit soort festivals. Een van de twee gaat winnen, Best Kept Secret of Down The Rabbit Hole. Maar daar mag Wilbert zich over buigen.”

Over hoeveel jaar weten we dat?
Leon Ramakers: “Ik weet niet. Best Kept ging de laatste twee jaar niet vreselijk goed. Ook het eerste jaar: het enige dat er verschrikkelijk goed aan was, was wat de pers ervan vond. Tot mijn stomme verbazing werd het de lucht in geschreven alsof het de holy grail was.”

Wat vond je er niet zo goed aan?
Leon Ramakers: “De catering was ineens geweldig, terwijl er eigenlijk alleen maar een paar rollende keukens stonden. Zij zeiden: dit gaat om de muziek. Alsof het bij andere festivals niet om muziek ging. Dat werd ook door nogal wat mensen opgeschreven in de kranten.”

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/November/Dubbelinterview-Leon-Ramakers-en-Wilbert-Mutsaers---Alles-vanuit-de-onderbuik-.html

Mojo lijkt er toch echt alles op alles op te gaan zetten om in de komende jaren BKS uit de markt te spelen. Was te verwachten, maar baart me toch zorgen dat Mojo alles in NL in de hand wil hebben. Geen ruimte voor een festival dat hun DTRH in de weg zit.
Wie weet komt DTRH dit jaar met hun affiche nog wel dichter in de buurt met betere nemen. Ze hebben tenslotte dit jaar meer bezoekers gehad dan BKS zover ik de getallen mag geloven.
Voor de evenementen op facebook staat het nu:
'Geïnteresseerd' allebei 2,5 K
Maar bij 'gaan' heeft BKS er 4,2K en DTRH 5,4K.
Ik denk dat de gemiddelde BKS bezoeker daar wat minder mee bezig is dan die van DTRH maar toch interessant om al een aardig verschil te zien.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Jullie eigen nieuwe festival Down The Rabbit Hole is flink goedkoper dan Lowlands. Zou het kunnen dat daar een kannibaliserende werking van uitgaat?
Leon Ramakers: “Dat zou niet alleen kunnen, dat is gewoon zo. Ik vraag me sowieso af of er in juni, naast Pinkpop, economische ruimte is voor twee van dit soort festivals. Een van de twee gaat winnen, Best Kept Secret of Down The Rabbit Hole. Maar daar mag Wilbert zich over buigen.”

Over hoeveel jaar weten we dat?
Leon Ramakers: “Ik weet niet. Best Kept ging de laatste twee jaar niet vreselijk goed. Ook het eerste jaar: het enige dat er verschrikkelijk goed aan was, was wat de pers ervan vond. Tot mijn stomme verbazing werd het de lucht in geschreven alsof het de holy grail was.”

Wat vond je er niet zo goed aan?
Leon Ramakers: “De catering was ineens geweldig, terwijl er eigenlijk alleen maar een paar rollende keukens stonden. Zij zeiden: dit gaat om de muziek. Alsof het bij andere festivals niet om muziek ging. Dat werd ook door nogal wat mensen opgeschreven in de kranten.”

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/November/Dubbelinterview-Leon-Ramakers-en-Wilbert-Mutsaers—Alles-vanuit-de-onderbuik-.html

Mojo lijkt er toch echt alles op alles op te gaan zetten om in de komende jaren BKS uit de markt te spelen. Was te verwachten, maar baart me toch zorgen dat Mojo alles in NL in de hand wil hebben. Geen ruimte voor een festival dat hun DTRH in de weg zit.
Wie weet komt DTRH dit jaar met hun affiche nog wel dichter in de buurt met betere nemen. Ze hebben tenslotte dit jaar meer bezoekers gehad dan BKS zover ik de getallen mag geloven.
Voor de evenementen op facebook staat het nu:
‘Geïnteresseerd’ allebei 2,5 K
Maar bij ‘gaan’ heeft BKS er 4,2K en DTRH 5,4K.
Ik denk dat de gemiddelde BKS bezoeker daar wat minder mee bezig is dan die van DTRH maar toch interessant om al een aardig verschil te zien.

Best Kept Secret lokt dan ook mensen met de namen die ze boeken en de muziek, terwijl DTRH meer de kaart van "de hele belevenis" trekt. Daarom dat mensen misschien eerder geneigd zijn om nu al (zonder namen) zich aanwezig te zetten op Facebook bij DTRH, terwijl ze bij BKS echt op boeiende namen wachten voor ze beslissen. Al weet ik uit ervaring dat facebook-aanwezigheden er vaak helemaal naast zitten.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik denk juist dat DTRH een minder trouw publiek heeft. Er waren echt niet veel mensen dit jaar die er vorig jaar ook waren. Als je het vergelijkt met een Lowlands, waar elk jaar de helft van de aanwezigen met bandjes van eerdere jaren loopt.

DTRH heeft zich dit jaar gewoon goed in de markt gezet: het festival is gegroeid en heeft veel betere namen gepresenteerd dan vorig jaar. Dat zorgt gewoon voor veel positieve PR.
Ook kan DTRH meeliften op Lowlands. Sure, dat heeft ook negatieve gevolgen voor Lowlamds, maar het is zeer positief voor DTRH.

BKS is ook gewoon mijns inziens onhandig geweest met hun PR. Een festival dat draait om muziek moet ook weten dat hun line-up informatie is die haar bezoekers zo snel mogelijk wil hebbebrn.
Je wil als festival niet nog niks bekrnd hebben gemaakt terwijl alle concurrerende festivals (Pinkpop, DTRH, RW) al zo'n 10 namen bekend hadden gemaakt.
Nou denk ik niet dat het een bewuste keuze was van BKS, maar ik denk wel dat ze beter alles op alles kunnen zetten dat te voorkomen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
DTRH heeft zich dit jaar gewoon goed in de markt gezet: het festival is gegroeid en heeft veel betere namen gepresenteerd dan vorig jaar. Dat zorgt gewoon voor veel positieve PR.
Ook kan DTRH meeliften op Lowlands. Sure, dat heeft ook negatieve gevolgen voor Lowlamds, maar het is zeer positief voor DTRH.

BKS is ook gewoon mijns inziens onhandig geweest met hun PR. Een festival dat draait om muziek moet ook weten dat hun line-up informatie is die haar bezoekers zo snel mogelijk wil hebbebrn.
Je wil als festival niet nog niks bekrnd hebben gemaakt terwijl alle concurrerende festivals (Pinkpop, DTRH, RW) al zo’n 10 namen bekend hadden gemaakt.
Nou denk ik niet dat het een bewuste keuze was van BKS, maar ik denk wel dat ze beter alles op alles kunnen zetten dat te voorkomen.

Ben het met je eens dat BKS dit jaar eerder met namen moet gaan komen, dat lijkt ook gaan te gebeuren.
Verder is het een kwestie van een goed affiche afleveren. Maar als het waar is dat DTRH meer groeit dan BKS ben ik benieuwd of dit ook betekend dat DTRH met hun affiche wat grond gaat winnen t.a.v. BKS.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken