Best Kept Secret 2015

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Kort door de bocht. War on Drugs stond vorig jaar op 1 Nederlands festival en heeft in bijna alle lijstje album van het jaar gewonnen. Misschien vind je het persoonlijk niks of heb je het al gezien, maar voor de meesten zal dit een briljante naam zijn.
Damien Rice haalde vorig jaar ook veel eindejaarslijstjes met zijn nieuwe album. Ohja, en hij stond vorig jaar op geen enkel festival in Nederland, dus dit is het eerste festival met nieuw materiaal.

Patti Smith voert één van de meest invloedrijke albums uit de jaren '70 op... need I say more?

Alabama Shakes heeft een nieuw album, is erg populair en een goede live-reputatie.

Daarnaast worden er ook veel spanennde namen geprogrammeerd, zoals Andrew Bird, Gaslamp Killer en Motorpsycho en natuurlijk Goat.

Mocht je nu kaartjes kopen dan is het ook nog een flinke 40 euro goedkoper dan Best Kept Secret, dus ik vind dat je de line-up wel erg tekort doet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tuurlijk, War on Drugs is een hele fijne act. Maar stel hij is daadwerkelijk de headliner dan vind ik dat persoonlijk gewoon iets teveel van het goede.
Daarna noem je inderdaad de interessante namen van het DTRH affiche maar BKS gaat met een beter dagprogramma komen. Het is zeker geen verkeerde line-up maar de meeste hier verwachten gewoon dat BKS met betere namen gaat komen. Als je DTRH los ziet is het inderdaad een leuk festival voor 100 euro, maar DTRH concurreert nou eenmaal met BKS.
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Ik vind dat ze best met een mooi rijtje namen zijn gekomen (DTRH), ik weet alleen zeker dat ik bij BKS veel meer ga ontdekken qua kleine namen. Daar heb ik bij DTRH minder vertrouwen in. En ik erger me mateloos aan hoe ze zich presenteren :p. Of zoals 3voor12 dat mooi omschreef: "De doorgeschoten ‘hip je hopje’-marketing of de wel erg retro-paddosfeer die het festival uitstraalt." :p
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Het was natuurlijk al langer bekend maar er liggen ook alweer schetsen klaar, http://pitchfork.com/news/58282-gorillaz-creator-jamie-hewllet-confirms-groups-return-on-instagram/ hoe tof zou het zijn als het nieuwe album er eerder is dan iedereen verwacht en er dus ook een tour aankomt.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Onmogelijk. Te duur, te vroeg, zouden hun debuut eerder maken op Bonnaroo/Glastonbury.

Beetje realistisch blijven, zo stel je alleen jezelf teleur.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wessel, je zegt zelf: de line up is niks. Op die onterechte uitspraak reageer ik.

Ik weet niet wat betreft de headliner. 1) Ik zie ze nog wel een headliner aankondigen. Hoe ga je anders nog de mensen aanspreken die nu niet al een Early Bird hebben gekocht, 2) Ik vind het fijn en goed als een festival een headliner heeft die nog relevant is. TWoD is dat. Bovendien bevrijdt het geld voor interessante programmering ernaast.

Nu denk ik ook dat je nog niet alles over DtRH kan zeggen. In hun tweede jaar programmeerde BKS ook 20 acts meer dan hun eerste jaar, dus wie weet wat er gebeurd? ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel, je zegt zelf: de line up is niks. Op die onterechte uitspraak reageer ik.
Ik weet niet wat betreft de headliner. 1) Ik zie ze nog wel een headliner aankondigen. Hoe ga je anders nog de mensen aanspreken die nu niet al een Early Bird hebben gekocht, 2) Ik vind het fijn en goed als een festival een headliner heeft die nog relevant is. TWoD is dat. Bovendien bevrijdt het geld voor interessante programmering ernaast.

Nu denk ik ook dat je nog niet alles over DtRH kan zeggen. In hun tweede jaar programmeerde BKS ook 20 acts meer dan hun eerste jaar, dus wie weet wat er gebeurd?

Toen ik reageerde met 'die Line-up is niks' dacht ik eigenlijk al meteen dat ik niet de slimste zin, omdat ik de line-up redelijk vindt en Damien Rice is misschien wel mijn meest favoriete artiest ever. Maar ik vind de line-up ongeveer even goed als die van vorig jaar. En als het net als vorig jaar is, zie ik de line-up sterk afzwakken na de eerste aankondiging. Ik kan er naast zitten, maar zo denk ik er nu eenmaal over. Tuurlijk is het fijn als een relevante act een spot krijgt die hij verdient, vorig jaar kreeg TWoD die bij BKS. Maar Headliner vind ik iets teveel van het goede. We kunnen het best op de Line-up van BKS wachten en dan nog eens kijken:)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ja,mooie afsluiter. ;)

Ben ook gewoon heel erg benieuwd naar de line up van BKS. Hoop dat ze wat bijzondere acts hebben weten te strikken :)
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Onmogelijk. Te duur, te vroeg, zouden hun debuut eerder maken op Bonnaroo/Glastonbury.

Beetje realistisch blijven, zo stel je alleen jezelf teleur.

Ik ga er natuurlijk ook niet vanuit maar te duur/ te vroeg gaat natuurlijk niet op, laatste keer HMH, op Pinkpop gaan ze niet spelen lijkt me niet de juiste doelgroep. Blijft over weer een zaalshow of Lowlands/DTRH, Gorillaz zal echt niet veel duurder zijn dan een Arctic Monkeys die weten tegenwoordig ook wel wat ze vragen. Glastonbury zou nog kunnen line-up moet nog bekend worden gemaakt. Nogmaals ik ga er ook echt niet vanuit maar het zou wel ontzettend gaaf zijn. Feit is wel dat er veel festivals zijn in die periode die op iets aan het wachten zijn voordat ze (meer) namen bekend willen/ mogen maken. En op een Alt-J, Kasabian of Florence ga je niet wachten, die worden overal zo nu en dan al bevestigd, Gorillaz is wel een naam om je bekendmaking voor uit te stellen. Ik ga er vanuit dat er 1 artiest op de affiches gaat verschijnen waar nu nog niemand ook maar een beetje rekening mee houdt, wat dat mag zijn horen we waarschijnlijk binnen een week of 2 wel.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Met te vroeg bedoel ik vooral dat de Gorillaz eerst nog een album moeten opnemen. De eerste berichten van het vorige album (en de schetsen) kwamen in 2007, het album pas in 2010. Damon Albarn heeft ook al aangekondigd dat het volgende album op z'n vroegst in 2016 uitkomt. ;)

Dan over de prijs. En als ik even de line-up van vorig jaar bekijk: Pixies, Elbow, Franz Ferdinand... Dat zijn allemaal bands die in dat jaar enkel een optreden in Paradiso hebben gegeven (in de meeste gevallen niet uitverkocht). En Arctic Monkeys was vooral een lucky shot, omdat ze sinds hun nieuwe album gewoon erg veel duurder zijn geworden. BKS zou die nu niet meer kunnen betalen.


BKS is een geweldig festival, maar het is gewoon géén Pinkpop of Lowlands wat betreft budget. Ze zullen niet iets boeken van dit kaliber. Met (en nu noem ik maar wat) Placebo, alt-J en Death Cab for Cutie zouden ze mooie headliners hebben, zeker voor die prijs.

Verder zouden de volgende acts nog een goede slag zijn voor BKS trouwens: Sun Kil Moon, Ride, Antony and the Johnsons.
 

jacobz

Randprogramma
30 nov 2014
121
58
Wie heeft er nog een tip voor een Europese festival? Ik denk dat BKS het niet gaat worden dit jaar, als ik het hier zo lees.
Primavera ben ik vorig jaar al geweest. Northside lijkt mij het leukst tot nu toe met o.a. Black Keys, DCFC, Interpol en Alt-j. Iemand nog andere festivals?
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Wie heeft er nog een tip voor een Europese festival? Ik denk dat BKS het niet gaat worden dit jaar, als ik het hier zo lees.
Primavera ben ik vorig jaar al geweest. Northside lijkt mij het leukst tot nu toe met o.a. Black Keys, DCFC, Interpol en Alt-j. Iemand nog andere festivals?

Als ik de mogelijkheid had om naar Primavera te gaan had ik het wel geweten, Roskilde schijnt ook fijn te zijn.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Opmerkelijk overigens dat in het weekend van BKS er in de US Firefly festival is. Die zouden vrijdag met hun line-up komen, maaarrrr:

https://twitter.com/LiveAtFirefly/status/561257865479208960

Waar hebben we dat eerder gehoord 'It'll be worth the wait' :D
 

Gunnar

Nieuw lid
26 jan 2015
2
0
Opmerkelijk overigens dat in het weekend van BKS er in de US Firefly festival is. Die zouden vrijdag met hun line-up komen, maaarrrr:
(Tweet)
Waar hebben we dat eerder gehoord ‘It’ll be worth the wait’
icon_biggrin.gif

Gaaf! Dit is het speurwerk wat je in dit forum tegen hoopt te komen.

Stel BKS en H/S worden opgehouden door een exclusieve act, en USFF gebeurd nu hetzelfde waardoor ze vrijdag hun namen niet konden presenteren.
Dit kan niet allemaal waar zijn, want het is onmogelijk dat de act op alle vier de festivals staat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>
Opmerkelijk overigens dat in het weekend van BKS er in de US Firefly festival is. Die zouden vrijdag met hun line-up komen, maaarrrr:
(Tweet)
Waar hebben we dat eerder gehoord ‘It’ll be worth the wait’
icon_biggrin.gif



Gaaf! Dit is het speurwerk wat je in dit forum tegen hoopt te komen.

Stel BKS en H/S worden opgehouden door een exclusieve act, en USFF gebeurd nu hetzelfde waardoor ze vrijdag hun namen niet konden presenteren.
Dit kan niet allemaal waar zijn, want het is onmogelijk dat de act op alle vier de festivals staat.
Paul McCartney lijkt het gerucht te zijn voor Firefly Festival.
Ook The Killers, dat lijkt me eerder plausibel voor BKS en H/S.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>
Opmerkelijk overigens dat in het weekend van BKS er in de US Firefly festival is. Die zouden vrijdag met hun line-up komen, maaarrrr:
(Tweet)
Waar hebben we dat eerder gehoord ‘It’ll be worth the wait’
icon_biggrin.gif



Gaaf! Dit is het speurwerk wat je in dit forum tegen hoopt te komen.

Stel BKS en H/S worden opgehouden door een exclusieve act, en USFF gebeurd nu hetzelfde waardoor ze vrijdag hun namen niet konden presenteren.
Dit kan niet allemaal waar zijn, want het is onmogelijk dat de act op alle vier de festivals staat.

Nee precies, dat maakt het weer zo dubieus, want het kan idd niet zo zijn dat één act op alledrie (eigenlijk vier) festivals staat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat een raadsel hangt er dit jaar toch rond BKS, het weet de spanning zeker wel vast te houden.

Dat bericht van Firefly kwam ik hier vorige week ook ergens tegen van John/Pwoperfish volgensmij Zie best dat dat Paul McCartney gaat worden aangezien die geen datums in Europa heeft staan in de zomer, zie hem ook wel een tourtje doen door Amerika. Afwachten wanneer hij weer naar Europa komt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik zag ook dat de site aangepast is, maar wanneer we die eerste namen nou gaan krijgen blijft een raadsel. Klotezooi, ik ben wel klaar met dit gedoe.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Qua elektronica-namen zijn m'n wensen al vrijwel ingevuld door Dekmantel, dus qua bands moeten ze wel een mooi lijstje aanbieden wil ik nog interesse hebben. Dus kom op, zou ik zeggen ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken