Best Kept Secret 2015

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik snap ook niet helemaal waarom ze niet gewoon ticketinfo en dergelijke bekend maken en gewoon een nieuwe site online gooien, maar zonder 'acts'-pagina. Het lijkt wel, zeker afgaande op hun Facebook-account, dat ze zo weinig mogelijk aandacht willen. Ben het zeker met je eens dat ik de marketingstrategie niet snap, Thomas.

Met een dergelijke strategie lok je ook uit dat de gemiddelde persoon zich gaat afvragen of het nog wel doorgaat. Aan de andere kant: door hun strategie ben ik ook eigenlijk wel des te benieuwder naar de line-up! ;)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
En ik vind het eigenlijk nog steeds niks voor BKS om in hun korte bestaan ‘grote’ namen op herhaling te laten komen.

Edit:
097e660766d73f050862c2a47f9dd5c8.png



Vroeg of laat kunnen ze ook niet anders, zo zitten de tour- en albumcycli nu eenmaal in elkaar tegenwoordig. Kijk maar eens hoeveel bands vanop BKS of RW ’13 en ’14 nu met een nieuw album/tour op de proppen komen. Als ze competitief willen blijven tegenover DTRH, Pinkpop en Lowlands zullen ze af en toe moeten zwichten voor herhalingen.

Die communicatie heeft overigens echt niet zo’n positieve ondertoon, of ligt dat aan mij?

Dat 'hopelijk tot snel' klinkt echt een beetje alsof ze het zelf ook niet weten of buiten hun invloed ligt ofzo
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Eigenlijk was die 'soon' gewoon niet zo handig, als ze toen niets hadden laten weten had ik geen namen verwacht. Als je nagaat zijn er wel meer festivals die pas laat met de line-up naar buiten komen, glastonbury zit ook in juni en heeft ook nog niets van zich laten horen, primavera is pas in mei en kwam vorige week pas met de line-up. Mij lijken he libertines en alt-j nu eigenlijk wel een zekerheid, the libertines zijn ook een groot gerucht voor glastonbury en alt-j staat inderdaad nog nergens anders.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Interessante marketing strategie inderdaad, als we daar al over mogen spreken. Het lijkt er bijna op dat ze het festival het liefst geheim(zinning) houden, de line-up is misschien wel letterlijk 'Best Kept Secret'.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Eigenlijk was die ‘soon’ gewoon niet zo handig, als ze toen niets hadden laten weten had ik geen namen verwacht. Als je nagaat zijn er wel meer festivals die pas laat met de line-up naar buiten komen, glastonbury zit ook in juni en heeft ook nog niets van zich laten horen, primavera is pas in mei en kwam vorige week pas met de line-up. Mij lijken he libertines en alt-j nu eigenlijk wel een zekerheid, the libertines zijn ook een groot gerucht voor glastonbury en alt-j staat inderdaad nog nergens anders.

Ja, maar Glastonbury verkoopt op voorhand sowieso toch wel uit. Primavera heeft ook een vaste doelgroep waar ze bijna blindelings vanuit kunnen gaan. BKS heeft beide eigenschappen (nog) niet. Ik persoonlijk denk dat BKS gaat tegenvallen, maar ik ga toch niet, dus maakt me ook niet zo veel uit.
Pas had iemand het er nog over dat ze in Amerika ook overal de volledige line-up droppen. Dat klopt, maar dat gebeurde ook allemaal kort achter elkaar zodat iedereen nog ruimte en tijd heeft om te kiezen. Nu zit er zo'n groot gat in tijd tussen DTRH en BKS dat er logischerwijs een hoop mensen de keuze al gemaakt hebben. Mensen hebben steeds minder geduld en willen dus ook steeds sneller weten waar ze aan toe zijn in het festivalseizoen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Had eerst nog het vermoeden dat ze gewoon die earlybirdticketperiode van DTRH gingen afwachten, zodat de twijfelaars daar geen gebruik meer van zouden maken en het prijsvoordeel van DTRH weg zou vallen, maar daar lijkt het ook niet meer erg op :p. Kan trouwens ook verkeerd uitwerken, aangezien sommige mensen dan toch denken 'dan koop ik maar een cheap kaartje ipv dat ik wacht'.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ja, klopt wel ongeveer wat je zegt. Ze hadden sowieso meer transparanter moeten zijn in de communicatie. Zeg gewoon "We wachten nog op een laatste bevestiging" of "Vanwege afspraken met de artiest kunnen we nu nog niets zeggen". Dan hype je iedereen voor de aankondiging en ben je duidelijk. Nu laten ze het open en natuurlijk zijn er dan mensen die het ergste gaan verwachten. Als je op een festival bent en je voelt je telefoon niet meer in je broekzak is ook je eerste gedachte dat die gestolen is. Zo werkt dat nou eenmaal.

En stiekem vind ik het zelf ook wel verdacht dat een festival niet in staat is ook maar iets te zeggen over wanneer ze aankondigingen gaan doen. Als we nog voor het eind van de maand iets horen, hadden ze kunnen zeggen "deze maand nog" en anders hadden ze kunnen zeggen "niet voor februari".

Nou ja, genoeg gezeurd. Placebo, Libertines en alt-J zou toch een aardige set headliners zijn. Nu zijn de eerste twee niet echt helemaal mijn ding, maar dat is puur persoonlijke smaak. Vorig jaar rockiconen Pixies, nu Placebo. Vorig jaar springen met Franz Ferdinand, nu met Libertines. Vorig jaar ingetogen afsluiter Elbow, dit jaar alt-J. Het zou kunnen....

(Hoorde net dat een groep vrienden van me om is en naar Down the Rabbit Hole gaat, terwijl ze vorig jaar naar BKS waren. Ik trek me niets van ze aan, maar het is wel typisch)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ik denk niet dat ze op Glastonbury (moeten) wachten, dat zou ultiem dom zijn aangezien die pas in maart komen met hun line-up, en die gewoon dat trucje wél kunnen flikken puur op naam, BKS niet. Zal toch wel iets zijn met één of meerdere acts die maar niet rondkomen of het verhaal wat rondom Hurricane gaat; alles is 'klaar' maar men wacht op groen licht vanuit artiest/management, en dat blijft maar uit.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik zou trouwens wel super blij zijn met the libertines, iedereen zou alleen hiervoor al moeten gaan http://youtu.be/84Ft6EruIJk wat een bazen nummer is dat toch.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://pitchfork.com/news/58259-jack-white-reunited-the-raconteurs-brought-out-loretta-lynn-in-nashville/
zouden ze hier dan op wachten...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zou trouwens wel super blij zijn met the libertines, iedereen zou alleen hiervoor al moeten gaan http://youtu.be/84Ft6EruIJk wat een bazen nummer is dat toch.

Dit zou nog steeds een heel logische naam zijn waar ze op zouden moeten wachten. Ze staan namelijk nog niet op een ander festival. Ik zie ze in de UK Reading/Leeds of Glastonbury doen. Wat een zwaar onderschatte band hier een Nederland is dat zeg, die HMH show was geweldig!
 

MrShankly

Playlistbediener
13 jan 2015
44
0
Ik zou ook blij zijn met The Libertines! Hoor supergoede verhalen over hun afgelopen shows. Vorig jaar stond Babyshambles er natuurlijk, maar Libertines is echt anders :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Eels cancelt voor primavera, dus dat is sowieso geen optie meer... Vervangen voor Tori Amos
 

Erik16178995471

Nieuw lid
29 jan 2015
1
0
Persoonlijk hoop ik op The Vaccines,The Spectors,The Church,Eagulls,Sleater-Kinney,Jake Bugg,Mintzkov en Wild Smiles... Nu maar duimen !
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Hop dan nog een wensenlijstje omdat ik denk dat de eerste namen er nu toch echt bijna aankomen daarna kan het niet meer, onder het motto dromen mag. Als headliners: The Libertines, Beirut (geen idee of er een album aankomt, vorig jaar ook headliner op green man zonder nieuw werk, moet kunnen(geen idee waar dit opeens vandaan komt maar heb plotseling erg veel zin om Beirut nog eens te zien)) en Beck. Erg optimistisch denk ik omdat er toch wel iets van het rijtje: Black Keys, Florence, Alt-j, Kasabian zal staan. Dan van eigen bodem, ik denk dat we niet om Nouveau vélo en Sväva heen kunnen en zou het ook niet erg vinden, verder wat Nederlandse elektronica zoals ZES lijkt ook niet onmogelijk. Op elektronica vlak hoop ik dat The Haxan Cloak en Factory Floor beide hun optreden van vorig jaar goed komen maken, Jon Hopkins en Chet Faker erbij en nog wat opvulling en ik ben tevreden een echte must zoals vorig jaar Darkside heb ik niet jammer dat ze er niet bij waren. Dan de rest van het programma ik hoop nog steeds op José Gonzalez maar dat zal wel niet. Verder hoop ik op Ride, GY!BE of Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra, Death Cab For Cutie, Ariel Pink, Anthony and the Johnsons, Ought, Viet Cong, Death From Above 1979, Jungle, Perfume Genius, Einstürzende Neubauten, Unknown Mortal Orchestra, Sleaford Mods en Mac Demarco. The Strokes is natuurlijk favoriet nr#1 maar daar tel ik niet meer op dus dan maar Julian Casablancas and The Voidz. Nou de helft hiervan en ik ben best tevreden.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Als ze Thee Oh Sees en/of King Gizzard & The Wizard Lizard halen ben ik al tevreden.

Mijn de helft hiervan was wel wat overdreven maar jij bent wel erg snel tevreden zeg ;P mogen er inderdaad wel allebei bij.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Overigens antwoord op een vraag via twitter luidt: 'Staat straks allemaal op nieuwe site (maar is zelfde beleid als voorgaande jaren).' Geen binnenkort of soon maar straks, is natuurlijk alsnog vrij interpreteerbaar maar doet me toch goed haha.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken