[BE] Pukkelpop 2016

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
mattman wrote:
Massive Attack op Rock en Seine. Komaan, nu moeten die toch echt wel op PP staan… Zoniet dan zijn ze toch echt wel van kwade wil. Er is echt nog een armoede aan grote namen vind ik.


Kan nog wel denk ik, mss wel als headliner in marquee of dance hall (cfr. Underworld vorig jaar). Foals ook maar opschrijven dan?
Massive Attack verdient niet anders dan de hoogste plaats op de main stage hoor. Volgens mij ontploft die tent ook gewoon als ze in een tent zouden spelen. Zoveel jaren terug gezien als afsluiter van de main stage, was echt super super sterk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Massive Attack gaat nooit in de Marquee of Dance Hall staan. We hebben het hier over een act die decennia na hun beste releases nog steeds Paleis 12 kunnen uitverkopen en op even grote festivals als echte headliner staan. Zelfs tegenover Rihanna zou je gewoon met een groot veiligheidsrisico zitten. En dan moet de band zelf nog met die positie akkoord willen gaan.
 

Eddie

Playlistbediener
15 mrt 2016
9
0
Massive Attack gaat nooit in de Marquee of Dance Hall staan. We hebben het hier over een act die decennia na hun beste releases nog steeds Paleis 12 kunnen uitverkopen en op even grote festivals als echte headliner staan. Zelfs tegenover Rihanna zou je gewoon met een groot veiligheidsrisico zitten. En dan moet de band zelf nog met die positie akkoord willen gaan.

Dan lijkt het mij uitgesloten dat ze nog komen. Uit het krantenartikel van verleden week in Het Belang Van Limburg kon je toch afleiden dat de headliners gekend zijn of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Kereltje wrote:
Massive Attack gaat nooit in de Marquee of Dance Hall staan. We hebben het hier over een act die decennia na hun beste releases nog steeds Paleis 12 kunnen uitverkopen en op even grote festivals als echte headliner staan. Zelfs tegenover Rihanna zou je gewoon met een groot veiligheidsrisico zitten. En dan moet de band zelf nog met die positie akkoord willen gaan.


Dan lijkt het mij uitgesloten dat ze nog komen. Uit het krantenartikel van verleden week in Het Belang Van Limburg kon je toch afleiden dat de headliners gekend zijn of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?

Ik zou dat gewoon niet kunnen geloven. Vooral op de vrijdag zie ik geen echte headliner. Oké, the Chemical Brothers staan in het vet, maar die zie ik echt niet als dé headliner van de dag. Op Werchter stond de wei halfleeg tijdens hun (overigens slecht onthaalde) set. En het is maar één van de 2 broertjes die nu tourt trouwens, wat het geheel nog wat minder 'waardevol' maakt. Serieus: daarmee verkoop je toch geen dag uit?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Eddie wrote:
Kereltje wrote:
Massive Attack gaat nooit in de Marquee of Dance Hall staan. We hebben het hier over een act die decennia na hun beste releases nog steeds Paleis 12 kunnen uitverkopen en op even grote festivals als echte headliner staan. Zelfs tegenover Rihanna zou je gewoon met een groot veiligheidsrisico zitten. En dan moet de band zelf nog met die positie akkoord willen gaan.


Dan lijkt het mij uitgesloten dat ze nog komen. Uit het krantenartikel van verleden week in Het Belang Van Limburg kon je toch afleiden dat de headliners gekend zijn of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?


Ik zou dat gewoon niet kunnen geloven. Vooral op de vrijdag zie ik geen echte headliner. Oké, the Chemical Brothers staan in het vet, maar die zie ik echt niet als dé headliner van de dag. Op Werchter stond de wei halfleeg tijdens hun (overigens slecht onthaalde) set. En het is maar één van de 2 broertjes die nu tourt trouwens, wat het geheel nog wat minder ‘waardevol’ maakt. Serieus: daarmee verkoop je toch geen dag uit?
Deze zomer treden ze wel weer met zijn tweeën op.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Animal Collective kunnen we afschrijven, denk ik. Staan de maandag na Pukkelpop in de VS, en voorlopig is hun eerste Europese eind-zomer show pas begin september.
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Vraag ivm de camping: Hoeveel blikjes/liter bier mag ik meenemen? En is sterke drank (in plastiek fles weliswaar) toegelaten?
 

Jocelyn Timmermans

Playlistbediener
11 feb 2016
23
0
Vraag ivm de camping: Hoeveel blikjes/liter bier mag ik meenemen? En is sterke drank (in plastiek fles weliswaar) toegelaten?
Volgens mij zit daar geen echte limiet op, je ziet altijd mensen met de trays bier opgestapeld. Sterke drank is ook gewoon toegestaan op de camping zolang het niet in glazen flessen zit.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Weet zeker dat Oscar & the Wolf het goed gaat doen, maar toch jammer dat Pendulum LIVE niet afsluit...[video]https://www.youtube.com/watch?v=pNWqSihxjRM[/video]
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Amai, die ticket verkoop is wel héél geruisloos begonnen. Geen postje. Geen hypeje. Bizar. No one cares.

Maar met deze kut lineup mag dat wel eens. Lineups als deze verdienen geen snelle uitverkoop imo.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Amai, die ticket verkoop is wel héél geruisloos begonnen. Geen postje. Geen hypeje. Bizar. No one cares.

Maar met deze kut lineup mag dat wel eens. Lineups als deze verdienen geen snelle uitverkoop imo.

heeft vermoedelijk te maken met de aanslagen van gisteren. Het is ook een beetje vreemd en ongepast moesten ze nu overal zetten 'KOOP NU JE TICKETS, SEE YOU THIS SUMMER'. Er is nationale rouw aangekondigd dus ik denk dat we deze week nog wel een berichtje krijgen i.v.m. de ticketverkoop
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Door gewoon een beetje logisch na te denken zie je idd meteen in waarom er geen aankondiging is...
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
539
183
Hoe groot achten jullie de kans dat namen als foals, the last Shadow puppets, disclosure en oh wonder naar Pukkelpop komen? Muse was al uitgesloten vernam ik? Waarom?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Hoe groot achten jullie de kans dat namen als foals, the last Shadow puppets, disclosure en oh wonder naar Pukkelpop komen? Muse was al uitgesloten vernam ik? Waarom?

Die staan alle 4 ook op RW, wat de kans dat ze komen kleiner maakt. Maar dat er eentje toch overkomt is niet uitgesloten (behalve Disclosure allicht, aangezien we geen dance afsluiters zullen krijgen). Dat Muse niet komt heeft Chokri bevestigd in Het Belang van Limburg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
De volgende mogelijke acts zouden van Pukkelpop 2016 alsnog een redelijke editie kunnen maken:

- Massive Attack & Young Fathers
- Thundercat
- Grandaddy
- Kvelertak
- Arca
- Belle & Sebastian
- Sia
- Joanna Newson
- Kamasi Washington
- UNKLE
- Silversun Pickups
- Anohni
- Ghost
- Lush
- Mount Kimbie
- Floating Points
- Hooverphonic
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
De volgende mogelijke acts zouden van Pukkelpop 2016 alsnog een redelijke editie kunnen maken:

– Massive Attack & Young Fathers

– Anohni

Een van deze twee maakt deze editie eigenlijk meteen al goed voor mij.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken