[BE] Pukkelpop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik verwacht namen in de week van de 14e. Dan hebben ze volgende week om die aankondiging te teasen, en kunnen ze de ticketverkoop nog laten starten voor de Paasvakantie begint. De dochter van Chokri is op Twitter aan het aftellen naar 17 maart, maar het is een beetje onduidelijk wat het precies inhoudt (ze is bvb soms ook over haar verjaardagsfeest bezig).

Is het nu vanaf dit jaar zo dat er een 4e dag aan toegevoegd wordt, ofniet? Of blijft het een beetje een “dag 0” waar een handvol acts zullen spelen, lijkt wel interessant en leuk naar de toekomst toe.. Minder handig is dat die dag op woensdag valt en bij werchter die dag op donderdag..

Chase & Status heeft qua afsluitende party-act echt wel een groot aantal van zijn pluimen verloren hoor en zijn echt niet meer de C&S van 2012.. Party-acts genoeg met Disclosure, Jack U en The Chemical Brothers, toch?

Ik denk dat ze van die dag definitief een soort dag 0 gaan maken, vergelijkbaar met het concept van 2015. Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om voor een volwaardige 4e dag te kiezen, vlak na een editie waar je uit armoede flink wat acts boven hun stand moet plaatsen. De concurrentie blijft ook sterk in dat weekend dus de kans dat zoiets weer gebeurt is niet onbestaande.

De party acts hoeven natuurlijk niet enorm te zijn als je reeds headliners als Muse en Rihanna hebt natuurlijk. Dan dienen die party acts eerder als een hulpmiddel om te vermijden dat al het volk in 1 keer de weide verlaat na de headliner (problematisch in 2012 na de Foo's). Aan een hoge positie voor LCD Soundsystem kunnen we in ieder geval niet voorbij, en Disclosure wil ik voorlopig niet als gerucht opschrijven aangezien ze op Werchter al afsluiten.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Wat betreft de woensdag, mag je er wel vanuit gaan dat ze dit zoals vorig jaar gaan doen. Je kunt op de site ondertussel al ticket info vinden, en daar staat gwn tussen dat er 3 dag tickets zijn en dat je met combi en dagticket van donderdag ook al woensdag vanaf 16u op de weide kunt.

Het feit dat er al behoorlijk wat info op de site staat wat betreft campings, er geraken, tickets, ... doet me inderdaad vermoeden dat ze heeeel binnenkort met iets naar buiten komen. Zoals Kereltje zegt lijkt wel heel plausibel: volgende week aankondigen dat ze de week erna gaan lading droppen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Zonet via snapchat de bevestiging dat er snel nieuwe namen volgen. Volgende week of de week erop dus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ben benieuwd qua namen dat ze gaan droppen, terug wat meer alternatief gericht, weer een brede line up op poten zetten of toch wat meer in de richting van de mainstream..
Die dag 0 blijft wel een leuke extra en zeker voor de mensen die half en half morren over de ticket prijs die constant maar de hoogte ingaat! Zouden we dan weer radio Soulwax krijgen, staan op Coachella met een soort zelfde concept dacht ik, niet? Vond ze vorig jaar geweldig op die openingsdag en geeft een leuke toevoeging (zeker nu met Belgica in de zalen ..)


 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Muse voor Lowlands, dus zou ook wel voor Pukkelpop kunnen. LCD Soundsystem lijkt me ook wel een zekerheid, dus samen met Rihanna zijn dat mss wel de 3 headliners van Pukkelpop dit jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
DIIV self-confirmed voor Rock En Seine, nog een geweldig zekerheidje voor Pukkelpop. Rock En Seine komt overigens 21 maart met de eerste helft van hun poster.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
PKP die een showcase houdt op SXSW in de VS met onder andere Oscar & The Wolf, Woodie Smalls .. namen om op te schrijven die op dat lijstje staan? :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
PKP die een showcase houdt op SXSW in de VS met onder andere Oscar & The Wolf, Woodie Smalls .. namen om op te schrijven die op dat lijstje staan?
simple-smile.png

Oscar and the Wolf? Hadden die geen groots afscheidsconcert gegeven in het Sportpaleis? Bij wijze van einde van een lange tour. (wat wel tijd werd, 2+ jaar teren op dat ene albumpje)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oscar and the Wolf? Hadden die geen groots afscheidsconcert gegeven in het Sportpaleis? Bij wijze van einde van een lange tour. (wat wel tijd werd, 2+ jaar teren op dat ene albumpje)

Staan ook weer op Lowlands. Denk dat hij eind dit jaar wel zal gaan teasen naar een nieuwe release voor 2017.
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Hopelijk haalt Pukkelpop hier wat inspiratie uit:

https://twitter.com/loudandquietmag/status/707295256635707393
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Chase & Status en Deadmau5 op boardmasters 5 dagen voor pkp. Ik hoop dat op zijn minst 1 van deze 2 dance afsluiter wordt op pkp.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Chase & Status en Deadmau5 op boardmasters 5 dagen voor pkp. Ik hoop dat op zijn minst 1 van deze 2 dance afsluiter wordt op pkp.
Chase & Status in de boiler en Deadmau5 op de main :p Al zijn er net zoals voor RW het geval was, nu ook weer meer dan genoeg dance afsluiters beschikbaar ..!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Jules G wrote:
Chase & Status en Deadmau5 op boardmasters 5 dagen voor pkp. Ik hoop dat op zijn minst 1 van deze 2 dance afsluiter wordt op pkp.


Chase & Status in de boiler en Deadmau5 op de main
1f61b.png
Al zijn er net zoals voor RW het geval was, nu ook weer meer dan genoeg dance afsluiters beschikbaar ..!

Deadmau5 staat al op Tomorrowland, zie hem niet meer komen, Chase & Status zie ik als een zekerheidje
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Sia op Sziget. Zou een mooie (voor mij dan) sub kunnen zijn voor Rihanna. En ook Noel Gallagher en UNKLE (!!!) maken een mooie kans.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
mattman wrote:
Oscar and the Wolf? Hadden die geen groots afscheidsconcert gegeven in het Sportpaleis? Bij wijze van einde van een lange tour. (wat wel tijd werd, 2+ jaar teren op dat ene albumpje)

Staan ook weer op Lowlands. Denk dat hij eind dit jaar wel zal gaan teasen naar een nieuwe release voor 2017.

Ja, eind dit jaar dan. Maar Oscar & the Wolf hebben sinds dat ene album de afgelopen 2 jaar in letterlijk elk Belgisch hol gespeeld (Werchter x 2, lokerse, suikerrock, ardentes, music for life, pias nites, leffingeleuren en ook als headliner van de marquee op PP). Zouden ze die nu echt wéér programmeren met datzelfde album?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Wessel wrote:
mattman wrote:
Oscar and the Wolf? Hadden die geen groots afscheidsconcert gegeven in het Sportpaleis? Bij wijze van einde van een lange tour. (wat wel tijd werd, 2+ jaar teren op dat ene albumpje)


Staan ook weer op Lowlands. Denk dat hij eind dit jaar wel zal gaan teasen naar een nieuwe release voor 2017.


Ja, eind dit jaar dan. Maar Oscar & the Wolf hebben sinds dat ene album de afgelopen 2 jaar in letterlijk elk Belgisch hol gespeeld (Werchter x 2, lokerse, suikerrock, ardentes, music for life, pias nites, leffingeleuren en ook als headliner van de marquee op PP). Zouden ze die nu echt wéér programmeren met datzelfde album?

Hij liet vorig jaar op Werchter in een interview weten dat hij al volop nieuw materiaal geschreven had. Als ik mij niet vergis sprak hij zelfs al van zo snel mogelijk terug de studio induiken. En aangezien hij (los van SXSW) een tourpauze van 10 maanden neemt is er tijd genoeg om die plaat tegen de zomer af te werken. Denk dat het album eerder voor dit najaar dan begin 2017 geprogrammeerd staat, ijzer smeden wanneer het heet is enzo.

Als hij daadwerkelijk al 4-5 nieuwe nummers debuteert zie ik het probleem ook niet echt. Heeft uiteindelijk maar 1 keer op Pukkelpop gestaan met zijn debuut.
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Excision ook aangekondigd voor Sziget. Kans dat we Excision B2B Datsik te zien krijgen in de boiler room is dus wel groot, ervanuitgaande dat PKP nog steeds dubstep acts boekt. 2012 all over again :')
 

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Ook in die periode: Green Man Festival (UK)

https://twitter.com/GreenManFest/status/704607961965043713
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken