[BE] Pukkelpop 2016

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Massive Attack & Young Fathers headlinet na Oya Festival nu ook Frequency. Kunnen we toch wel gaan opschrijven als een grote kandidaat-headliner.

Massive Attack is steengoed live. Zag ze vorige week in Paleis 12 en kan dat nog eens bevestigen. Het is wel een must dat ze in de donker staan, met die duizelingwekkend sterke visuals van hen. Laat die maar komen, ik laat me met plezier nog eens omver walsen. :)

En die Young Fathers hadden me ook bij m'n nekvel.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
152
67
Rihanna dus, met voorrang in de ticketverkoop voor degene die een Werchter-boutique-ticket hebben...
Sja, wat moet je daar nu weer van denken. :roll:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Rihanna dus, met voorrang in de ticketverkoop voor degene die een Werchter-boutique-ticket hebben…
Sja, wat moet je daar nu weer van denken.
rolleyes.png

Vervroegde 1 april grap? Alleszins een heel slechte, als we nu al het fenomeen van 1 pop headliner en de rest alternatief gaan krijgen dan heb ik geen idee waar dit naartoe zal gaan in de toekomst.. Heel triestig maar werd vorig jaar al aangehaald dat Pukkelpop het kleine broertje van RW aan het worden is.

1. Hebben we dan ook nog The Weeknd te goed, want die stond ook op Werchter Boutique?
2. Maken ze deze dag dan als een full-on pop-dag is een gedachte in mijn hoofd zoals die vrijdag waar Bastille, Ellie Goulding en MJ stonden? Volgens mij komt na Riri gewoon een commerciële party-act ah la JackÜ om het feest af te sluten..

Wat een grap..
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
bartv wrote:
Rihanna dus, met voorrang in de ticketverkoop voor degene die een Werchter-boutique-ticket hebben…
Sja, wat moet je daar nu weer van denken.
rolleyes.png



Vervroegde 1 april grap? Alleszins een heel slechte, als we nu al het fenomeen van 1 pop headliner en de rest alternatief gaan krijgen dan heb ik geen idee waar dit naartoe zal gaan in de toekomst.. Heel triestig maar werd vorig jaar al aangehaald dat Pukkelpop het kleine broertje van RW aan het worden is.

1. Hebben we dan ook nog The Weeknd te goed, want die stond ook op Werchter Boutique?
2. Maken ze deze dag dan als een full-on pop-dag is een gedachte in mijn hoofd zoals die vrijdag waar Bastille, Ellie Goulding en MJ stonden? Volgens mij komt na Riri gewoon een commerciële party-act ah la JackÜ om het feest af te sluten..

Wat een grap..

Ach ja, Pukkelpop heeft vaker zo'n soort headliner. Daarnaast vind ik Rihanna nog niet eens zo'n rare zet, beter dan weer zo'n uitgekouwde band als Bastille en Alt-J.

FM4 Frequency maakte gisteren o.a. Foals, M83, Parkway Drive, The Temper Trap en Fat White Family bekend.
Lowlands heeft inmiddels al namen als Frank Carter & the Rattlesnakes, Jamie Woon, Mick Jenkins, The Rumjacks en CHVRCHES op het affiche staan.
Sziget heeft met M83, Muse, Opgezwolle en TLSP ook al wat toffe namen binnen.
Op Summer Breeze staan Korpiklaani, Terror, At the Gates, Swallow the Sun, Iron Reagan en Cattle Decapitation.
Highfield heeft NOFX, Heaven Shall Burn, Airbourne en Royal Republic.
Greenfield heeft bovendien Belle & Sebastian, James Blake, Wild Beasts, Battles, Jagwar Ma, Floating Points, Julia Holter en Daniel Norgren al binnen.

Ik bedoel maar te zeggen dat er genoeg toffe geruchten zijn en dat Rihanna niet zo'n hele rare boeking is. Pukkelpop is bovendien een festival dat veel meer dan headliners te bieden heeft. De headliners van de laatste jaren zijn over het algemeen bout, maar de rest van het programma is altijd redelijk indrukwekkend te noemen. Gaat gewoon weer helemaal goedkomen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ik meldde hier enkele dagen geleden dat Reading/Leeds uiteindelijk gewoon Biffy Clyro als laatste headliner heeft. Blijkbaar is dit dus een last minute keuze nadat een grote naam zijn tourplannen teruggetrokken heeft.

Mijn gok is dat dit Green Day was en dit ook andere festivals beïnvloedt. Verklaart waarom Frequency gisteren de helft van haar poster dropte, zonder headliner. En zou verklaren waarom Pukkelpop Rihanna accepteerde: beter dat dan weer te kleine acts als headliner door te schuiven.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
152
67
mattman wrote:
In feite is Rihanna een prima headliner voor Pukkelpop.


Juist, niets mis mee…

Zeker niks mis mee alhoewel ik absoluut geen fan ben en zeker niet naar dat optreden ga kijken.

Maar wat me stoort is die werchter boutique voorverkoop, m.a.w. loopt pkp straks vol boutiquers of pukkelpoppers? Ik heb ook geen idee hoeveel tickets er voor WB al verkocht zijn dus wie weet.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Maar wat me stoort is die werchter boutique voorverkoop, m.a.w. loopt pkp straks vol boutiquers of pukkelpoppers? Ik heb ook geen idee hoeveel tickets er voor WB al verkocht zijn dus wie weet.

Volgens Het Nieuwsblad 'slechts een paar duizend' tickets. Reken daarbij dat een deel zal afhaken doordat het ipv feestdag in juli nu weekdag in augustus is. Dus de impact zal wel meevallen.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
152
67
bartv wrote:
Maar wat me stoort is die werchter boutique voorverkoop, m.a.w. loopt pkp straks vol boutiquers of pukkelpoppers? Ik heb ook geen idee hoeveel tickets er voor WB al verkocht zijn dus wie weet.


Volgens Het Nieuwsblad ‘slechts een paar duizend’ tickets. Reken daarbij dat een deel zal afhaken doordat het ipv feestdag in juli nu weekdag in augustus is. Dus de impact zal wel meevallen.

Laten we het hopen. ;)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Impact zal inderdaad meevallen, reken er dan nog eens op dat tijdens Pukkelpop herexamens zijn waardoor er nog eens heel wat mensen afhaken,
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik lach me vooral ook kreuk met de hoofdingsafbeelding van Pukkelpop op Facebook. Precies of hun designer was met verlof, hebben ze maar vlug 2 foto's op een vuil blauwgroen achtergrondje gegooid bovenop hun design.

Los daarvan: inderdaad hilarisch al die negatieve comments.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Best wel 'hilarisch' dat de algemene tendens op het forum bij de bekendmaking van Macklemore en Ellie Goulding op Werchter op heel veel negatieve commentaar kon rekenen maar Rihanna op een festival dat eerder alternatief neigt te programmeren wel door de beugel kan :roll:
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Best wel ‘hilarisch’ dat de algemene tendens op het forum bij de bekendmaking van Macklemore en Ellie Goulding op Werchter op heel veel negatieve commentaar kon rekenen maar Rihanna op een festival dat eerder alternatief neigt te programmeren wel door de beugel kan
rolleyes.png

De kritiek bij Macklemore en Ellie Goulding ging vaak over hun (vermeende) headlinerpositie, daar waar er bij Rihanna niet over te twijfelen valt.

Ik vind het dan weer schrijnend dat Eminem op sociale media als een geniale boeking werd aanzien, terwijl diezelfde mensen nu Rihanna afbreken omwille van het commerciele gehalte. Twee maten en gewichten daar.
 

Jocelyn Timmermans

Playlistbediener
11 feb 2016
23
0
Ik vind Rihanna echt geen slechte boeking. De laatste jaren komt er sowieso al meer en meer jeugd naar Pukkelpop, dus met het oog naar de toekomst is Rihanna een prima zet. Bovendien is het een grotere naam dan de drie headliners van vorig jaar. Niet klagen, genieten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Volgens Het Nieuwsblad ‘slechts een paar duizend’ tickets. Reken daarbij dat een deel zal afhaken doordat het ipv feestdag in juli nu weekdag in augustus is. Dus de impact zal wel meevallen.

Zou dit wil echt het geval zijn.
Vandaag is ook het Nederlandse concert verplaatst en daaronder reageerde iemand van 'Heujjj, da doen jullie gewoon omdat de kaartverkoop kut loopt'. En toen reageerde Ticketsmaster dat dat niet het geval was en de tickets juist bijna weg waren.... praat ticketmaster poep?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Kereltje wrote:
Volgens Het Nieuwsblad ‘slechts een paar duizend’ tickets. Reken daarbij dat een deel zal afhaken doordat het ipv feestdag in juli nu weekdag in augustus is. Dus de impact zal wel meevallen.

Zou dit wil echt het geval zijn.
Vandaag is ook het Nederlandse concert verplaatst en daaronder reageerde iemand van ‘Heujjj, da doen jullie gewoon omdat de kaartverkoop kut loopt’. En toen reageerde Ticketsmaster dat dat niet het geval was en de tickets juist bijna weg waren…. praat ticketmaster poep?
Als organisator kun je toch moeilijk toegeven dat het concert dat je plant, moeilijk verkoopt :p Als ze zouden zeggen dat de kaarten bijna op zijn/waren zouden mensen juist meer de neiging hebben om ze dan toch nog te kopen..
Als dit het geval was dan snap ik echt niet waarom PKP ze dan heeft over genomen van Boutique, als ze Boutique niet kan dragen met een show, waarom dan PKP wel? :roll: De capaciteit van PKP is toch net iets groter dan die Boutique of ben ik nu verkeerd?



Yannick wrote:
...

Ik vind het dan weer schrijnend dat Eminem op sociale media als een geniale boeking werd aanzien, terwijl diezelfde mensen nu Rihanna afbreken omwille van het commerciele gehalte. Twee maten en gewichten daar.

Eminem is een hip hopper, zoals dit genre echt al meermaals is geprogrammeerd geweest (Snoop Dogg, Macklemore, Tyler The Creator om er maar enkelen te noemen..) Dus dat was inderdaad een "geniale" boeking toen, Eminem kun je qua commercialiteit echt niet vergelijken met Rihanna, echt niet.. Ik durf me de bakken kritiek nog herinneren toen Ellie Goulding vorig jaar werd aangekondigd, nu juist hetzelfde en ik geef ze echt geen ongelijk..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken