[BE] Pukkelpop 2015

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ik heb een dagticket voor de donderdag gekocht. Alleen al voor Linkin Park, Limp Bizkit, Rudimental, Rebel Sound, Seasick Steve… Ik geef wel toe dat ik jullie teleurstelling kan volgen in verband met de line up. Maar wat hadden ze dan wel kunnen boeken? ALs men kijkt naar de affiches van de festivals in de buurt merk ik toch weinig verschil. Het is al erg gekomen dat we moeten gaan hopen dat Florence de zaterdag zou afsluiten. Ik ben content over de 1ste dag maar merk dat ze wel beter hadden kunnen doen voor vrijdag en zaterdag.

Maar het gaat om meer dan de headliner. Waar zijn Ride, Libertines en Beck? Hebben alle drie al sinds januari/februari tourdata in die periode, en geen reden voor Pukkelpop om van die grotere namen zo lang achter te houden. Dan heb je nog My Morning Jacket, Iceage, Belle & Sebastian, Mark Lanegan, ... Allemaal typische Pukkelpopnamen die afgesnoept worden door kleinere festivalletjes in augustus. En dan moeten Leffingeleuren en Crammerock nog met de eerste namen komen, die snoepen er ook altijd wel af.

Ik mag op zijn minst hopen dat Flying Lotus (vanavond in Brussel) en Refused (volgend weekend op Groezrock) in de volgende lading zitten.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Ik mis zelf nog de balans in de verschillende dagen.
Op de donderdag zijn er al zijn 15 act die ik wel zou willen zien.
Op de vrijdag en zaterdag zijn dat er 5 a 6 per dag.
En op die dagen mis ik nog een beetje de grote acts voor het hoofdpodium.

Maar goed, ik heb wel tickets gekocht en de sfeer van Pukkelpop is al
iets moois op zichzelf.
 

Robin1617899542

Playlistbediener
16 jan 2014
18
0
Ik zou er niet van verschieten als Imagine Dragons erbij komt op de dag van Bastille. Die dag gaat echt een dag worden voor het puberale publiek vooral aan de mainstage dan.

Stiekem hoop ik zelf dat Tenacious D ook naar Pukkelpop komt, maar daar zal waarschijnlijk niet veel van in huis komen.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Vind dit echt een geweldige line up. Logisch dat de donderdag al uitverkocht is. Er zijn veel groepen die ik wil zien maar vraag me vooral af waar ze sommige groepen zullen plaatsen
Passenger?
Franz Ferdinand en Sparks Main/Marquee?
Paolo Nutini Main/Marquee
Dropkick murphy's Main/Shelter
Mew?

Verwacht dit weekend nog wel een naam die ook op Groezrock staat. Laatste jaren delen die 2 festivals een grote shelternaam... NoFX (2014) Killswitch Engage (2013) Refused (2012)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Maar het gaat om meer dan de headliner. Waar zijn Ride, Libertines en Beck? Hebben alle drie al sinds januari/februari tourdata in die periode, en geen reden voor Pukkelpop om van die grotere namen zo lang achter te houden. Dan heb je nog My Morning Jacket, Iceage, Belle & Sebastian, Mark Lanegan, … Allemaal typische Pukkelpopnamen die afgesnoept worden door kleinere festivalletjes in augustus. En dan moeten Leffingeleuren en Crammerock nog met de eerste namen komen, die snoepen er ook altijd wel af.

Ik mag op zijn minst hopen dat Flying Lotus (vanavond in Brussel) en Refused (volgend weekend op Groezrock) in de volgende lading zitten.

Vooral die eerste drie hebben we toen toch als zekerheidjes beschouwd. Ik mag hopen dat er daar toch nog minstens 1 van gaat komen, al ben ik er bang voor...
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Aangezien Editors in het najaar een grote tour doet (ook in België), kunnen we die ook afschrijven als laatste headliner (kans was klein maar toch)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Maar het gaat om meer dan de headliner. Waar zijn Ride, Libertines en Beck? Hebben alle drie al sinds januari/februari tourdata in die periode, en geen reden voor Pukkelpop om van die grotere namen zo lang achter te houden. Dan heb je nog My Morning Jacket, Iceage, Belle & Sebastian, Mark Lanegan, … Allemaal typische Pukkelpopnamen die afgesnoept worden door kleinere festivalletjes in augustus. En dan moeten Leffingeleuren en Crammerock nog met de eerste namen komen, die snoepen er ook altijd wel af.

Ik mag op zijn minst hopen dat Flying Lotus (vanavond in Brussel) en Refused (volgend weekend op Groezrock) in de volgende lading zitten.


Vooral die eerste drie hebben we toen toch als zekerheidjes beschouwd. Ik mag hopen dat er daar toch nog minstens 1 van gaat komen, al ben ik er bang voor…

Ride geef ik nog het meeste kans: ik zie geen enkel ander Belgisch festival waar ze echt passen (Cactus en Leffingeleuren misschien, maar ligt moeilijker), en zaalshows tijdens de zomermaanden zijn een rariteit in Belgie.

Voor Libertines/Beck vrees ik iets meer. Lokerse Feesten mist bvb nog een headliner, en beide acts lijken perfect voor dat festival. Ook OLT Rivierenhof heeft elk jaar wel een serieuze klepper (voorbije jaren o.a. Portishead, Sigur Ros en Eels) en daar gaan nu geruchten rond over Beck (gezien dat intieme laatste album) en Bjork (aangezien ze enkel kleinschalige shows geeft).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>
Maar het gaat om meer dan de headliner. Waar zijn Ride, Libertines en Beck? Hebben alle drie al sinds januari/februari tourdata in die periode, en geen reden voor Pukkelpop om van die grotere namen zo lang achter te houden. Dan heb je nog My Morning Jacket, Iceage, Belle & Sebastian, Mark Lanegan, … Allemaal typische Pukkelpopnamen die afgesnoept worden door kleinere festivalletjes in augustus. En dan moeten Leffingeleuren en Crammerock nog met de eerste namen komen, die snoepen er ook altijd wel af.

Ik mag op zijn minst hopen dat Flying Lotus (vanavond in Brussel) en Refused (volgend weekend op Groezrock) in de volgende lading zitten.


Vooral die eerste drie hebben we toen toch als zekerheidjes beschouwd. Ik mag hopen dat er daar toch nog minstens 1 van gaat komen, al ben ik er bang voor…


Ride geef ik nog het meeste kans: ik zie geen enkel ander Belgisch festival waar ze echt passen (Cactus en Leffingeleuren misschien, maar ligt moeilijker), en zaalshows tijdens de zomermaanden zijn een rariteit in Belgie.

Voor Libertines/Beck vrees ik iets meer. Lokerse Feesten mist bvb nog een headliner, en beide acts lijken perfect voor dat festival. Ook OLT Rivierenhof heeft elk jaar wel een serieuze klepper (voorbije jaren o.a. Portishead, Sigur Ros en Eels) en daar gaan nu geruchten rond over Beck (gezien dat intieme laatste album) en Bjork (aangezien ze enkel kleinschalige shows geeft).

Hoewel Morning Phase een intieme plaat was, zijn de shows van Beck dat allesbahelve (qua show, niet qua bezoekers in Vorst vorig jaar). Hij speelt altijd greatest hits shows, met vette visuals en veel stijlen door elkaar. Zou heel welkom zijn op Pukkelpop (of de Lokerse Feesten).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Hoewel Morning Phase een intieme plaat was, zijn de shows van Beck dat allesbahelve (qua show, niet qua bezoekers in Vorst vorig jaar). Hij speelt altijd greatest hits shows, met vette visuals en veel stijlen door elkaar. Zou heel welkom zijn op Pukkelpop (of de Lokerse Feesten).

Aha, dat wist ik dan weer niet! Nuja, mijn twijfel omtrent Beck is vooral gebaseerd op de poster. Zo te zien kennen we de subs en marqueeheadliners al voor elke dag, en ik zie een artiest als Beck nog geen genoegen nemen met main stage om 18u ofzo. In het geval van The Libertines kan dat nog wel, aangezien die qua populariteit echt niet hoger moeten mikken in Belgie.
 

bbmm

Playlistbediener
24 apr 2015
10
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>
Maar het gaat om meer dan de headliner. Waar zijn Ride, Libertines en Beck? Hebben alle drie al sinds januari/februari tourdata in die periode, en geen reden voor Pukkelpop om van die grotere namen zo lang achter te houden. Dan heb je nog My Morning Jacket, Iceage, Belle & Sebastian, Mark Lanegan, … Allemaal typische Pukkelpopnamen die afgesnoept worden door kleinere festivalletjes in augustus. En dan moeten Leffingeleuren en Crammerock nog met de eerste namen komen, die snoepen er ook altijd wel af.

Ik mag op zijn minst hopen dat Flying Lotus (vanavond in Brussel) en Refused (volgend weekend op Groezrock) in de volgende lading zitten.


Vooral die eerste drie hebben we toen toch als zekerheidjes beschouwd. Ik mag hopen dat er daar toch nog minstens 1 van gaat komen, al ben ik er bang voor…


Ride geef ik nog het meeste kans: ik zie geen enkel ander Belgisch festival waar ze echt passen (Cactus en Leffingeleuren misschien, maar ligt moeilijker), en zaalshows tijdens de zomermaanden zijn een rariteit in Belgie.

Voor Libertines/Beck vrees ik iets meer. Lokerse Feesten mist bvb nog een headliner, en beide acts lijken perfect voor dat festival. Ook OLT Rivierenhof heeft elk jaar wel een serieuze klepper (voorbije jaren o.a. Portishead, Sigur Ros en Eels) en daar gaan nu geruchten rond over Beck (gezien dat intieme laatste album) en Bjork (aangezien ze enkel kleinschalige shows geeft).

Ik denk dat we Foals wel nog mogen verwachten eerlijk gezegd.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.671
2.004
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Hoewel Morning Phase een intieme plaat was, zijn de shows van Beck dat allesbahelve (qua show, niet qua bezoekers in Vorst vorig jaar). Hij speelt altijd greatest hits shows, met vette visuals en veel stijlen door elkaar. Zou heel welkom zijn op Pukkelpop (of de Lokerse Feesten).


Aha, dat wist ik dan weer niet! Nuja, mijn twijfel omtrent Beck is vooral gebaseerd op de poster. Zo te zien kennen we de subs en marqueeheadliners al voor elke dag, en ik zie een artiest als Beck nog geen genoegen nemen met main stage om 18u ofzo. In het geval van The Libertines kan dat nog wel, aangezien die qua populariteit echt niet hoger moeten mikken in Belgie.
Zie the Libertines geen genoegen nemen met een plek voor de subheadliner, gezien de festivals die ze doen doen ze het alleen voor een headlinerpositie lijkt mij.
 

Protput

Playlistbediener
22 apr 2015
28
0
Na de schaamtelijke vertoning van Pete Doherty op Werchter vorig jaar zit toch niemand echt te wachten op The Libertines. Kan alleen maar een teleurstelling zijn.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Na de schaamtelijke vertoning van Pete Doherty op Werchter vorig jaar zit toch niemand echt te wachten op The Libertines. Kan alleen maar een teleurstelling zijn.

hehehehe dat was fantastisch XD. Sindsdien is hij trouwens afgekickt, dus dat zal wel goed komen ;)
 

Niba

Nieuw lid
10 mrt 2015
4
0
Als je pukkelpop op google intypt komt er op:
www.pukkelpop.be
Voor mobiel - Official site of the Belgian alternative music festival, with five stages, DJs, theatre, and cinema.

5 podia dit jaar?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Als je pukkelpop op google intypt komt er op:
http://www.pukkelpop.be
Voor mobiel – Official site of the Belgian alternative music festival, with five stages, DJs, theatre, and cinema.

5 podia dit jaar?

Zal wel een foutje zijn. Theater en cinema zie ik er ook niet snel meer gebeuren.

Ik mis eigenlijk de stand up comedy op Pukkelpop van enkele jaren geleden wel een beetje. Was tof wakker worden.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
61
Is er mogelijkheid om ter plaatse een camping b ticket te ruilen voor camping a (Combi)?
Of weet iemand een manier
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
<div class="d4p-bbt-quote-title">Niba wrote:</div>
Als je pukkelpop op google intypt komt er op:
http://www.pukkelpop.be
Voor mobiel – Official site of the Belgian alternative music festival, with five stages, DJs, theatre, and cinema.

5 podia dit jaar?


Zal wel een foutje zijn. Theater en cinema zie ik er ook niet snel meer gebeuren.

Ik mis eigenlijk de stand up comedy op Pukkelpop van enkele jaren geleden wel een beetje. Was tof wakker worden.

Hoort theater/cinema niet bij die Petit Bazar toestanden? In ieder geval zal het wel een fout zijn inderdaad, we zitten nu al aan meer dan 140 namen, met 5 podia zou de affiche dan al quasi compleet zijn.

Overigens hebben TV On The Radio en Savages Europese tourdata bekend gemaakt voor augustus. Die zullen ze maar beter niet missen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Overigens hebben TV On The Radio en Savages Europese tourdata bekend gemaakt voor augustus. Die zullen ze maar beter niet missen.

Weet je dat zeker over TV on the radio? Zie nergens iets van deze datums en ze staan begin augustus nog in op Lollapalooza...

Na de schaamtelijke vertoning van Pete Doherty op Werchter vorig jaar zit toch niemand echt te wachten op The Libertines. Kan alleen maar een teleurstelling zijn.

Ik kan je verzekeren dat Libertines alles behalve een teleurstelling zal zijn. Pete is bij Babyshambles het baasje en daar kan ie lekker doen en laten wat ie wil. Maar in de Libertines kan ie dat echt niet meer flikken. Hij staat nog steeds niet helemaal helder op het podium maar in de HMH vorig jaar was het aan.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Weet je dat zeker over TV on the radio? Zie nergens iets van deze datums en ze staan begin augustus nog in op Lollapalooza…
LastFM heeft altijd wel redelijk up-to-date tourdata: http://www.last.fm/music/TV+on+the+Radio/+events
Eind augustus zijn ze in de UK
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken