Ik heb een dagticket voor de donderdag gekocht. Alleen al voor Linkin Park, Limp Bizkit, Rudimental, Rebel Sound, Seasick Steve… Ik geef wel toe dat ik jullie teleurstelling kan volgen in verband met de line up. Maar wat hadden ze dan wel kunnen boeken? ALs men kijkt naar de affiches van de festivals in de buurt merk ik toch weinig verschil. Het is al erg gekomen dat we moeten gaan hopen dat Florence de zaterdag zou afsluiten. Ik ben content over de 1ste dag maar merk dat ze wel beter hadden kunnen doen voor vrijdag en zaterdag.
Maar het gaat om meer dan de headliner. Waar zijn Ride, Libertines en Beck? Hebben alle drie al sinds januari/februari tourdata in die periode, en geen reden voor Pukkelpop om van die grotere namen zo lang achter te houden. Dan heb je nog My Morning Jacket, Iceage, Belle & Sebastian, Mark Lanegan, ... Allemaal typische Pukkelpopnamen die afgesnoept worden door kleinere festivalletjes in augustus. En dan moeten Leffingeleuren en Crammerock nog met de eerste namen komen, die snoepen er ook altijd wel af.
Ik mag op zijn minst hopen dat Flying Lotus (vanavond in Brussel) en Refused (volgend weekend op Groezrock) in de volgende lading zitten.