[BE] Pukkelpop 2014

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
bedankt ik had nog niet van hem gehoord dus als ik het begrijp doet hij gewoon alsof hij weet dat ze komen? wat een domme informatie, daar is niemand iets mee.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik besef net dat ik met die persoon eerder in dit topic nog in discussie gegaan ben :D

Ik dacht er net aan dat hij zo stellig van overtuigd is dat Blink182 ook zal komen, terwijl ik ze hier al afgestreept had. Toen ik terugdacht aan de discussie daarover in dit topic herinnerde ik me dat hij dezelfde avatar als op de social media heeft :D
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik besef net dat ik met die persoon eerder in dit topic nog in discussie gegaan ben
icon_biggrin.gif


Ik dacht er net aan dat hij zo stellig van overtuigd is dat Blink182 ook zal komen, terwijl ik ze hier al afgestreept had. Toen ik terugdacht aan de discussie daarover in dit topic herinnerde ik me dat hij dezelfde avatar als op de social media heeft
icon_biggrin.gif

Hey, maar nu ben ik wel heel erg benieuwd naar welke user hij was! Nee, die website van hem hoeven we niet serieus te nemen. Niet iets voor leden van Festileaks om in de gaten te houden lijkt me. Als hij ons na blijft kletsen zal hij nooit iets eerder weten dan wij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>
Ik besef net dat ik met die persoon eerder in dit topic nog in discussie gegaan ben
icon_biggrin.gif


Ik dacht er net aan dat hij zo stellig van overtuigd is dat Blink182 ook zal komen, terwijl ik ze hier al afgestreept had. Toen ik terugdacht aan de discussie daarover in dit topic herinnerde ik me dat hij dezelfde avatar als op de social media heeft
icon_biggrin.gif



Hey, maar nu ben ik wel heel erg benieuwd naar welke user hij was! Nee, die website van hem hoeven we niet serieus te nemen. Niet iets voor leden van Festileaks om in de gaten te houden lijkt me. Als hij ons na blijft kletsen zal hij nooit iets eerder weten dan wij.

Eens kijken op pagina 7 en 8 ;)

Nee, maar je hebt gelijk. Er zijn ook gewoon veel te veel sites, blogs en pagina's die zich met geruchten willen bezig houden terwijl je aan 1 of 2 genoeg hebt. Kijk hoe Rocking Werchter op een paar maanden tijd van hoog actief naar dood gegaan is.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
@Kereltje Rocking Werchter. Leuke woordspeling of typfout ? ;). Inderdaad ik had die kerel ook al voorbij zien komen. Wat een flapdrol. Ik haal persoonlijk mijn meeste info van Festivalinfo, al heb ik in het verleden wel gemerkt dat die ook niet altijd betrouwbaar zijn(maken ooit fouten). Ze posten wel veel op hun site. Op facebook zijn ze minder consequent, maar de belangrijke berichten komen vaak gewoon voorbij. Ik denk dat ik met festileaks wel mijn favoriete forum te pakken heb. Dit jaar ontdekt, en ik moet zeggen dat het ondanks de soms primitieve manier van rangschikking etc. toch wel het forum is waar naast geneuzel toch ook het meest serieus over muziek en festivals gepraat kan worden. Dus ook complimenten naar jullie mannen ;). Vorig jaar Graz, bij gebrek aan beter, maar daar wordt soms zo'n onzin geluld, plus het aantal 'onepost-users' is ook enorm...

Dan on topic: De enige waar ik niks van moet hebben deze pukkelpop zijn Snoop Dogg en Mackelmore. Van de rest van de acts valt toch enorm veel binnen mijn 'luister gebied', dus die ik al luisterde voordat ze bekend werden gemaakt. En dat terwijl ik andere jaren er toch last van had dat het juist de acts waren die mij minder lagen, die geboekt werden. Zo ook met Rock Werchter trouwens. Wat dat betreft komt het natuurlijk puur neer op smaak, en maakt het dat niet minder voorspelbaar. Ik had hier al een post over in het RW topic, maar daar kreeg ik weinig reactie, dus dan toch nog maar eens hier: ik heb het idee dat Werchter dit jaar wat alternatiever programmeert(kleinere artiesten etc.). Persoonlijk vind ik dat niet erg, maar ik heb een beetje het idee dat ze klanten van Pukkelpop af willen snoepen. Dan zijn de programmas dit jaar zoals gewoonlijk zonder overlap, maar de 'soort artiesten' die door Werchter geboekt worden ziet er wat alternatiever uit. Kijk alleen al naar de dancehoek. Waar ze bij pukkelpop met Camo & krooked, calvin harris en Deadmau5 aankomen, komen ze bij Werchter met Moderat(aanrader!), Trentemoller en SBTRKT... Nogmaals: ik vroeg me af of jullie hier hetzelfde/anders over dachten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
@mynoseknows, Rocking Werchter is ook zo'n geruchtensite die al enkele jaren meegaat en zich puur op Werchter focust. Probleem daar is dat de site net niks bijdraagt (behalve persberichten letterlijk kopieren na een aankondiging) en gewoon een geruchtenlijst opstelt op basis van de comments van bezoekers. Zijn dit jaar dan begonnen met een geruchtenlijst waar iedereen zelf namen aan kan toevoegen, met als gevolg dat er nu dode mensen in die lijst staan...
Festivalinfo heb ik nooit echt gebruikt, die willen in alles de snelste zijn. Posten daardoor tamelijk vaak info die niet gecheckt wordt op juistheid, met veel fout nieuws als gevolg.

Goh, dat Werchter alternatiever programmeert hangt denk ik af van de manier waarop je het bekijkt. In het verleden hebben ze ook altijd alternatieve pareltjes gehad die een contrast vormden met de mainstream namen op de main stage. Denk dat het ook wel te maken heeft met dat zulke elektronica die je daar noemt momenteel gewoon hip is, en dat het aanbod aan minder grote dansacts tamelijk beperkt was. Je kan het ook zo bekijken: met Calvin Harris, Disclosure, Ed Sheeran, Editors, DJ Fresh, John Newman, Macklemore en Tom Odell zijn de grotere namen ook sterker dan ooit vertegenwoordigd in de Top 40. Is het dan Werchter dat alternatiever boekt, of Pukkelpop commercieler?
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik heb geen seconde gedacht aan het kopen van een Pukkelpop ticket, maar na het zien van de line-up zijn ik en een maat meteen verkocht. Pinkpop, Rock Werchter en Pukkelpop dit jaar. Ben ik blij dat ik geen Playstation 4 heb gekocht ;P
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik ben het met je eens dat pukkelpop commercieel programmeert dit jaar, maar die kant gaan ze de laatste jaren al op. Vorig jaar stonden er ook de nodige top 40 namen op, naast de alternatievere namen. De namen die werchter dit jaar als alternatieve acts boekt zijn echter op een enkeling van vorig jaar na, nóg onbekender dan vorig jaar. Bovendien zit er flink wat 'grensverleggende' muziek tussen. Een moderat had ik vorig jaar absoluut niet op het affiche zien staan, net als die valerie June, en nog wel wat meer namen. Ik geef werchter .nergens de schuld van, maar ik hoop niet dat de namen zó onbekend en alternatief worden dat tenten driekwart leeg blijven etc. Wat dat betreft heeft pukkelpop nooit een probleem gehad, dus vandaar.

Wat betreft festivalinfo: inderdaad, dat had ik ook bemerkt, maar ze geven wel in de breedste zin informatie. Er zijn weinig festivals die vergeten worden, dus vandaar dat ik ze regelmatig check. Met forums heb ik zelf ook wat slechte ervaring. Meerdere malen blij gemaakt met een dooie mus, omdat iemNd dacht interessant te zijn. Van rocking werchter had ik nog nooit gehoord, maar als ik het zo zie vragen ze er wel om, om voor zon onzinsite aangezien te worden. Misschien hadden ze dan toch beter zelf de geruchtenlijst in elkaar kunnen zetten, maarja.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Ik heb hier echt absoluut niet het wauw-gevoel dat ik vorig jaar kreeg. Enerzijds omdat er weinig verrassende namen bijzitten (en de enige verrassing is dan fucking Editors), anderzijds omdat naar mijn mening de balans tussen de genres niet goed zit. Mogen ze naar mijn mening meer op letten bij zo’n aankondigingen vlak voor de start van de vvk… Ik ga nog wachten tot de volgende aankondiging, voorlopig denk ik eerder aan een dagticket maar die zijn veel te duur met hun 91 euro
icon_sad.gif


Namen waarvoor ik momenteel een ticket zou kopen: The Cat Empire, Flume, The National, Outkast, Portishead, QOTSA, Anna Calvi, Bill Callahan, Black Lips, Deafheaven, Red Fang en Truckfighters. 12 op 91 is voorlopig toch wat triest.

Had inderdaad ook niet echt een wauw gevoel als vorig jaar, de line up vorig jaar was erg goed. vind de line up tot nu toe wel nice, en er zitten zeker paar mooie namen bij. valt me ook op inderdaad wat je zegt met de genres. variatie in het programma is er tot zover wel, maar het lijkt alsof er nu meer dance/electronic is als vorig jaar of lijkt dat zo??
iedereen zegt wel dat Lowlands het verliest van Pukkelpop (althans dat lees ik veel op twitter..) maar zijn toch wel weer flink aantal acts die beide festivals hebben en ook Lowlands heeft nog minder namen aangekondigd.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Die lummel van 99 Festivals denkt ook serieus zinvolle artikelen te schrijven zonder hulp van andere fora. Hij kon me geen normale antwoorden geven en begon me direct uit te kafferen en een zielig mannetje te noemen. Als je een serieuze eigenaar bent van zo'n site geef je op een normale manier antwoord. Zegt genoeg over de amateuristische werkwijze van die site.

Ander onderwerp. Die strijd is er altijd geweest tussen Lowlands en Pukkelpop, althans voor het publiek natuurlijk. Ik vind dat Pukkelpop altijd een betere line-up heeft, Lowlands lijkt steeds minder te worden. Pukkelpop heeft grotere namen op de affiche, en ook de kleine namen zijn veel leuker in mijn ogen. Ik baal er alleen van dat er zoveel dance/dubstep/drum&bass acts op Pukkelpop staan, dat mag wel wat minder. Maar dat heeft Lowlands in mindere mate ook wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Ik ben gematigd tevreden met deze eerste namedrop. Er zitten een aantal sterke namen bij zoals Royskopp&Robyn, The National, Outkast, Portishead, Frank Turner, Schlohmo, Anna Calvi, Editors, Janelle Monae en natuurlijk Queens of the Stone Age.

Maar wat is dat eigenlijk toch met die bizarre hoeveelheid dance/electronische namen? Ik vond het vorig jaar al een overkill maar dit jaar is het toch te bizar voor woorden op dat gebied. Daarnaast valt het me op dat ze dit jaar drie heel grote (en vrij gevarieerde) hiphopnamen (Outkast/Macklemore/Snoop) laten headlinen.

Ik hoop dat er bij de volgende aankondigingen vooral wat bandgerichte namen opduiken en zo goed als geen beatgerichte meer (daar hebben we er nu echt écht al genoeg van). Een beetje echte (alternatieve) rock en metal nog graag nu.

 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Ik vind het juist helemaal nie erh dat er zoveel drum & bass en dubstep is, pukkelpop heeft een zeer uitgebreide line-up mensen die niet van dance muziek houden kunnen zich nog altijd vermaken in the shelter en op de main stage.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ik vind het juist helemaal nie erh dat er zoveel drum & bass en dubstep is, pukkelpop heeft een zeer uitgebreide line-up mensen die niet van dance muziek houden kunnen zich nog altijd vermaken in the shelter en op de main stage.

De kritiek gaat niet over de totale line up, wel over de huidige aankondiging. 2/3 hiervan zit in het elektronische gedeelte, en daar ben je echt weinig mee als punker of shoegazer. Nu, gelukkig dat de tickets niet op basis van dit gaan uitverkopen, maar ze zouden wel meer voor een balans mogen zorgen.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Die lummel van 99 Festivals denkt ook serieus zinvolle artikelen te schrijven zonder hulp van andere fora. Hij kon me geen normale antwoorden geven en begon me direct uit te kafferen en een zielig mannetje te noemen. Als je een serieuze eigenaar bent van zo’n site geef je op een normale manier antwoord. Zegt genoeg over de amateuristische werkwijze van die site.

Ander onderwerp. Die strijd is er altijd geweest tussen Lowlands en Pukkelpop, althans voor het publiek natuurlijk. Ik vind dat Pukkelpop altijd een betere line-up heeft, Lowlands lijkt steeds minder te worden. Pukkelpop heeft grotere namen op de affiche, en ook de kleine namen zijn veel leuker in mijn ogen. Ik baal er alleen van dat er zoveel dance/dubstep/drum&bass acts op Pukkelpop staan, dat mag wel wat minder. Maar dat heeft Lowlands in mindere mate ook wel.

Klopt, is ook zo. Pukkelpop heeft inderdaad meestal wel een betere line up, agreed. Maar het is wel zo dat er wel zowel de grotere en kleine namen wel aantal overeenkomen nu. Natuurlijk is nog niet alles bekend, voor zowel Lowlands als Pukkelpop. Ik gok dat Pukkelpop uiteindelijk wel betere heeft dan Lowlands dat wel.
Ja, ik ook. inderdaad dance/dubstep/drum & bass. leuk, maar niet zoveel.. beetje too much.
En ja klopt heeft Lowlands ook last van ja. beide festivals wel, al vond ik het vorig jaar op Pukkelpop precies perfect. niet teveel van dit en niet teveel dat.
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
mensen die niet van dance muziek houden kunnen zich nog altijd vermaken in the shelter en op de main stage.

Ik zou eerder zeggen: mensen die niet van dance muziek houden zijn diegenen die op Pukkelpop thuishoren, een punkfestival dat geëvolueerd is naar een festival voor punk en alternatieve muziek. Maar dat is verleden tijd. Jij noemt nu ocharme nog twee podia voor de liefhebbers van echte live muziek, en dat op een alternatief festival. Normaal was het omgekeerd, twee dance podia en de rest was live muziek. Intussen blijft het dj-gedoe niet langer binnen dance hall en boiler maar breiden ze het nu ook uit naar Club en Main Stage, en ook de Chateau is na de storm handig ingepikt en 'en passant' op de dance weide neergeplant. Dus ja, intussen blijft er inderdaad nog bitter weinig over voor de niet-dance-liefhebber!
 

ils13

Playlistbediener
6 mrt 2014
19
0
Ik ben gematigd tevreden met deze eerste namedrop. Er zitten een aantal sterke namen bij zoals Royskopp&Robyn, The National, Outkast, Portishead, Frank Turner, Schlohmo, Anna Calvi, Editors, Janelle Monae en natuurlijk Queens of the Stone Age.

Ik ben heel benieuwd naar die Janelle Monae. Beelden gezien vanop Reading (dacht ik), en dat ziet er veelbelovend uit. Duidelijk geen zoveelste Beyonceetje!
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik ben zéér blij met de namen tot nu toe. Maar ik begrijp wel dat er nog geen super verdeling is qua genres... Maar vergeet niet dat er nog heel wat namen moeten bijkomen. Al begrijp ik nog altijd 1 ding niet, waarom blijven die Belgische festivals toch editors terug vragen? Ik heb ze nu al meermaals gezien en ik blijf het echt geen leuke band vinden.
 

Whynot

Randprogramma
25 dec 2013
115
0
Mij hoor je niet klagen ik hou van dance muziek, er zijn genoeg festivals met goeie line-ups zonder zoveel dance muziek, ik vind pukkelpop juist zo leuk omdat ik zelf ook wel eens iets niet dance wil horen, en Ils13 ja dat denk ik ook, mensen die niet van dance muziek houden of lieveer niet zoveel dance muziek willen horen gaan beter naar een ander festiva, pukkelpop heeft nu vele dance namen, misschien teveel voor sommigen, maar het festival blijft tenmiste doorgaan tot in de nacht en dat mis ik dan weer op zo een festival als rock werchter.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Ik ben gematigd tevreden met deze eerste namedrop. Er zitten een aantal sterke namen bij zoals Royskopp&Robyn, The National, Outkast, Portishead, Frank Turner, Schlohmo, Anna Calvi, Editors, Janelle Monae en natuurlijk Queens of the Stone Age
Keren

Ik ben heel benieuwd naar die Janelle Monae. Beelden gezien vanop Reading (dacht ik), en dat ziet er veelbelovend uit. Duidelijk geen zoveelste Beyonceetje!

Ze is geweldig live. Ik heb haar 2x gezien live. In Melkweg(2011) en People's Place(2013) en was beide keren top. Wat een energie
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Ik denk dat ik met festileaks wel mijn favoriete forum te pakken heb. Dit jaar ontdekt, en ik moet zeggen dat het ondanks de soms primitieve manier van rangschikking etc. toch wel het forum is waar naast geneuzel toch ook het meest serieus over muziek en festivals gepraat kan worden. Dus ook complimenten naar jullie mannen ;).

Dankjewel. Er wordt momenteel veel nagedacht over welke richting we in willen slaan met het forum. Wanneer we daadwerkelijk veranderingen gaan doorvoeren zullen we de vaste gebruikers er zeker bij gaan betrekken. Wordt vervolgd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken