Jaaaa, daar zijn we weer!
Geen bijzonder drukke Helldorado dag voor mij dit, maar toch enkele leuke dingen te doen.
Psychonaut is simpelweg vanwege diverse redenen één van mijn favoriete bands. Live altijd steengoed. Dermate goed zelfs dat de boeker van ArcTanGent ze tipt als één van de headliners van de toekomst van dat festival. Mooi compliment voor, met recht, één van Belgium's Finest.
Mushroomhead is een intrigerende act die al jaren meedraait, maar waarvan ik eigenlijk nooit had verwacht de kans te krijgen om ze eens live te zien. Dit wordt namelijk hun eerste optreden ooit in België en ook in Nederland zijn de optredens tot nu toe zeer schaars. Niet helemaal mijn muziek, maar toch net quirky genoeg om me te boeien. En dan schijnt het live ook nog eens een belevenis te zijn, dus dit wil ik wel meemaken! Alleen even kijken of het op Alcatraz gaat worden of een paar dagen later bij mij aan de overkant in Baroeg. Of misschien wel allebei, haha.
Voor
Primus gelden een aantal dingen die ik over Mushroomhead schreef eigenlijk ook. Ook dit is een quirky band, waarvan ik niet zo snel nog een kans had verwacht om ze live te kunnen zien. Ik was dan ook aanvankelijk erg enthousiast toen ze werden aangekondigd voor Alcatraz, want ging er zonder meer vanuit dat het iets voor mij zou moeten zijn. Inmiddels moet ik daar, na veelvuldig inluisteren, toch wel flink op terugkomen. De muziek doet me op album namelijk echt helemaal niets. Ik vind er gewoon geen klap aan... Maar goed, ik ga het waarschijnlijk toch live nog een kans geven. Is het niet op Alcatraz, dan wel op ArcTanGent, twee weken later.
Midnight was een paar jaar terug helemaal een hype bij een Vlaamse groep mensen met wie ik op de camping verbleef. Sindsdien heb ik toch een zwak voor ze, hahaha. Weet niet of ik er daadwerkelijk ga kijken, want muzikaal is het niet helemaal mijn ding. Maar wie weet kan ik er wat ruimte voor maken in het loopschema!
De rest is een skip, maar vond dat
Municipal Waste het verdient om één trede hoger te staan dan de anderen, omdat ik er heel vroeger nog weleens naar heb geluisterd.