Alcatraz Open Air 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Dan doe ik ook maar weer dezelfde oefening.. 💁‍♂️;)
Vrijdag
Zeker checken:
Orden Ogan
Dyscordia
Misschien eens een kansje geven:
The Ocean
Brant Bjork Trio (vroegere drummer van Kyuss, grondlegger van de stoner/desert rock scene in Californië met o.a. Josh Homme van Queens Of The Stone Age))

Zaterdag
Zeker checken:
Raven
Lord Of The Lost
1000mods
Truckfighters
Misschien eens een kansje geven:
Crippled Black Phoenix
Arson

Zondag
Zeker checken:
Armored Saint
Soil
Audrey Horne
Unto Others
Eternal Champion
Cirith Ungol
Thorium
Eternal Breath
Misschien eens een kansje geven:
Opeth
Cobra The Impaler
Bij 'misschien eens een kansje geven' is telkens de eerste band die je noemt mijn grootste must see van de dag. :ROFLMAO:
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
549
737
gedeeld door de vorige eigenaar van alcatraz, vreemd genoeg heeft het officiële kanaal ze wel nog niet aangekondigd
424632679_10228973087564675_4088770227036350697_n.jpg
'begin volgend jaar' eindigt voor mij op woensdag 31 januari

Profetische woorden van @won666

😂😂😂
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.245
gedeeld door de vorige eigenaar van alcatraz, vreemd genoeg heeft het officiële kanaal ze wel nog niet aangekondigd
424632679_10228973087564675_4088770227036350697_n.jpg
Hm, aardige namen, maar niet direct waar ik per se op zat te wachten, staat in principe wel al voldoende stoner/sludge wat mij betreft.
Open plekken en mijn gok:
  • vrijdag Helldorado (voornamelijk hardcore)
  • vrijdag La Morgue --> Red Fang (met o.a. Brant Bjork Trio, Monkey3, Fire Down Below)
  • zondag Prison
  • zondag Helldorado --> Baroness (met o.a. Clutch, Orange Goblin, Green Lung)
Een andere optie zou wellicht nog zijn om Danko Jones door te schuiven naar de Prison, en Baroness en Red Fang allebei op zondag in de Helldorado te zetten.

Hoe dan ook vertoef ik waarschijnlijk toch elders. Niet dat ik stoner/sludge niet kan waarderen, maar omdat andere genres me meer boeien, en er daardoor vrijwel altijd een clash is waardoor ik die bands zelden tot nooit zie.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.245
Bij 'misschien eens een kansje geven' is telkens de eerste band die je noemt mijn grootste must see van de dag. :ROFLMAO:
Tja, voor mij zijn het ook must-sees (CBP ben ik wel nog steeds aan het ontdekken, maar die gaan ongetwijfeld ook wel die status nog bereiken), maar ik weet niet in welke mate @jonasvh al die prog kan waarderen (hoewel deze namen me toegankelijk genoeg lijken). ;)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.752
2.442
Dan doe ik ook maar weer dezelfde oefening.. 💁‍♂️;)
Vrijdag
Zeker checken:
Orden Ogan
Dyscordia
Misschien eens een kansje geven:
The Ocean
Brant Bjork Trio (vroegere drummer van Kyuss, grondlegger van de stoner/desert rock scene in Californië met o.a. Josh Homme van Queens Of The Stone Age))

Zaterdag
Zeker checken:
Raven
Lord Of The Lost

1000mods
Truckfighters
Misschien eens een kansje geven:
Crippled Black Phoenix
Arson

Zondag

Zeker checken:
Armored Saint
Soil
Audrey Horne
Unto Others
Eternal Champion
Cirith Ungol

Thorium
Eternal Breath
Misschien eens een kansje geven:
Opeth
Cobra The Impaler
Wauw! Dikke merci voor 't lijstje. Met name Lord of the Lost, Audrey Horne, Eternal Champion zijn al verborgen pareltjes die ik met (heel veel) plezier verder wil ontdekken!

Oranje is wel oké, als er niets anders is, rood is niet helemaal m'n ding.

Opeth klinkt inderdaad niet slecht, al weet ik niet of ze me lang zouden boeien op het einde van 'n festivaldag (of is dit heiligenschennis om te zeggen? :p)
 
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.454
6.926
Laten we zeggen dat ik gerust familie zou kunnen zijn van @Koekdoos en dus niet meteen omver word geblazen door een overmaat aan grunting (of net wel? :unsure:) Al zitten daar zeker ook wel uitzonderingen op de regel maar dus niet The Ocean 😇
Ik maakte maar een grapje, natuurlijk. The Ocean is mijn favoriete band, dus kon het niet laten om er iets over te zeggen, hahaha.

Enneh, ik kan nu wel een heel betoog gaan houden over dat je The Ocean's vocalist Loic te kort doet door hem 'een overmaat aan grunting' toe te schrijven, aangezien hij juist zijn grunts in veel nummers fenomenaal afwisselt met een hele mooie clean stem. En er zelfs nummers zijn waar er vrijwel geheel geen grunts in voorkomen. Maar aan de andere kant, als ik zo je lijstje tot nu toe bekijk. Ook bij de rustigere nummers van The Ocean, twijfel ik enorm of het je ding gaat zijn. :LOL:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: nikita en jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.845
7.810
Laten we zeggen dat ik gerust familie zou kunnen zijn van @Koekdoos en dus niet meteen omver word geblazen door een overmaat aan grunting (of net wel? :unsure:) Al zitten daar zeker ook wel uitzonderingen op de regel maar dus niet The Ocean 😇

Moet nog even teruglezen wat er allemaal is gezegd, maar zo snel zie ik dat jouw musts ook vrijwel al mijn musts zijn.

Ik zal eens een lijst maken voor heel t weekend, wat musts zouden zijn. Nou zou ik The Ocean wel even binnen kijken als het niet zou clashen (en ik er zou zijn)
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.245
Wauw! Dikke merci voor 't lijstje. Met name Lord of the Lost, Audrey Horne, Eternal Champion zijn al verborgen pareltjes die ik met (heel veel) plezier verder wil ontdekken!

Oranje is wel oké, als er niets anders is, rood is niet helemaal m'n ding.

Opeth klinkt inderdaad niet slecht, al weet ik niet of ze me lang zouden boeien op het einde van 'n festivaldag (of is dit heiligenschennis om te zeggen? :p)
Graag gedaan, daarvoor zijn we hier allemaal, toch? ;)
Ongelooflijk hoeveel namen ik hier al heb ontdekt de afgelopen jaren, alleen al simpelweg door genoemd te worden door anderen (een begeleidende video of link is ook altijd welkom, dat verlaagt m.i. de drempel om iets te ontdekken toch altijd wel een beetje).

Dit jaar is amper een maand oud, en ik heb nu al tig nieuwe namen (of 'oude' namen die ik nu pas echt leer kennen) ontdekt waar ik naar uitkijk op alle festivals en concerten waar ik naar toe ga:
  • Durbuy Rock Festival: ODC
  • GMM: All Them Witches, Textures, Hanabie., HEALTH, Pendulum, Bruce Dickinson (The Mandrake Project), Svartsot, Kampfar, Pain, Emperor, Extreme, Karnivool, Ereb Altor, Ihsahn, Crownshift
  • Alcatraz: Uada, Fen, Crippled Black Phoenix, Pothamus, Thronehammer, Columbarium, Rituals Of The Dead Hand, Arson, Audrey Horne, Soil, Cirith Ungol
  • W-Festival: Splendidula
  • Samhain: Cult Of Fire, Uada, Ghost Bath, Messa, Ultha, Cloak, Rituals Of The Dead Hand
  • Losse concerten: Wayfarer
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.845
7.810
Onderstaand de per dag lijst, waarbij zaterdag gewoon duidelijk het sterkst is met headliner + sub als must, zondag het minst met geen enkele must en vrijdag met voornamelijk Beast in Black en Feuerschwanz twee bands op de must lijst die ik toch al ga zien, meermaals heb gezien, of kan gaan zien (Feuerschwanz misschien nog tickets voor Effenaar / Patronaat in het najaar toevoegen naast de al liggende tickets voor Osnabrück)

Vrijdag
Must
- Feuerschwanz
- Beast in Black
- Eclipse

Meepakken
- Amon Amarth (vooral voor de show)
- Saxon
- Channel Zero
- Orden Ogan (zie ze al als voorprogramma van Feuerschwanz in april)
- The Ocean

Zaterdag
Must
- Europe
- Epica
- Dokken
- Night Flight Orchestra

Meepakken
- Lord of the Lost
- Raven
- Vengeance
- Bizkit Park

Zondag
Geen musts

Meepakken
- Armored Saint
- Korpiklaani
- Clutch
 

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
22
29
My friends and I are from the South of France. We are going to do our first Alcatraz this summer. We wanted to know if at the organizational level (Food, Merch, Sound etc.) if everything was on point. We saw that it was a platelet system for payments. If anyone could tell us more about the average prices (Food, Drinks).

We've been doing Hellfest for many years so we wanted to know as much as possible about Alcatraz. I saw it was 15-20k per day. It must be much more comfortable.

In terms of atmosphere?
What is this story about banning Slams? I saw videos from last year (Alestorm, Biohazard, Electric Callboy etc.) There were still a few slammers.
Moshing / Circle Pit / Wall Of Death? Does that suggest a bit where it remains a more family festival? I haven't found any concerts on YouTube where you could really see the atmosphere in the Pit. Being a fan of the Hardcore scene... I ask myself a few questions.

I'm going to play the game of lists of groups to see. Besides.. I saw that in 2021 and 2022 the RO was done in the same way as Hellfest (2 scenes playing at the same time and then the other 2). In 2023 there were 2 and 3 scenes at a time and at times all 4 scenes. Isn't it too restrictive and messy to do like that?

Friday :
- Priorities: Whitechapel, Madball, The Casualties, Amon Amarth, Septicflesh, Red Fang.
- To see: Cradle Of Filth, Paradise Lost, Saxon, Channel Zero, Cutthroat, Fatal Move.

SATURDAY :
Priorities: Hatebreed, Emmure, Testament, Spiritbox.
- To see: Massacre, Benediction, Pro-Pain, 1000Mods, Mantah, Finntroll, Arson, Ankor.

Sunday :
Priorities: Architects, Exodus, Korpiklaani.
To see: Clutch, Orange Goblin, Baroness, Jinjer, Unto Others, Aborted, Soil, Cobra The Impaler, Exumer, After All.

Thank you in advance for your feedback..
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.245
Mes amis et moi sommes du Sud de la France. On va faire notre 1er Alcatraz cet été. On voulait savoir si au niveau de l'organisation (Nourriture, Merch, Son etc..) si tout était au point. On a vu que c'était un système de plaquettes pour les paiements. Si quelqu'un pouvait nous en dire plus sur les tarifs moyens (Nourriture, Boissons).

Nous faisons le Hellfest depuis de nombreuses années donc on voulait en savoir le plus possible sur Alcatraz. J'ai vu que c'était 15-20k par jour. Ça doit être bien plus confortable.

Au niveau de l'ambiance ?
C'est quoi cette histoire d'interdiction de Slams ? J'ai vu des vidéos de l'an dernier (Alestorm, Biohazard, Electric Callboy etc..) Y avait quand même quelques slammeurs.
Moshing / Circle Pit / Wall Of Death ? Ça envoie un peu où ça reste un festival plus familial ? J'ai pas trouvé de concerts sur Youtube où on voyait réellement l'ambiance dans le Pit. Étant un adepte de la scène Hardcore.. Je me pose quelques questions.

Je vais me prêter au jeu des listes de groupes à voir. D'ailleurs.. J'ai vu qu'en 2021 et 2022 le RO était fait de la même façon que le Hellfest (2 scènes qui jouent en même temps et ensuite les 2 autres). En 2023 y avait 2 et 3 scènes à la fois et par moment les 4 scènes. C'est pas trop contraignant et bordélique de faire comme ça ?

Vendredi :
- Priorités : Whitechapel, Madball, The Casualties, Amon Amarth, Septicflesh, Red Fang.
- À voir : Cradle Of Filth, Paradise Lost, Saxon, Channel Zero, Cutthroat, Fatal Move.

Samedi :
Priorités : Hatebreed, Emmure, Testament, Spiritbox.
- À voir : Massacre, Benediction, Pro-Pain, 1000Mods, Mantah, Finntroll, Arson, Ankor.

Dimanche :
Priorités : Architects, Exodus, Korpiklaani.
À voir : Clutch, Orange Goblin, Baroness, Jinjer, Unto Others, Aborted, Soil, Cobra The Impaler, Exumer, After All.

Merci d'avance pour vos retours.
Ik wil niet lullig doen, en iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom, maar als je een buitenlandse site bezoekt, waar mensen niet jouw taal spreken, en er ook nog allerlei vragen gaat stellen, mag je toch ook wel een beetje je best doen om een taal te gebruiken die men daar verstaat. Dat doen onze Duitse, Finse en andere vrienden hier immers ook.
De meeste Nederlanders en Vlamingen spreken en verstaan uitstekend Engels, maar doorgaans niet Frans.
Natuurlijk zijn er allerlei vertaalopties tegenwoordig, maar het is toch wel een beetje vreemd om gewoon in je eigen taal vragen te gaan stellen aan anderstaligen, en er maar vanuit gaat dat die alle werk en moeite moeten gaan doen om je te begrijpen en je van repliek te dienen.
Ik kan in principe nog best een aardig woordje Frans begrijpen, met name geschreven, maar gaan we hier dan straks ook nog hele Chinese of Arabische opstellen krijgen? :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.708
5.245
My friends and I are from the South of France. We are going to do our first Alcatraz this summer. We wanted to know if at the organizational level (Food, Merch, Sound etc.) if everything was on point. We saw that it was a platelet system for payments. If anyone could tell us more about the average prices (Food, Drinks).

We've been doing Hellfest for many years so we wanted to know as much as possible about Alcatraz. I saw it was 15-20k per day. It must be much more comfortable.

In terms of atmosphere?
What is this story about banning Slams? I saw videos from last year (Alestorm, Biohazard, Electric Callboy etc.) There were still a few slammers.
Moshing / Circle Pit / Wall Of Death? Does that suggest a bit where it remains a more family festival? I haven't found any concerts on YouTube where you could really see the atmosphere in the Pit. Being a fan of the Hardcore scene... I ask myself a few questions.

I'm going to play the game of lists of groups to see. Besides.. I saw that in 2021 and 2022 the RO was done in the same way as Hellfest (2 scenes playing at the same time and then the other 2). In 2023 there were 2 and 3 scenes at a time and at times all 4 scenes. Isn't it too restrictive and messy to do like that?

Friday :
- Priorities: Whitechapel, Madball, The Casualties, Amon Amarth, Septicflesh, Red Fang.
- To see: Cradle Of Filth, Paradise Lost, Saxon, Channel Zero, Cutthroat, Fatal Move.

SATURDAY :
Priorities: Hatebreed, Emmure, Testament, Spiritbox.
- To see: Massacre, Benediction, Pro-Pain, 1000Mods, Mantah, Finntroll, Arson, Ankor.

Sunday :
Priorities: Architects, Exodus, Korpiklaani.
To see: Clutch, Orange Goblin, Baroness, Jinjer, Unto Others, Aborted, Soil, Cobra The Impaler, Exumer, After All.

Thank you in advance for your feedback..
Great, welcome! Welkom! Bienvenue! Wilkommen! Tervetuloa! 😁👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
277
469
Ik ga hier even dezelfde oefening maken als in het GMM-forum in de hoop nog een aantal te ontdekken bands aanbevolen te krijgen, zodat m'n spoorboekje een eventueel combiticket rechtvaardigt. Misschien zal dit m'n eerste keer Alcatraz gaan worden:

VRIJDAG
Must:
Channel Zero - Beast in Black - Feuerschwanz - Eclipse
Nice 2 see: Massive Wagons - Saxon

ZATERDAG:
Must:
Epica - Heideroosjes - Dokken - Bizkit Park - Vengeance
Nice 2 see: The Night Flight Orchestra - Fintroll

ZONDAG:
Must:
Clutch - Korpiklaani - Danko Jones
Nice 2 see: ?

Zijn er, op basis van m'n voorlopig lijstje hierboven, nog bands die jullie me kunnen aanbevelen onder mom van "verborgen parel" die ik nog kan ontdekken? :) Met name op zondag ken ik de meeste bands geeneens.

Thanks a lot!

Ik raad je Cobra The Impaler aan voor de zondag 🙌
 

stengels

Playlistbediener
19 okt 2022
12
30
Onderstaand de per dag lijst, waarbij zaterdag gewoon duidelijk het sterkst is met headliner + sub als must, zondag het minst met geen enkele must en vrijdag met voornamelijk Beast in Black en Feuerschwanz twee bands op de must lijst die ik toch al ga zien, meermaals heb gezien, of kan gaan zien (Feuerschwanz misschien nog tickets voor Effenaar / Patronaat in het najaar toevoegen naast de al liggende tickets voor Osnabrück)

Vrijdag
Must
- Feuerschwanz
- Beast in Black
- Eclipse

Meepakken
- Amon Amarth (vooral voor de show)
- Saxon
- Channel Zero
- Orden Ogan (zie ze al als voorprogramma van Feuerschwanz in april)
- The Ocean

Zaterdag
Must
- Europe
- Epica
- Dokken
- Night Flight Orchestra

Meepakken
- Lord of the Lost
- Raven
- Vengeance
- Bizkit Park

Zondag
Geen musts

Meepakken
- Armored Saint
- Korpiklaani
- Clutch
Voor de zondag: Audrey Horne al eens gechecked? Afgaande op je lijstjes denk ik dat die je ook wel aanspreekt
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
175
208
Iemand die in de laatste jaren The Casualties heeft gezien? Sinds enkel jaren een nieuwe zanger. Ik weet in begin 2010 eens gezien op groez en was wel een leuk sfeertje maar geen idee hoe ze nu live zijn.

vrijdag:
Cradle of tilth
whitechapel
madball
the ocean
massive wagons

zaterdag:

zal ik denk ik te vinden zijn in de helldorado. behalve als spirtbox, epica en Watain spelen.

zondag:

OPETH!
danko jones
orange goblin
Jinger en after all zou ik ook mee willen pikken maar ik ga moeten werken die dag en weet nog niet welke uren.... .
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken