Alcatraz Open Air 2024

In mijn opinie mag Saxon echt wel op gelijke hoogte met Dimmu Borgir. Ik ga er ook van uit dat Saxon wel een dag zal headlinen? Ik denk niet dat ze nog iets straffer gaan boeken?

About Alcatraz I can confirm that it is not the busiest festival. The trick to get a little in the front is to go sideways. But that's pretty much everywhere. The only thing I hate is that the marquee (Swamp) starts when the main (Prison) ends meaning sometime you have to choose wether you want to watch the beginning of band a or the ending of band b. Apart from that the festival is amazing.
Si vous voulez encore d'information en Français n'hesitez pas d'envoyer une MP. Je ne parles pas votre langue comme premiere langue mais j'aimerais d'essayer d'aider.

Een ding nog altijd heel hard op hoop als die derde band is toch echt wel Ministry eigenlijk. Nooit fan van geweest tot ik na hun laatste show in ik denk zelfs Europa (voorlopig laatste) eens iets van hen hoorde op een platenbeurs.
Where does this Ministry rumor come from? The start of Ministry's tour with Alice Cooper begins on August 20. It seems too short to do a few dates in Europe and start the big tour with Alice Cooper.

Does anyone have any information on the fact that Malevolence disappeared from the poster?
When I look at the festivals at the same time (Reload / Motocultor / Summerbreeze / Brutal Assault or Bloodstock) there are still quite a few interesting groups to pick up. Friday for Helldorado there is Spiritworld / Malevolence / Guilt Trip / Paleface or Ten56. Sunday for the Prison.. It all depends on whether it's a sub-headliner or not..

Where does this Ministry rumor come from? The start of Ministry's tour with Alice Cooper begins on August 20. It seems too short to do a few dates in Europe and start the big tour with Alice Cooper.

Does anyone have any information on the fact that Malevolence disappeared from the poster?
When I look at the festivals at the same time (Reload / Motocultor / Summerbreeze / Brutal Assault or Bloodstock) there are still quite a few interesting groups to pick up. Friday for Helldorado there is Spiritworld / Malevolence / Guilt Trip / Paleface or Ten56. Sunday for the Prison.. It all depends on whether it's a sub-headliner or not..
So when the first announcement dropped Alcatraz put a poster on their socials with 50 bands. After that Architects (who were announced as headliner) also shared a poster on their socials, with slightly different names. On their version bands like Beast in Black, Cattle Decapitation, Whiteshapel and Ministry were on the bill, while those were missing from the official poster shared by the organisation. In a later announcement Beast in Black and Whiteshapel were confirmed after all, so we kept on hoping that it would also be the case for Ministry. But tbh by now I can only assume that the band has changed their plans.

About Malevolence: they got announced for Graspop after the Alcatraz announcement. And it's very rare that both festivals share acts in the same year. So some change of plans seemed to have happened there. Maybe they had a slight change of schedule around the Alcatraz weekend and Graspop picked them up, but no official statements from any party on that subject.

Praat Nederlands met me!!

Ik heb geen probleem met Engels lezen maar het is een beetje onzinnig om nu met zijn allen opeens Engels te gaan typen toch? Google Translate werkt prima voor onze buitenlandse forumgluurders.
Nooit gedacht dit te mogen meemaken, maar een gevecht tussen de paarse en rode Power Ranger is 'n droom die ik dacht nooit te hebben.

unmasked power ranger GIF

Daarnaast: volledig met je eens. hier en daar een reactie in 'n andere taal is geen enkel probleem, maar een hele discussie gaan voeren is wat te veel.
Eventueel een PB'tje onder elkaar kan verder ook prima als Google Translate een paar kliks te veel is.

Nooit gedacht dit te mogen meemaken, maar een gevecht tussen de paarse en rode Power Ranger is 'n droom die ik dacht nooit te hebben.

unmasked power ranger GIF

Daarnaast: volledig met je eens. hier en daar een reactie in 'n andere taal is geen enkel probleem, maar een hele discussie gaan voeren is wat te veel.
Eventueel een PB'tje onder elkaar kan verder ook prima als Google Translate een paar kliks te veel is.
Footage van groen tegen wit of rood tegen roos kan ik u bezorgen. Rood tegen rood kan ik me niet meer herinneren

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en jonasvh
Praat Nederlands met me!!

Ik heb geen probleem met Engels lezen maar het is een beetje onzinnig om nu met zijn allen opeens Engels te gaan typen toch? Google Translate werkt prima voor onze buitenlandse forumgluurders.
Prima, dan beantwoord ik de vragen voortaan in het Nederlands. Geen probleem.

Dit steekje is verder ook niet nodig.

Excuseer ik bedoelde roos tegen roos

Normaal wou ik deze post niet maken maar nu doe ik het wel want kan er iets nuttig bijzeggen over Alcatraz. Er komen opnieuw tribute bands op de donderdag. Van Ac/Dc, Sabaton, Rage Against The Machine en Iron Maiden.

En ook nog een coverband genaamd Impact. Nee ik ken ze ook niet. Blijkbaar met eene Marieke van Lords Of Acid. Nee ik ken ze ook niet.

417405911_955360945947774_3546559014273676932_n.jpg

1706873560651.png
Plus nog een coverbandje, Impact.
Iemand bekend met Lords Of Acid?

Leuke pre-party wel. Denk dat ik ook voor het eerst maar eens op donderdagavond naar de weide kom (i.p.v. in de Tempeliers-bar hangen).

• Leuk
Waarderingen: won666
Steekje? Was helemaal niet als een steekje in welke vorm dan ook bedoelt.
Excuus als dit toch zo overkomt.
Ah alright, dan heb ik niets gezegd. Het las een beetje van "ga lekker samen PB-en als jullie te lui zijn om Google Translate te gebruiken". Maar ik geloof je als je zegt dat het niet zo bedoeld is. En dus zijn excuses ook echt niet nodig. :)

On-Topic: Mixed feelings over die pre-party. Maiden is altijd wel leuk om mee te zingen. Voor AC/DC geldt min of meer hetzelfde. Bulls on Parade schijnt een hele goeie tribute band te zijn, al heb ik zelf eigenlijk weinig met de muziek van RATM. En Sabaton vind ik een verschrikking, laat staan een Sabaton tribute band.

417405911_955360945947774_3546559014273676932_n.jpg

Bekijk bijlage 7938
Plus nog een coverbandje, Impact.
Iemand bekend met Lords Of Acid?

Leuke pre-party wel. Denk dat ik ook voor het eerst maar eens op donderdagavond naar de weide kom (i.p.v. in de Tempeliers-bar hangen).
Lord of acid was een band van Maurice Engelen (Praga Khan) en Deborah Ostrega en nog een paar andere zangeressen gedurende dit project. Was best groot in het buitenland

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Net officieel aangekondigd!
Baroness zoals verwacht dus in de Helldorado op zondag (waar ze uitstekend tussen passen), maar Red Fang op vrijdag in de Helldorado (tussen de hardcore-bands), en niet in La Morgue (tussen vergelijkbare bands), beetje vreemd.

Nog geen update van de poster, maar afgaande op de plek in de rangschikking op de website, schat ik beide bands in op de 3e plek (van groot naar klein) tussen de Helldorado-namen op hun respectievelijke dag.
De verschuivingen die daardoor zouden plaatsvinden zouden mij mogelijk wel best goed uitkomen.
Volgens mij is de kans daardoor kleiner op een clash tussen Saxon en The Ocean op vrijdag (mogelijk wel weer een kleinere overlap tussen The Ocean en Septicflesh) en op een clash tussen Jinjer en Unto Others op zondag.
Maar goed, die volgorde kan uiteindelijk natuurlijk ook compleet anders zijn.

Update Clashfinder.

Baroness zoals verwacht dus in de Helldorado op zondag (waar ze uitstekend tussen passen), maar Red Fang op vrijdag in de Helldorado (tussen de hardcore-bands), en niet in La Morgue (tussen vergelijkbare bands), beetje vreemd.

Nog geen update van de poster, maar afgaande op de plek in de rangschikking op de website, schat ik beide bands in op de 3e plek (van groot naar klein) tussen de Helldorado-namen op hun respectievelijke dag.
De verschuivingen die daardoor zouden plaatsvinden zouden mij mogelijk wel best goed uitkomen.
Volgens mij is de kans daardoor kleiner op een clash tussen Saxon en The Ocean op vrijdag (mogelijk wel weer een kleinere overlap tussen The Ocean en Septicflesh) en op een clash tussen Jinjer en Unto Others op zondag.
Maar goed, die volgorde kan uiteindelijk natuurlijk ook compleet anders zijn.

Update Clashfinder.
Uitgaande van deze clashfinder is er voor mij een triple clash tussen Septicflesh, The Ocean, en Hippotraktor ontstaan. Beetje pijnlijk. Het beste scenario zou dan zijn dat er in de Morgue nog iets bij komt tussen Monkey3 en Brant Bjork Trio, dan zou het allemaal voor mij weer iets beter uitkomen.

1706877127983.png
(Groen = must see, blauw = ook interessant)

En als het zo blijft, ach, gelukkig heb ik Septicflesh en Hippotraktor afgelopen jaar al op Graspop kunnen zien. Waren beide erg goed toen, dus zou ze best nog eens willen zien, maar met het eerste halve uurtje van een van beiden (wordt dan wel Hippotraktor denk ik) kan ik best leven. Want The Ocean wil ik gewoon helemaal zien, en een beetje van een goede plek ook.

Overigens hou ik er rekening mee dat Red Fang heel snel groen wordt in mijn schema, als ik het wat meer beluister. Dus dan gaat Monkey3 sowieso met een andere must clashen, of het nu blijft staan of eentje terug schuift. Wat een luxe problemen!

Uitgaande van deze clashfinder is er voor mij een triple clash tussen Septicflesh, The Ocean, en Hippotraktor ontstaan. Beetje pijnlijk. Het beste scenario zou dan zijn dat er in de Morgue nog iets bij komt tussen Monkey3 en Brant Bjork Trio, dan zou het allemaal voor mij weer iets beter uitkomen.

Bekijk bijlage 7941
(Groen = must see, blauw = ook interessant)

En als het zo blijft, ach, gelukkig heb ik Septicflesh en Hippotraktor afgelopen jaar al op Graspop kunnen zien. Waren beide erg goed toen, dus zou ze best nog eens willen zien, maar met het eerste halve uurtje van een van beiden (wordt dan wel Hippotraktor denk ik) kan ik best leven. Want The Ocean wil ik gewoon helemaal zien, en een beetje van een goede plek ook.

Overigens hou ik er rekening mee dat Red Fang heel snel groen wordt in mijn schema, als ik het wat meer beluister. Dus dan gaat Monkey3 sowieso met een andere must clashen, of het nu blijft staan of eentje terug schuift. Wat een luxe problemen!
Klopt, ik zou dan met diezelfde triple clash komen te zitten. Die (vermoedelijke) clash tussen Septicflesh en Hippotraktor was er natuurlijk al (zou dan hoogstwaarschijnlijk toch die eerste worden voor mij).
Een gedeeltelijke overlap tussen Septicflesh en The Ocean is natuurlijk ook niet ideaal, maar dan heb ik liever die 20 min. overlap, en kan ik toch beide nog zien (keuze tijdens overlap zou een momentbeslissing zijn), dan de 50 min. overlap tussen The Ocean en Saxon, waar je dus echt moet kiezen (waarschijnlijk The Ocean).

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Missen we nu nog 1 naam?
Waarschijnlijk nog 2, gezien het feit dat er nog 1 lege plek in de Morgue op vrijdag is, en 1 lege plek op de Prison op zondag. In ieder geval meer dan 1, omdat bij de laatste aankondiging stond "more bands coming soon". Meervoud dus. Al zouden er eigenlijk nog 3 bij komen, en hebben we er al 2 gehad. Wellicht dat ze ook op de coverbandjes doelden die vandaag aangekondigd zijn? Het blijft een beetje vaag allemaal.

• Leuk
Waarderingen: Totochon
Waarschijnlijk nog 2, gezien het feit dat er nog 1 lege plek in de Morgue op vrijdag is, en 1 lege plek op de Prison op zondag. In ieder geval meer dan 1, omdat bij de laatste aankondiging stond "more bands coming soon". Meervoud dus. Al zouden er eigenlijk nog 3 bij komen, en hebben we er al 2 gehad. Wellicht dat ze ook op de coverbandjes doelden die vandaag aangekondigd zijn? Het blijft een beetje vaag allemaal.
Hoe kom je erbij dat er nog 3 bij zouden komen?
Er waren nog 4 lege plekken, dus ik ben altijd uitgegaan van 4.
Vorig jaar stonden ook op ieder podium op iedere dag 9 bands, dus waarom zou je daar nu niet vanuit gaan?

Meest voor de hand liggende lijkt me dus dat er nu nog 2 bijkomen, zoals je zegt.
Ik vermoed dat dat nog een relatief grote naam kan zijn voor die Prison-plek, en een relatief kleine voor La Morgue.

Users who are viewing this thread