Alcatraz Open Air 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.586
Hoe kom je erbij dat er nog 3 bij zouden komen?
Omdat Alcatraz dat letterlijk gezegd heeft bij een andere aankondiging:
IMG_4369.jpeg
Maar eens dat dat nooit logisch is geweest hoor. De specificatie “international” kunnen we ook nog opvatten als hint dat er nu nog 1 internationale en 1 Belgische naam bij komt. Maar ik vatte het hier eerder op als contrast met de betreffende aankondiging, die om Belgische namen ging.

Anyway. Zal inderdaad neerkomen op nog 2 namen te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
38
46
Parce qu'Alcatraz a littéralement dit cela dans une autre annonce :
Bekijk bijlage 7945
Mais je reconnais que cela n’a jamais eu de sens. Nous pouvons également interpréter la spécification "internationale" comme une indication qu'un nom international supplémentaire et un nom belge seront désormais ajoutés. Mais je l'ai plutôt interprété ici comme un contraste avec l'annonce en question, qui concernait des noms belges.

De toute façon. Il ne restera en effet que 2 noms à jouer.
Alleen stond er op het moment dat dit bericht werd geplaatst Bulls On Parade op de poster. Dus het was logisch (Red Fang / Barones/?). Alleen staat Bulls On Parade niet meer op de poster maar op de voorshow. We eindigen dus met 4 ontbrekende groepen. (Red Fang / Barones / Prison ? / Helldorado?).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Omdat Alcatraz dat letterlijk gezegd heeft bij een andere aankondiging:
Bekijk bijlage 7945
Maar eens dat dat nooit logisch is geweest hoor. De specificatie “international” kunnen we ook nog opvatten als hint dat er nu nog 1 internationale en 1 Belgische naam bij komt. Maar ik vatte het hier eerder op als contrast met de betreffende aankondiging, die om Belgische namen ging.

Anyway. Zal inderdaad neerkomen op nog 2 namen te gaan.
Hm, da's wel vreemd inderdaad..
Misschien is die laatste band dan weer een Belgische naam? 🤷‍♂️

Edit: Ik denk dat onze nieuwe Franse vriend het mysterie heeft opgelost.
Mogen we je Inspector Clouseau noemen, @Totochon? 😁;)
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
Alleen stond er op het moment dat dit bericht werd geplaatst Bulls On Parade op de poster. Dus het was logisch (Red Fang / Barones/?). Alleen staat Bulls On Parade niet meer op de poster maar op de voorshow. We eindigen dus met 4 ontbrekende groepen. (Red Fang / Barones / Prison ? / Helldorado?).
Bulls heeft nooit op de volledige poster gestaan. Ze waren wel al eerder aangekondigd (samen met heel wat andere Belgische bands en nog wat internationale acts), maar op de aangevulde poster met dagindeling stonden ze niet op. Dus er is bij het verdelen van de groepen en dus het ontbreken van 4 acts sowieso geen rekening gehouden met Bulls on Parade.
 

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
38
46
Bulls heeft nooit op de volledige poster gestaan. Ze waren wel al eerder aangekondigd (samen met heel wat andere Belgische bands en nog wat internationale acts), maar op de aangevulde poster met dagindeling stonden ze niet op. Dus er is bij het verdelen van de groepen en dus het ontbreken van 4 acts sowieso geen rekening gehouden met Bulls on Parade.
In feite stond de groep niet op de volledige poster maar op de poster met alle Belgische groepen, maar we kunnen ervan uitgaan dat het een fout van de organisatie was. Waar toen de groep goed geboekt was voor het festijn en niet voor de voorshow, maar de plannen veranderden.
Dat zou consistent zijn, want ik zie niet in waarom de organisatie deze groep zou hebben aangekondigd en ze uiteindelijk niet op de uiteindelijke poster zou hebben gezet als alle anderen er wel zijn.
Vertel me wat je ervan vindt.. 🧐😁

Ik kom terug op een bericht dat ik gisteren zag. Opeth heeft geen afbeelding op de site. Ik denk dat dit al vanaf het begin zo is. Evenals Cyclone.
Moet dit worden gezien als een annulering of slechts een vergissing?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.111
1.401
Hoe schatten jullie de percentages voor zael & ardor op
-graspop
-alcatraz
-pukkelpop
-lokerse feesten

Dit zijn de 4 festivals waar ik naartoe ga wss. Graspop ligt buiten de periode. Maar ik denk...
5, 10, 10,50?

Misschien dat er om die ene naam dus een heel getouwtrek is? Of een andere? En is lokerse een grote concurrent? Wordt het puur metal op die korn dag?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
586
804
Hoe schatten jullie de percentages voor zael & ardor op
-graspop
-alcatraz
-pukkelpop
-lokerse feesten

Dit zijn de 4 festivals waar ik naartoe ga wss. Graspop ligt buiten de periode. Maar ik denk...
5, 10, 10,50?

Misschien dat er om die ene naam dus een heel getouwtrek is? Of een andere? En is lokerse een grote concurrent? Wordt het puur metal op die korn dag?
Hun tour is nu één grote bol met weinig kaas en veel gaten. Ook Rock Werchter kan nog, maar evengoed een Rock Zottegem. Al denk ik uiteraard dat deze uit de boot vallen. Lokerse Feesten inderdaad de grootste kans, gevoelsmatig.

Ze zweven ook wat middenin qua grootte denk ik. Op pukkelpop verdrinken ze tussen de rest, op Alcatraz een mooie spot of op GMM waar je een groter publiek kan bereiken? Lokerse op dinsdag voor Korn, mooie kans, mooie spot. Weekend nog vrij voor andere shows. Spannend waar ze belanden!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.190
8.339
Goh, laten we dat hopen! Zal ongetwijfeld weer dat vreselijke Bevers zijn, die alle Live Nation events in België lijken te doen. Kan Graspop weer terug naar Melis.

Om deze even naar het door te trekken, hoe was het eten de afgelopen edities op Alcatraz? Kan me niks meer herinneren van m’n laatste keer en dat is ook al zo lang geleden dat er ongetwijfeld een hoop veranderd is
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.290
1.364
Om deze even naar het door te trekken, hoe was het eten de afgelopen edities op Alcatraz? Kan me niks meer herinneren van m’n laatste keer en dat is ook al zo lang geleden dat er ongetwijfeld een hoop veranderd is
Aan den Xpo daar vlak bij zijn een Mc Donalds, Pizza Hut en buffet restaurant. Ik eet daar meer en in verhouding denk ik ook goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: metalrockx

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
Om deze even naar het door te trekken, hoe was het eten de afgelopen edities op Alcatraz? Kan me niks meer herinneren van m’n laatste keer en dat is ook al zo lang geleden dat er ongetwijfeld een hoop veranderd is
Bij de foodtrucks is de kwaliteit heel goed en de prijs valt op zich ook wel mee in vergelijking met de rest, de "gewone opties" zijn best wel ok voor festivaleten maar je moet ook niet verwachten dat het een niveau van een belgische frituur of pizzeria behaalt, het blijft grootkeuken.

voor mij is de kwaliteit van het eten een stapje hoger dan de kwaliteit op werchter/graspop/ ...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.074
Om deze even naar het door te trekken, hoe was het eten de afgelopen edities op Alcatraz? Kan me niks meer herinneren van m’n laatste keer en dat is ook al zo lang geleden dat er ongetwijfeld een hoop veranderd is
Ik zou nog een stapje verder willen gaan dan Xydroh hierboven. De kwaliteit bij de foodtrucks vond ik voor festivalbegrippen magistraal. En ze hebben al aangekondigd dat ze dat aanbod komende editie enkel nog meer gaan uitbreiden. Dus ik heb er hoge verwachtingen van!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.735
5.087
Ik zou nog een stapje verder willen gaan dan Xydroh hierboven. De kwaliteit bij de foodtrucks vond ik voor festivalbegrippen magistraal. En ze hebben al aangekondigd dat ze dat aanbod komende editie enkel nog meer gaan uitbreiden. Dus ik heb er hoge verwachtingen van!
dat julientje was wel goed, merkte zelfs niet dat die vegan was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.762
3.686
maar je moet ook niet verwachten dat het een niveau van een belgische frituur of pizzeria behaalt, het blijft grootkeuken.
Die pizza aan de helldorado was nochtans echt een stuk beter dan wat pizzahut durft geven voor zowat dezelfde prijs (al is pizzahut inderdaad ook geen pizzeria). Wordt daar vers gemaakt en gebakken in een pizza oven, dunne bodem, lekker deeg. Echt een toppertje.

Zoals hierboven al gezegd wordt, algemeen is het eten op alcatraz in vergelijking met veel andere festivals ontzettend goed en hebben ze veel verschillende opties.
Iets wat ik vorig jaar pas de laatste dag ontdekt heb, maar op de camping is er zelfs een 'verse bakkerij' stand, waar je stokbrood, pistolets, koffiekoeken, etc. kan kopen. Daar ga ik dit jaar wel eens wat eerder langs!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.590
6.586
Die pizza aan de helldorado was nochtans echt een stuk beter dan wat pizzahut durft geven voor zowat dezelfde prijs (al is pizzahut inderdaad ook geen pizzeria). Wordt daar vers gemaakt en gebakken in een pizza oven, dunne bodem, lekker deeg. Echt een toppertje.
Een goede pizza op een festival is zijn gewicht in goud waard. Ik heb door jullie verhalen ook wel het vertrouwen dat Alcatraz veel beter eten serveert dan die Amerikaanse fastfood ketens 🙏🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.833
5.546
Mijn vrouw en ik zijn verslaafd aan de sleazy cheesy burger, en ook de friet met jalapeño-cheese saus.. 🤤

1707152198607.jpeg
(willekeurig plaatje, niet de echte burger op Alcatraz ;) )
 
Laatst bewerkt:

jbj

Dagopener
11 okt 2022
586
804
Afgelopen jaar ook alvast een dikke pluim aan de organisatie om vooraf de drank en eetstanden te vermelden op de website, inclusief aantal bonnen en de kostprijs in euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken