Alcatraz Open Air 2024

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Lokerse zou nu toch een metaldag hebben, en die hebben in het verleden ook wel al eens een pop punk dag gehad. Dus flogging molly zie ik inderdaad ook eerder naar lokerse gaan
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Wat is je bron? Of kan het zoals het jaar van pennywise en cypress hill zijn dat een mix dagje was van genres.
Was duidelijk bevestigd door 2 insiders (o.a. Jimmy) met de informatie die zij toen hadden. Maar.... ondertussen kwam er info (eveneens 2 bronnen) dat er toch een metaldag zou zijn met Korn.
 
  • Thinking
Waarderingen: Pauly Robin

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Morgen drie nieuwe namen dan?

" at the start of next year, we're dropping three new international names as well"
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
morgen komt de lokerse feesten om 8u met een naam en de aanwijzing duid op metal naam. misschien worden we ook wat wijzer uit voor de laatste namen voor Alcatraz.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.509
Dat management van Korn heeft wel een beetje lopen kloten dit jaar geloof ik. Alcatraz afblazen omdat ze niet alleen metal festivals willen doen. Pukkelpop.leek logisch en de metaldag in Lokeren leek afgezegd. En dan nu plots wel een metaldaf met Korn. Of ziet Korn Lokerse Feesten als een niet metalfestival omdat Clouseau er een paar dagen eerder staat? Rate jongens..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.163
Dat management van Korn heeft wel een beetje lopen kloten dit jaar geloof ik. Alcatraz afblazen omdat ze niet alleen metal festivals willen doen. Pukkelpop.leek logisch en de metaldag in Lokeren leek afgezegd. En dan nu plots wel een metaldaf met Korn. Of ziet Korn Lokerse Feesten als een niet metalfestival omdat Clouseau er een paar dagen eerder staat? Rate jongens..
Jij ziet de Lokerse wel als metalfestival?

Denk dat het idee was om geen netalfestivals te doen, maar toen sommige festivals met een bepaald bedrag kwamen, ze toch overstag zijn gegaan, ook omdat ze anders een bepaald land helemaal niet aan zouden doen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.509
Jij ziet de Lokerse wel als metalfestival?

Denk dat het idee was om geen netalfestivals te doen, maar toen sommige festivals met een bepaald bedrag kwamen, ze toch overstag zijn gegaan, ook omdat ze anders een bepaald land helemaal niet aan zouden doen.
Een metaldag durf ik wel een metalfestival te noemen ja. Alleen in dit geval een eendaags metalfestival
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
377
536
Niet de eerste keer dus, meen ik, dat de Lokerse Feesten zich gaan moeien waardoor ze een band van Alcatraz "hijacken". Jammer. Ben alsnog enorm tevreden met deze Alcatraz-affiche, maar Korn als headliner erbij zou echt fenomenaal geweest zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Niet de eerste keer dus, meen ik, dat de Lokerse Feesten zich gaan moeien waardoor ze een band van Alcatraz "hijacken". Jammer. Ben alsnog enorm tevreden met deze Alcatraz-affiche, maar Korn als headliner erbij zou echt fenomenaal geweest zijn.
Maar Alcatraz heeft al zijn headliners al, dus van 'hijacken' kan helemaal geen sprake zijn, lijkt me?
Als Lokerse Feesten ze al gehijacked heeft, dan is dat eerder van Pukkelpop.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Maar Alcatraz heeft al zijn headliners al, dus van 'hijacken' kan helemaal geen sprake zijn, lijkt me?
Als Lokerse Feesten ze al gehijacked heeft, dan is dat eerder van Pukkelpop.
Bij de ondehandelingen hé.
Het is niet omdat Alcatraz vroeger aankondigd dat ze ook vroeger waren. Het is vorig jaar in augustus al bevestigd (zie podcast) dat Korn in een latere fase van de onderhandelingen afgezegd heeft om andere festivals te doen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.637
5.090
Bij de ondehandelingen hé.
Het is niet omdat Alcatraz vroeger aankondigd dat ze ook vroeger waren. Het is vorig jaar in augustus al bevestigd (zie podcast) dat Korn in een latere fase van de onderhandelingen afgezegd heeft om andere festivals te doen.
Ah, daar was ik niet volledig van op de hoogte.
Maar dan nog lijkt me van hijacken niet echt sprake, aangezien ze waarschijnlijk pas vrij recent beschikbaar zijn geworden voor LF.
Ze hadden natuurlijk niet voor niets eerder besloten hun metaldag te laten vervallen dit jaar.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
vorig jaar had Alcatraz ook geprobeerd om megadeth te hebben. en was ook niet gelukt stonden op de lokerse feesten... . Dus ja die varen wat in elkaars water hé. Lokeren wil wel altijd werk maken van hun metal dag. En heeft meestal echt wel een straffe affiche en ook een mooi budget.

ik blijf er bij Alcatraz heeft ondanks ze Korn niet hebben een zalige affiche dat is wat telt voor mij want ik heb zelf een combi aangeschaft :D!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
377
536
Ah, daar was ik niet volledig van op de hoogte.
Maar dan nog lijkt me van hijacken niet echt sprake, aangezien ze waarschijnlijk pas vrij recent beschikbaar zijn geworden voor LF.
Ze hadden natuurlijk niet voor niets eerder besloten hun metaldag te laten vervallen dit jaar.
Ik baseer me uiteraard nog enkel en alleen op die ene verbale bron, maar als je (bijna?) een akkoord hebt met de band en het management en ze dan plots terugtrekken omdat ze "geen metalfestivals gaan doen", lijkt het me ook vrij sterk dat LF zich niet al eerder moeide. Zij "moeten" immers ook een stevige line-up maken voor hun eendaags metalfestival.

Zoals Sdg hierboven al zegt, blijft het natuurlijk wel een dijk van een affiche dit jaar. Had zelfs al blind tickets gekocht omdat Alcatraz nooit echt teleurstelt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken