Alcatraz Open Air 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Alcatraz blijft er wel in slagen om vergeten (of toch relatief kleine) thrashbands uit de jaren '80 op hun festival te zetten. Heathen (die er al eens stonden), Exumer, Hirax en zo,
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Klinkt als mijn straatje! Black niet per se, post-black wel. Binnenkort eens opzetten. Dat laatste is voor mijn gevoel ook wel langer aan de gang, dacht dat afgelopen editie en vorig jaar inderdaad ook te zien.
Fen inderdaad. Ik werd ook onmiddellijk gelokt door het logo. Ondertussen al geluisterd en het stelt zeker niet teleur!
Heerlijk als logo's meteen zorgen voor een juist voorgevoel.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Iemand al een lijst van bands zonder logo? Want niet alle logo's zijn mij bekend.

De 50 bands​

ARCHITECTS
AMON AMARTH
CLUTCH
CRADLE OF FILTH
HATEBREED
SATYRICON
MAYHEM
PARADISE LOST
EXODUS
WATAIN
DARK TRANQUILITY
SPIRITBOX
KORPIKLAANI
JINJER
FEUERSCHWANZ
DOKKEN
MARDUK
LIFE OF AGONY
ARMORED SAINT
MADBALL
THE NIGHT FLIGHT ORCHESTRA
LORD OF THE LOST
ORDEN OGAN
FINNTROLL
SEPTICFLESH
ORANGE GOBLIN
SOIL
BENEDICTION
BRANT BJORK
ECLIPSE
RAVEN
TERRORIZER
MISERY INDEX
HEATHEN
GREEN LUNG
LEGION OF THE DAMNED
MASSACRE
MONKEY 3
CRO-MAGS
TRUCKFIGHTERS
BODYSNATCHER
CIPPLED BLACK PHOENIX
FEN
THE CASUALTIES
EXUMER
SKELETAL REMAINS
HIRAX
LEFT TO DIE
AUDREY HORNE
THRONEHAMMER
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.927
Ik was al sterk aan het overwegen komend jaar voor het eerst naar Alcatraz te gaan, na alle goede verhalen die ik er over gehoord heb. En met zo’n aankondiging wordt dat alleen maar waarschijnlijker! Wat een pareltjes zeg.

En Opeth dus niet eens als headliner? Zouden die dan als sub op het hoofdpodium staan, of het tweede podium afsluiten? Niet heel bekend met de podia van Alcatraz maar dat laatste lijkt me het mooist.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Ik was al sterk aan het overwegen komend jaar voor het eerst naar Alcatraz te gaan, na alle goede verhalen die ik er over gehoord heb. En met zo’n aankondiging wordt dat alleen maar waarschijnlijker! Wat een pareltjes zeg.

En Opeth dus niet eens als headliner? Zouden die dan als sub op het hoofdpodium staan, of het tweede podium afsluiten? Niet heel bekend met de podia van Alcatraz maar dat laatste lijkt me het mooist.
Achzo, onze aanwezigheid was niet voldoende om je te overtuigen?? :LOL:

Opeth sloot vorige keer de swamp (de marquee van alcatraz) af. Ik hoop dat ze daar dus weer staan, die sfeer werkt toch beter in een tent dan op een open stage lijkt me.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Trouwens ook nog:

Also, we are not afraid to be self-critical. For this past edition we revised the stage times and tweaked the ECO coin system. Communication is a two-way street and any issues that are brought to our attention will be dealt with as efficiently as possible. Rest assured that the comfort of our revellers remains our number one priority.

Blijven netjes naar hun publiek luisteren, vooral de overlap qua stage times kon beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
Hoe zat het vorig jaar met de aankondigingen? Hadden alle drie de headliners een speciale losse aankondiging?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Kan ook zijn dat opeth nog in een tussenfase zit en headliner kan worden afhankelijk als de huidige laatste headliner toezegt of niet
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Opeth speelt op Bloodstock een set samengesteld door fans, op Alcatraz zal dat niet gebeuren vrees ik aangezien er niet over gecommuniceerd wordt.

Jammer, ik had wel 6x na elkaar Blackwater park willen horen.
 
  • Geweldig
  • Verdrietig
Waarderingen: nikita en Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.517
Mag ik toch even zeggen dat tussen al het prachtige proggeweld Feuerschwanz gewoon een topboeking is! Dat wordt een dik mainstagefeest en hoop voor Koekdoos op dezelfde dag als Dokken. Nu hun cover Dragostea Din Tei opstaan, zonder schaamte mee zingen. Baia hi, Baiha ho!
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
Mag ik toch even zeggen dat tussen al het prachtige proggeweld Feuerschwanz gewoon een topboeking is! Dat wordt een dik mainstagefeest en hoop voor Koekdoos op dezelfde dag als Dokken. Nu hun cover Dragostea Din Tei opstaan, zonder schaamte mee zingen. Baia hi, Baiha ho!

Knochenkarussell is ook een goede festival meezinger van t nieuwe album.

En als we het over covers hebben, andere interessante covers zijn: Final Countdown; Gimme! Gimme! Gimme! en Blinding Lights. Geen idee verder wat ze daar live van spelen. Meer over Feuerschwanz binnenkort bij de band introducties
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Piebe71 en MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken