Alcatraz Open Air 2024

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
En met Sadus hebben ze na Exumer, Heathen en Hirax nog meer jaren '80 thrash.

Naast de onvermijdelijke Exodus en Testament uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Ze boeken wel 'speciallekes' maar niet als headliner. Dit jaar de reunie van Forbidden. Voor volgend jaar zag ik ze wel al passeren op een affiche voor een junifestival. Maar Alcatraz had de primeur. Dus ze zoeken wel uniekere acts uit, daarom niet per definitie extremer.
Op Dynamo zijn ze ook reeds aangekondigd
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
Ik vond Europe vorig jaar als headliner op het Hello Festival erg goed. Stevig en konden het goed dragen. Geen enkel moment zwakte de set af, ondanks dat ik maar 2 nummers kende. Wel raar dat de Dolly Dots de sub waren...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Ik vond Europe vorig jaar als headliner op het Hello Festival erg goed. Stevig en konden het goed dragen. Geen enkel moment zwakte de set af, ondanks dat ik maar 2 nummers kende. Wel raar dat de Dolly Dots de sub waren...
Dat is inderdaad vreemd. Ik zou dat ook eerder andersom verwachten.
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
168
206
Idem, maar dan zondag in Bochum.
En zelfs nog iets meer naar Stratovarius, nog nooit gezien, maar vooral het laatste album veel geluisterd het afgelopen jaar!
Statovarius was echt goe ik ken de band nie echt. Toen ze zeiden dat nummers van hun laatste album speelden vond ik die wel sterker dan hun andere werk. Dus hopelijk geniet je er ook van deze avond!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.414
6.092
Ik vond Europe vorig jaar als headliner op het Hello Festival erg goed. Stevig en konden het goed dragen. Geen enkel moment zwakte de set af, ondanks dat ik maar 2 nummers kende. Wel raar dat de Dolly Dots de sub waren...
Dat is inderdaad vreemd. Ik zou dat ook eerder andersom verwachten.
De vraag is natuurlijk, boekt Alcatraz dan ook de Dolly Dots als sub? 🤔

De 17e weten we meer!
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Even wat live-beelden van Europe bekeken, niet mis moet ik zeggen. Beter dan verwacht. Doet me wat denken aan Status Quo een aantal jaar geleden, al kende ik die wel beter. Ik vermoed nog een Dimmu Borgir er tegenover (tourschema) en iedereen gelukkig, niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.778
7.610
Kan iemand een vergelijking qua formaat met het Graspop terrein maken? Heb nu wel een map gevonden van 2023, maar geen idee hoe zich dat verhoud tot Graspop. Laatste keer dat ik er was, is inmiddels ruim 7 jaar geleden en toen was het alleen nog maar de mainstage en hadden ze net een overdekte bar toegevoegd.

Alle stages staan dichtbij elkaar qua loopafstand heb ik al een paar keer gelezen, maar moet ik denken aan formaat van het veld van de mainstage van Graspop waar alle stages te vinden zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.433
6.799
Kan iemand een vergelijking qua formaat met het Graspop terrein maken? Heb nu wel een map gevonden van 2023, maar geen idee hoe zich dat verhoud tot Graspop. Laatste keer dat ik er was, is inmiddels ruim 7 jaar geleden en toen was het alleen nog maar de mainstage en hadden ze net een overdekte bar toegevoegd.

Alle stages staan dichtbij elkaar qua loopafstand heb ik al een paar keer gelezen, maar moet ik denken aan formaat van het veld van de mainstage van Graspop waar alle stages te vinden zijn?
Het is heel lastig inschatten, omdat het terrein totaal anders is ingedeeld. Het veld voor de mainstage is denk ik drie keer zo klein als op Graspop. Maar het terrein rondom de Swamp en de Helldorado is wat ruimer vergeleken met de Marquee en de Metal Dome, omdat ze daar ook zitgelegenheid en dergelijke hebben gecreëerd.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.190
1.248
Vanaf de hoofdingang naar het hoofdpodium eerste rij op Alcatraz zal ongeveer 2 minuten wandelen zijn. Op Graspop zal dat iets meer zijn. Vooral ook omdat er op Graspop veel meer mensen staan tot vanavond op het hoofdterrein die daar liggen te zonnen of in groepjes bijeen staan of whatever waardoor er veel ook moet worden geslaomt.

De kans trouwens dat u bij Alcatraz aan de eerste rij komt om pakweg 19 h 30 is 90 percent op Graspop is dat 50 percent en zeker als er een band aan het spelen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
893
993
Er zouden wel wat dronebeelden op youtube moeten staan. Even Alcatraz festival drone opzoeken. Zo kan je het nig het best inschatten
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.650
Ik moet toch zeggen dat ik Europe niet helemaal direct aan de kant schuitlf na jullie berichten. Een keer op Graspop gezien en was zeker niet slechts. Zo in de avond op Alcatraz kan dat zomaar best leuk worden. Maar ik ga er geen topper in een tent voor laten schieten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.650
Ik ben wel benieuwd waar ze Channel Zero gaan wegzetten. Staat niet bijzonder groot op de poster. Maar bij de Corona editie stond de Swamp afgeladen vol voor de band, kan me niet voorstellen dat ze daar weer staan. 2 na laatste mainstage denk ik dan, spot waar oa Blind Guardian ook stond dit jaar. Daar kijk ik wel naar uit hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Ik ben wel benieuwd waar ze Channel Zero gaan wegzetten. Staat niet bijzonder groot op de poster. Maar bij de Corona editie stond de Swamp afgeladen vol voor de band, kan me niet voorstellen dat ze daar weer staan. 2 na laatste mainstage denk ik dan, spot waar oa Blind Guardian ook stond dit jaar. Daar kijk ik wel naar uit hoor!
Volgens de zanger op FB ‘main stage baby’.
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
547
737
Ik ben wel benieuwd waar ze Channel Zero gaan wegzetten. Staat niet bijzonder groot op de poster. Maar bij de Corona editie stond de Swamp afgeladen vol voor de band, kan me niet voorstellen dat ze daar weer staan. 2 na laatste mainstage denk ik dan, spot waar oa Blind Guardian ook stond dit jaar. Daar kijk ik wel naar uit hoor!
Was dat het jaar dat ze twee keer speelden? Ik weet nog goed dat ik zelden zoveel volk zo vroeg op de weide zag. Ondanks de procedure om eerst naar de expo te gaan. Verdienen zeker een mooi spotje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.225
10.650
Was dat het jaar dat ze twee keer speelden? Ik weet nog goed dat ik zelden zoveel volk zo vroeg op de weide zag. Ondanks de procedure om eerst naar de expo te gaan. Verdienen zeker een mooi spotje.
Ja dat jaar! Had toen ook extra mijn best gedaan om op tijd te zijn voor die eerste set. Channel Zero is de band die de Corona stilte als eerste verbrak. Ga ik niet snel meer vergeten. Wordt een uurtje genieten terwijl Jamel ons aan beloeren is vanaf de tribune.
 

Ceeweb

Campingartiest
1 jun 2023
95
180
Ze begonnen toen met Angel enkel Mikey op akkoestische gitaar en Franky op zang. Ik stond gewoon te janken, eerste live muziek na die hele lockdownzooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Ik vond Europe vorig jaar als headliner op het Hello Festival erg goed. Stevig en konden het goed dragen. Geen enkel moment zwakte de set af, ondanks dat ik maar 2 nummers kende. Wel raar dat de Dolly Dots de sub waren...
excuseer: de dolly wie?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken