Alcatraz Open Air 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.700
7.498
Dubbel gevoel ... Feit is dat deze band een pak oudere bezoekers zal aantrekken. Maar zelf zit ik daar niet op te wachten. En dan is het nog maar de vraag of het huidige podium voldoet aan de wensen van die band. Als Alcatraz in de toekomst grotere namen wil op de affiche krijgen, ze een groter podium zullen nodig heben. Want veel grote bands hebben ook een grote productie mee.

Wat wel vaststaat, is dat Alcatraz graag de "oudere" bezoekers aan boord wil houden. In veel gevallen (niet altijd) zijn dat de bezoekers die het meeste geld uitgeven. En dan moet je één of meerdere (meer commerciële) bands hoog op de affiche hebben.

Ze hebben wel al vaker speciale oudjes boekingen gehad. Ratt stond volgens mij ook gepland op de 2020 afgelaste editie bijvoorbeeld. Misschien lukt het Alcatraz wel om Winger of Night Ranger te boeken
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736
Ik onderschat Scorpions waarschijnlijk, maar zouden die ondertussen nog zoveel meer kosten dan bv. Status Quo een aantal jaar geleden?
Uiteindelijk waren die op graspop vervanger van avenged sevenfold, maar headlinen zij nog uit zichzelf?
(Oprechte vraag, geen kritiek)
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Ik onderschat Scorpions waarschijnlijk, maar zouden die ondertussen nog zoveel meer kosten dan bv. Status Quo een aantal jaar geleden?
Uiteindelijk waren die op graspop vervanger van avenged sevenfold, maar headlinen zij nog uit zichzelf?
(Oprechte vraag, geen kritiek)
Bij Scorpions denken ze nog steeds dat ze een publeiktrekker zn die sportpaleis zou uitverkopen. Denk ook dat zr enkel als headliner zouden willen spelen. Ik hoop dat Lokerse Feesten er mee aan de haal gaat 🤣Aan de hoeveelste afscheidstournee zitten we momenteel?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en jbj

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.642
3.288
Super early birds waren 10 euro duurder dan vorig jaar.
Volgens het topic van vorig jaar waren de super early birds toen 174 euro, dus dat maakt toch 15 euro verschil. Lijkt me dat ze die lijn doortrekken voor alle tickets? Dus regulars worden dan een 214 euro?
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Volgens het topic van vorig jaar waren de super early birds toen 174 euro, dus dat maakt toch 15 euro verschil. Lijkt me dat ze die lijn doortrekken voor alle tickets? Dus regulars worden dan een 214 euro?
Kan goed zijn, was ook alweer een jaar geleden dat ik ze had aangekocht 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Waar zal Opeth staan denken jullie? Ik zet mijn geld op Swamp afsluiter, kijk er nu al naar uit!

En hopelijk stappen ze af van die gruwelijke clash tussen afsluiters Helldorado en Swamp. Slaat echt nergens op dat dit dit jaar opeens nodig was
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Alcatraz kennende zal Opeth de Swamp stage afsluiten.

Ik hoop dat ze volgend jaar weer een tijdsschema hanteren zoals tijdens de voorgaande jaren, waarbij enkel de Prison - Helldorado en de Swamp - Morgue clashen. Dan creëer je wel weer meer volksverhuizingen, maar ik vind het aangenamer wanneer ik een concert volledig kan zien en niet moet nadenken "eindig ik dit concert 10 minuutjes vroeger of kom ik een kwartiertje te laat bij het komende optreden".
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
Alcatraz kennende zal Opeth de Swamp stage afsluiten.

Ik hoop dat ze volgend jaar weer een tijdsschema hanteren zoals tijdens de voorgaande jaren, waarbij enkel de Prison - Helldorado en de Swamp - Morgue clashen. Dan creëer je wel weer meer volksverhuizingen, maar ik vind het aangenamer wanneer ik een concert volledig kan zien en niet moet nadenken "eindig ik dit concert 10 minuutjes vroeger of kom ik een kwartiertje te laat bij het komende optreden".
Ik denk dat die volksverhuizingen net zijn wat je niet wilt. Denk dat de brandweer en het stadsbestuur hier ook een zeg in hebben vooraleer de vergunning gegeven wordt
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Ik denk dat die volksverhuizingen net zijn wat je niet wilt. Denk dat de brandweer en het stadsbestuur hier ook een zeg in hebben vooraleer de vergunning gegeven wordt

Kan me inderdaad helemaal inbeelden dat Alcatraz zelf ook weinig voorstander is van 3 bands te laten clashen op bepaalde tijdstippen, maar dat anderen daar ook een zeg in hebben. Ik denk gewoon stiekem met heimwee terug aan de voorgaande edities (waaronder vorig jaar met 4 podia) waar er maximum 2 bands tegelijk speelden. Dat was hemels 😇
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
306
637
Ik begrijp dat men de "oudere" metalfan ook naar het festival wil halen, maar met de Scorpions ga je ondertussen toch voor de hoogbejaarden. Voor de gemiddelde bezoeker op leeftijd heeft men op Alcatraz toch vaak heel wat thrash (of speed metal) van 40 jaar oud en black/death metal van 30/35 jaar oud, sporadisch aangevuld met een snuifje NWOBHM met eveneens een levensduur van een decennium of 4.

Wat mij mogen de bands uit de jaren '70 zeker passeren, maar niet meer als headliners en als dat een vereiste is, dan blijven ze maar weg.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.463
4.629
Kan me inderdaad helemaal inbeelden dat Alcatraz zelf ook weinig voorstander is van 3 bands te laten clashen op bepaalde tijdstippen, maar dat anderen daar ook een zeg in hebben. Ik denk gewoon stiekem met heimwee terug aan de voorgaande edities (waaronder vorig jaar met 4 podia) waar er maximum 2 bands tegelijk speelden. Dat was hemels 😇
En ook andere dingen die meespelen zoals stagehands die je voor de podia kan delen en front crew die makkelijker kan uitgewisseld worden omdat niet alles op hetzelfde moment start.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Gebruikers die dit onderwerp bekijken