Alcatraz Open Air 2023

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
De insta handle van de zanger van kks priest:
" Grammy nominated ex singer of judas priest, now in kks priest"
Is toch vreemd dat je je oude band eerst zet? šŸ¤£
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.637
3.264
Volgens wikipedia heeft judas priest 12 ex leden...
Blijf zoveel repect hebben voor bands met originele line ups
Die band bestaat sinds 1970, dat is meer dan 50 jaar. Niet zo evident om dan uit allemaal originele leden te bestaan. 3 van de 5 kan je trouwens origineel noemen. En ze hebben 9 drummers versleten in de eerste 10 jaar. Dan kom je natuurlijk snel aan 12.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Tsja, is toch beetje een kaliber Ć  la Hollywood Vampires, nee?
En qua grootorde zie ik ze ook wel de headlinepositie op Alcatraz innemen. Dus in dat opzicht vind ik 't geen zo'n rare boeking.

Ik kende KK's Priest niet, maar ben er wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Hm. Als je het helemaal zuiver bekijkt zit geen Ć©Ć©n van de originele leden meer in Judas Priest. Wat bizar.
Ian Hill en Glenn Tipton zijn toch wel de gene die op elk album te horen zijn. Maar zuiver gezien was inderdaad (zo schijnt toch want ik leefde toen nog niet) Brian Stappenhill bv (wie is dat eigenlijk?) de eerste bassist van Judas Priest
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.637
3.264
Hm. Als je het helemaal zuiver bekijkt zit geen Ć©Ć©n van de originele leden meer in Judas Priest. Wat bizar.
Als je het zuiver bekijkt heeft Atkins een band gestart, is daar binnen het half jaar iemand van gestorven en is de band ermee gestopt. Tijdje later heeft hij die band opnieuw opgestart met allemaal andere leden. Aangezien hij er zelf ook niet meer bij zit (uit de muziek gestapt omdat hij een vrouw en kind te onderhouden had en daar niet van kon leven), kan je inderdaad zeggen dat er geen enkel origineel bandlid meer in zit. Toch wordt meestal de eerste release als "originele formatie" gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Toch een beetje een tegenvaller dit, maar verder niets te klagen nog over het affiche. Morgen waarschijnlijk dus de dagindeling en misschien de laatste headliner? Ik ben erg benieuwd wat het zal gaan worden :)
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Ik ga al vele jaren niet meer voor de headliners naar Graspop en Alcatraz. Liever bands ontdekken die ik niet kende of nog nooit live gezien had.

Uiteraard was een naam zoals Rammstein of het afscheid van Slayer iets om naar uit te kijken.

Maar het geloof dat een festival bij iedere avond een headliner kan bieden die me verrast is onbestaande.

Op dat vlak zou ik al tevreden zijn met een Machine Head als headliner bijvoorbeeld.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Die band bestaat sinds 1970, dat is meer dan 50 jaar. Niet zo evident om dan uit allemaal originele leden te bestaan. 3 van de 5 kan je trouwens origineel noemen. En ze hebben 9 drummers versleten in de eerste 10 jaar. Dan kom je natuurlijk snel aan 12.
Ik had me niet verder ingelezen, maar 9 drummers in 10 jaar...what happened?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Tsja, is toch beetje een kaliber Ć  la Hollywood Vampires, nee?
En qua grootorde zie ik ze ook wel de headlinepositie op Alcatraz innemen. Dus in dat opzicht vind ik 't geen zo'n rare boeking.

Ik kende KK's Priest niet, maar ben er wel nieuwsgierig naar eigenlijk.

Hollywood Vampires is wel een paar maatjes groter. Muzikaal stelt dat misschien ook niet zoveel meer voor, maar die hebben nu eenmaal Alice Cooper, Johnny Depp en Joe Perry en dat zijn veel grotere namen dan KK Downing of Tim Owens. Hollywood Vampires zou inderdaad een headliner zijn voor Alcatraz, maar KK's Priest is gewoon een teleurstelling.

Zeker aangezien de echte Priest ook steeds meer van zijn (commerciƫle) pluimen aan het verliezen is en zelf ook steeds meer moeite heeft om de headliner-positie te rechtvaardigen, zelfs op Alcatraz. Betwijfel dat Judas Priest nog iets als de Lotto Arena uitverkocht krijgt, wat toch vaak als ijkpunt wordt gezien.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
269
455
Zeer benieuwd naar de dagindeling.

Must see: Kataklysm, Deicide, Belphegor, Immolation, Decapitated, Dying Fetus, Vomitory, Gatecreeper, Unleashed, I Am Morbid, vital Remains, Maceration.

indien mogelijk: Sepultura, Reject the Sickness, Killswitch Engage, Whitechapel, Bloodbath, Archspire, Hypocrisy, Heaven Shall Burn, Brand of Sacrifice, Brutal Sphincter.

Zal een druk weekend worden šŸ˜µ
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken