Alcatraz Open Air 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
En niemand die me hier waarschuwde dat vandaag de dag was voor alcatraz!

Hopelijk een dampende swap voor Psychonaut want vorige keer veel te vroeg en te kleine tent.
We zeiden toch 'vandaag is de dag', weliswaar in een fout forum maar dat gebeurt wel vaker dat het Alcatraz topic over't hoofd gezien wordt ;)

Ik ben wel fan van de helldorado, dus van mij mogen ze daar ook staan, maar inderdaad een mooier uur is hen absoluut gegund en ik ga ervanuit dat Alcatraz hen dat ook zal geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
We zeiden toch 'vandaag is de dag', weliswaar in een fout forum maar dat gebeurt wel vaker dat het Alcatraz topic over't hoofd gezien wordt ;)

Ik ben wel fan van de helldorado, dus van mij mogen ze daar ook staan, maar inderdaad een mooier uur is hen absoluut gegund en ik ga ervanuit dat Alcatraz hen dat ook zal geven.
Helldorado is een echte aanwinst ja. Goede concerten gezien daar. Psychonaut zal beide podia wel platspelen vermoed ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

wess

Randprogramma
30 jun 2021
135
128
Ik weet dat er veel grote fans tussen de medewerkers en staff zitten die GOJIRA graag zouden hebben op hun alcatraz...het coronajaar (KREATOR) hadden ze het gevraagd om te spelen maar was blijkbaar te duur of toch niet verantwoord om zo veel van het budget te spenderen aan GOJIRA. Het zou idd leuk zijn om ze daar te zien headlinen (wij zijn ook dikke fan). Maar ...Ik denk meer aan iets melodieuzer als NIGHTWISH en ook denk ik dat AVATAR terug een kans maakt om terug te komen en mss wel te headlinen...
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Hmm dan vrees ik dat we Gojira eveneens mogen afschrijven op Alcatraz. Ik kan me voorstellen dat die nu nog duurder zijn nu die overal headline spots krijgen?
Nightwish zou ik durven opschrijven in potlood. Dan rest vooral: Megadeth? (Gerucht lokerse) Avatar? (Lijkt me veel verhaling maar wie weet) Toch In Flames?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Hmm dan vrees ik dat we Gojira eveneens mogen afschrijven op Alcatraz. Ik kan me voorstellen dat die nu nog duurder zijn nu die overal headline spots krijgen?
Nightwish zou ik durven opschrijven in potlood. Dan rest vooral: Megadeth? (Gerucht lokerse) Avatar? (Lijkt me veel verhaling maar wie weet) Toch In Flames?
Avatar en In Flames beide op GMM, normaal gesproken uit uitgesloten daarmee al is een overlap al weleens voorgekomen. Op het huidige affiche doen Agnestic Front en Vicious Rumours ook beide festivals.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
377
537
Ik word wel meer en meer benieuwd naar de resterende twee headliners. Als je kijkt naar Wacken blijft alleen megadeth over en er was sprak van Lokerse Feesten voor hen. Dus ja, wat dan wel? Gojira kwam hier als een gerucht langs.

Op basis van de affiche van Summer Breeze, lijkt me Megadeth alsnog een gedeelde headliner. Geen flauw idee wie dan in de plaats op de Lokerse Feesten zou staan, maar dit lijkt me minstens even logisch.

Ik verwacht geen Avatar als headliner van Alcatraz. Hoe jammer ik dat ook vind. Ze hebben nog geen enkele datum in augustus gepland...
Als er dan toch een 'grote' naam gedeeld moet worden met Graspop, hoop ik dat In Flames of Gojira als headliner aansluiten. Ik verwacht dan eerder In Flames, omdat het me straf lijkt dat Gojira zowel Graspop als Alcatraz zou headlinen. Maar wie weet...
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik hoop toch op geen overlap met Graspop bij die headliners. Ik gun Alcatraz zeker hun grote namen, maar dat mogen dan gewoon andere namen zijn. Ik vind dat Alcatraz met een veel beperkter budget veel interessanter programmeert dan Graspop.

Al zal de groei van Graspop er wel automatisch voor zorgen dat het allemaal wat braver, voorspelbaarder en middle-of-the-road aan het worden is.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik heb zelf nog steeds hoop op Avantasia. Ze doen ook summer breeze in brazilie, en ik denk zeker wel iets van ze te zien deze zomer na hun nieuwe album!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Zowel Summer Breeze als Brutal Assault met Zeal & Ardor in hun aankondiging. Het kan, maar het kan dus even goed niet.
Alcatraz valt er tussenin qua data en ligt niet precies op de weg tussen Tsjechië en midden Duitsland :/
Maar komaan Alcatraz, make me happy!!

Schermafbeelding 2022-12-15 om 13.20.07.png
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
Ik zie ze eerder swamp headliner, niet? Of schat ik ze te klein in?
Nee, dat lijkt me realistisch, maar ik weet niet of daar nog een plekje vrij is, terwijl er nog zeker 2 headliner spots vrij zijn :LOL:
Als je ziet dat ze dit jaar op Arctangent als 4e grootse naam stonden, met daarboven Cult of Luna (die hier nu duidelijk niet als headliner staan) en Tesseract (die op Alcatraz nog 2 bands na zich kreeg op Prison) geloof ik niet dat ze ineens zo'n sprong zouden maken.


Edit; 1 headliner spot vrij is :confused: , maar kijk, als KK's Priest kan, dan kan Zeal & Ardor toch zeker!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken