Alcatraz Open Air 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ah. Nu eindelijk een overzicht gezien. Life of Agony terug, toch wel mooi. Ook Ignite vind ik een fijne band. Niet de sterkste lichting maar wel oke, ook nog wat te ontdekken zoals Dope.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Één van de legendarische H8000 bandjes die vooral in de jaren 90 hard gingen in België. Dat waren heel intense optredens. Ze spelen ook praktisch thuis op Alcatraz. Zet hun plaat Falls of torment maar eens op.
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Morgen:
Hatebreed
As I Lay Dying
Life Of Agony
Sick Of It All
Static-X
Kvelertak (?)
Madball
Bloodywood (?)
Butcher Babies
Dat was dus een makkie blijkbaar. ?
Allemaal goed behalve Kvelertak.. :(

Gelukkig wel Bloodywood!
Wat er ook gebeurt, zorg dat je daar bij bent.
Ik heb ze in 2019 op Dong Open Air gezien, hun allereerste optreden in Europa, en wat een feestje was dat zeg!
Ik weet niet wie meer verrast en enthousiast was, het publiek of de band.
Mijn vrouw had ze eerder al per toeval ontdekt, en was gelijk groot fan, het was zelfs de directe aanleiding om naar dat festival te gaan.

Ze bestonden echter pas net, en hadden nog nauwelijks muziek, waardoor ze de (korte) settijd niet eens vol gespeeld kregen.
Al excuserend en met schaamte liepen ze van het podium af, maar het publiek bleef hen minutenlang toeschreeuwen om meer.
Uiteindelijk vroegen ze dan maar of het ok was als ze het eerste nummer nogmaals zouden spelen, waarna de tent volledig explodeerde!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Kan hier niet veel mee...
Hatebreed, As I Lay Dying, Sick of It All, Life of Agony, Madball, Static-X, Ignite, Butcher Babies,Billy Bio, Dope (wist niet dat die nog bestonden), Bloodywood, (geen idee wie er linkonder staat), Bark, Tallah, Angel Crew en Temptations for the Weak.
@Joslittel
Linksonder staat LIAR , daar ben ik wel best enthousiast voor, heel oude h8000 / oude metalcore die onlangs nog eens is samen gekomen, Joost van King hiss op gitaar.

Heaven shall burn heeft in het begin van hun carrière liar nog gecoverd omdat het genre toen best wel overeen kwam .

enige versie die ik vond waar de cover op staat, laatste nummer
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
@Joslittel
Linksonder staat LIAR , daar ben ik wel best enthousiast voor, heel oude h8000 / oude metalcore die onlangs nog eens is samen gekomen, Joost van King hiss op gitaar.

Heaven shall burn heeft in het begin van hun carrière liar nog gecoverd omdat het genre toen best wel overeen kwam .

enige versie die ik vond waar de cover op staat, laatste nummer
Nice! Als twee man deze band aanraden dan komt deze prominent in de playlist.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Wist niet dat LIAR weer actief was. Hans was toch definitief gestopt met deze muziekscene? Mooie momenten meegemaakt met LIAR, Congress, Spineless (Amenra) en Kindred eind jaren 90. Mooi dat de H8000 scene weer wakker begint te worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Die zondag maakt wel wat goed. Stratovarius nog nooit gezien
Dat is ook een nieuwr voor mij. Lacuna Coil en Uli Jon Roth erg blij mee. Korplikaani nog nooit gezien dus wil die nu wel eens zelf keuren. De rest is prima, mooie vulling voor de main. Bands als Amaranthe en The Darkness zijn perfect om een uurtje mee te vullen van een afstandje. Die bands heb je ook nodig.

En we hebben de headliners dus nog te goed.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Dat is ook een nieuwr voor mij. Lacuna Coil en Uli Jon Roth erg blij mee. Korplikaani nog nooit gezien dus wil die nu wel eens zelf keuren. De rest is prima, mooie vulling voor de main. Bands als Amaranthe en The Darkness zijn perfect om een uurtje mee te vullen van een afstandje. Die bands heb je ook nodig.

En we hebben de headliners dus nog te goed.
Voila, al bij al toch al wat mooie namen en er komen er nog 20 bij, waaronder de headliners
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Mijn gok: Lamb of God, Behemoth, Arch Enemy.

Met Blind Guardian, Nightwish en Sabaton als reserves. Ik denk dat die laatste twee net te groot zijn voor Alcatraz om nog te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: redbaron

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.025
Deze dag is inderdaad meer mijn dag. Maar voor komend jaar tot nu toe nog niet voldoende om tot tickets over te gaan.
Wie weet met de headliners nog, als die alle drie mooi zijn en er nog een enkele naam bij kan komen bij de laatste groep namen
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Mijn gok: Lamb of God, Behemoth, Arch Enemy.

Met Blind Guardian, Nightwish en Sabaton als reserves. Ik denk dat die laatste twee net te groot zijn voor Alcatraz om nog te boeken.
Als die kunnen en Alcatraz vraagt het vriendelijk , zullen die wel spelen hoor. Alcatraz heeft hen mee groot gemaakt en ik denk dat ze een goede band hebben met de organisatie. Oke ge kunt zeggen dat Metallica ook een goede band heeft met pakweg een zaal als Biebob (nu niet de deze specifiek maar iets in die aard, die grootte; weet niet direct een gelijkwaardige zaal waar ze in de jaren 80 groot geworden zijn) maar dat kaliber is denk ik nog iets anders.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken