Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Ian

Playlistbediener
10 aug 2021
17
9
Zo ervaar ik het inderdaad zelf ook, inclusief dat 'heavy' gevoel. Het voelt zo verschillend van metal en toch zo gelijkend, ik kan het niet beter uitleggen dan dat haha.
Als je nog maar kijkt naar Wardruna, opgericht door Gaahl en Einar Selvik, allebei komende vanuit de zware black metal in Gorgoroth, Einar is ook heel goede maatjes met de mannen van Enslaved, spelen regelmatig samen en heeft zelfs een apart folk-project met Bjornson.

Je zal die dag minstens dubbel zo hard moeten genieten dan. En je beste dansmoves moeten bovenhalen tijdens de vrolijke folk van Eluveitie ;) in plaats van de bezwerende ervaring. Ook niet slecht natuurlijk haha. Ik hoop alvast dat er volgend jaar veel meer festivals zijn en dat er plaatsjes worden toegekend aan deze subcategorie.
Klopt! Volgens mij zat Einar zelfs achter de drums tijdens die o zo beruchte Black Mass in Polen 2004 haha
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Intussen ook het certificaat getest en het werkt! Moest wel met Covidscanbe app ipv een gewone qr code scanner. Ik zat maar te knoeien en te knoeien hahahaha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Jamel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.656
11.471
Kan ik absoluut snappen. Het is muziek waarbij je jezelf helemaal moet laten onderdompelen om erin te geraken. Dat gaat live, als je je openstelt, nog een stuk gemakkelijker dan op plaat. Ik hou zelf net wel van die enorme folkloristische invloeden (zoals bij The Hu, Alien Weaponry, de scandinavische folk metal) maar dus ook de puur 'middeleeuwse' klanken en groepen die daar naar terug grijpen (zoals Heilung, Wardruna, Falkenbach, Corvus corax, het 'hallowing' album van Winterfylleth, en nog heel veel anderen).

Moest Heilung je dit weekend bevallen, kan ik je zeker aanraden om op Graspop Wardruna te checken (als deze terug wordt toegevoegd aan de line-up natuurlijk). Bij het grote publiek vooral bekend omwille van hun muzikale bijdragen aan de 'Vikings' serie. Ook zij hebben die heel bezwerende muziek met steeds herhalende ritmeslagen, gecombineerd met middeleeuwse muziekinstrumenten, nagebouwd naar oude modellen en die ze zichzelf (vooral zanger Einar) hebben leren spelen.
Nytt Land!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Pauly Robin

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
87
70
De eerste band is gespot in de omgeving. Volgens mij zag ik net Moonspell lopen in Kortrijk. We hebben morgen iig 1 band!

Sowieso een prima stadje en mooi om bovengemiddeld veel metalshirt en vests te zien. Iedereen is uit zijn holen gekropen.
Zalig dat die bands ook eens buiten komen. Anders altijd alles afgeschermd. Denk dat iedereen eens behoefte heeft om onder het volk te komen. Waarschijnlijk zullen er veel ook gewoon op het plein rondlopen om eindelijk die vrije sfeer te proeven
 

Agricolae

Playlistbediener
6 aug 2021
27
37
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Zalig dat die bands ook eens buiten komen. Anders altijd alles afgeschermd. Denk dat iedereen eens behoefte heeft om onder het volk te komen. Waarschijnlijk zullen er veel ook gewoon op het plein rondlopen om eindelijk die vrije sfeer te proeven
Ja precies! Hele sfeertje is bruisend hier. Zal vast al meer bandleden gezien hebben maar niet herkend. Maar zij vielen echt op. Opeens 6 kleine Mediteriaanse mannetjes bij elkaar, foto's maken van het Belfort. Gelijk ff de site erbij gepakt en het moeten ze geweest zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Agricolae

Playlistbediener
6 aug 2021
27
37
Meeneemlijstje festival. Je zal wss meer moeten weglaten dan toevoegen. (Dit was copy paste van op internet. Als ik iets vergeet, laat maar weten.

festival essentials​

  • festivalticket + vervoersticket
  • identiteitskaart (of een kopie)
  • geld: bankkaart + eventueel wat cash geld
  • gehoorbescherming
  • paraplu (je weet maar nooit)
  • rugzak of schoudertas
  • smartphone of oude gsm
  • oplader, batterijen en powerbank

op de festivalcamping​

  • tent + toebehoren
  • grondzeil voor onder de tent
  • slaapzak en laken
  • matje of luchtbed
  • pomp voor luchtbed
  • kussen
  • plastic zakken om alles droog en fris te houden
  • eventueel campingstoelen en campingtafeltje
  • duck tape
  • hangslotje
  • vuilniszakjes of diepvrieszakjes
  • wasknijpers en waszak
  • zaklamp

welke kleren neem je mee naar een festival?​

  • T-shirts/topjes
  • korte broek/rokje
  • lange broek/jurk
  • dikke trui of vest
  • regenponcho
  • onderbroeken/sokken
  • schoenen
  • slippers
  • zwembroek/bikini
  • pet of hoedje
  • zonnebril
  • pyjama

in je toilettas​

  • shampoo/droogshampoo
  • douchegel
  • lippenbalsem met zonnefilter
  • zonnecrème
  • aftersun
  • tandenborstel + tandpasta
  • deodorant
  • scheermesje/-toestel
  • handdoeken
  • make-up
  • zakdoekjes
  • maandverband/tampons
  • bril, contactlenzen en vloeistof
  • borstel en andere haaraccessoires
  • ontsmettende handgel
  • parfum
  • spiegeltje
  • toiletpapier
  • wattenstaafjes
  • dagcrème
Bij een festival denk je misschien ook aan tropische temperaturen en zomertaferelen. Let altijd op voor zonnebrand en zorg voor de juiste bescherming. Lees er alles over in ons dossier zonbescherming.

festivalapotheek​

  • jouw gebruikelijke medicatie
  • insectenwerend middel
  • splinterpincet
  • wondpleisters
  • pijnstillers
  • anticonceptiemiddelen: condooms + pil
  • ontsmettingsmiddel
  • schaartje
  • nagelknipper
  • middel tegen diarree
  • jeukstillende crème of zalf om insectenbeten te verzachten
  • tekentang
Download de handige checklist voor je reisapotheek.

festival food​

  • eetgerei: plastic borden, bekers, bestek …
  • gasbrander/kooktoestel
  • koelbox of koeltas

extraatjes voor de fun​

  • lampjes of lampionnetjes
  • opblaasdieren
  • spelletjes
  • geluidsbox
En dan … wegwezen maar!

Wat moet er mee als je langer op vakantie gaat? Lees het in ons dossier reisapotheek.

bescherm je oren met muziekdoppen op maat​

Duct tape blijft een lastig te spellen product ?
 

Agricolae

Playlistbediener
6 aug 2021
27
37
Foto openen
Dit wordt mijn tent. Heb hem nog niet gezien in het echt.
Heb je nog niet geprobeerd hoe hij dient te worden opgezet en weer ingepakt? Nou ja, heel lastig is het niet gelukkig.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Heb je nog niet geprobeerd hoe hij dient te worden opgezet en weer ingepakt? Nou ja, heel lastig is het niet gelukkig.
Ik krijg die van inter-begeleiding die helpen mijn tent op te zetten.
Ze blijven na het festival als laatste. En dan is het sinterklaas voor hun. Ligt er een goed verloren tentje op de camping? Inpakken en wegwezen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Agricolae

Agricolae

Playlistbediener
6 aug 2021
27
37
Ik heb een beetje kunnen slapen. Nu nog even rusten en over 5 uur (duurt lang) in de auto naar Kortrijk vanuit Eindhoven. Alles is al ingepakt voor vertrek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.683
5.186
Ja precies! Hele sfeertje is bruisend hier. Zal vast al meer bandleden gezien hebben maar niet herkend. Maar zij vielen echt op. Opeens 6 kleine Mediteriaanse mannetjes bij elkaar, foto's maken van het Belfort. Gelijk ff de site erbij gepakt en het moeten ze geweest zijn.
Leuke sfeer in de stad inderdaad met al die bandshirts enzo. :)
Nu nog gezelliger in bar de Tempelier, waar aardig wat metalheads zich hebben verzameld. Lekker Belgische biertjes wegtikken met Iron Maiden en Faith No More uit de speakers knallend, en de cafébaas zatter dan de gasten, mooie pre-party! :cool:?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Wie kent het gevoel van koffers pakken --> op tijd in bed --> En weten dat dat sowiezo niet lukt. --> Was 3 kwartier naar t-shirt van alcatraz aan het zoeken. Heb hem. Vrijdag zie je mij met een t-shirt van alcatraz 2018. zaterdag funeral dress en heilung wss. Zondag devin townsend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken