Alcatraz Hard Rock & Metal Festival 2021

Kon helaas niet bij de meeting zijn door enige vertragingen. Misschien een volgende

Ligt het aan mij of zat het plein gewoon vol bij jinjer?
Yup, een van de volste mainstage optredens die ik dit weekend gezien heb. Deze band is (terecht) bezig aan een forse opmars.

Nu ff chillen en klaarmaken voor een intense topavond met Stake, Amenra en Wiegedood met Eluveitie als vrolijke tussennoot. Het niveau van de Belgische metalscene is absurd hoog.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Wat was dat zegt thurisaz heeft nog maar eens getoond waarom ze tussen het rijtje van beste Belgische metalbands horen

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De combi Thurisaz/Stake is voor mij het hoogtepunt van het weekend. Belgische metal op z'n aller best. En dan moet Amenra zo nog komen. Daarna even kijken waar ik m'n festival afsluit. Ian heeft me redelijk overtuigd om naar Wiegedood te gaan. M'n maten zijn nog niet helemaal overstag. We beginnen bij Kreator en als dat tegenvalt dan lopen we door naar Wiegedood.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Heel leuk een aantal van jullie ontmoet te hebben vanmiddag! Wij hebben het festival afgesloten met Amenra en het beginnetje van Kreator. Ik zal straks thuis of morgen mijn top 5 van de zondag nog maken maar het was een fantastisch festivalweekend!!!

• Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel
De combi Thurisaz/Stake is voor mij het hoogtepunt van het weekend. Belgische metal op z'n aller best. En dan moet Amenra zo nog komen. Daarna even kijken waar ik m'n festival afsluit. Ian heeft me redelijk overtuigd om naar Wiegedood te gaan. M'n maten zijn nog niet helemaal overstag. We beginnen bij Kreator en als dat tegenvalt dan lopen we door naar Wiegedood.
Kreator valt zelden tegen

Ik lig weer helemaal tevreden in mijn tent. De combi Amenra/Wiegedood ga ik niet snel meer vergeten. Deze kwamen fors aan. Morgen het hele verslag!

En een shout out naar @Pauly Robin . Ik vind het echt heel tof dat je je niet laat tegenhouden door je beperking en ik je opeens midden in de chaos bij Stake vooraan tegenkom ( en je later bij Wiegedood ook nog vooraan zie staan)

Heel moeilijk om slechts 5 bands te kiezen voor gisteren.

1. Wiegedood
2. Amenra
3. Eluveitie
4. Marduk
5. Doro

Ook aangenaam verrast door The Grave Brothers

• Leuk
Waarderingen: Moniek en Joslittel
Ben ook heel jaloers op jullie allemaal!
Ik heb gelukkig nog wel een aantal bands kunnen meepikken thuis via de livestream. Ik had nog wel het geluk dat de bands die ik het liefst wilde zien allemaal daar voorbij kwamen.
Vooral Epica, Jinjer en Eluveitie hebben indruk gemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Moniek
Ik heb even de tijd genomen om een uiteindelijke top te maken. Toch nog een lastige taak... Ik laat de verslagen voor de verandering een keer aan jullie over.
1. De schitterende combinatie van Heilung en Monkey3. Achteraf blij toe dat ik er niet voor eentje ben gegaan.
2. Amenra.
3. Wiegedood
4. The Vintage Caravan
5. Psychonaut
6. Epica
7. Eluveitie
8. Fleddy Melculy
9. Stake
10. Jinjer/Russkaja

Ik ben weer thuis. 3 dagen lang genoten en nu een beetje herstellen. Weinig slapen als 40 plusser ga je merken.
Mijn top bands van dit weekend (in willekeurige volgorde)
- Moonspell
- Epica
- Psychonaut
- Omnium Gatherum
- Freedom Call
- Kreator
- Eluveitie
- Destruction
- Raven
- Seven Witches

Maar er was meer erg prettig om te bekijken/luisteren dus ik kan ook 20 toppers noemen.

En een eervolle vermelding voor Russkaja voor het vrolijk en energiek openen van de zondag.

Users who are viewing this thread