Albums van 2022

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nog niet veel kunnen luisteren, morgen wordt mijn luisterdag. Wel tijd gemaakt voor Wet Leg, man wat is dat leuk. Gewoon weer een jonge energieke band met leuke teksten en goede muzikale omlijsting. Grappig, enthousiast, gewoon echt leuk!

FJM heeft mij nog nooit teleurgesteld en ook de singles vooraf klonken weer betoverend. Ik ben daar heel benieuwd naar.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Father John Misty is hier ook zo'n bejubelde act die ik nooit heb begrepen. Vorige albums vond ik echt bijna irritant saai. Heb ik ook een beetje bij Mitski bijvoorbeeld.

Verder wel weer een toffe releasedag. Wet Leg, Vince Staples, Kae Tempest, Orville Peck, Banks,...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Te beluisteren voor deze week:
Jack White - Fear of the Dawn
Joep Beving - Hermetism
Orville Peck - Bronco
Joe Satriani - The Elephants of Mars
Hällas - Isle of Wisdom
Fergus McCreadie (Trio) - Forest Floor
Eentje vergeten en gelijk de enige die ik vandaag heb beluisterd: NYOS - Celebration. Heerlijk gebalanceerd album.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Wet Leg en FJM beide erg sterk!
Jack White ook meer dan prima maar niet ondersteboven geblazen. De vele ruis en vuigheid is het sterkste punt maar ook meteen het zwakke punt van het album. Het balanceert net op het randje van teveel of precies genoeg. Daniel Rossen kon me wel bekoren maar wordt nergens heel speciaal. Joep Beving zoals altijd weer een fijne plaat om tot rust te komen. Lucius vond ik daarentegen weer beter dan verwacht. De rest nog niet aan toe gekomen,

Dan ben ik wel benieuwd wat je ervan vindt. Is wel een hate it or love it band.
Wel even tijd gemaakt voor Calexico. Ik vond het een relaxte sound hebben die ook iets mystieks heeft en me aan Zuid-Amerikaans deed denken. De hele plaat vond ik wat aan de lange kant, maar zeker niet vervelend om naar te luisteren. Zou zomaar eens vaker de revue kunnen gaan passeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en DadRock

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Als groot FJM fan ben ik nog niet enorm gecharmeerd van zijn nieuwe album, die moet nog even groeien hoop ik.
Wet Leg erg fijn :D
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Vanochtend de nieuwe Fontaines DC geluisterd. Dijk van een album.

Zometeen Wet Leg maar eens een luisterbeurt geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Ben benieuwd nog naar The Smile de laatste singles ook erg lekker. Doet me in de verte af en toe wat aan Radiohead denken bij bepaalde tempo wisselingen.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Ben benieuwd nog naar The Smile de laatste singles ook erg lekker. Doet me in de verte af en toe wat aan Radiohead denken bij bepaalde tempo wisselingen.
Is aan de ene kant misschien wel logisch. Maar had toch een wat excentrieke York verwacht.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Een band waar ik al heel lang klaar mee was (na twee fantastische eerste albums): Bloc Party. Jarenlang niets noemenswaardigs afgeleverd, maar vandaag na positieve recensie in Volkskrant toch het nieuwe album geluisterd. En inderdaad: dit was weer eens de moeite waard. Staat een aantal hele behoorlijke, ouderwets venijnige tracks op. Niet alles is goed, maar hiermee kan ik wel weer iets.
 
  • Geweldig
Waarderingen: theblackmadness

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik heb dit dus echt totaal gemist, maar vorige week heeft Sault dus met een soort klassiek album gedropt? Iemand wel geluisterd?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik heb dit dus echt totaal gemist, maar vorige week heeft Sault dus met een soort klassiek album gedropt? Iemand wel geluisterd?
Nog niet maar in de recensie VK werd het goed afgefakkeld. Wil het wel nog gaan luisteren.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Ik heb dit dus echt totaal gemist, maar vorige week heeft Sault dus met een soort klassiek album gedropt? Iemand wel geluisterd?
Zou zo'n album echt wel live willen zien (maar ja, Sault...). Vind 't zelf wel een aardig album, maar kan klassiek dan ook wel waarderen. Af en toe een koortje erbij wat het toch een soort 'episch' maakt. Geen mislukte poging.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zou zo'n album echt wel live willen zien (maar ja, Sault...). Vind 't zelf wel een aardig album, maar kan klassiek dan ook wel waarderen. Af en toe een koortje erbij wat het toch een soort 'episch' maakt. Geen mislukte poging.
Als iemand die af en toe naar een voorstelling van Bach of tsjaikovski gaat, kan ik klassieke muziek ook erg waarderen. Maar dit album, tja nee valt niet. Misschien live wel inderdaad, maar dat zullen we nooit weten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken