Album releases 2026

Mountainscape - Traversing Realms [post-metal, blackgaze, post-rock]

Deze is in elk geval meer dan de moeite waard. Holy moly, wat een intensiteit! Hun korte introductie op Spotify is zeer treffend en omschrijft precies hoe ik dit album heb beleefd. Met als asterisk dat ze bij het eerste nummer een gastvocalist hebben en het dus niet volledig instrumentaal is. Maar zeker een luisterbeurt waard voor diegenen hier die sowieso altijd wel warmlopen voor dit soort muziek.

"Instrumental post-metal. We blend elements of post-rock, black metal, doom, shoegaze, death metal and ambient in a filmscore inspired way."

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en Lawaaipapegaai
Inmiddels Charli alweer 8 keer geluisterd. Ook al vond ik de meeste singles niks is het toch wel weer op zijn eigen manier een eigenzinnige opvolger geworden van het onmogelijk te evenaren Brat. Sommige nummers zijn me wel nét wat te kort, maar dat is misschien juist by design.

Ergens valt het me trouwens ook wel op dat de PR heel erg mannen georiënteerd inclusief de muziekproductie, ik weet niet of dat een bewuste keuze is geweest? Geen oordeel, valt me gewoon op ten opzichte van Brat.

Gudewife - Atoms, Don't Die EP (math-rock, progressive, alternative, art-rock, post-rock postrock, 24/07 - Ripcord Records)
--> bandcamp

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread