Een korter lijstje dan normaal, dus ook minder uren luisterwerk:
Activity – A Thousand Years In Another Way: Best een leuk indierock-album met dance/electro-invloeden. Geen echte uitschieters qua nummers. Het einde van ‘Your Dream’ is wel leuk. ‘Heavy Breathing’ is ook nog wel een aardig nummer.
Alien Nosejob – Forced Communal Existence: 23 nummers in 46 minuten. In sneltreinvaart zeg maar. Lekkere hoekige punk/garagerock van deze Australiërs. ‘Clear The Gutter’, ‘Flyblown’ en ‘Beyond The Pale’ zijn vooralsnog mijn favorieten.
Born Ruffians – Beauty’s Pride: Ze maken al albums sinds 2008, maar dit is de eerste die ik beluister. Het is best een aardige indierockplaat geworden. ‘Mean Time’ Athena, ‘Supersonic Man’, ‘Do’ en ‘Hi’ vind ik de leukste nummers.
Dog Race – Return The Day (EP): In 2024 op Left Of The Dial gezien en het is een heerlijk bandje. Ook deze EP bevalt mij prima. In de hoek van gothic/indierock. ‘The Leader’ en ‘It’s The Squeeze’ zijn de lekkerste.
Frankie And The Witch Fingers – Trash Classic: Alweer het 8e album van deze mannen en vrouw. Heerlijke psychrock/-punk. Een erg goed album. Mijn favorieten: ‘T.V. Baby’, ‘Dead Silence’, ‘Eggs Laid Brain’ en ‘Total Reset’.
Lifeguard – Ripped And Torn: Gezien op AFF in 2024 en dat was voor mij toen de verrassing van de dag. Dit is ook een lekker punk/noise-album geworden. ‘It Will Get Worse’, ‘How To Say Deisar’ en ‘Ripped + Torn’ zijn heerlijke nummers.
Mother Mother – Nostalgia: Best een leuk indierockabum. Niet alle nummers zijn even goed, maar ‘ON AND ON (Song For Jasmin)’, ‘Better Of Me’ en ‘FINGER’ zijn nog wel aardige nummers.
Pulp – More: Het eerste album in 24 jaar en niets aan kwaliteit en herkenbaarheid ingeboet. Het is gewoon weer een keurig album van deze oudjes. Op het eind kakt het wel iets in, maar het blijven wel typische Pulp-nummers. ‘Tina’ en ‘Got To Have Love’ vind ik de lekkerste nummers.
Rehash – Mock: Ik hoopte hierbij even op het Belgische Rehash, maar helaas. Deze komen uit de USA. Geen ijzersterke postpunk dus, maar redelijke indierock. ‘lovers blanket’, ‘BRD’ en ‘malaise’ zijn wel aardige nummers.
Salem 66 – SALT: Voor het eerst in 35 (!) jaar weer een album. Weliswaar een soort van re-issue, maar dan met 10 nummers die al eerder op een EP, album of als single zijn verschenen. Een mix van post-punk, psychedelische pop en experimentele rock. Een aardige verzamelplaat, maar niet heel spannend. ‘Thaw’ en ‘Lost And Found’ zijn nog wel lekker.
Turnstile – Never Enough: AOTY-materiaal? Ik lees dat veel dat vinden. Het is een prima album dat lekker voortborduurt op Glow On. Maar voor mij geen AOTY. Uiteraard ga ik ze wel op Jera On Air aanschouwen. Voorlopig vind ik ‘Never Enough’, ‘Dreaming’, ‘Birds’ en ‘Slowdive’ de prettigste nummers.
Mijn album van deze week: Frankie And The Witch Fingers – Trash Classic.