Actualiteit

Vraag me af hoe ze dat aan hun eigen kiezers gaan uitleggen, ze brengen het nu alsof een kabinet met GL/PvdA erbij per definitie een links kabinet is, de boodschap lijkt mij meer "stem op ons voor een rechts kabinet". Maar goed, ze doen al jaren dingen die in mijn ogen niet uit te leggen zijn, dus wie weet.
Het hangt er van af hoeveel Timmermans wil inleveren....Een echt links kabinet daar heeft ie de hulp bij nodig van ander meer links georiënteerde partijen

Het hangt er van af hoeveel Timmermans wil inleveren....Een echt links kabinet daar heeft ie de hulp bij nodig van ander meer links georiënteerde partijen
Uiteraard, maar dat is de framing waar de VVD voor gaat. Een echt volledig links kabinet is helemaal niet realistisch want je zult altijd op zijn minst met middenpartijen als CDA en D66 moeten samenwerken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Uiteraard, maar dat is de framing waar de VVD voor gaat. Een echt volledig links kabinet is helemaal niet realistisch want je zult altijd op zijn minst met middenpartijen als CDA en D66 moeten samenwerken.
En dan is het wie vindt wat het belangrijkst...er word sowieso een demografie/bevolkingsgroep(en) genaaid. Dan is het alleen de vraag welke en wie er dan weer de straat op kan.

Als grote partijen inclusiever zouden zijn, zouden er ook geen kleinere, vaak op een bepaald thema gerichte, partijen, nodig zijn.

Een ingreep die ik wel zou toejuichen is de uitbreiding van het aantal zetels.

Kleine partijen zijn belangrijk maar soms krijg ik het idee dat we wel ver doorschieten,komt ook niet de slagkracht te goede.Volgende verkiezingen misschien een optie de Festileaks partij als behartiger van de cultuur in Nederland. Hopelijk blijven we verschoond van een hoog btw tarief komende kabinetsperiode.

Kleine partijen zijn belangrijk maar soms krijg ik het idee dat we wel ver doorschieten,komt ook niet de slagkracht te goede.Volgende verkiezingen misschien een optie de Festileaks partij als behartiger van de cultuur in Nederland. Hopelijk blijven we verschoond van een hoog btw tarief komende kabinetsperiode.
Wie wordt de lijsttrekker?

Als grote partijen inclusiever zouden zijn, zouden er ook geen kleinere, vaak op een bepaald thema gerichte, partijen, nodig zijn.

Een ingreep die ik wel zou toejuichen is de uitbreiding van het aantal zetels.
Weet je wat nog beter zou zijn. Zij die blanco stemmen (ik weet niet of dat in Nederland kan) ook een stem geven met lege zetels. Dat zou als signaal naar de politici tellen, minder die er zitten, nog moeilijker om een meerderheid te vormen én visueel zichtbaar hoeveel mensen het eigenlijk gehad hebben met de onbekwaamheid van velen die er zitten.

Met als gevolg dat half Nederland blanco stemt om een statement te maken.
Dat zou dan eens een signaal zijn om grote kuis te houden bij die politici en waar ze eigenlijk mee bezig zijn. En dan spreek ik voor België. Bij ons is er gewoon geen enkele politici met een ruggengraat. Alleen maar in functie om hun plke te behouden en 0 zitten ze in met de kern van hun activiteit: het land deftig besturen.

Users who are viewing this thread

• Auke