Actualiteit

Heb je zelf het partijprogramma wel eens vergeleken d66 met bijv een PVV of Pvda. Kijk maar waar de raakvlakken zijn.
Dat ze niet extreemrechts zijn zoals de PVV betekent niet dat ze links zijn. Ze zijn wel progressief wat vaak wordt verward met links zijn door mensen die in het wij-zij denken van extreemrechts trappen. Echter links is hun economisch beleid totaal niet te noemen, van de PvdA trouwens ook niet.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje
Je levert van alles boven de 500000 euro 75% in. Daaronder valt niet onder die regeling. Denk dat een half miljoen al een aardige vrijstelling waar bijna niemand aan gaat komen en dat je hiermee inderdaad de grote vermogens aanpakt waardoor het geld minder op dezelfde plek blijft zitten. Denk dat er wel iets voor te zeggen valt om bijvoorbeeld een huis of bedrijf hierin niet mee te rekenen of lichtere regels en tarieven voor te treffen zodat een kind dit ook echt kan overerven en niet door de belastingschuld moet verkopen.
Je laatste zin. Daar gaat het me het meest om. Veel woningen zijn door de ontstane huizenbubbel nu eenmaal meer dan 500.000 waard geworden. Dus erf je de financiële consequenties mee…

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en dvdh666
Je laatste zin. Daar gaat het me het meest om. Veel woningen zijn door de ontstane huizenbubbel nu eenmaal meer dan 500.000 waard geworden. Dus erf je de financiële consequenties mee…
Daar zou mijn inzicht als een waarschijnlijk SP stemmer en economisch links persoon zeker over te praten moeten zijn om dat soort situaties te voorkomen en daar een milder tarief of iets anders voor te stellen. Echter als het om vermogen of aandelen gaat dan ben ik wel enorm fan van die 75%.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Oasiss
Geen idee wat ik wil stemmen nog, vooral waar ik niet op wil stemmen.

Gister appte mijn broer (in het buitenland) dat hij aldaar al heeft kunnen stemmen. Wist niet dat dat daar al zo vroeg kon 🤔

Geen idee wat ik wil stemmen nog, vooral waar ik niet op wil stemmen.

Gister appte mijn broer (in het buitenland) dat hij aldaar al heeft kunnen stemmen. Wist niet dat dat daar al zo vroeg kon 🤔
Jep, die van mij ook al een tijdje terug op de post gedaan. En toch blijft het een gek iets dat dat nog zo vroeg moet en via de post. Zou eventueel nog iets kunnen veranderen aan je stem als je kijkt naar al die debatten, maar dat kan dan niet meer. Je zou toch denken dst zoiets tegenwoordig ook digitaal mogelijk is, zoals in bijvoorbeeld Estland?

Volksgezondheid beschermen lijkt me een van de kerntaken van de overheid. Drie partijen over om uit te kiezen dus, althans voor wie dat net als ik belangrijk vindt ;)
Word er rekening mee gehouden dat pesticiden tegenwoordig in hele lage dosissen kunnen worden gebruikt en heel specifiek op de veel gevaarlijkere plaagsoorten, daarna wordt het vrijwel direct afgebroken door de zon en of zuurstof. Mis een beetje nuance in het artikel en onderzoek.

Volksgezondheid beschermen lijkt me een van de kerntaken van de overheid. Drie partijen over om uit te kiezen dus, althans voor wie dat net als ik belangrijk vindt ;)
En na publicatie D66 ook. Mooi dat ze het rectificeren, maar waarom niet in een titel? Heb het gevoel dat 90% van de mensen die rectificatie nu niet ten ore komen.

Word er rekening mee gehouden dat pesticiden tegenwoordig in hele lage dosissen kunnen worden gebruikt en heel specifiek op de veel gevaarlijkere plaagsoorten, daarna wordt het vrijwel direct afgebroken door de zon en of zuurstof. Mis een beetje nuance in het artikel en onderzoek.
Nu bagatelliseer je het probleem. Dat er ook innovatie / goede ontwikkelingen zijn neemt niet weg dat we een enorm probleem met volksgezondheid en milieu hebben als gevolg van pesticidegebruik.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
En na publicatie D66 ook. Mooi dat ze het rectificeren, maar waarom niet in een titel? Heb het gevoel dat 90% van de mensen die rectificatie nu niet ten ore komen.
Het artikel is nog niet eens gereciticeerd toch? Als ik hem nu lees zie ik nog steeds dat D66 4,5 punten krijgt terwijl ze 8 punten hebben gekregen volgens het onderzoek..
Zou netjes zijn als ze dit rectificeren. Voelt nu toch een beetje als vreemde berichtgeving en dat ze bepaalde partijen de voorkeur geven.

Het artikel is nog niet eens gereciticeerd toch? Als ik hem nu lees zie ik nog steeds dat D66 4,5 punten krijgt terwijl ze 8 punten hebben gekregen volgens het onderzoek..
Zou netjes zijn als ze dit rectificeren. Voelt nu toch een beetje als vreemde berichtgeving en dat ze bepaalde partijen de voorkeur geven.
Artikel nog niet, analyse wel.

1760608410882.png

Foei BNNVARA

PvdD heeft ook nog punten erbij gekregen, van 7 naar 9. Dat is ook niet aangepast in het nieuwsbericht. Dus denk niet dat het partijdigheid is.

• Leuk
PvdD heeft ook nog punten erbij gekregen, van 7 naar 9. Dat is ook niet aangepast in het nieuwsbericht. Dus denk niet dat het partijdigheid is.
Ja zie het. Zou toch wel netjes zijn als ze het bijwerken. Nu wordt de partij die na PvdD het hoogst aantal punten krijgt niet eens benoemd in het artikel.

Ach, ben in ieder geval blij dat de D66 wel goed scoort hierop, want klimaat en natuur blijven voor mij belangrijke onderwerpen, om op een bepaalde partij te stemmen.

• Leuk
Na het debat bij CIDI (wtf ook) is D66 gewoon een nieuwe VVD. Niet meer, niet minder.
Dat is ook gewoon een mening. En ieder mens is verschillend en zal dus een andere mening hebben. Niet altijd doen of jouw mening de maatstaf is.
Iemand die op Geert stemt is niet minderwaardig ten opzichte van iemand die PVDD stemt. Dat is nou juist het mooie van een democratie.

Dat is ook gewoon een mening. En ieder mens is verschillend en zal dus een andere mening hebben. Niet altijd doen of jouw mening de maatstaf is.
Iemand die op Geert stemt is niet minderwaardig ten opzichte van iemand die PVDD stemt. Dat is nou juist het mooie van een democratie.
Als iedereen op PVV stemt, dan is er weinig democratie meer over.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje
Jaja captain obvious, dat zeg ik ook niet. Ik ga geen PVV stemmers de maat nemen hoor, ben maar niet bang. Los daarvan is het een forum en dat hangt nu eenmaal van meningen aan elkaar.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread

• Royke
  • Joss