AC/DC

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Bij mij ligt de grens op 200 denk ik.

Voor mij persoonlijk is het toch het: ik heb ze nog nooit gezien effect en dit is normaal gesproken de laatste kans. En ik vind acdc super tof!

Zijn weinig bands/acts waar ik dit zelf voor zou neerleggen
Voor mij ligt de grens toch echt bij 100 euro. Voor 1 band welteverstaan, misschien voor een dagprogramma ietsje meer. 100 euro vind ik trouwens ook al echt enorm duur, maar voor een Radiohead of Nick Cave (m'n favo acts) zie ik me nog wel zo'n som neerleggen. Maar vind dit echt een interessante, wanneer gaan we merken dat mensen het te duur vinden, het niet meer pikken? Hoe sneller we die piek bereikt hebben, hoe beter.

Had bijvoorbeeld ook graag nog eens Bruce gezien, ook groot fan van, maar die prijzen.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Al was de prijs 200 euro,het zou sowieso uitverkocht geraken.
Ik denk dat de limiet nog niet is bereikt.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Voorste rij Rod Steward €500, Madonna gemiddeld €300, Eagles ook dezelfde prijzen en àlles gewoon uitverkocht.

Valt wel op dan er geen aparte vakken vooraan zijn.

Ga zeker proberen kaartjes te scoren maar vrees dat staan zo weg is.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
379
129
Als het goed is niet, nee. En tja, waarom zouden ze ook? Er is hier veel te veel animo voor.
Oh, ik wist niet dat teveel animo een reden was om geen pre-sale te doen. Ik dacht dat het vaak voor de wat "die-hard" fans een mogelijkheid was om wat eerder aan kaarten te komen.

Wat een geld trouwens...

De band staat echt nr. 1 op m'n bucketlist. Vrijdag gewoon maar proberen voor de rang 5 tickets. Meer heb ik er echt niet voor over
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Zonder persoonlijk aan te vallen, maar aan de mensen die hier het geld voor over hebben: wat zouden jullie te veel geld vinden voor zo'n concert? 180 euro? 200 euro? 300 euro?
Ik ga proberen voor rang 4 of 5 tickets te kopen. En anders is het jammer. Het houd een keer op en ergens vind ik het eens genoeg. De prijzen zijn absurd. Niet alleen met concerttickets, ook op andere vlakken....
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Zonder persoonlijk aan te vallen, maar aan de mensen die hier het geld voor over hebben: wat zouden jullie te veel geld vinden voor zo'n concert? 180 euro? 200 euro? 300 euro?
Bij mij ligt het echt aan hoe graag ik een band wil zien.
AC/DC lijkt me wel eens vet, maar ik ben nou ook niet zo'n fan dat ik 159 ga uitgeven.
Het meeste dat ik heb betaald 130 voor Rammstein. Vorig jaar Groningen 2x. Daar ben ik een groot genoeg fan van om dat te doen. Maar met mijn huidige loon niet veel meer dan dit per ticket.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.038
Oh, ik wist niet dat teveel animo een reden was om geen pre-sale te doen. Ik dacht dat het vaak voor de wat "die-hard" fans een mogelijkheid was om wat eerder aan kaarten te komen.

Wat een geld trouwens...

De band staat echt nr. 1 op m'n bucketlist. Vrijdag gewoon maar proberen voor de rang 5 tickets. Meer heb ik er echt niet voor over
Dat is ook zo, maar hoeveel van die 'die-hardfans' heeft AC/DC wel niet?

In ieder geval, geen AC/DC voor mij. Jammer, maar helaas.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
Zonder Phil(/Chris) en Cliff zulk hoog bedrag ophoesten ... Als je ze dan al gezien hebt met Phil/Chris, Cliff en Malcolm ...

159 euro (!) voor Brian / Angus / Stevie aangevuld met touring members ... Ik/wij twijfelen sterk. Op dit moment ben ik geneigd dit aan mij te laten voorbij gaan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Rang 1 staanplaatsen 168 Euro 😂. Voor een los concert zonder voorprogramma.
Met 50 Euro meer zit ik 3 dagen op Bospop.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Rincewind

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
Ik heb al het meeste geld uitgegeven aan Neil Young denk ik haha. Ben daarvoor nog steeds bereid veel te betalen, toch mijn absolute muzikale held.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Al was de prijs 200 euro,het zou sowieso uitverkocht geraken.
Ik denk dat de limiet nog niet is bereikt.
De Stones hadden het toch zwaar bij hun laatste optreden in Brussel. Maar het stopt pas als mensen niet meer komen opdagen en de promotor verlies gast lijden...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik heb al het meeste geld uitgegeven aan Neil Young denk ik haha. Ben daarvoor nog steeds bereid veel te betalen, toch mijn absolute muzikale held.
Ik noemde Radiohead en Nick Cave als mijn twee toppers, maar als pakweg Talking Heads weer samenkomt of Kate Bush weer een show geeft, zal ik ook wel de hoofdprijs (en reiskosten) willen betalen. Maar die hoofdprijs zal ook heen 160 euro mogen zijn dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Ik noemde Radiohead en Nick Cave als mijn twee toppers, maar als pakweg Talking Heads weer samenkomt of Kate Bush weer een show geeft, zal ik ook wel de hoofdprijs (en reiskosten) willen betalen. Maar die hoofdprijs zal ook heen 160 euro mogen zijn dan.
Nee precies, David Gilmour zou ik ook wel ver voor willen gaan.... Ieder heeft zo z'n favoriet waar hij wel wat meer voor wil betalen denk ik...
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Voor mij ligt de grens toch echt bij 100 euro. Voor 1 band welteverstaan, misschien voor een dagprogramma ietsje meer. 100 euro vind ik trouwens ook al echt enorm duur, maar voor een Radiohead of Nick Cave (m'n favo acts) zie ik me nog wel zo'n som neerleggen. Maar vind dit echt een interessante, wanneer gaan we merken dat mensen het te duur vinden, het niet meer pikken? Hoe sneller we die piek bereikt hebben, hoe beter.

Had bijvoorbeeld ook graag nog eens Bruce gezien, ook groot fan van, maar die prijzen.
Als je echt grote fan bent, maakt de prijs niet uit denk ik. Probleem gaat zijn als je van 10 bands superfan bent en die allemaal op tour gaan. Voor Radiohead maakt de prijs mij niet uit want grote fan. Voor ACDC ook niet want geen fan van.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
De Stones hadden het toch zwaar bij hun laatste optreden in Brussel. Maar het stopt pas als mensen niet meer komen opdagen en de promotor verlies gast lijden...

Hoeveel was prijs toen ?
Hopelijk beseffen ze snel dat de prijzen echt buitensporig zijn en dat ze zelf toch ook water bij de wijn moeten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Zonder persoonlijk aan te vallen, maar aan de mensen die hier het geld voor over hebben: wat zouden jullie te veel geld vinden voor zo'n concert? 180 euro? 200 euro? 300 euro?
Max bij mij ligt ook op 100 a 110 euro. Alles daarboven is voor mij voor een los concert van de zotte, al zou ik het wellicht wel overwegen als het een grote act in een kleine zaal (Muse in Carré, Cave in een Theater etc) is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en mattman

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Last time possible factor kan ook meespelen bij zulke bands,lang zullen ze niet meer meegaan.
Het stopt toch ooit.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Als je echt grote fan bent, maakt de prijs niet uit denk ik. Probleem gaat zijn als je van 10 bands superfan bent en die allemaal op tour gaan. Voor Radiohead maakt de prijs mij niet uit want grote fan. Voor ACDC ook niet want geen fan van.
Sommige vallen in de categorie, moet je toch een keer gezien hebben.
Gelukkig heb ik al heel veel gezien 😂
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Ik begin ook al te zweten voor die prijzen van Pearl Jam morgen. (Als ze in NL of Belgie staan)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken