AC/DC

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het zou financieel nu ook oerdom zijn om een hele eigen tour in te plannen lijkt me (in ieder geval van dat formaat).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ach, we hebben in ieder geval al de tracklist van het album...

tracklist Power UP :

1. ‘Realize’
2. ‘Rejection’
3. ‘Shot In The Dark’
4. ‘Through The Mists Of Time’
5. ‘Kick You When You’re Down’
6. ‘Witch’s Spell’
7. ‘Demon Fire’
8. ‘Wild Reputation’
9. ‘No Man’s Land’
10. ‘Systems Down’
11. ‘Money Shot’
12. ‘Code Red'
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
En het goede nieuws is dan ook dat ze in ieder geval wel van plan waren om te touren. Ook nog iets voor 2022 denk ik dan maar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
En het goede nieuws is dan ook dat ze in ieder geval wel van plan waren om te touren. Ook nog iets voor 2022 denk ik dan maar.
ik ben er niet zo zeker van hoor... zou me echt totaal niet verbazen als ze rond de jaarwisseling (in december of januari) met tourdata voor de zomer van 2021 komen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Die 'Shot in the dark' is wel een groeier hoor :) Die intro, die solo... Mooi, ik vind het steeds beter!

Ik ben natuurlijk niet objectief, maar gewoon Brian Johnson horen zingen 'A shot in the dark beats a walk in the park', zalig! Die filmpjes ook waar Young en Johnson iets kort zeggen, daar word ik gelukkig van!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
die nieuwe track is ook weer heel fijn, Classic AC/DC !
https://youtu.be/gLA70huskTk

...en om alvast lekker enthousiast te worden!
Heb de melding gekregen dat de CD verzonden is en onderweg is, zal in de loop van vandaag of morgen ochtend in het busje van de bezorger liggen, YES
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Hierbij een artikel van de Telegraaf:

AC/DC houdt heilig geloof in rock

Een nieuw studioalbum van AC/DC: wie had dat nog verwacht? Malcolm Young overleed in 2017, drummer Phil Rudd stopte al in 2015 en zanger Brian Johnson en bassist Cliff Williams waren met pensioen. Op Power up leven allen voort. Rock is een religie!
Een stukje uitleg vooraf is in het geval AC/DC echt wel nodig, want hoe zat het ook alweer met de Australische rockers? Opgericht in 1973 door de gitaar spelende gebroeders Angus en Malcolm Young, is de inmiddels 65-jarige Angus nu nog gewoon present. Vanwege toenemende en uiteindelijk noodlottige dementie droeg Malcolm zijn stokje in 2016 over aan neef Stevie Young. Daarmee waren de personele problemen echter nog niet voorbij.

Immers, ook Brian Johnson moest noodgedwongen stoppen dat jaar. De nu 73-jarige zanger (die de microfoon in 1980 overnam van de plotseling overleden Bon Scott) riskeerde gehoorverlies. Guns ’N’ Roses’ Axl Rose mocht zich zelfs nog even zijn vervanger noemen. Ondertussen zat ook drummer Phil Rudd verplicht thuis, nadat hij veroordeeld werd voor onder meer drugsbezit. Tot overmaat van ramp vond daarna ook bassist Cliff Williams het welletjes. Hij koos in 2016 voor de vut.

Bruut
Spoelen we vervolgens de tijd een paar jaar vooruit, naar nu en het zo bruut ontmantelde AC/DC is op bijna volle sterkte weer bij elkaar. Zonder Malcolm weliswaar, maar Johnson, Rudd en Williams keerden allen terug op hun beslissing de band achter zich te laten. Toch heeft ook Malcolm zijn inbreng, aangezien op Power up de nodige muziek staat waar hij eerder al aan meeschreef. Dat de plaat ook nog aan hem is opgedragen is een mooi gebaar, maar wat er indirect nog te horen is van de oudste der Youngs zal fans meer deugd doen.

Dan over naar de muziek, want daar draait het uiteraard om. Het zal niemand verbazen dat een AC/DC-plaat uit 2020 nog veel van de ingrediënten bevat die hun albums al bijna een halve eeuw bevatten. Het is en blijft AC/DC, de groep die haar bestaan op vorig album Rock or bust (2014) zo geweldig samenvatte met de woorden: „In rock we trust.”

Opgenomen eind 2018, begin 2019 onder begeleiding van producer Brendan O’Brien (die ook dienst had op de twee vorige albums), bevat Power up twaalf nummers die allemaal dezelfde duidelijke handtekening bevatten. In principe begint het bij deze groep altijd bij een gitaarriff, een paar noten dus waar weinig meer aan toegevoegd wordt dan wat sologitaar, bas en drums uiteraard en de schelle, half schreeuwende vocalen van Johnson. Hoe het ondertussen met zijn gehoor is weten we niet, maar aan zijn stembanden kun je nog steeds je knokkels openhalen.

Songtitels
Voor de popquizzen zouden we nog kunnen vermelden dat in stoere songtitels als Shot in the dark, Kick you when you’re down, Witch’s spell, Demon fire en Wild reputation voor het eerst sinds Fly on the wall (1985) het woord ’rock’ ontbreekt. Net zoals we kunnen noemen dat dit de eerste plaat sinds Blow up your video (1988) zonder titelnummer is. Maar eigenlijk doen die trivialiteiten er niet toe. Het enige wat je écht moet weten is dat er dit najaar geen plaat verschijnt die het verdient harder te worden gedraaid dan deze. Rock is religie en AC/DC blijft de ultieme predikant.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
https://www.nporadio2.nl/top2000/nieuws/29439/wouter-in-gesprek-met-ac-dc-gitarist-angus-young

Ze waren dus wel van plan om een paar concerten te geven dit jaar aldus Angus. Hopelijk zien we ze op termijn terug op de planken :).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik had hier nog helemaal niet gereageerd met mijn reactie op het album...

nou, onmiskenbaar AC/DC dat mag duidelijk zijn.
Maar, kom op zeg, slechts 41 minuten! Die vliegen om.

Naast de al uitgebrachte nummers Shot in the Dark, Realize en Demon Fire, staan er nog een paar tracks op die me na de eerste luisterbeurten heel goed bevallen.
Through the Mists of Time en Code Red wel meest naar mijn zin.
Kan er veel woorden aan vuil maken, maar denk dat ik kan zeggen dat AC/DC heel dicht bij zichzelf is gebleven met deze plaat. Puur AC/DC, geen poespas, geen gedoe en gewoon rock & roll en dat maakt het voor mij tot een echt heel goede release van Angus en z'n mannen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ik vind het opvallend dat de laatste posts (vanaf begin april) op sociale media van AC/DC gaan over oude tours.
dat zou kunnen opbouwen naar nieuwe teasers die dan weer opbouwen naar de lang verwachte en uitgestelde touraankondiging.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Wanneer er daar weer wat gaat spelen duiken er meestal wel wat nieuwe geruchten op. Wat me opvalt is dat het nog opvallend stil is rondom de grote namen. Nog weinig/niks rondom AC/DC maar bv ook niet rondom grote namen U2, Coldplay, Springsteen David Gilmour en Paul McCartney om maar eens wat te noemen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Morgen wordt "Witch's Spell" als 'nieuwe' single gepresenteerd, track nr 6 van het album.

Beetje mosterd na de maaltijd...
Maar wellicht wel nodig om eea warm te houden met wat komen gaat (zoals bijvoorbeeld een 2022 tour)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zijn er hier nog geruchten? Ik vind het akelig stil de laatste tijd.... Zou ze graag nog een keer zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken