Graspop Metal Meeting 2027

Vond Deftones op Rock Werchter niet zo overtuigend, maar dat was wellicht ook niet zo'n goeie setting. Geef ze in het donker met wat meer dedicated publiek graag nog een kans.

Aan de andere kant zijn ze voor mijn gevoel al langere tijd onafgebroken aan het touren in Europa. Misschien een zomer overslaan? Eigenlijk geldt hetzelfde voor Papa Roach.
laatste keer op Graspop kreeg Deftones ook niet bepaald lovend commentaar geloof ik
ik vind persoonlijk Chino gewoon een hele slechte live zanger, ook op alle live opnamen die ik heb gezien van de afgelopen jaren
andere mensen zijn echter weer heel positief over de band, veel positieve reviews gelezen over de laatste keer toen ze de europese majors afgingen zoals RW idd, dus misschien ligt het wel aan mij. maar als ik de live beelden ervan bekijk blijf ik me toch afvragen wat andere mensen dan horen dat ik niet hoor. terwijl ik het op album best goed vind.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pommer
laatste keer op Graspop kreeg Deftones ook niet bepaald lovend commentaar geloof ik
ik vind persoonlijk Chino gewoon een hele slechte live zanger, ook op alle live opnamen die ik heb gezien van de afgelopen jaren
andere mensen zijn echter weer heel positief over de band, veel positieve reviews gelezen over de laatste keer toen ze de europese majors afgingen zoals RW idd, dus misschien ligt het wel aan mij. maar als ik de live beelden ervan bekijk blijf ik me toch afvragen wat andere mensen dan horen dat ik niet hoor. terwijl ik het op album best goed vind.
Heb inderdaad ook al veel slechte live performances gezien, maar de laatste keer dat hij met Crosses op graspop stond vond ik hem echt fantastisch, vrij weinig op aan te merken qua stem.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
zie dat ook wel werken ja. Papa Roach was ik alweer vergeten.
zo'n cohead achtige constructie zie ik ook wel werken met bands als Motionless in white of Lorna Shore overigens.

nog een nu metal band die we mogelijk vergeten is Deftones. Weet niet of ze effectief op tour zijn in juni maar op het Download forum zie ik ze veel op fanmade lineups staan als headliner naast Blink en BMTH. is toch ook wel een band dat als die in juni in europa staan dat we ze kunnen opschrijven als headliner. kan prima in het rijtje naast Korn en Slipknot.
Deftones is wel een maatje kleiner dan Korn of Slipknot (beide formaat Ziggo, Deftones Afas live). Vind ze eigenlijk het meest geschikt als headliner van de marquee.

Het begin was niet goed....naar het einde toe vond ik ze best aangenaam...had er ook niet veel mee maar zou wel nog eens gaan kijken als er niets beter tegenover staat...laatste cd wel top....

Deftones is wel een maatje kleiner dan Korn of Slipknot (beide formaat Ziggo, Deftones Afas live). Vind ze eigenlijk het meest geschikt als headliner van de marquee.
daar zijn ze toch echt wel te groot voor.

Deftones heeft Vorst Nationaal vlot uitverkocht terwijl veel headliners op graspop dat niet klaar krijgen.

En de marquee headliners zijn meestal nog een trapje kleiner. Bands Als een Opeth, Hatrbreed, King Diamond, Mastodon, SFU, Cradle Of Filth zouden nooit een Lotto arena/ vorst uitverkocht krijgen

een nu-metal band het meest geschikt als marquee headliner? dat vind ik toch een bijzondere statement haha
als je de vorst uitverkoopt ben je gewoon een mainstage headliner op graspop. ik zie die niet voor minder komen
Korn en Slipknot zijn wellicht een maatje groter daardoor zullen die eerder de south stage headlinen ipv de north stage

een nu-metal band het meest geschikt als marquee headliner? dat vind ik toch een bijzondere statement haha
als je de vorst uitverkoopt ben je gewoon een mainstage headliner op graspop. ik zie die niet voor minder komen
Korn en Slipknot zijn wellicht een maatje groter daardoor zullen die eerder de south stage headlinen ipv de north stage
Dropkick Murphys vind je dan geen headlinermateriaal? Stonden nochtans ook in Vorst (wel geen idee of deze uitverkocht was).

Of ze nu als South Stage Sub of North Stage Head staan maakt in principe niet zo veel uit.

Vorig jaar hadden we ook Within Temptation en Alice Cooper die al als healdiner stonden, en Electric Callboy die we als headliner hadden verwacht op de sub positie.

een Lorna Shire, Motionless In White, Papa Roach, Evanescence, Dropkick Murphy's, (en mogelijks Deftones) kunnen allemaal op een van beide plaatsen eindigen imo

als the offspring kan headlinen dan kan dropkick het volgens mij ook. al zou ik ze liever als main 2 headliner zien.

Deftones is al zeker 20 jaar geen nu-metal meer. Wel mee eens dat ze waarschijnlijk te groot zijn voor marquee maar ik ben wel van mening dat ze daar het meest tot hun recht zouden komen.

Volgende passage gaat voor Deftones ook Ziggo worden denk ik.Binnen 24 uur was de Afas uitverkocht,met ticketprijzen van 100 euro.

Volgende passage gaat voor Deftones ook Ziggo worden denk ik.Binnen 24 uur was de Afas uitverkocht,met ticketprijzen van 100 euro.
Het was uitverkocht maar zeker niet binnen 24 uur. Pas weken na de aankondiging heb ik nog reguliere tickets gekocht.

Voor Slipknot is het ook afwachten of die nieuwe plaat er volgende zomer al is. Jim Root heeft intussen gezegd dat Arsenal een los tussendoortje is terwijl ze verder werken aan nieuw materiaal.
Deden ze voor WANYK ook al, met All Out Life als stand alone single voordat het album uitkwam. Was wel een beter tussendoortje dan Arsenal.

Heb ze nu al vaker gezien dus staat niet hoog op mijn wensenlijstje. Ook met alle wisselingen de laatste jaren en Shawn Crahan (Clown) die er vaker niet dan wel is, begint het steeds meer op Corey Taylor feat. Slipknot te lijken. Mochten ze er staan zal het helemaal afhangen van wat er tegeover staat. Vorige keer heb ik voor Dethklok gekozen, geen spijt van gehad!

Deden ze voor WANYK ook al, met All Out Life als stand alone single voordat het album uitkwam. Was wel een beter tussendoortje dan Arsenal.

Heb ze nu al vaker gezien dus staat niet hoog op mijn wensenlijstje. Ook met alle wisselingen de laatste jaren en Shawn Crahan (Clown) die er vaker niet dan wel is, begint het steeds meer op Corey Taylor feat. Slipknot te lijken. Mochten ze er staan zal het helemaal afhangen van wat er tegeover staat. Vorige keer heb ik voor Dethklok gekozen, geen spijt van gehad!
net het zelfde voor mij. Slipknot is een prima band, maar afhankelijk van wat er tegenover staat ga ik kijken of niet.

De combinatie van Dethklok x Opeth was dan ook echt fantastisch (jammer dat ik,de laatste 10min heb moeten missen van dethklok, maar van voor staan bij Opeth was me net iets belangrijker) 😅

Users who are viewing this thread