Graspop Metal Meeting 2027

Pfoeh, lastig. Kan morgen ook zo weer anders zijn als ik weer aan andere bands denk. Maar voor nu is dit ongeveer mijn wishlist.

1. Gojira. Met een headlineset in het donker.
2. The Ocean. Nieuw album en het is al 12 jaar geleden dat ze voor het eerst en vooralsnog voor het laatst op Graspop stonden. Dat is bizar lang voor zo'n invloedrijke band.
3. Draconian. Stonden door die cancel van een paar jaar geleden zelfs nog nooit op Graspop. Heel apart... Ook een nieuw album, dus laat ze eindelijk maar eens komen.
4. Doodseskader. We blijven nog even bij de bands waarvan het hoog tijd wordt dat ze eens op Graspop staan. Deze Belgische trots verdient het enorm.
5. Children of Bodom. Ik ben helemaal klaar voor die 'trip down memory lane' in de Marquee met de originele COB leden en Samy.
6. Neurosis. Die tour komt eraan, het is alleen nog de vraag welke periode ze naar Europa komen. Als dat in juni is, mag Graspop ze onder geen beding laten lopen.
7. An Abstract Illusion. Wellicht een wat obscure naam, maar dit is bij uitstek een band die het fantastisch kan doen in de Metal Dome. Aanrader voor fans van Ne Obliviscaris, Karnivool, Vola, etc. Inderdaad, bands die recentelijk ook in de Metal Dome hebben gespeeld.
8. Pain of Salvation. De optredens van deze prog giganten zijn spaarzaam, maar wat zou het (mede daarom) een mooie Metal Dome headliner zijn!
9. Saor. Goeie black metal mag eigenlijk niet ontbreken en van alle black metalbands waar ik groot fan van ben is Saor straks het langst geleden dat ik ze heb gezien. Maar Can Bardd en Belore mogen ook komen hoor, geen probleem!
10. Enslaved. Graspop 2014 was de laatste keer dat Enslaved op Graspop stond. Bizar. Hoog tijd dat zij weer eens de Marquee komen betoveren met hun progressieve vorm van black metal.

Kan wel enorm aan de sfeer bijdragen. Vind dat op Glastonbury ook altijd prachtig. Net als alle andere activiteiten, zoals bijvoorbeeld exposities. Kan echt de feestvreugde verhogen.
Maar dat is toch ook heel persoonlijk? Ik ga voor de muziek, je zult mij echt niet bij een expositie of zo terug vinden. En aankleding doet me ook weinig, ik vind het bij Graspop wel prima zo.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel
@Jamel

5. Children of Bodom. Ik ben helemaal klaar voor die 'trip down memory lane' in de Marquee met de originele COB leden en Samy.

laat Samy dan een dagje eerder komen of een dagje langer blijven en met Lost Society een setje doen
(nu we toch bezig zijn...laten ze Awake ook meenemen )

1. Gojira: Met nieuw album graag;
2. Parkway Drive: Met een even energieke show als de vorige keer graag;
3. Sleep Token: Benieuwd naar wat ze laten zien als headliner;
4. Deftones: Zijn weer helemaal in de mode;
5. Green Lung: Met een nieuw album onder de arm mogen ze een hogere spot ambiëren;
6. Zeal & Ardor: Nog nooit gezien en staan toch hoog op het lijstje;
7. Green Carnation: Lanceren het ene topalbum na het andere;
8. Slomosa: Leukste concert dat ik zag op Alcatraz vorig jaar;
9. King Gizzard & The Lizard Wizard: Misschien meer een Werchternaam, maar kunnen perfect een heerlijke set op Graspop spelen.
10. Avenged Sevenfold: Hebben de vorige keer beloofd terug te keren met een grotere headlineshow en belofte maakt schuld;

1. Night Ranger
2. Beast in Black
3. Scorpions
4. Myrath
5. Visions of Atlantis
6. Bon Jovi
7. Journey
8. Shinedown
9. Toto
10. Eisbrecher

En dan kom ik net één plekje te kort voor Rob Zombie

@Koekdoos je kan Rob ook tussen haakjes op 1 zetten achter Night Ranger (voor het geval ze niet komen :eek: )

Ik zie niemand Pantera in het lijstje zetten,....wil ze wel graag weer eens zien (vorige keer gemist)

het " ik kan alleen maar disappointed zijn" lijstje
1. System of a down
2. My chemical Romance
3. Sleep token
4. Parkway Drive
5. tenacious D
6. TOTO
7. Status Quo
8. Shinedown
9. Zeal & Ardor
10. Angine de poitrine

1. System of a down: Ik denk niet dat ik dees moet toelichten
2. Gojira: Hoog tijd dat ze terugkomen
3. Parkway Drive: De verrassing van 2023 voor mij
4. Linkin Park: Een van de weinige metal headliners die nog niet op gmm stonden
5. Gnome: perfecte marquee opener
6. Deftones: staat hoog op men must see lijstje
7. Porcupine Tree: wishful thinking zeker?
8. Killswitch Engage: staat ook nog op de must see list
9. Sleep Token: benieuwd of ze het kunnen waarmaken na die 2023 metal dome show
10. Faith No More: Uit nieuwsgierigheid

1. System of a down: Ik denk niet dat ik dees moet toelichten
2. Gojira: Hoog tijd dat ze terugkomen
3. Parkway Drive: De verrassing van 2023 voor mij
4. Linkin Park: Een van de weinige metal headliners die nog niet op gmm stonden
5. Gnome: perfecte marquee opener
6. Deftones: staat hoog op men must see lijstje
7. Porcupine Tree: wishful thinking zeker?
8. Killswitch Engage: staat ook nog op de must see list
9. Sleep Token: benieuwd of ze het kunnen waarmaken na die 2023 metal dome show
10. Faith No More: Uit nieuwsgierigheid
Tot dat ik bij nummer 5 kwam dacht ik die heeft gewoon mijn lijstje overgeschreven :)

ik dacht eerst om het volledige lijstje te kopieren maar er waren toch een paar andere bands die ik liever in men top 10 heb 😅
ja ik heb het zelf alleen bij de headliners gehouden, was wel het idee met de opzet aangezien je nu een hele dunne spreiding krijgt met heel veel bands in de undercard met 1 stem maar geen probleem verder

een band als Killswitch engage mag inderdaad ook wel eens terugkomen, is tegen die tijd al 9 jaar geleden dat die op graspop stonden
bands als Gnome en Porcupine Tree zou ik me wat in gaan verdiepen als die er staan, lijkt me wel in mijn straatje te liggen
FNM en Deftones hebben me al eerder teleurgesteld op Graspop dus zou ik skippen
en de andere 5 bands zijn overlap :)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
  1. Gojira: hoef ik niet toe te lichten denk ik
  2. Parkway Drive: idem
  3. Comeback Kid: is in my humble opinion een van de sterkste hardcore acts die er is, laatste keer Graspop was in 2024 in de late namiddag op de Jupiler Stage, dus tijd dat ze nog een keertje terugkomen en bij valavond het kot afbreken!
  4. Lamb of God: altijd goed
  5. Halestorm: ook al weer even geleden
  6. Machine Head: zijn nu wel al een paar keer kort na elkaar geweest, ook op Alcatraz en in de AB, dus kan erin komen dat het Belgische publiek even een MH verzadiging heeft, maar ik kan er niet genoeg van krijgen. Laat dus maar komen!
  7. Faith No More: ik mag dan enkel de populaire liedjes 'Easy', 'Midlife Crisis' en 'Epic' kennen, ik vind Mike Patton zijn stem zo fenomenaal dat ik hem graag nog eens met FNM zie langkomen! Mr. Bungle mag desnoods ook.
  8. Fatal Move: om er ook een Belgische band in te steken, en wat voor één! Trotse Antwerpse hardcore. Die gasten verdienen het echt om nog eens op Graspop te staan.
  9. Moonsorrow: hoewel helemaal buiten mijn 'normale smaak' geniet ik héél hard van deze muziek. Eerst gezien op mijn allereerste Graspop in 2011, en sindsdien elke passage in Dessel meegepikt. Veruit de enige Pagan metal die ik nog regelmatig luister.
  10. Heilung: schrap de laatste zin van Moonsorrow maar al, al moeten we dit niet per se al 'metal' bestempelen. Ook hier door een omver geblazen. Zie ik graag nog eens terugkomen!

ja ik heb het zelf alleen bij de headliners gehouden, was wel het idee met de opzet aangezien je nu een hele dunne spreiding krijgt met heel veel bands in de undercard met 1 stem maar geen probleem verder

een band als Killswitch engage mag inderdaad ook wel eens terugkomen, is tegen die tijd al 9 jaar geleden dat die op graspop stonden
bands als Gnome en Porcupine Tree zou ik me wat in gaan verdiepen als die er staan, lijkt me wel in mijn straatje te liggen
FNM en Deftones hebben me al eerder teleurgesteld op Graspop dus zou ik skippen
en de andere 5 bands zijn overlap :)
qua undercard kan ik nog een hele waslijst toevoegen qua namen die ik (nog) eens wil zien! qua headliners denk ik dat we het op het forum wel eens zijn dat het tijd is voor de de bands die al 3+ jaar niet meer hebben gestaan terug te halen en enkele nieuwe bands.

- Motionless in white
- While She Sleeps
- Arch Enemy
- Static X
- Alien Weaponry
- Amon Amarth
- Fear Factory
- I Prevail
- Landmvrks
- Asking Alexandria
- Paleface swiss
- currents
- the ghost inside
- In FLames
- Turnstile
- Meshuggah
- Fleshgod Apocalypse
- Whitechapel
- Wiegedood
- The Halo Effect
- Paradise Los
- Russian Circles
- August Burns Red
- Beartooth
- The Amity Affliction
- Northlane
- Annisokay
- Good Charlotte

En nog veel meer

Avatar als headline show zou ik ook helemaal voor zijn!
heb zo'n erge spijt dat ik die afgelopen editie heb moeten missen. Nu was BO ook wel tof, maar toch minder mijn smaak. Voornaamste reden was dat ik die HL show op Alcatraz heb gezien (waren toen voornamelijk voorprogramma voor Iron Maiden) en daar vrij weinig echte show elementen bij waren. Dacht dit keer hetzelfde omdat ze voorprogramma van Metallica zijn. Niks was achteraf minder waar! Van de clips die ik heb gezien was dat de Avatar show waar ik al een paar jaar nu op hoop. Had ze echter al gezien ook bij Metallica 3 weken voor graspop, en ga ze weer zien in december dus hoop dat ze daar ook zo'n show neer gaan zetten.
Maar. Avatar stelt nooit teleur! echt een band die de (sub)HL positie verdiend. Is het niet nu, dan wel over een paar jaar.

Paoh, veel goeie namen komen hier voorbij!

Zelf hoop ik ook op Rishloo, die zijn met een nieuw album bezig, dus mooi moment om te gaan touren!

Users who are viewing this thread