Album releases 2026

Ik ben mijn dag in ieder geval begonnen met Stef Chura - Dancing Alone on the Concrete [indie rock]. Wat mij betreft meteen een erg goede start van de dag.

poe, lekker album zeg van Fat Dog. Groeit met elk nummer, die gaat vandaag nog wel een paar keer aan.
Voor de rest op het lijstje van vandaag: Froukje, Dead Poet Society, Blossoms en Johny Marr.

• Leuk
Waarderingen: jarne
ITS FUCKING FAT DOG BABYYYYY

Edit: lekkere plaat, maar ik mis wel een beetje zo’n knaller als Running of King of the Slugs. Ook hoop ik niet dat ze die wat rustigere trend nog meer gaan doorzetten op latere platen. Daar is de stem van die zanger echt te slecht voor
Is Cancel Me niet die knaller? Lijkt mij zeker live wel een bommetje.

En over die rustige trend: de hardere Fat Dog is natuurlijk de beste, maar zo'n nummers als Heart of Darkness en Snakes zijn best te pruimen. Wel heel benieuwd of die er live de vaart niet te veel gaan uithalen.

poe, lekker album zeg van Fat Dog. Groeit met elk nummer, die gaat vandaag nog wel een paar keer aan.
Voor de rest op het lijstje van vandaag: Froukje, Dead Poet Society, Blossoms en Johny Marr.
Enkel deze Dead Poet Society vind ik wel boeiend maar heeft wel enkele beurten nodig.
Tof voor deze band dat ze nu in Europa Muse mogen supporten.

ITS FUCKING FAT DOG BABYYYYY

Edit: lekkere plaat, maar ik mis wel een beetje zo’n knaller als Running of King of the Slugs. Ook hoop ik niet dat ze die wat rustigere trend nog meer gaan doorzetten op latere platen. Daar is de stem van die zanger echt te slecht voor
Ik vind op album die rustige nummers wel zorgen voor een fijne afwisseling.

Dit album voelt sws voor mij veel completer en beter als hun vorige album, waarbij al veel nummers gereleased waren, en er weining goede verassingen overbleven. Daar stonden alleen inderdaad wel echt twee pareltjes op met King of the Slugs en Running.

Ja nog steeds heerlijke plaat, komt hier ook gewoon ergens dit weekend binnen op vinyl dus ik klaag niet😅. Bad Dog, Smile and Wave en Shit Love zijn wel favorietjes hoor

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Top op heden volgende geluisterd:
Album van Froukje valt me toch tegen, deze ga ik niet veel luisteren.

Album van Fat Dog:
Zoals @Tinus101 al zei: Mis een Beuker als Running of King of the Slugs maar wel weer heel lekker dit album. Favoriete nummer is nu al Go Fuck Urself

Album The Allfather Awakens van Amon Amarth: heerlijk, echt genoten van dit album tijdens werk!

Blossoms - Songs from the Wedding Cake is niks voor mij dus gestopt na 3 nummers

Butcher Babies - Nightbloom (Alternative Metal / Groove Metal) klinkt echt heel goed! Kende ze nog helemaal niet maar vind dit heel chill!

De show van Fat Dog in de Ekko een paar maanden geleden bestond voor ongeveer de helft uit nummers van deze nieuwe plaat. Dat was gewoon een uur knallen hoor!

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
We mogen weer.

Aktiv Dödshjelp - The Nasty Piece (punkrock)
Alice Armstrong - The Witching Hour (EP) (bluesrock, R&B)
Amon Amarth - The Allfather Awakens (melodische deathmetal)
Armando Lopez - Sisu (jazz)
Benjamin Adamson - Holding Space (acidjazz, darkjazz)
Datura Lodge - Datura Lodge (progressieve rock)
Dead Neanderthals - Flesh Is Fragile (freejazz, drone)
Drink the Sea - Drink the Sea III (alternatieve rock)
Echoes of Zoo - Collective Intelligence (jazzfusion)
Fat Dog - Cancel Me (I'm Tired) (new wave, dancepunk)
Hippotraktor - Annihilist (post-metal, progressieve metal)
Johnny Marr - The Age of Everything (alternatieve rock)
Kavus Torabi - October by Name (experimentele rock, experimentele folk)
Kommodus - Gilded Scar Tissue (blackmetal)
Kontravoid - Sound of the Void (darkwave)
Leenalchi - Sugungga (artpop, fusion gugak)
Lily Seabird - Lightspheres on Their Way (indiefolk, singer-songwriter)
Lustmord & Dave Lombardo - The Pulse of Atoms (dark ambient)
Maria W Horn - Melting Pillars of Snow (drone)
Meshell Ndegeocello - Synonym (neosoul)
Quadeca -Life 1 (indietronica)
Susanne Sundfør - Revelations of Divine Love (singer-songwriter)
Swans - Newly Sentient Being (experimentele rock)
TEMIC - Ceiba (progressieve metal)

Bij mij stond 'How To Perform Magic' van SOFY vandaag bovenaan de door Spotify aanbevolen lijst met nieuwe releases (hoewel vorige week vrijdag al uitgekomen). Een interessante combi van britpop, triphop en garagerock las ik online, dus dat moest ik een kans geven. Blij dat ik dat gedaan heb: erg lekker album. Stem doet me denken aan Ellie Rowsell van Wolf Alice, maar op DooYaa en Alligator hoor ik ook een vleug Olivia Rodrigo.

Edit, video voor Wishbone:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: StevLeen en DadRock
Dead Poet Society - Monarch, erg lekkere sound!

Escape the Fate - The Last Goodbye (Alternative Metal / Melodic Metalcore) - pooaahh favoriet van vandaag tot nu toe. Dit is heer-lijk!

From First to Last - We Were Bleeding Anyway [EP] (Metalcore / Mall Screamo) ook zeer fijne EP om te beluisteren, heerlijke afwisseling tussen de stemmen en de muziek

Ghøstkid - Follow the White Rabbit (Alternative Metal / Industrial Metal) tsja wat zeggen we hier over? bijzonder maar wel leuk. heeft mn nieuwsgierigheid wel geraakt dus hier eens wat meer info over opzoeken binnenkort

Nog genoeg te luisteren de komende tijd 😅

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Even wat albums uit de lijst van @B0G5 van 25 september:

Adult DVD – Adult DVD (Synth Punk / New Rave): ik heb deze band 1x live gezien en wel op Sonic City. Dat was meer dan prima en dat is dit album ook. ‘Coffin Dodger’, ‘Cold Caller’, ‘Cowboy On Aisle Three’, ‘World’s Best Boss’ en ‘Real Tree Lee’ zijn mijn favoriete nummers.
Gilla Band – Pugnello (Post-Punk / Experimental Rock): AOTY-materiaal dit. Dit album moet serieus bij iedereen toch hoog eindigen?! Ze worden met het album beter. En wat een geweldig album is dit! ‘The Angelus’, ‘Placeholder’, ‘Alogia’, ‘Jacobsons’, ‘The Megazord’, ‘Giraffe’ en ‘Crisp Pop’ zijn grandioos lekkere nummers.
Gurriers – Nobody’s Coming to Save You (Post-Punk / Noise): ik vond hun debuutalbum al steengoed, maar deze gaat daar met gemak overheen. Wat een heerlijk album is dit zeg! Nu al weer zin in hun gig in Brussel. Vooral ‘Nobody’s Coming To Save You’, ‘Party Lines’, ‘Today Is Not Enough’, ‘Drones’, ‘Waiting For Fischer’ en ‘Crybaby’ vind ik erg lekker.
tankerlow | Slagroom (Experimental / Noise Rock / Industrial / Post-Rock): Het kan aan mij liggen, maar ik hoor hier vleugjes Gilla Band in en dan vooral in ‘Din’, ‘Plasticine’ en ‘Formula Baby’, maar af en toe ook Slint, zoals in ‘Ergo/Ogre’ en ‘Yes, I’m An Animal’. Tot nu toe top 5 materiaal voor AOTY wat mij betreft.

Overige tips:
eightycuts - Thousand Fates
(Alternative / Experimental / Krautrock / Post-Punk)
Gallus - Life Is Bliss (Alternative / Rock / Punk / Indie)
Godflesh – Decay (Industrial Metal / Post-Metal)
Pure Reason Revolution – Terrifying Angels (Progressive Rock / Art Rock)
Serotonin - The Price (EP) (emo, mathrock, post-hardcore)
Weave - Thirst To Joy (EP) (Shoepunk Garbage Noise)

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en Jamel

Users who are viewing this thread