Even wat albums uit de lijst van
@B0G5 van 25 september:
Adult DVD – Adult DVD (Synth Punk / New Rave): ik heb deze band 1x live gezien en wel op Sonic City. Dat was meer dan prima en dat is dit album ook. ‘Coffin Dodger’, ‘Cold Caller’, ‘Cowboy On Aisle Three’, ‘World’s Best Boss’ en ‘Real Tree Lee’ zijn mijn favoriete nummers.
Gilla Band – Pugnello (Post-Punk / Experimental Rock): AOTY-materiaal dit. Dit album moet serieus bij iedereen toch hoog eindigen?! Ze worden met het album beter. En wat een geweldig album is dit! ‘The Angelus’, ‘Placeholder’, ‘Alogia’, ‘Jacobsons’, ‘The Megazord’, ‘Giraffe’ en ‘Crisp Pop’ zijn grandioos lekkere nummers.
Gurriers – Nobody’s Coming to Save You (Post-Punk / Noise): ik vond hun debuutalbum al steengoed, maar deze gaat daar met gemak overheen. Wat een heerlijk album is dit zeg! Nu al weer zin in hun gig in Brussel. Vooral ‘Nobody’s Coming To Save You’, ‘Party Lines’, ‘Today Is Not Enough’, ‘Drones’, ‘Waiting For Fischer’ en ‘Crybaby’ vind ik erg lekker.
tankerlow | Slagroom (Experimental / Noise Rock / Industrial / Post-Rock): Het kan aan mij liggen, maar ik hoor hier vleugjes Gilla Band in en dan vooral in ‘Din’, ‘Plasticine’ en ‘Formula Baby’, maar af en toe ook Slint, zoals in ‘Ergo/Ogre’ en ‘Yes, I’m An Animal’. Tot nu toe top 5 materiaal voor AOTY wat mij betreft.
Overige tips:
eightycuts - Thousand Fates (Alternative / Experimental / Krautrock / Post-Punk)
Gallus - Life Is Bliss (Alternative / Rock / Punk / Indie)
Godflesh – Decay (Industrial Metal / Post-Metal)
Pure Reason Revolution – Terrifying Angels (Progressive Rock / Art Rock)
Serotonin - The Price (EP) (emo, mathrock, post-hardcore)
Weave - Thirst To Joy (EP) (Shoepunk Garbage Noise)