Filmtopic

Nu we het toch over horror hebben, hoop dat de film Buddy ook nog een Nederlandse bioscooprelease krijgt.

Daarnaast gisteren bij Linkin Park Unshatter geweest, heerlijke docu!

Obsession al gezien? Dat is toch wel een recente favoriet, naast Weapons. Heerlijk dat het trouwens bijna oktober (en Halloweenmaand) is: mijn favoriet. Zoek je specifiek naar films of ook series?

Vooral films (al vind ik de series zoals From en The Walking Dead (toch de eerste 4 seizoenen) ook fantastisch.
Obsession staat op het lijstje om te zien. En nu ook No Way Back, bedankt voor de tip. Die trailer is exact wat ik zoek in dat soort films.

Gisteren dus Terrifier 2 gezien. Body slash horror van de bovenste plank. Al heb ik liever meer schrikmomenten in een horror film.

Hereditary heb ik ook al gezien, en eerlijk, daar had ik toch meer van verwacht. Misschien lagen de verwachtingen te hoog bij mezelf na al die recensies. Maar ik bleef wat op mijn honger zitten. Alle andere klassiekers zoals The Shining, The Fly, The Blob, Evil Dead, ... ook gezien.
The Subtance (wat JP5) aangeeft was voor mij horror zoals vroeger met een modern verhaal erachter. Heel speciaal en te begrijpen dat dit film-technisch een van de betere horrors van de laatste jaren is in zijn genre.

• Metal!
Waarderingen: AngieH
Ikzelf vind Funny Games (originele versie uit 1997) echt een top horror! Ga verder volledig akkoord met de bovengenoemde films.

Ook een geweldige film, nu ben ik sws fan van Yorgos Lanthimos. Deze valt voor mij ook binnen het genre horror films die ik wel kan waarderen.
Dus voornamelijk de psychologische thriller 'horror' (Black Swan, the Shining, the Lighthouse, Perfect Blue)
Dit is, naast klassiekers a la Alien(s) en The Thing, ook wel mijn favoriete horrorgenre. The Menu gezien toevallig? Dat is ook wel een film in die richting die ik heel goed vond.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Dit is, naast klassiekers a la Alien(s) en The Thing, ook wel mijn favoriete horrorgenre. The Menu gezien toevallig? Dat is ook wel een film in die richting die ik heel goed vond.

The Menu, nog zo een pareltje in het genre.
Zelf heb ik Black Swan al een keer of 3 gezien. Meesterlijk.

Kijk er worden nu dus allemaal films genoemd die ik al gezien heb en ook geweldig vind, dus ik ben al goed onder weg.

The Menu, Alien en Aliens, Triangle of Sadness en Black Swan, allemaal films die ik erg kan waarderen.
Waarbij de laatste (Black Swan), qua horror en naar gevoel nog het meeste impact heeft gehad. Om eerlijk te zijn had ik de jumpscares die erin zaten totaal niet zien aankomen toen ik begon met de film.

Ook films als Prisoners, Silence of the Lambs, Se7en, Mulholland Drive zijn films in dat genre die ik erg kan waarderen. Zodra het teveel monsters/bovennatuurlijk wordt haak ik een beetje af.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en AngieH
Ik vond dit zo geweldig dat ik dit met mn ex ging kijken toen ik in t buitenland zat en zij had echt zoiets van "wtf kijk jij voor rare films" (en dan heb ik nog niet eens een heel vage arthouse film aangezet)

Ik vond dit zo geweldig dat ik dit met mn ex ging kijken toen ik in t buitenland zat en zij had echt zoiets van "wtf kijk jij voor rare films" (en dan heb ik nog niet eens een heel vage arthouse film aangezet)
Haha dat heb ik ook met mijn huidige vriendin. Die vond JoJo rabbit al een beetje een vreemde (maar wel mooie) film. Laat staan als ik haar Triangle of Sadness, Poor Things of the Lobster laat kijken.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Nog 1 tip dan, omdat ik er toevallig net langs scrollde op HBO Max: de serie IT- Welcome to Derry. Heel goed!

Users who are viewing this thread