Down the Rabbit Hole 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joris
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Waar de Fuzzy bij Florence Road flink leeg liep werd het bij Mind Enterprises alleen maar voller. Begrijpelijk want het is makkelijk scoren qua muziek (repetitieve, dansbare italodisco) maar het lijkt alsof iedereen z’n IQ bij de ingang heeft achtergelaten, het domste en meest asociale publiek verzameld. Uitpuilende tent en dan grote groepen die toch naar binnen beuken, keer op keer, terwijl er al geen ruimte was. Dat is toch voor niemand leuk? Tot zover mijn rant, ik ben weggegaan.

Niet gek dat het daarna bij CMAT rustig was. Wel veel Ieren vooraan dus sfeer genoeg, uit volle borst meezingen. Wat is zij leuk, en met het laatste album erbij een fantastische setlist. Erg genoten van haar houding en praatjes, band sluit perfect aan. Leuk én goed.

Sprint naar Kevin Morby waar nog veel ruimte was. Moest er even inkomen maar vanaf het einde van Javelin was het raak. Niet de trage nummers van gisteren, en op een of andere manier past de rommelige geluidsmix en akoestiek van een festivaltent hem goed. Net wat ruwer, lekker.

Empire of the Sun had ik in 2008 graag live willen zien maar sindsdien hebben ze louter lelijke kitsch geproduceerd. Snap niet wie ze omgekocht hebben om een 75-minuten subheadline slot te krijgen, en toch leek het niemand wat te deren. De paar oude tracks werden als megahits onthaald en de rest kon iedereen gestolen worden.

Wilde meer kwaliteit bij Apparat vinden waar dat door gepraat belet werd. Eerste helft was amper te horen zo. Zonde, want ondanks techno fundament is het luistermuziek en gebeuren er interessante dingen op het podium.

Tof/dapper om Little Simz als headliner neer te zetten. Ik ben groot fan van NO THANK YOU, verder vind ik haar strakke flow vaak wat monotoon, zoals vanavond de start ook. Alleen Introvert was zo groots op gezet en Venom knalde, toen was ik om, vooral door haar overtuigende podiumpresence. Blijf erbij dat ze te weinig hits heeft voor deze spot, hoe tof ik Gorilla ook vind, dat is niet een afsluiter voor een headliner.

Al met al een goede dag, met meer hoop nog voor het weekend. Hoogtepunt was CMAT met Jacob Alon en Kevin Morby daarachter. Vond het geluid overdag matig, met name in Fuzzy, en publiek krijgt ook nog niet echt voordeel van de twijfel. Heb het idee dat niemand meer dan 1 nummer van artiesten kent en de rest van de set als spreektijd ziet. Voelt ook als omgekeerde wereld dat je perse vooraan moet staan om niet teveel gestoord te worden, en zelfs dat is niet altijd voldoende. Benieuwd hoe dat komende dagen gaat zijn.

Topdag gehad. Je merkt het qua wachten echt dat er minder mensen zijn, en toch wel een paar leuke artiesten gezien waarvan Apparat wel een hoogtepuntje was (thanks @MarkD )

• Geweldig
Waarderingen: MarkD
TOMORA was echt de beste show van de dag. Kende niks van hun nummers en ben ontzettend benieuwd geworden naar die plaat. Ook keiharde Aurora fan geworden. Wat een leuke meid, energie, enthousiasme, quirkyness.

Little Simz was zoveel meer een show dan in 2019 op Woohah. Die dj set doet ze schijnbaar altijd, maar leek hier heel goed te passen.

CMAT geweldig, maar net wat minder impact dan Lowlands vorig jaar. Puur omdat ze vorig jaar als starter een tent vol zette. Main stage leek nog net te vroeg, wat echt niet aan haar lag. Haar show was top, maar het publiek echt matig vandaag.

Mijn top 3 op volgorde. Ik hoopte op Sticks, maar hoezo huur je een orkest met virtuozen in, om vervolgens na 30 min alles vanaf een bandje te gaan spelen?

Goede dag gehad zonder extreme uitschieters. Little Simz maakte voor mijn gevoel headline positie meer dan waar.

Tomora (stuk van gezien) en Apparat vond ik heel erg goed. Mind Enterprises was echt veel te druk, daarom toch naar Zwangere Guy gegaan, die een degelijk optreden gaf. Jacob Alon was erg mooi. CMAT pakte de niet volle hotot helemaal in.

Sfeer en drukte zijn dikke prima.

De eerste dag dtrh ooit voor ons. We ontkomen niet aan vergelijkingen met BKS en meest in het oog springend verschil is toch wel de jonge leeftijd van veel bezoekers. En dat gaat niet altijd samen met volwassen gedrag.
Geweldig terrein, veel zit- en hangplek.
Leuk om Peaches gezien te hebben maar geen topshow. Daarna kippenvelmomenten bij La Niña. Wow, de Bossa nova was stampvol en La Niña kreeg ze allemaal mee. Mooi hoogtepuntje.
Daarna Zwangere Guy, CMAT en TOMORA meegepakt. TOMORA stond hoog op mijn mustsee maar dit vond ik tegenvallen helaas. (De Okonomiyaki daarna maakte veel goed)
Daarom de hele set van Empire of the Sun meegepakt, erg leuk en goed. En Little Simz was geweldig.

Mooie eerste dag hoor.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Allereerst: Die minder mensen merk je wel, wat fijn zeg. Nergens in de rij gestaan voor eten, drinken en wc. Ik hoop dat voor de vrouwen de rijen bij de wc's ook meevallen.

Dan de muziek. Heerlijk afwisselende dag gehad met als hoogtepunten: Apparat (stond helemaal vooraan wat de ervaring echt fantastisch maakte).
Jacob Alon (betoverend, echt veel stilte)
Kevin Morby (mooie liedjes, vol en goed geluid).

CMAT was leuk, maar ik kon de zang niet horen waar ik stond. Echt wel de minste keer. Zoals al gezegd: het was niet zoals op Lowlands. Ondanks dat de sfeer vooraan goed was.
Empire of the Sun voor een half uurtje, was een koortsdroom. Niet voor mij. 6x een nieuwe outfit en liedjes die 1 op 1 inwisselbaar lijken.
Little Simz was voor een half uurtje echt top. Wat een flow. Kon er na Apparat moeilijk inkomen, maar zij pakte mij uiteindelijk wel.

Op naar The xx!

Prima eerste festival dag gehad. Eerste helft van de dag was nogal... Zoutloos, als dat het goede woord is. Gekeken bij Jacob Alon en Florence Road, beiden natuurlijk wat rustiger, maar tegelijkertijd ook niet echt spannend. Sticks met orkest viel tikkie tegen, de nummers met het orkest klonken mooi maar miste soms gewoon even de beat die de normale versies hebben. Mind Enterprises was leuk maar viel door technische problemen en de hoeveelheid en soort van het publiek dat ze trokken een beetje tegen. Vanaf Tomora kwam er eindelijk wat kwaliteit. Toffe audio visuele show en heerlijk kunnen dansen. Empire of The Sun gezien, los van de hitjes was het verder niet heel indrukwekkend. Maar die show van de Staat, man, wat een klapper, hiermee hadden ze prima kunnen headlinen (nog steeds blij dat ik Apparat in Paradiso heb gezien begin dit jaar, had deze keuze anders heel moeilijk gemaakt). Erg indrukwekkend hoe ze letterlijk alles hebben gechoreografeerd, van de plaatsing van Torre op het podium tot zelfs de cameramannen. Little Simz als afsluiter deed het best aardig, maar ben niet omver geblazen. Al in al, een 7,5/10 voor de vrijdag.

Het is wel een stukje rustiger op het terrein, vooral met de rijen valt dit op. Eigenlijk best lekker. Nachtprogramma was goed te doen gisteren.

• Leuk
Waarderingen: Davidd

Users who are viewing this thread