Festileaks Draft XIII: De mini-mini draft

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Vandaag voegen we KISS en Deep Purple toe aan onze line up!

Als eerste de tweede headliner van deze editie van Baspop:

Gene Simmons

Natuurlijk kan deze mini editie niet voorbij gaan zonder dat er ook in een bepaalde vorm KISS aanwezig is op Baspop. Daarom hebben we geregeld dat Gene Simmons de headliner is op de derde dag. Bereid je voor op alle Gene klassiekers als Deuce, Calling Dr. Love, War Machine en meer, maar ook verschillende deep cuts als All The Way en Charisma.


En daarnaast dus Deep Purple op dezelfde dag als Gene Simmons, maar dan in de vorm van:

Glenn Hughes Performs Classic Deep Purple Live

Voor mij de gaafste periode van Deep Purple met Glenn Hughes en David Coverdale (ja, die ene van Whitesnake die nu niet meer kan zingen enzo) bij de band. Daarom staat de beste man (die nog wel live kan zingen) op Baspop en speelt hij de nummers van Deep Purple MK3 en MK4. Stormbringer, You Keep On Moving en Burn, de beste classics allemaal te horen op de afsluitende dag!


@Martijn 2x
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
En even petje af voor Glenn Hughes op 72 jarige leeftijd ten opzichte van onder andere David Coverdale en Paul Stanley van dezelfde leeftijd en Vince Neil, Axl Rose en Jon Bon Jovi, allen ongeveer 10 jaar jonger dan Glenn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
We gaan door met waar we de vorige aankondiging gebleven waren. We voegen vandaag Mötorhead toe aan het affiche!

Phil Campbell and the Bastard Sons plays Mötorhead

Gitarist Phil Campbell en zijn zonen komen langs en spelen een speciale Mötorhead set op het affiche.


En dan de volgende naam. Hij is de afgelopen drie namen gecombineerd en meer (zo ook Uriah Heep die helaas niet op Baspop te bewonderen zijn).
Het beste van het beste uit de metalwereld samengevat door:

Hellmut Lotti Goes Metal

Met het beste optreden aller tijden op Graspop mag Helmut Lotti natuurlijk ook niet ontbreken op het beste festival aller tijden! Daarom nu ook op Baspop!
Bekijk onderstaande beelden een geweldige sfeerimpressie en wat je kan verwachten:



@MadMandra27 en daarna @Bob105
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.910
Jij ziet het als een soort sport om mensen te triggeren hè? Is slecht voor de kaartverkoop ;)
Eigenlijk wel, maar na het hoogtepunt van een podiumplek de vorige draft, wordt het nu deze draft eindelijk weer eens tijd om een festival op te bouwen met voornamelijk eigen favorieten en grandioos laatste te worden!
Volgens mij heeft hij de illusies wat betreft kaartverkoop al in een vroeg stadium opgegeven :LOL:
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.687
Koekdoos bouwt gewoon zijn eigen ultieme festival, met bijna al zijn favoriete bands. Niet denken aan wat anderen ervan zouden vinden, maar uittekenen wat je eigen droomline-up zou zijn. Ik kan dat zeer waarderen. Hij is daarmee een kandidaat voor sympathietickets voor mij.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
501
1.233
Ik zou vanwege de frustratie in verband met clashes nooit een ticket voor mijn eigen festival kopen. Ik denk dat ik, als ik het wel zou doen, een totale paniekaanval zou krijgen door de keuzestress en fomo.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Koekdoos bouwt gewoon zijn eigen ultieme festival, met bijna al zijn favoriete bands. Niet denken aan wat anderen ervan zouden vinden, maar uittekenen wat je eigen droomline-up zou zijn. Ik kan dat zeer waarderen. Hij is daarmee een kandidaat voor sympathietickets voor mij.
En wie weet staat er gewoon een b2b dj set van Rapper Sjors en André Rieu bij Koekdoos op de planning!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.687
Ik boek altijd met enkel favoriete bands; zou nooit iets boeken wat ik zelf niet kan aanhoren. Doen anderen dat dan wel? :ROFLMAO:
Ja fair. Ik besef me inderdaad dat ik daarmee anderen wellicht tekort doe die dezelfde strategie hanteren. Koekdoos heeft wat dat betreft de mazzel dat hij extreem uitgesproken is over zijn (niet alledaagse) muziekvoorkeuren. En dat ik die bands zelf ook allemaal wel ken (en meestal vreselijk vind). Hij omarmt dus het feit dat hij dol is op bands waar anderen van cringen. En dat vind ik wel cool.
 
  • Winning
  • Geweldig
Waarderingen: Koekdoos en MadMandra27

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ik zou vanwege de frustratie in verband met clashes nooit een ticket voor mijn eigen festival kopen. Ik denk dat ik, als ik het wel zou doen, een totale paniekaanval zou krijgen door de keuzestress en fomo.
Je kunt toch ook podia laten afwisselen met elkaar, zoals ONE en TWO op BKS bv?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Jij ziet het als een soort sport om mensen te triggeren hè? Is slecht voor de kaartverkoop ;)

Het is soms zeker leuk, zeker bij bordspellen om chaos en verwarring te stichten!

Maar in het geval van Lotti, voor mij echt serieus een van de beste optredens die ik ooit heb gezien, zowel op Graspop als daarbuiten. Wat @Jamel ook zegt, een specifieke niche qua smaak, zeker hier op het forum, waar Lotti met zijn set op Graspop volledig binnen viel en qua meezinggehalte tijdens zijn optreden nog nooit eerder zoiets meegemaakt, het was gewoonweg prachtig.

Volgens mij heeft hij de illusies wat betreft kaartverkoop al in een vroeg stadium opgegeven :LOL:

Na vele edities van anders boeken, proberen stemmentrekkers te boeken en/of @RubenJS dwarsbomen, nu eindelijk weer een editie vol op de eigen favorieten

Ik boek altijd met enkel favoriete bands; zou nooit iets boeken wat ik zelf niet kan aanhoren. Doen anderen dat dan wel? :ROFLMAO:

Zie antwoord op de quote hierboven, ik boek vaak wel wat bands die ik zelf niet luister of kan aanhoren, voor net wat meer variatie op de lineup, al zijn de meeste daarvan vaak vrije keuze
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Loek123 en RubenJS

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Ik boek vaak wel wat bands die ik zelf niet luister of kan aanhoren, voor net wat meer variatie op de lineup, al zijn de meeste daarvan vaak vrije keuze
Same here, maar volgens mij eindig ik ook vaak daardoor vrij onderaan. :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken