Festileaks Draft XIII: De mini-mini draft

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
725
946
Ik was niet van plan deze eerste band te kiezen, want al gehad in vorige Draft, maar net hun laatste album beluisterd in de auto en ik ben terug verliefd 🖤 Dames en heren, Whispering Sons!


En laat me vervolgens meteen doorpakken met een andere opkomende Belgische band, die ik heel graag eens live zou willen zien. Ideaal dus als boeking! Dames en heren, Ramkot!


Next: @Koekdoos @Martijn
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Haha wat is dit toch met telkens hetzelfde tekstje, komt er naast de rollator stage nu een alzheimer stage of wat? 😅

Ik dacht bij de eerste twee “lekker flauw”, en toen dacht ik “he, dat kan nog een keer”.

Maar vooral omdat ik eigenlijk vrijwel 4 namen direct achter elkaar kan doen met alleen Martijn ertussen, kan ik een paar aankondigingen doen met setjes namen uit hetzelfde subgenre of iets dergelijks. Ik kan alles verspreiden, maar kan ook nu 4x hardrock, en bij de volgende 4x doom, dan 4x metalcore etc
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
725
946
We gaan verder met een band aan te kondigen, die eveneens een top-album afleverde dit jaar. Deze Britse boys uit Hastings zullen Zottegem en omstreken op haar grondvesten doen daveren, dus wees erbij. Dames en heren, Kid Kapichi!


We voorzien ook elke avond een afsluiter in het pop-genre, al kunnen we de volgende dame moeilijk in een specifiek hokje duwen. Ontdekt op Rock Werchter vorig jaar en mijn ogen uitgekeken, dus komt dat zien en ga mee in haar gestoorde doch fantastische wereld. Dames en heren, Ashnikko!


Next: @Bob105 @mattman
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.344
5.890
Ihsahn-2022.jpg


Een aankondiging van Noren die prachtige muziek maken door black metal invloeden met prog en symfonische composities te mixen. Allereerst Ihsahn, die bekendheid verwierf als frontman van de symfonische black metal band Emperor, maar vervolgens zijn eigen weg is ingeslagen, die hem op hele interessante plekken brengt.


borknagar-1591198187.1126037.2560x1440.jpg


De heren van Borknagar maakten een vergelijkbare ontwikkeling door, van black metal naar een breder, melodischer, progressiever geluid, zonder de roots te verloochenen. Ook daar volgen prachtige nummers uit:


@RubenJS > @team-0
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
834
2.416
1713881846903.jpeg

Fluisteraars speelde afgelopen weekend op Roadburn pas haar tweede en derde liveset ooit. Hoog tijd dus voor het vierde optreden van de Nederlandse black metalband.


1713882169322.jpeg

De tweede nieuwe naam komt van iets verder, namelijk Amerika. Wolves In The Throne Room weten net als Fluisteraars een unieke draai te geven aan de black metal die zij produceren, zoals het volgende:


@team-0 @JK79
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
203
348
We gaan van oudgedienden naar jonge honden:

Allereerst is het hopen dat de zon schijnt tijdens het sunset-slot van And So I Watch You From Afar


De andere band heeft vorig jaar een heel sterk debuutalbum uitgebracht en yours truly heeft ze twee weken geleden moeten missen, dus dat mogen ze mooi op mijn eigen festival in komen halen: The Clockworks


@JK79 > @Yannick
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
500
1.233
Als we dan toch beginnen met aankondigingen van Roadburn artiesten dan gaan we daar ook direct mee verder. De volgende 2 aankondigingen waren respectievelijk mijn nummer 2 en 3 van de acts die ik gezien heb. Mijn nummer 1 staat al exclusief elders maar de andere 2 passen beter bij de reeds aangekondigde bands.

Agriculture!


White Ward!


@Yannick > @Oasiss
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Lion