Pinkpop 2024

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143

Oef, dat zijn toch wel pijnlijke berichten. Hoop toch niet dat we met Pinkpop die kant op gaan :O
Doel je hierop:
Een reden voor de annulering geeft de organisatie niet. Ondertussen leggen anderen in de branche het verband tussen toenemende inflatie en hoge reiskosten.

Of:
Dr. Whiting, een expert in de live muziekindustrie maakt zich zorgen over de toekomst van multigenre festivals. In een interview laat hij weten “Ik denk dat we het einde zien van deze multigenre, multifestival programmeringsstijl, de ‘er is voor elk wat wils’ benadering van programmeren'”. Als oorzaak wijst hij naar de veranderende muziekconsumptie van consumenten.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Doel je hierop:
Een reden voor de annulering geeft de organisatie niet. Ondertussen leggen anderen in de branche het verband tussen toenemende inflatie en hoge reiskosten.

Of:
Dr. Whiting, een expert in de live muziekindustrie maakt zich zorgen over de toekomst van multigenre festivals. In een interview laat hij weten “Ik denk dat we het einde zien van deze multigenre, multifestival programmeringsstijl, de ‘er is voor elk wat wils’ benadering van programmeren'”. Als oorzaak wijst hij naar de veranderende muziekconsumptie van consumenten.
Dat onderzoek van Dr Whiting is toch wel een vreemde conclusie vind ik. Festivals waar echt alle genres door elkaar staan zoals een Lowlands en DTRH draaien meer dan goed op dit moment. Die boeken alleen de naar mijn mening wat interessantere namen t.o.v. Pinkpop.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Mag me graag verdiepen in de line up, zo ben ik achter de k's gekomen maar ook talk vind ik een fijne boeking.
Maar nu probeer ik ook gunmoll op te zoeken klopt het dat die eigenlijk nog niks hebben? Althans op Spotify?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Mag me graag verdiepen in de line up, zo ben ik achter de k's gekomen maar ook talk vind ik een fijne boeking.
Maar nu probeer ik ook gunmoll op te zoeken klopt het dat die eigenlijk nog niks hebben? Althans op Spotify?
Hebben twee nummertjes, waarvan er eigenlijk maar één een single is. Dat krijg je met beginnende bandjes natuurlijk.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Hoe kan een band met slechts twee nummers in vredesnaam op Pinkpop terecht komen?
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Voor stage 4 toch niet zo'n probleem? Fat dog heeft ook maar 3 nummers op Spotify, maar zouden prima op stage 4 kunnen op PP.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Voor stage 4 toch niet zo'n probleem? Fat dog heeft ook maar 3 nummers op Spotify, maar zouden prima op stage 4 kunnen op PP.
Ik vind het een beetje minachtend naar andere bands, eerlijk gezegd. Ik denk dat er in Nederland duizenden hardwerkende bands, met meerdere albums zijn die heel graag de kans krijgen om op Stage 4 van Pinkpop te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Ik vind het een beetje minachtend naar andere bands, eerlijk gezegd. Ik denk dat er in Nederland duizenden hardwerkende bands, met meerdere albums zijn die heel graag de kans krijgen om op Stage 4 van Pinkpop te spelen.
Is een MOJO act, dus niet zo gek. Groots geluid, deden het goed op ESNS. Die krijgen dan de kans. Prima act hoor, maar hadden ook leuk gestaan op Bruis ofzo. Maar ergens niet slecht dat ze dit soort jonge NL bands een kans gunnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Mag me graag verdiepen in de line up, zo ben ik achter de k's gekomen maar ook talk vind ik een fijne boeking.
Maar nu probeer ik ook gunmoll op te zoeken klopt het dat die eigenlijk nog niks hebben? Althans op Spotify?
Voor mij sprongen TALK, The K's en Kawala er uit van de namen die ik niet kende
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298

Dante

Randprogramma
2 jun 2023
222
377

Dit is wat we kunnen verwachten.


Niemand achteraf klagen. Misschien leest hij mee. 😉😄
Ik ga niet naar Pinkpop, maar wil hier toch even op reageren. De gemiddelde Ultra Miami-ganger is niet echt te vergelijken met de gemiddelde festivalganger in Nederland, lijkt mij. Het commentaar vind ik dan ook niet helemaal terecht.

Lijkt mij ontzettend logisch dat hij vooral zijn eigen hits draait en niet nummers die je al 10x hebt gehoord tijdens dat festival. Je hoort ook duidelijk dat de nummers een “moderner jasje” hebben gekregen.

Niet zeggende dat dit perfect bij Pinkpop hoor, maar zou je perceptie over de show niet te veel laten beïnvloeden door reacties vanuit Ultra Miami-gangers ;)
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Ik ga niet naar Pinkpop, maar wil hier toch even op reageren. De gemiddelde Ultra Miami-ganger is niet echt te vergelijken met de gemiddelde festivalganger in Nederland, lijkt mij. Het commentaar vind ik dan ook niet helemaal terecht.

Lijkt mij ontzettend logisch dat hij vooral zijn eigen hits draait en niet nummers die je al 10x hebt gehoord tijdens dat festival. Je hoort ook duidelijk dat de nummers een “moderner jasje” hebben gekregen.

Niet zeggende dat dit perfect bij Pinkpop hoor, maar zou je perceptie over de show niet te veel laten beïnvloeden door reacties vanuit Ultra Miami-gangers ;)
Enige wat die jongen zegt is dat hij t extremely underwhelming vondt. Wat ik ook kan begrijpen. Armin van Buuren blies t dak eraf voor CH met special guest Bon Jovi. En CH was daarna de afsluit act. Dan hoop je toch op een knaller en iets speciaals. In de comments ging het er meer over dat dit een setje was voor de ondergaande zon, niet als afsluiter van t festival. Eelke kleijn laat je ook niet afsluiten na Angerfist. 😉
Ook geen enkele special guest. 1 speciale edit van een Prodigy/ Chemical brothers nummertje oid had bij wijze van spreke al een wereld van verschil gemaakt na 40x love zingen en hartjes maken.
Maar ja iedereen die CH een beetje kent had dit setje kunnen verwachten. Weet niet of die jongen meteen zo aangepakt had moeten worden. Volgens mij is er meer keuze dan of eigen nummers of nummers die al 10x voorbij zijn gekomen. Er bestaat zoveel goede muziek waar je uit kan kiezen.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
wel meer dan 1.... Maar ondanks dat zal het plezier er bij mij in ieder geval niet minder om zijn. Veel negatief commentaar over de line-up op het forum, maar mijns inziens is Pinkpop an sich een festival waar ik graag naar toe kom...

En als ik heel eerlijk ben vond ik de line-up vorig jaar een stuk minder als dit jaar. En als er dit jaar wat minder mensen zijn als in 2022 heb ik daar ook totaal geen problemen mee
het feit dat jij pinkpop een festival vind waar je (los van de line up) graag naar toe gaat vind ik echt een bizar idee.
kan me niet voorstellen dat iemand het festival pinkpop( los van de line up) kan verkiezen boven een paaspop, dtrh of lowlands
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
het feit dat jij pinkpop een festival vind waar je (los van de line up) graag naar toe gaat vind ik echt een bizar idee.
kan me niet voorstellen dat iemand het festival pinkpop( los van de line up) kan verkiezen boven een paaspop, dtrh of lowlands
Denk dat dit voor iedereen anders is.
Voor ons is dit standaard ons vaste vriendenweekend waar we (ongeacht de line up) ieder jaar naar toe gaan. Komt misschien ook omdat we zelf uit limburg komen. En ja we zijn ook op lowlands geweest maar dat is gewoon een heel ander festival wat niet te vergelijken is.
Maar pinkpop is zeker wel festival waar we graag naar toe gaan.

Dit jaar voor het eerst rockwerchter ben benieuwd naar de verschillen.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
We mogen toch best blij zijn dat we in NL zoveel verschillende festivals als PP,BKS,LL ,NSJ en tal van kleinere festivals hebben en ja de line ups variëren elk jaar maar is het toch ook elk jaar genieten voor de muziek liefhebber ongeacht je eigen persoonlijke smaak.Hoop dat dit nog lang het geval zal zijn.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
behalve dan dat dit totaal niets met smaak te maken heeft, enkel met de geografische ligging.
als dit pinkpop 100 km verder gehouden zou worden, dan zouden een heleboel mensen, die nu wel in de buurt wonen, er niet naar toe gaan.
en dat is heel begrijpelijk.
ik snap alleen niet waarom mensen dan zeggen dat ze pinkpop een geweldig festival vinden.
Dat ze dan zeggen, "het interesseert me niet hoe t uitziet, en wie er speelt, want t is dicht bij, en dat is de enige reden die er toe doet. Want dat is namelijk wel een prima reden. (y):D
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken