Best Kept Secret 2024

wil

Randprogramma
20 jan 2015
100
81
Disclosure live of DJ🤔

In mijn ogen allebei ruk en compleet overbodige niet BKS boeking. Dit soort acts mogen ze voor mij in Amsterdam boeken. 🤣🤣🤣
 
  • Haha
Waarderingen: Dutchman

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.537
1.735
Quote van Maurits vandaag in het NRC over de vercommercialisering van festivals:

Veranderen festivals in winkelcentra? „Totaal niet!”, zegt Maurits Westerik, directeur van Best Kept Secret, waar de Lidl dit jaar voor het eerst een winkel met fruit en fruitshakes had. „Er zijn zoveel kleuren en belevingen en area’s en kunst en muziek op BKS, die paar merken waar we het over hebben, die zijn in de festivalbeleving maar een speels detail. Het zit ’m in de balans. Je komt in de Best Kept Secret-wereld, daar kom je ook altijd praktische, herkenbare dingen uit het dagelijks leven tegen. Maar als het overgrote deel voedend en ontdekkend is, dan is zo’n Lidl echt niet vervelend. Sterker nog, ik heb het mensen zien omarmen. En dan wordt het een soort cult, en dat past bij ons. Daar hoeven we ons niet voor te schamen.”

Ik moet hem volgens mij nog een paar keer lezen voordat ik door heb wat hij nu bedoelt te zeggen. Over de financiële kant van dit soort sponsorships is hij een stuk helderder:

Volgens Westerik hebben de kostenstijgingen en nieuwe sponsorvormen niet zoveel met elkaar te maken: „Het is met die paar merken erbij echt niet zo dat onze kosten gedekt zijn. Het gaat om hooguit een minor detail op onze begroting.” De komst van de winkelstraat naar de festivals heeft volgens Westerik meer te maken met de zware tijden die veel merken juist een beetje achter de rug hebben. „Die hebben dit seizoen het gevoel dat ze weer dit soort afspraken kunnen maken. Wij hebben zelf ook nu, pas bij de derde editie na corona, het idee dat we weer staan als een huis. Dat is in veel andere markten, supermarkten, frisdranken, noem maar op, niet anders.”
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.870
6.606
Maar als het overgrote deel voedend en ontdekkend is, dan is zo’n Lidl echt niet vervelend. Sterker nog, ik heb het mensen zien omarmen. En dan wordt het een soort cult, en dat past bij ons. Daar hoeven we ons niet voor te schamen.”

Lol.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.584
5.435
Probleem is het merk Lidl denk ik ook niet, daar is niks mis mee. Maar ik zou de design gewoon toch even van te voren controleren, het was gewoon afschuwelijk lelijk in het bos. Dat was echt een mismatch
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.421
2.543
Probleem is het merk Lidl denk ik ook niet, daar is niks mis mee. Maar ik zou de design gewoon toch even van te voren controleren, het was gewoon afschuwelijk lelijk in het bos. Dat was echt een mismatch
In de laatste Machine-podcast van VPRO ook een wat uitgebreider item over dit soort samenwerkingen. Dit soort coops moeten wel passen bij het festival. Ik vond het qua design inderdaad ook niet zo'n match, al paste wat Lidl bood wel best bij het festival. Ik vond die Robijn-coop een stuk vreemder eigenlijk, maar ook die stoort mij niet. Met een samenwerking met McDonalds, zoals Mojo doet, zou ik wel veel moeite hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.584
5.435
In de laatste Machine-podcast van VPRO ook een wat uitgebreider item over dit soort samenwerkingen. Dit soort coops moeten wel passen bij het festival. Ik vond het qua design inderdaad ook niet zo'n match, al paste wat Lidl bood wel best bij het festival. Ik vond die Robijn-coop een stuk vreemder eigenlijk, maar ook die stoort mij niet. Met een samenwerking met McDonalds, zoals Mojo doet, zou ik wel veel moeite hebben.
Persoonlijk vind ik dat ook hypocriet om met McDonalds ook moeite te hebben, en met Coca Cola, NY Pizza of Jupiler niet. En om eerlijk te zijn, ik vind een Milkshake of McFlurry best lekker, dus ik zal er mogelijk best gebruik van maken.

Ik heb opzich niet echt problemen met commercie, maar het moet gewoon in het jasje passen. En dat vond ik met de LiDL niet
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.421
2.543
Persoonlijk vind ik dat ook hypocriet om met McDonalds ook moeite te hebben, en met Coca Cola, NY Pizza of Jupiler niet. En om eerlijk te zijn, ik vind een Milkshake of McFlurry best lekker, dus ik zal er mogelijk best gebruik van maken.

Ik heb opzich niet echt problemen met commercie, maar het moet gewoon in het jasje passen. En dat vond ik met de LiDL niet
Met NY Pizza zou ik ook moeite hebben. BKS profileert zich er juist mee dat ze veel werken met kleinere, locale ondernemers, die zoveel mogelijk duurzaam proberen te werken. Daar past zo'n grote multinational niet bij; dat zou echt haaks staan op het verhaal dat BKS zelf al vanaf het begin vertelt.

Lidl vind ik op het randje - en zoals jij ook aangeeft is dat meer het verhaal dat het visueel niet past - maar McDonalds of NY Pizza zou ik echt ongeloofwaardig vinden.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
934
642
Ik denk dat het wel verschil maakt dat McDonald's een van hun standaardproducten aanbiedt, terwijl Lidl iets waar ze positief om bekend staan (kwalitatief goed fruit) gebruiken voor een product speciaal voor het festival. Tenminste zo kwam het op mij over, ik kom bijna nooit in de Lidl en heb hun stand ook niet echt bezocht, dus misschien vergis ik me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat en davadude

Gebruikers die dit onderwerp bekijken