Rock Werchter 2024

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
167
87
Bovendien, wil je goedkoper gaan zijn er toch opties genoeg? Camping, Delhaize is op fietsafstand, buiten de wei iets gaan eten of drinken, binnensmokkelen,…

Binnensmokkelen hoeft niet. Want je mag gewoon zelf eten meenemen naar de weide. Alleen jammer dat de kluisjes zijn verdwenen van het terrein (vorig jaar althans). Daar hadden we standaard bananen en wat zakken chips in liggen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.622
869
Een wafel pakken op een festival is al compleet gestoord.
Op Tomorrowland krijg je er een magisch bolletje roze suikerspin bovenop, goedgekeurd door Roger Van Damme.
Zoals op de middelste foto, maar dan op een wafel dus, gebakken in een gouden wafelijzer.
Daarvoor doe je het toch?

eten-op-tomorrowland-jpg.jpg
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
Wat heeft bevers hier nu mee te maken?
Prijzen worden door LN bepaald hoor (idem voor prijzen BUITEN het terrein)
Goedkoop om Bevers en Bevers hierbij te sleuren. De concertorganisator (LIVE NATION) bepaalt zelf of op zijn terrein er enkel maar één aanbieder aanwezig is met diverse food stands of dat men met zoveel mogelijk verschillende aanbieders werkt. Tevens worden de drank -en snackbonnen verkocht door Live Nation die 50 (ja je leest goed!) procent dan voor zich houdt nog een bijkomende kost aanrekent voor de kosten van afvalverwerking en slechts ca 42 procent van zijn bonnenomzet doorstort aan de standhouders food. Dus als een klant zeven euro betaalt voor een bakje loempia's krijgt de standhouder daar nog niet eens drie euro van. De greedy one in dit verhaal is Live Nation niet Bevers en Bevers of andere standhouders. Ook sfinks een festival met een 'beter' minder commercieel imago als gratis wereldfestival vraagt al dertig procent van de omzet als vergoeding aan de standhouders.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Goedkoop om Bevers en Bevers hierbij te sleuren. De concertorganisator (LIVE NATION) bepaalt zelf of op zijn terrein er enkel maar één aanbieder aanwezig is met diverse food stands of dat men met zoveel mogelijk verschillende aanbieders werkt. Tevens worden de drank -en snackbonnen verkocht door Live Nation die 50 (ja je leest goed!) procent dan voor zich houdt nog een bijkomende kost aanrekent voor de kosten van afvalverwerking en slechts ca 42 procent van zijn bonnenomzet doorstort aan de standhouders food. Dus als een klant zeven euro betaalt voor een bakje loempia's krijgt de standhouder daar nog niet eens drie euro van. De greedy one in dit verhaal is Live Nation niet Bevers en Bevers of andere standhouders. Ook sfinks een festival met een 'beter' minder commercieel imago als gratis wereldfestival vraagt al dertig procent van de omzet als vergoeding aan de standhouders.
Sterk verhaal. Verklaart ook waarom ik voor een pasta carbonara dik € 15+ betaal terwijl ik daar misschien net een half avondmaal aan heb en dus 2x eten moet halen (de hoeveelheid calorieën die je verbrand op zo'n festivaldag is echt absurd).

Fuck Live Nation. Ik organiseer m'n eigen festival wel op de weide met Wenteldave is promotor en Kane als headliner.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Goedkoop om Bevers en Bevers hierbij te sleuren. De concertorganisator (LIVE NATION) bepaalt zelf of op zijn terrein er enkel maar één aanbieder aanwezig is met diverse food stands of dat men met zoveel mogelijk verschillende aanbieders werkt. Tevens worden de drank -en snackbonnen verkocht door Live Nation die 50 (ja je leest goed!) procent dan voor zich houdt nog een bijkomende kost aanrekent voor de kosten van afvalverwerking en slechts ca 42 procent van zijn bonnenomzet doorstort aan de standhouders food. Dus als een klant zeven euro betaalt voor een bakje loempia's krijgt de standhouder daar nog niet eens drie euro van. De greedy one in dit verhaal is Live Nation niet Bevers en Bevers of andere standhouders. Ook sfinks een festival met een 'beter' minder commercieel imago als gratis wereldfestival vraagt al dertig procent van de omzet als vergoeding aan de standhouders.
Tja, ook wel weer gemakkelijk om Live Nation als de boeman af te schilderen. Heeft iemand inzicht in de boeken van LN? Het lijkt mij dat de inkomsten uit drank en eten ook weer ten goede komen aan de gages van artiesten, de bouw van podia en tenten, enz.
En anders zouden de festivaltickets duurder worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en Paddy

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Bevers & Bevers heeft zich wel te moeien in de prijzen (en zeker de kwaliteit), ze leggen dan ook een fikse zak centjes voor exclusiviteit op het festival.

Tip: Neem de shuttle naar Leuven, daar heb je aan de bushalte een Bavet, Kebab, frituur en enkele restaurantjes met terrassen (naast Depot).
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
645
Wanneer je hoort dat er hier mensen legit de kwaliteit van Bevers en Bevers en de gedeelde prijszetting met LiveNation verdedigen.

Of dat mensen gewoon zien dat dat allebei bedrijven zijn die moeten draaien en bedrijven draaien en groeien eenmaal dankzij winstgevende cijfers en dat dient te gebeuren door:
1. Verhogen van inkomsten
2. Dat te kunnen doen met lagere kosten om goeie marge te hebben.

Zijn de prijzen schaamteloos hoog, tuurlijk, maar de hele organisatie, inkoop en achterliggende organisaties die dingen regelen zullen dat allemaal ook wel zijn.

Zonder bovenstaande zou er gewoon geen Rock Werchter zijn, geen ruimte voor verbeteringen en ga zo maar door. Als dat komt aan de kost van 1 euro voor saus bij m’n loempia’s, heb ik daar geen probleem mee. Als ik dat toch heb, eet ik ze wel droog dan ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.832
Blijft toch altijd bijzonder hoe mensen absurde voedsel en drankprijzen goed praten.

Dat bedrijven winst willen maken snappen we wel. Dat het soms nodig is om prijzen te verhogen ook. Maar sommige prijzen zijn echt te over.
Precies. Volk dat dan zegt dat je maar geen festivals moet bezoeken als je niet genoeg te besteden hebt, kan wat mij betreft helemaal kapot gaan.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Blijft toch altijd bijzonder hoe mensen absurde voedsel en drankprijzen goed praten.

Dat bedrijven winst willen maken snappen we wel. Dat het soms nodig is om prijzen te verhogen ook. Maar sommige prijzen zijn echt te over. Laten we dat alsjeblieft niet normaal gaan vinden.
Het gaat er niet om dat absurde voedsel en drankprijzen worden goedgepraat. Ik ga er even vanuit dat er geen absurde winsten worden gemaakt, dus de organisatie heeft te kiezen uit verschillende opties om het plaatje minimaal rond te krijgen:
- korten op het budget voor de artiesten
- korten op faciliteiten (stages, gratis shuttlebus)
- korten op personeelskosten
- meer sponsoring
- duurdere toegangskaarten
- groter deel afromen van de drank- en voedselinkomsten
Daar kan de discussie over gaan, alleen is dat lastig zonder inzicht in hoe het plaatje eruit ziet.

Precies. Volk dat dan zegt dat je maar geen festivals moet bezoeken als je niet genoeg te besteden hebt, kan wat mij betreft helemaal kapot gaan.
Inderdaad, iedereen zou in de gelegenheid moeten zijn om festivals te bezoeken. Volgens mij heeft niemand beweerd dat je niet mag gaan als je niet genoeg te besteden hebt (en hoeft er niemand helemaal kapot te gaan).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.832
Inderdaad, iedereen zou in de gelegenheid moeten zijn om festivals te bezoeken. Volgens mij heeft niemand beweerd dat je niet mag gaan als je niet genoeg te besteden hebt (en hoeft er niemand helemaal kapot te gaan).
Gelukkig niemand op dit fijne forum. Op de socials zie je regelmatig wel echt lelijke reacties voorbijkomen hierover. Dat is echt klote volk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
774
720
Precies. Volk dat dan zegt dat je maar geen festivals moet bezoeken als je niet genoeg te besteden hebt, kan wat mij betreft helemaal kapot gaan.
Het is wel door volk zoals ons dat de prijzen zijn wat ze zijn. Het zijn wij de zotten die blijven geld leggen (en het daarmee ook gewoon aanvaarden). Dus als je die cirkel wilt doorbreken, moet je maar alles boycotten.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: koolket en Jo &Sky

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.832
Het is wel door volk zoals ons dat de prijzen zijn wat ze zijn. Het zijn wij de zotten die blijven geld leggen (en het daarmee ook gewoon aanvaarden). Dus als je die cirkel wilt doorbreken, moet je maar alles boycotten.
Boycotten of met z'n allen bekritiseren. Dat eerste lijkt een utopie, maar dat laatste mag wel wat meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken