Actualiteit

In het boek van Jaïr Ferwerda staat een briljant verhaal over Mona die op een soort kringverjaardagspartijbijeenkomst van Caroline komt nadat ze besloot toe te treden tot de BBB. Tenenkrommend maar ook erg grappig. Boek is zeer de moeite.
Dit moet wel de eindbaas der kringverjaardagen zijn geweest, met oneindige hoeveelheden plakjes leverworst 😅

Ik ben vooral benieuwd naar het gedrag van vogels voor, tijdens en na de eclipse. De Faculty Science & Engineering van de Rijksuniversiteit Groningen doet daar dit jaar ook specifiek onderzoek naar hier in NL!

Dat is interessant!

Ik vind het wel leuk. We hebben brilletjes, met vrienden afgesproken, pakken een biertje erbij en blijven daarna ook de perseïden kijken. Lekker weer en nog vakantie speelt ook mee.
Hey leuk! ik werk bij de afdeling waar dit onderzoek word uitgevoerd en uitgewerkt, dus ik kan jullie wel een beetje op de hoogte houden van eventuele updates. Vooralsnog is dit artikel van de NOS de enige uiting, maar de meeste data moet natuurlijk nog uitgewerkt worden.

Hey leuk! ik werk bij de afdeling waar dit onderzoek word uitgevoerd en uitgewerkt, dus ik kan jullie wel een beetje op de hoogte houden van eventuele updates. Vooralsnog is dit artikel van de NOS de enige uiting, maar de meeste data moet natuurlijk nog uitgewerkt worden.
Wat toevallig! Heel graag 🐦‍⬛🩷

Binnenkort maar weer naar de stembussen?

Ik heb hier zo veel over te zeggen maar hou het hierbij; enorm gênant dit.

Edit; ik hoop natuurlijk wel dat er andere mensen met een mooie analyse komen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ik heb hier zo veel over te zeggen maar hou het hierbij; enorm gênant dit.

Edit; ik hoop natuurlijk wel dat er andere mensen met een mooie analyse komen.
Het scheelt wel dat Dilan nooit de campagnestand heeft uitgezet. De VVD kan zo door voor nieuwe verkiezingen.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Daar mag ze overigens wel eens keihard voor afgestraft worden. Wat een gekonkel ook iedere keer van de VVD
Ja en dat gebeurt precies nooit. Want bij eventuele nieuwe verkiezingen zal er weer een campagnekas zonder bodem voor de VVD worden opengetrokken.

+ 4 zetels, best I can offer
Hou op met me.

Hóe heeft de VVD ook überhaupt weer de Minister van Financiën geleverd? 😅 die Heinen trekt compleet zijn eigen plan met die aangepaste begroting van hem, eigenlijk echt best wel bizar.

Ben wel oprecht benieuwd wat er nu gaat gebeuren, of en welk halfbakken compromis gevonden gaat worden. Ik zie niet in hoe VVD de andere regeringspartijen richting JA21 (en een hiaat in de eerste kamer) gaat bewegen. Ik zie ook niet in dat de VVD for once gaat toegeven en er mee akkoord gaat dat welgestelden een keertje wel belasting hebben betaald..

Vooral nog meer unieke maatwerk partijen erbij verzinnen en meer opsnipperen. Dan komen ze er nooit meer uit. Poppenkast.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/04/1...er-met-de-erfenis-van-de-babyboomers-a4195751

Erfbelasting verhogen met maar een paar procent (met een belastingvrij gedeelte voor de kleinere erfenissen) en veel begrotingsproblemen zijn gezien de aanstaande hausse aan babyboomererfenissen (€ 1000(!) miljard) opgelost. Maar ja...
De Boomers een keer de pech generatie laten zijn.

Per direct is de AOW een lening, na overlijden moet je die terug betalen uit je vermogen. Voor personen met weinig vermogen is er een aanvullende beurs die ze niet hoeven terug te betalen, zodat die ook wel iets kunnen schenken.

Binnen 1 uur het hele Malieveld vol met pensionado's 😂

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en BeWario

Per direct is de AOW een lening, na overlijden moet je die terug betalen uit je vermogen. Voor personen met weinig vermogen is er een aanvullende beurs die ze niet hoeven terug te betalen, zodat die ook wel iets kunnen schenken.

En dan zeggen dat er écht wel naar ze geluisterd wordt! En dat de opbrengsten allemaal naar educatie de zorg gaan!

Ohja en dan na 5 jaar aanmodderen ze een compensatie geven van €1000

• Leuk
Waarderingen: MarkvD
En dan zeggen dat er écht wel naar ze geluisterd wordt! En dat de opbrengsten allemaal naar educatie de zorg gaan!

Ohja en dan na 5 jaar aanmodderen ze een compensatie geven van €1000
5 jaar na overlijden een compensatie, prachtig hoe ironisch!

• Leuk
Waarderingen: BeWario

In Denemarken is de AOW meer inkomensafhankelijk. Mogen we wat mij betreft per direct invoeren in Nederland. Electoraal inderdaad gevoelig, maar deze groep heeft al heel lang (te)veel invloed gehad en de intergenerationele ongelijkheid die erdoor ontstaat is niet maatschappelijk houdbaar. Vind ik dan hè?

Maar goed, sowieso geen politicus die hier de vingers aan gaat branden want een echte vooruitziende blik en anticiperend handelen leggen het vrijwel altijd af tegen de hijgerige waan van de dag 😅

In Denemarken is de AOW meer inkomensafhankelijk. Mogen we wat mij betreft per direct invoeren in Nederland. Electoraal inderdaad gevoelig, maar deze groep heeft al heel lang (te)veel invloed gehad en de intergenerationele ongelijkheid die erdoor ontstaat is niet maatschappelijk houdbaar. Vind ik dan hè?

Maar goed, sowieso geen politicus die hier de vingers aan gaat branden want een echte vooruitziende blik en anticiperend handelen leggen het vrijwel altijd af tegen de hijgerige waan van de dag 😅
Dus wanneer je een pensioen hebt opgebouwd (verplicht in loondienst of vrijwillig als zelfstandige) krijg je minder AOW en als je dat niet hebt gedaan en van dat geld hebt genoten dan krijg je de volledige AOW. Dan wil ik ook dat het opbouwen van pensioen voor iedereen verplicht wordt of voor iedereen vrijwillig want anders krijg je daardoor weer een nieuwe tweedeling.

Users who are viewing this thread