Graspop Metal Meeting 2026

Wederom een zaterdag om naar uit te kijken op de jupiler stage.
VICIOUS RUMOURS: Afgelopen jaar nog gezien in Eindhoven in het voorprogramma van Overkill, leuke heavymetal meer niet ken er ook niet zoveel van maar een leuke opener.
FEUERSCHWANZ: Feestje jaarlijks slagen ze er toch in om op die zaterdag een partyband in het programma te zetten, dit jaar is dat niet anders ik denk zelfs voor het grootste feestje van het weekend dat je hier moet zijn geweest.
PRIMAL FEAR: Blij dat het inluisteren zoveel nieuwe zieltjes heeft gewonnen, kom zeker kijjken en laat je verbazen door de stem van zanger Ralf Scheepers.
ORDEN OGAN:
Daar heb ik minder mee maar staan meer dan terecht op deze plek op de affiche.
SONATA ARTICA: Alweer van 2019 geleden dat ze nog eens op graspop stonden dus het werd meer dan tijd!
QUEENSRYCHE: Altijd leuk om deze legende te zien.
AVATAR: Eindelijk een show in het donker en nog wel op voor hen het beste podium, hier heb ik al enorm veel zin in!

Mooi passend programma, zou me in principe wel de hele dag kunnen vermaken bij de Jupiler stage ware het niet dat er veel concurrentie op de loer ligt bij de andere podia. Er zitten geen bands bij die ik nog nooit eerder heb gezien, dus dat kan wel van pas komen bij het maken van keuzes, maar dit gaan evengoed toch veel beslissingen worden in het moment.

Avatar is een heerlijke afsluiter en gaat zeker werken in het donker op de Jupiler. Queensrÿche en Sonata Arctica zijn favorieten, oerdegelijk headbangen met Primal Fear en Vicious Rumors, Ordan Ogan hebben al eerder weten te verrassen en aan de conditie werken met Feuerschwanz🙃, ‘Die Hörner Hoch’🤘😎

Net als vorig jaar een fantastische Jupiler stage op de zaterdag.
Avatar hebben zo'n indruk gemaakt toen ik ze zag tijdens de Headbanger's Parade 2024, terwijl ik ze toen nauwelijks kende. Nu ben ik echt wel fan en zou ik ze heel graag willen zien, maarrrrr Bad Omens heb ik nog nooit gezien en eventueel kan ik in december naar Avatar in de AFAS.
Queensryche luister ik wel al een aantal jaar naar, maar dan maar een aantal nummers. Hoe dan ook stonden ze best hoog op mijn lijstje en sinds de aankondiging heb ik echt veel geluisterd. De conclusie is eigenlijk dat die mannen alleen maar bangers hebben, ik kijk echt heel erg uit naar het optreden.
Sonata Arctica gaf een erg goede eerste indruk, maar ik overweeg niet om naar ze toe te gaan omdat ik zo'n grote INK fan ben.
Orden Ogan is een van de eerste metalbands waar ik naar luisterde en ze staan dus ook al erg lang hoog op mijn lijstje. Maar ja, zij komen regelmatig in de buurt dus die kans ga ik nog krijgen. In de clash met Three Days Grace ga ik dus wel naar TDG.
Primal Fear kende ik helemaal niet, maar die hebben ook alleen maar bangers volgens mij. Zoals iemand eerder al aangaf is het iets zwaarder dan de standaard powermetal, voor mij een beetje vergelijkbaar met het nieuwe werk van Warkings. Dat nieuwe album van Primal Fear luistert ook heerlijk weg, dus ik ga zeker met een biertje kijken.
Feuerschwanz: nooit echt naar geluisterd, maar ik hoor dat ze in het straatje Alestorm, Saltatio Mortis, Wind Rose, etc. passen, dus dan moet ik het wel leuk vinden. Ik ga me gewoon laten verrassen, er staat voor mij ook niks interessants op andere stages.
Vicious Rumors heb ik dus ook niet overwogen omdat ik naar Fleddy Melculy ga

Vakantiegeld is binnen, en daarmee heb ik gelijk mijn skullies gekocht. Dit jaar besloten om er voor het eerst 60 te kopen ipv de 40 waar ik het tot nu toe altijd mee heb gedaan, zodat ik wat minder hoef te puzzelen en misschien ook eens zo'n roerei als ontbijtje kan halen haha, ipv al mn ontbijt zelf mee te nemen.

Ik baal nog steeds van Static-X als afzegging. Trouwens ook van Uada, hoewel ik al had besloten (met pijn) om naar Rivers of Nihil te gaan. Ben benieuwd wanneer we vervangers gaan krijgen en hoeveel er geschoven gaat worden in de timetable. Ik hoop echt op een goede vervanger van Static-X. Iemand opperde Pain, en daar zou ik wel heel blij van worden want die heb ik de vorige keer gemist

Wederom een zaterdag om naar uit te kijken op de jupiler stage.
VICIOUS RUMOURS: Afgelopen jaar nog gezien in Eindhoven in het voorprogramma van Overkill, leuke heavymetal meer niet ken er ook niet zoveel van maar een leuke opener.
FEUERSCHWANZ: Feestje jaarlijks slagen ze er toch in om op die zaterdag een partyband in het programma te zetten, dit jaar is dat niet anders ik denk zelfs voor het grootste feestje van het weekend dat je hier moet zijn geweest.
PRIMAL FEAR: Blij dat het inluisteren zoveel nieuwe zieltjes heeft gewonnen, kom zeker kijjken en laat je verbazen door de stem van zanger Ralf Scheepers.
ORDEN OGAN:
Daar heb ik minder mee maar staan meer dan terecht op deze plek op de affiche.
SONATA ARTICA: Alweer van 2019 geleden dat ze nog eens op graspop stonden dus het werd meer dan tijd!
QUEENSRYCHE: Altijd leuk om deze legende te zien.
AVATAR: Eindelijk een show in het donker en nog wel op voor hen het beste podium, hier heb ik al enorm veel zin in!
Ik zou Primal Fear en Queensryche hebben gewisseld.
Primal Fear is echt wel een strakke band, terwijl ik Queensryche altijd een beetje overschatte band vind.
Dat Judas Priest ooit Tim Owens koos i.p.v. Ralf Scheepers vind ik nog altijd moeilijk te bevatten.

Dit soort onzinnige posts die geen enkel verband met Graspop hebben is toch exact waarom het hardrock & metal topic bestaat (al hoeft die AI troep van mij helemaal niet op het forum, maar zeker niet hier)
Ik zie iets datk leuk vind en denk daarbij enkel misschien zijn er op dat ene forum topic datk volg mensen die dat uit nostalgisch oogpunt eveneens kunnen apprecieren, ondanks datk ook geen fan ben van AI muziek. Maar duurt hier toch nooit lang he voor sommigen vol overtuiging de taak van fun police opnemen.

een klein intermezzo tussen alle andere -on topic- posts gaat ge niet van sterven

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: @3*# en Dwarf
Ik zou Primal Fear en Queensryche hebben gewisseld.
Primal Fear is echt wel een strakke band, terwijl ik Queensryche altijd een beetje overschatte band vind.
Dat Judas Priest ooit Tim Owens koos i.p.v. Ralf Scheepers vind ik nog altijd moeilijk te bevatten.
Idd dat heb ik ook nooit gesnapt, als er een iemand de uithalen van Rob Halford kan evenaren is het Ralf Scheepers toch wel!
In mijn ogen ook een van de betere powermetalzangers die er zijn.

Ik zie iets datk leuk vind en denk daarbij enkel misschien zijn er op dat ene forum topic datk volg mensen die dat uit nostalgisch oogpunt eveneens kunnen apprecieren, ondanks datk ook geen fan ben van AI muziek. Maar duurt hier toch nooit lang he voor sommigen vol overtuiging de taak van fun police opnemen.

een klein intermezzo tussen alle andere -on topic- posts gaat ge niet van sterven
Maar toch 3 straf rondjes en we hebben het er niet meer over.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Lars.
Ik hoop vooral dat we weer pitchers krijgen! dat was vorig jaar echt een gemis! En dan kom je op werchter en hebben ze wel weer pitchers terwijl ik met de auto naar huis moest :cry:

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Stop met Ralf Scheepers zo de hemel in te prijzen. Het is al pijnlijk genoeg dat die overlappen met Sepultura. Gelukkig heb ik Primal Fear in september vorig jaar nog gezien

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

En toch mag dat gewoon in het Hardrock en Metal topic. Dat topic is er niet voor niks gemaakt. Die 666 pagina's halen we ook wel zonder intermezzo's ;)

• Leuk
Waarderingen: talos654 en MetalLimbo
Avater: niks voor mij

Queensryche: leuk maar overlapt denk ik met iets

Sonata Arctica: must see

Orden Ogan: niks voor mij, raar genoeg

Primal Fear: fuck de overlap met Sepultura

Feuerschwanz: jawohl!

Vicious Rumours: nooit het voor gehad, veel te Amerikaans en dan nu nog een nazi drummer

• Leuk
Waarderingen: MandyRose

Users who are viewing this thread