Ik doe ook het een duit in het zakje
1.
Das Pop vs. Droom Dit vs. Divorce
Droom dit was vorig jaar best nice, maar had verwacht dat ze meer stappen hadden gezet in een jaar tijd. Das Pop heb ik vroeger geluisterd maar nooit live gezien, leuk om keertje mee te pakken lijkt mij. Divorce klonk ok maar zou dan toch kiezen voor Das Pop denk ik.
2.
L'Imperatrice vs. BRIHANG
Deze is easy voor mij, ik kan niets met het accent van Brihang helaas. L'Imperatrice heeft een aantal leuke nummers wel.
3. Nia Archives vs.
The Dare. Heb er beide weinig mee eerlijk gezegd. The Dare kies ik maar omdat die tent dichter bij de uitgang is mocht ik het niet aans vinden

.
4. Amenra vs.
King Hannah vs. Sinvis DJ-set. Amenra is helemaal te gek, maar ik denk dat je ze ook op betere venue's kan zien dan op BKS om eerlijk te zijn. Dat mensen naar een DJ-set gaat van Spinvis vind ik onbegrijpelijk, en al helemaal bij deze clash. Snap nog steeds niet dat BKS hem nog nooit gebooked heeft voor een goed optreden, ik denk dat die zelfs als headliner iets heel bijzonders kan doen (meer dan een Eefje de Visser of Soulwax naar mijn mening). Toch valt mijn keuze op King Hannah, leuke tracks en ook nog niet eerder gezien.
5. Soulwax vs.
Pigsx7
De Belgische broers stellen eigenlijk nooit teleur, maar vind het als headliner aan de matige kant. Pigsx7 lijkt me net iets lekkerder weg raggen op het einde van de avond. Doe dat mij maar.
6.
Caribou vs. Lander & Adriaan
Onbegrijpelijk dat deze acts gelijk staan. Maar mijn keuze gaat toch uit voor Caribou, doet het altijd goed zeker met een vette visual bij. Lander & Adriaan kan je toch wel makkelijker spotten in dit land, wel ok act overigens.
7.
Waxahatchee vs. This Is Lorelei
Deze is lastig, maar ga toch voor Waxahatchee, net iets meer mijn ding en live stellen ze inderdaad nooit telleur zoals
@Matthijs ook aangaf.
8. Personal Trainer vs.
Big Special
Ik kies hier voor Big Special, klonk best aardig op spotify en niet eerder live gezien. Personal Trainer al vaker gezien en heeft mij nooit in extase kunnen brengen.
09.
Deftones vs. Youth Lagoon.
Ja sorry, ga hier toch even voor het jeugdsentiment. Hoewel als het slecht begint ik zo maar toch over kan stappen naar Youth Lagoon. Benieuwd naar de show wel.
10.
Magdalena Bay vs. Fcuckers
Tsja eerlijk gezegd zou ik muzikaal sneller voor het tweede kiezen. Maar heb bij Magdalena Bay wel een beetje fomo gevoel. Kan niet goed hoe snel deze groter gaat worden op de affiches en misschien snel onhaalbaar is op festivals ala BKS. Fcuckers zie ik nog wel tevoorschijn komen op een festival als Here's The Thing ofzo.