Om de voorpret te vergroten, hierbij weer een topic om bands voor te stellen aan de mede festivalgangers! Claim ook je band als je wil, anders doet iemand misschien nodeloos werk!
gezien dit mijn eerste poging is tot een introductie van een band hoor ik graag feedback op wat jullie vinden wat beter zou kunnen/wat jullie goed vonden.
Leuke introductie! Heerlijk om jouw enthousiasme uit de tekst te zien spatten. Dit werkt aanstekelijk, ik zal aan de hand van jouw tips me nog wat meer inluisteren in Fit For An Autopsy.Ik had niks te doen tijdens mijn avond dienst op werk dus ik heb direct maar even tijd gestoken in wat schrijfwerk, het is een beetje een uitgebreid verslag geworden, dus bij deze:
Fit For an autopsy kwam bij mij op mijn weg door een vriend op school waarmee ik in de pauze altijd stond te headbangen op Metal, ik was in die tijd groot fan van andere metalbands waaronder In Flames, Thy Art is Murder,Sylosis, Whitechapel (als mijn FFAA verslag goed wordt opgepakt wil ik deze misschien ook wel doen) etc.
Fit for an autopsy is een heerlijke Deathcore band uit het grote United States of America, Jersey City om precies te zijn, gevormd in 2008 door de heren:
-Will Putney
-Pat Sheridan.
-Brian Mathis, Drummer
-Nate Johnson, Vocalist/Frontman
De huidige bandleden zijn:
-Will Putney, Gitarist.
-Pat Sheridan, Gitarist.
-Tim Howley, Gitarist.
-Josean Orta, Drummer.
-Joe Badolato, Vocalist/Frontman.
-Peter Spinazola, Bassist.
Will Putney wordt gezien als de main producer/songwriter van Fit For An Autopsy al zullen we hem niet zien op de festival weide in Dessel, door zijn drukke agenda als Producer tourt hij niet met de band. velen zullen hem kennen van zijn andere werk als producer/mixer of masterer van bands zoals, Body count, Thy art is Murder, Northlane,Gojira,Knocked loose, Stray from the path of Counterparts, Leuk Feitje: Body count Frontman Ice-T noemt Putney zelfs "The Dr.Dre of metal"
Genoeg gepraat, Muziek tijd.
in 2008 brachten de heren hun eerste Demo, hiermee werden ze gesigned bij het Label BMA en konden hun eerste Studio album uitbrengen, The Process of Human Extermination, Dit album werd goed genoeg ontvangen om de band door te kunnen zetten naar hun 2e Studio Album in 2013, Hellbound, onder Label eOne Music, Helaas kwam een korte tijd later het nieuws naar buiten dat Vocalist Nate Johnson de band zou verlaten, hierna kwam Greg Wilburn van de band Devastated als Johnson's tijdelijke vervanging.
2015, Greg Wilburn kondigt zijn vertrek aan om plaats te maken voor de nieuwe Vocalist/Frontman, Joe Badolato, tegelijkertijd kwam ook het nieuws dat een nieuw album eraan zat te komen, het derde Album, Absolute Hope Absolute Hell, kwam uit in Oktober 2015.Mijn persoonlijke top 3 van dit album:
1.Absolute Hope Absolute Hell
2.Saltwound
3.Swing the Axe
2016, Fit For An Autopsy kwam met nog meer nieuws, namelijk een gesplitste EP genaamd "The Depression Sessions" met Deathcore bands Thy Art is Murder en The Acacia Strain, hier kwam tiener Energydrank achter de band, met een absolute knaller als "They Will Know Another" begon kleine Energydrank zijn hoofd te bangen en wild te gaan,een absolute banger en eentje die we hopelijk op de weide krijgen te horen. Dan komt Flatlining, het 2e nummer van FFAA, werkelijk een prachtig nummer met strak gitaar werk, heerlijke aggresieve drums en prachtige lyrics en vocaal werk van Badolato.
Tijd alweer voor het 4e album, The Great Collapse. Uitgebracht in 2017, met weer heerlijke gitaar riffjes en heerlijke brute lyrics, Mijn persoonlijke top 3 van dit Album:
1.Black Mammoth
2.Heads will Hang
3.Hydra
In 2018 kondigde Fit For An Autopsy aan dat ze gesigned waren bij Nuclear Blast, hierna kwam het 5e Album, The Sea of Tragic Beasts, in 2019, met de titletrack met een lekker tempo, een mix van clean vocals en screams terwijl het tegelijk ook een beetje meer ruimte geeft aan de melodieen in mijn ogen. Mijn top 3:
1.The Sea of Tragic Beasts
2.Warfare.
3.Your Pain is Mine
Dan arriveren we in een wat meer donkere tijd, de Corona Periode, iedereen kent het nog wel, binnen opgesloten, geen festivals, alleen maar Spotify (of voor mij en misschien een kenner hier op het Forum, Oldschool runescape!), Fit For An Autopsy heeft niet stil gezeten, ondanks de corona periode en het waarschijnlijk alsnog hele drukke schema van meneer Putney is er dat jaar alsnog een standalone single uitgekomen, Fear Tomorrow.
De Corona Periode heeft waarschijnlijk wat roet in het eten gegooid bij Fit For An Autopsy want Fans moesten wachten tot 2022 voor het volgende album, Oh What the Future Holds. Het Album wat ik het vaakste voorbij zie komen op T-shirts van Fans, met uiteraard weer heerlijke nummers om op te headbangen, dit album heeft dan ook bij Loudwire op een lijstje gestaan voor “Best Rock + Metal Albums of 2022.”, Mijn top 3 van dit album::
1. Two Towers
2.A Higher Level of Hate
3.Conditional Healing.
Hiermee was 2022 nog niet helemaal compleet, een Cover van het Lamb of God nummer, Walk With me In Hell kwam nog uit, met een meer Deathcore jasje.
Gelukkig hadden de Fans geen geduld nodig, want in 2023 was het weer raak, Fit For An Autopsy kwam weer met nieuw materiaal, een zelfde stijl EP als The Depression sessions, dit keer genaamd, The Aggression Sessions, Ditmaal wordt The Acacia Strain vervangen door Malevolence. Een britse metalcore band die in 2023 op graspop stond (ook een aanrader in mijn boekje).
En dan komen we alweer aan in het Heden, Fit For An Autopsy als absolute Deathcore fabriek komt wederom uit met een Album, The Nothing That is. Wat moet ik hier nou nog over zeggen? Het is meer van hetzelfde, heerlijke riffjes, prachtige vocals en drums waarbij je niet stil kan staan. Mijn top 3 van dit album:
1.Savior of None/ Ashes Of All
2.Hostage
3.Lust For The Severed Head
Conclusie/Top 5 nummers om bekend mee te worden.
All in all is Fit For An Autopsy dus een Deathcore band met heerlijk strak gitaar werk, een aanrader als je houdt van bands zoals Malevolence, The Acacia Strain, Thy Art is Murder, Sylosis of Whitechapel
Om een top 5 te maken om bekend te worden met de band (al lijkt dit een onmogelijke opgave) raadt ik de volgende nummers aan(in geen specifieke Volgorde):
1.Flatlining
2.Warfare
3.Two Towers
4.Black Mammoth
5.Swing the Axe
Nog een aantal voor als je de bovenstaande hebt geluisterd en zin hebt gekregen om meer dingen te slopen:
A Higher Level of Hate
Conditional Healing
Heads will hang
TLDR:
De pit hier moet je meemaken, heerlijke energie en geweldige nummers op compleet op los te gaan.
gezien dit mijn eerste poging is tot een introductie van een band hoor ik graag feedback op wat jullie vinden wat beter zou kunnen/wat jullie goed vonden.
Ik wist dat ik iets vergeten was haha! ik zal hem zo eventjes updaten!Het enige dat ik zou toevoegen nog zijn wat YouTube links naar nummers die je gaaf vindt. Je kan tot 5 nummers toevoegen, waarbij de video dan gewoon tussen de tekst staat