Lowlands 2024

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
In de gekkigheid van gisteren hebben 2 mensen uit onze groep een groepscampingplek 10x10 gekocht. Nu blijkt echter dat we die 2 plekken eigenlijk best wel kunnen gaan vullen. Heeft iemand ervaring met contact met de organisatie om deze 2 plekken naast elkaar te krijgen?

Ze staan nu dus niet op dezelde naam. Zou een tickettransfer van de ene naar de andere koper al genoeg zijn om de plekken naast elkaar te krijgen?
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
In de gekkigheid van gisteren hebben 2 mensen uit onze groep een groepscampingplek 10x10 gekocht. Nu blijkt echter dat we die 2 plekken eigenlijk best wel kunnen gaan vullen. Heeft iemand ervaring met contact met de organisatie om deze 2 plekken naast elkaar te krijgen?

Ze staan nu dus niet op dezelde naam. Zou een tickettransfer van de ene naar de andere koper al genoeg zijn om de plekken naast elkaar te krijgen?
Worden ter plekke toegewezen. Dus samen even melden bij waar je de plek toegewezen krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos en daily

Arie

Nieuw lid
12 aug 2022
1
2
Ik ben wel benieuwd hoeveel “mensen” nu mis gegrepen hebben gisteren. Het aantal in de rij is denk ik een veelvoud van het aantal mensen dat heen wil. Ook wij zaten met 21 devices klaar voor 8 kaarten. Maar 2 devices stonden hoog genoeg in de rij uiteindelijk, dus gelukkig wel weer aanwezig! Vorig jaar uitgeweken naar Pukkelpop, maar nu er weer bij. Vorig jaar nog overwogen om tickets PKP weer te verkopen en gebruik te maken van ruime aanbod in tickets in laatste week. Toch apart dat er uiteindelijk best wel wat over blijft als je nu alle berichten leest.
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Dante

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Ik ben wel benieuwd hoeveel “mensen” nu mis gegrepen hebben gisteren. Het aantal in de rij is denk ik een veelvoud van het aantal mensen dat heen wil. Ook wij zaten met 21 devices klaar voor 8 kaarten. Maar 2 devices stonden hoog genoeg in de rij uiteindelijk, dus gelukkig wel weer aanwezig! Vorig jaar uitgeweken naar Pukkelpop, maar nu er weer bij. Vorig jaar nog overwogen om tickets PKP weer te verkopen en gebruik te maken van ruime aanbod in tickets in laatste week. Toch apart dat er uiteindelijk best wel wat over blijft als je nu alle berichten leest.
Vraag me af hoe groot de vraagoverschot nu daadwerkelijk is. Dus hoeveel mensen die echt naar Lowlands willen maar zowel in de reguliere verkoop als in de re-sale echt geen kaartje kunnen krijgen. Is dat nog steeds zo'n substiantele groep of maar een restantje mensen? Ik vermoed eerder dat laatste.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik heb in 2021 in paniek kaartjes gekocht bij een gast die er een dik bedrag bovenop vroeg. Bespaar jezelf de moeite en wacht in ieder geval tot het voor een normale prijs kan (en het liefts gewoon bij ticketmaster en niet vage marktplaats meuk)
Nu met de mobile only tickets via TM resale blijft het mij verbazen dat mensen er toch nog in trappen op marktplaats of fb
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Het is een hype om er te zijn en wat er aan bands en artiesten staat intereseerd ze geen reet. Dat merk je al de laatste jaren bij de optredens. Hoop geouwehoer in groepen en vervelend doen omdat ze denken dat ze leuk zijn. Dus wat LL ook boekt maakt geen reet uit. Het gaat niet meer om de muziek of wat er gebeurd maar om hun zelf. Dat is veel belangrijker tegenwoordig.
De Set up moet echt veranderen want ben bang dat dit niet lang goed gaat .
 

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
101
96
Het is een hype om er te zijn en wat er aan bands en artiesten staat intereseerd ze geen reet. Dat merk je al de laatste jaren bij de optredens. Hoop geouwehoer in groepen en vervelend doen omdat ze denken dat ze leuk zijn. Dus wat LL ook boekt maakt geen reet uit. Het gaat niet meer om de muziek of wat er gebeurd maar om hun zelf. Dat is veel belangrijker tegenwoordig.
De Set up moet echt veranderen want ben bang dat dit niet lang goed gaat .
Dit was inderdaad wel een van de puntjes die me opvielen aan LL afgelopen jaren vs andere majors. Prima om te ouwehoeren tijdens een concert maar ga dan niet voorin de tent staan. Van M83 eigenlijk niks meegekregen vorig jaar omdat IEDEREEN stond te ouwehoeren en te wachten op Midnight City. En bij Bicep stond er een kerel naast me in de ring na te bespreken wat voor drugs ze gisteren op hadden en waarom dat wel/niet gingen herhalen vanavond... Ga dan ergens anders heen
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.002
Ik denk echt dat dit een reflectie is van de mindset van de huidige generatie Gen Z/Alpha die kopen omdat iedereen koopt maar zodra er wat beters/anders voorbij komt hun plannen wijzigen. Dat zie je ook terug in de grote hoeveelheid kaartjes die in de resale over bleven vorig jaar.
Kom op, we kunnen hier echt wel betere dingen verzinnen dan dit soort leeftijdsargumenten. De meeste mensen hier zijn volgens mij niet Gen Z en iedereen zat hier gisteren ook met dezelfde FOMO achter z'n computer. Het resalegedrag van Lowlands is ook helemaal niet zo speciaal als sommigen hier beweren. Er gaan al jaren cijfers rond van allerlei soorten concertzalen en festivals waaruit blijkt dat makkelijk meer dan 10% van de bezoekers gewoon niet komt opdagen of z'n ticket verkoopt. Vooral last minute, dus dat er dan een paar honderd kaarten overblijven is compleet logisch en zien we bij elk soort evenement, hoe populair ook.
We kunnen dan ook wel allemaal onze verzuchtingen hebben over de Dutch disease, maar laten we dat niet in de schoenen van de jongeren schuiven. Ik zou eerder het tegengestelde durven beweren.
En trouwens, gen alpha zijn kinderen van momenteel maximum 13 jaar. Volgens mij zie je die nog niet meteen massaal rondlopen op de festivals.
 

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
Een vriendin van mij gaat met een hele groep collega's naar Lowlands. Daar zijn ze 2 jaar geleden mee begonnen. Goldband is hun favoriet op dit programma en zo ongeveer de enige act die ze echt kennen (ok, en misschien de Sugababes). Deze groep van 12 heeft ook dit jaar weer kaartjes, dat ze met die hele groep naar een festival gaan is een soort van traditie. Maar het was jaren Mysteryland en sinds 2 jaar hebben ze met die traditie gebroken en is het Lowlands geworden. Eigenlijk luistert ze vooral veel Qmusic en Slam FM. Dat is haar muziek zeg maar.... Zij is trouwens eind in de 30, dus het is geen leeftijddingetje ofzo

Maar goed, ze gaat dus wel naar Lowlands en geniet van het festival. Ik heb zo'n gevoel dat deze vriendengroep geen uitzondering meer is. Bij Big Thief of The Smile (om maar iets te noemen) zullen ze het geen 2 minuten volhouden. Idles of Bob Vylan zullen ze echt verschrikkelijk vinden.....

Als dit publiek blijft toenemen zal Lowlands de komende jaren nog meer gaan veranderen...
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Als ik alle ideeën zo lees, dan is inderdaad het persoonlijk één ticket kopen op naam de beste optie.

Best veel reacties gelezen van mensen die 10 of meer tickets gekocht hebben voor een groep of dat gelukkig iemand van de “groep” er door is gekomen en dan een veelvoud aan kaarten heeft gehaald. En hoezo 8 kaarten per persoon? Hoezo groepstickets met korting? Waarom geen loyaliteitskorting voor vele forumgangers (en ook andere trouwe LL gangers) die al onafgebroken + 10 jaar gaan?

Verder begrijp ik ook niet waarom er bij DTRH wel een presale was en bij LL niet? Wat is daar de gedachten achter? Wie bij Festileaks kan deze info eens achterhalen?

En over gespreid betalen? Benieuwd hoeveel gebruik hiervan gemaakt wordt? Is dit een maximaal aantal tickets?

Voor mij allemaal vragen / keuzes die erop wijzen dat Mojo het graag zo in stand wil houden en gaan voor het bucketlistpubliek dan dat ze een community creëren.

Wanneer kunnen we een keer met EvE en Bente om tafel om dit namens Festileaks te bespreken?
Nou, al snel een zeer uitgebreide reactie van Bente (Mojo) ontvangen deze ochtend op de mail die ik gestuurd had. Dat doet hij goed en kan ik wel enorm waarderen.

Strekking van het verhaal:

- veel veranderd in 31 jaar
- soms lijken ogenschijnlijk eenvoudige zaken moeilijker dan het lijkt
- ze werken niet met denktank / panel (had ik gevraagd)
- qua feedback gebruiken ze het onderzoek, feedback op socials en veel losse gesprekken door het hele jaar heen met diverse mensen (in het culturele veld, concertbezoekers, creatieven/kunstenaars, bezoekers en andere mensen die goede input of gedachtenrichtingen geven)

Dus geen antwoorden op mijn vragen, die ik hier had (ook niet gesteld), maar wel een reactie die ik waardeer en waar voor mijn gevoel persoonlijk en serieus op gereageerd is. Ik ben benieuwd wanneer ik op de koffie mag komen 😜
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
807
1.004
Nou, al snel een zeer uitgebreide reactie van Bente (Mojo) ontvangen deze ochtend op de mail die ik gestuurd had. Dat doet hij goed en kan ik wel enorm waarderen.

Strekking van het verhaal:

- veel veranderd in 31 jaar
- soms lijken ogenschijnlijk eenvoudige zaken moeilijker dan het lijkt
- ze werken niet met denktank / panel (had ik gevraagd)
- qua feedback gebruiken ze het onderzoek, feedback op socials en veel losse gesprekken door het hele jaar heen met diverse mensen (in het culturele veld, concertbezoekers, creatieven/kunstenaars, bezoekers en andere mensen die goede input of gedachtenrichtingen geven)

Dus geen antwoorden op mijn vragen, die ik hier had (ook niet gesteld), maar wel een reactie die ik waardeer en waar voor mijn gevoel persoonlijk en serieus op gereageerd is. Ik ben benieuwd wanneer ik op de koffie mag komen 😜

Ik snap dat je blij bent met überhaupt reactie, maar als er geen 1 vraag echt wordt beantwoord word je ook weer niet echt serieus genomen natuurlijk. Dat is wel pijnlijk.

Edit: pijnlijk voor de organisatie voor de goede orde.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Kom op, we kunnen hier echt wel betere dingen verzinnen dan dit soort leeftijdsargumenten. De meeste mensen hier zijn volgens mij niet Gen Z en iedereen zat hier gisteren ook met dezelfde FOMO achter z'n computer. Het resalegedrag van Lowlands is ook helemaal niet zo speciaal als sommigen hier beweren. Er gaan al jaren cijfers rond van allerlei soorten concertzalen en festivals waaruit blijkt dat makkelijk meer dan 10% van de bezoekers gewoon niet komt opdagen of z'n ticket verkoopt. Vooral last minute, dus dat er dan een paar honderd kaarten overblijven is compleet logisch en zien we bij elk soort evenement, hoe populair ook.
We kunnen dan ook wel allemaal onze verzuchtingen hebben over de Dutch disease, maar laten we dat niet in de schoenen van de jongeren schuiven. Ik zou eerder het tegengestelde durven beweren.
En trouwens, gen alpha zijn kinderen van momenteel maximum 13 jaar. Volgens mij zie je die nog niet meteen massaal rondlopen op de festivals.
Sowieso best raar om dit gedrag aan leeftijd of generatie te koppelen. Is van alle tijden. Zoon van vrienden vorig jaar had wel tickets voor LL. Maar een week voor het festival besloot de hele groep dat ze toch geen zin hadden. En gingen gewoon niet. Ik erger me daar dan kapot aan.

Aan de andere kant zie ik ook veel leeftijdsgenoten (40-50) die met zoveel gemak en zo lichtzinnig omgaan met hun tickets. Dagje festival en dan na 1 dag zeggen: het is wel prima zo. En dan gaan. Halve dagen komen. Of ook cancellen om niets. Of heel het festival nauwelijks een optreden bekijken en vooral lekker in het gras zitten bier te drinken.

Ieder zijn ding uiteraard. Maar wil maar zeggen dat iedereen zijn eigen beleving heeft.

Het is meer een welvaartprobleem dan een generatieprobleem.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Mwah het "soms lijken ogenschijnlijk eenvoudige zaken moeilijker dan het lijkt" verhaal vind ik nogal makkelijk hoor. Het ticketmaster systeem kan gewoon beter, dat is echt een kwestie van willen. Anders mag Bente mij ook een keer DM'en om een bak koffie te drinken hoor, want het lijkt allemaal veel load op zo'n Ticketmaster, maar in de wereld van IT valt dit nog reuze mee hoor.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Een vriendin van mij gaat met een hele groep collega's naar Lowlands. Daar zijn ze 2 jaar geleden mee begonnen. Goldband is hun favoriet op dit programma en zo ongeveer de enige act die ze echt kennen (ok, en misschien de Sugababes). Deze groep van 12 heeft ook dit jaar weer kaartjes, dat ze met die hele groep naar een festival gaan is een soort van traditie. Maar het was jaren Mysteryland en sinds 2 jaar hebben ze met die traditie gebroken en is het Lowlands geworden. Eigenlijk luistert ze vooral veel Qmusic en Slam FM. Dat is haar muziek zeg maar.... Zij is trouwens eind in de 30, dus het is geen leeftijddingetje ofzo

Maar goed, ze gaat dus wel naar Lowlands en geniet van het festival. Ik heb zo'n gevoel dat deze vriendengroep geen uitzondering meer is. Bij Big Thief of The Smile (om maar iets te noemen) zullen ze het geen 2 minuten volhouden. Idles of Bob Vylan zullen ze echt verschrikkelijk vinden.....

Als dit publiek blijft toenemen zal Lowlands de komende jaren nog meer gaan veranderen...
Of is dat juist de kracht dat ze een breed publiek aanspreken? Want als je The Smile niet kent of wegloopt bij Bob Vylan, je hoeft je niet te vervelen dan. Er is genoeg te doen of plekjes waar je lekker kan chillen met een drankje. Er zijn namelijk naast de 2 acts waar ze wel voor gaan, niet zoveel andere acts die hen zal aanspreken lijkt me en kiezen voor een andere invulling van hun weekend. Prima toch?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
Ik snap dat je blij bent met überhaupt reactie, maar als er geen 1 vraag echt wordt beantwoord word je ook weer niet echt serieus genomen natuurlijk. Dat is wel pijnlijk.

Edit: pijnlijk voor de organisatie voor de goede orde.
Blij is niet het goede woord. Op een zondagochtend een reactie geven op een mail van een man die uit een bepaalde emotie is geschreven, daar heb ik respect voor. Hoeft hij ook niet te doen.

Qua antwoorden, wat ik al schreef, hetgeen ik me vanochtend hier afvroeg die vragen heb ik niet gesteld. Wel of er gewerkt wordt met een denktank / panel en dat is dus niet het geval.

Dus zowel niet pijnlijk voor mij als voor de organisatie.

Een kinderhand is gauw gevuld 😉
 

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
54
87
Mijn ervaringen van de chaos die Lowlands voorverkoop heet, had ik nog niet echt gedeeld met jullie.
Bij deze mijn verhaal.

Ik zat voor tienen al ingelogd en klaar met 4 devices in de aanslag, en had mijn vrienden gevraagd dat ook te doen.

Tegen 11'en zat ik in 2 hotlines met in totaal zo'n 20 personen en ongeveer 60 devices online.
Toen het eindelijk zover was en het startschot viel moest ik me eerst op alle 4 devices door de robot controle werken. Bij alle 4 de devices moest dat 2x voordat het goed ging. Ondanks dat ik zeker weet dat ik ze goed had overgenomen. Hier heb ik denk ik best wat plekjes in de rij verspeeld.

Eenmaal in het systeem was het wachten op de plek in de rij.
Maar dat was flink schrikken, op 2 van de 20 personen na had iedereen een startnummer van boven de 20000.
Wat opviel was dat in beide groepen de newbie het laagste cijfer had en dus het eerst aan de beurt was.
Dat zal toeval geweest zijn, maar wel opmerkelijk.
Nadat de newbies hun kaarten hadden gekocht waren we nog niet compleet en sloeg de paniek toe omdat het inmiddels 1115 was geweest en de eerste 'uitverkocht' labels al zichtbaar werden.
Toch is het restant van de kaarten gekocht nadat deze labels al te zien waren.

Ikzelf slaagde rond 1133 nog, mijn eerste poging van 8 kaarten werd niet geaccepteerd, maar nadat ik het aantal had verlaagd naar 2 kwam ik er toch nog wel door. Dit was wel op het device met het laagste startnummer bij de start.

Regelmatig las ik hier dat je niet moet refreshen terwijl je in de wachtrij staat. Maar omdat ik toch een paar devices met hele hoge startnummers had, dat toch wel een paar keer gedaan. Geen enkele keer zette dat me lager in de rij terug. Een aantal keren schoof ik juist best wat plekjes naar voren op.

Toen de stofwolken van het slagveld waren neergedaald, bleek dat er voor alle 20 man een kaartje was gescoord.
Ik heb de rest van de dag op een roze wolk gelopen, daar waar ik vorig jaar nog weken met een zware kater heb rond gelopen.

S'avonds op mijn werk hoorde ik nog van een collega die met zijn 14'en online zaten en waar er alleen 1 ict'er 2x doorheen was gekomen. Die ene persoon heeft dus met 2 aankopen die hele groep van kaarten voorzien.
Het kan wederom toeval zijn maar deed me wel afvragen of er dan toch trucjes zijn om het systeem te beïnvloeden?

Mijn conclusies:
-Om 1000 inloggen leek weinig effect te hebben.
-Refreshen leek geen negatieve invloed te hebben.
-Met mijn laagste startnummer slaagde in rond 1133 toch nog om kaarten te scoren.
-In 2 verschillende groepen kwam de newbie er het eerst doorheen.
-Handige ict'ers lijken een voorsprong te hebben.
-Eenmaal in de shop hielp het verlagen van het aantal gewenste kaarten me toch nog aan 2 tickets.
-Ook na het zien van het bordje uitverkocht kon ik toch nog kaarten kopen.
-20 personen op 60 devices leverden ons 4 transacties op met een 'buit' van in totaal 20 kaarten.

Opgelucht kan ik uitkijken naar mijn 29e Lowlands.
Ikzelf wilde persé nu al een kaart, maar mijn clubje van de afgelopen jaren wacht nu express op de kaartdump die ook dit jaar ongetwijfeld weer gaat plaatsvinden in de week voor Lowlands.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Of is dat juist de kracht dat ze een breed publiek aanspreken? Want als je The Smile niet kent of wegloopt bij Bob Vylan, je hoeft je niet te vervelen dan. Er is genoeg te doen of plekjes waar je lekker kan chillen met een drankje. Er zijn namelijk naast de 2 acts waar ze wel voor gaan, niet zoveel andere acts die hen zal aanspreken lijkt me en kiezen voor een andere invulling van hun weekend. Prima toch?
Voor mij ook de essentie van lowlands. Het brede pallet aan smaken waar je uit kunt kiezen. Ik sta bij een hiphop optreden en de rest van mijn groep ergens bij een metal dinges. En vervolgens tref je elkaar weer bij een reggae optreden bijvoorbeeld. Zo kun je heel veel soorten vriendengroepen tevreden houden.
 

JKOH

Playlistbediener
18 jan 2023
33
61
Of is dat juist de kracht dat ze een breed publiek aanspreken? Want als je The Smile niet kent of wegloopt bij Bob Vylan, je hoeft je niet te vervelen dan. Er is genoeg te doen of plekjes waar je lekker kan chillen met een drankje. Er zijn namelijk naast de 2 acts waar ze wel voor gaan, niet zoveel andere acts die hen zal aanspreken lijkt me en kiezen voor een andere invulling van hun weekend. Prima toch?
Het is ook geen oordeel, eerder een constatering. Tuurlijk is dit altijd de kracht van het festival geweest, maar de vriendengroep die ik beschreef komt eigenlijk gewoon niet voor de muziek of het programma. Ze komen puur voor de sfeer, de koffie, de feesten snachts.... Ze gaan dus ook niet een andere act opzoeken, of acts ontdekken. Daar komen ze gewoon niet voor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken